A Fideszre szavazok büntető jelleggel. Change my mind.
2022 és 2026 között nevesebb események, amelyeknek a Fidesz ágyazott meg:
- 2024 második félévben nagy tételben lejáró MÁP+ állomány
- 2024 második felétől Babaváró számonkérések
- 2024-től elkezdődnek a megelőlegezett gyerekvállalásra lejárni CSOK-határidők
- a kamatemelési ciklus 2022-ben folytatódik, továbbgyűrűzve a lakossági hitelpiacra
- infla beismerten magasabb lesz még '22-ben is
- ... és még elég hosszan sorolhatnánk, makro-jelleggel is a nagyobb ívű változtatásokat.
Nem lenne pedagógiailag is jobb, ha mindezt az takarítaná el, aki megágyazott neki?
Engedelmeddel válaszolnék párra ebből. 1. Az én önkéntesem alapján: "Életjáradék típusú szolgáltatás: A nyugdíjkorhatár elérése után a pénztártag részére az egyéni számláján nyilvántartott
összeg alapján - a jelen szabályzatban rögzített módozatoknak megfelelően - számított a
pénztártag választása szerinti rendszeresen ismétlődő pénzbeli kifizetés.
Ezt a járadék típust választott pénztártag egyéni számlája megszűnt, kockázati közösségbe
került, és ennek következtében élethosszig tartó járadékígérvényt kapott. . Banktechnikai járadék típusú szolgáltatás:
A nyugdíjkorhatár elérése után a pénztártag részére az egyéni számláján nyilvántartott
összeg terhére a jelen szabályzatban rögzített módozatoknak megfelelően a pénztártag
választása szerinti rendszeres, ismétlődő pénzbeli kifizetés, amely lehet határozott
időtartamú vagy előre rögzített összegű. . A pénztártagnak a a saját járadék folyósítása alatt bekövetkezett halála esetén a szolgáltatási
számlán fennmaradó összeg a kedvezményezetett, annak hiányában az örököst illeti meg." . Szóval igen lehet életjárdék amíg meg nem halok, lehet fix összegű kifizetés amíg el nem fogy a pénzem és a számlán fenmaradó összeg örökölhető. . 2. 3 millió felett járok havi 20.000 ( és kevesebb ) befizetéssel 10 év alatt. Feltételzve 40 év munkaidőt bőven 12 millió felett lehetek havi 20.000-ekkel. Anno a magánba bruttó 8%-a ment a béremnek. Átlagfizu ( 400 bruttó 2020-ban ha jól tudom ) mellett is ez 32.000 forint körül volna. ami a nyugdíjaD 1/4-ét lett volna hivatott kiváltani. Szóval a havi 100.000 forint igen jó üzletnek tűnik így elsőre ert átlagfizus emberünk nem fog 400.000 forintos nyugdíjat kapni. ( nem mellesleg valószinűleg magasabb felhalmozás lenne és már 10 millióra is a havi 100.000 tovább tartana ki mint 9 év mert akkor nulla kamattal számoltál rá szinte ( 9 év az 108 hónap azaz 10,8 millió kifizetés ) . 3. Választhat örökjáradékot is valószinűleg valamivel kissebb összegért ha úgy érzi ő 80 fölötti kort bőven meg fogja élni. de 65 évesen ha 20 évig kapna havi 60-70 ezer forint kiegészítést a nyugdíja mellé már bőven jól járna. ( emlékeztetlek a nyugdíja 1/4-ét kell kiváltania a többi jön az államiból bár valószinűleg az kevesebb lesz mint a magán 3-szorosa, pont mert a magán jobban fizetne neki ) . 4. Az önkéntesem a fentiek alapján igen. ergo csak jogszabály kérdésse ha neadj isten a magán mégse lett volna az. . 5. Igen 1/4-el kevesebb nyugdíjat kellett volna kapnia az illetőnek aki magánba volt mintha nem lett volna magán tag. . 6. Talán mert a korkedvezményes nyugdíjasoknak különösen ha nem az elejétől voltak benne nem lett volna idejük elég alapot felhalmozni és még hosszabb nyugdíjas évekről is ellett gondoskodni belőle. Nekik persze nem érte meg, mint ahogy annak se aki 5-10 év alatt akara 40 év nyugdíjjárulékát felhalmozni.
Ez stimmel. A unit linked biztosításoknál már előírták az ún. teljes költségmutató (TKM) alkalmazását, amely az összes egyedi szintig összegzi a költségeket, azaz a portfolióban szereplő befektetési termékek klöltségeit addig a szintig kell kumuláltan bemutatni, ameddig 0 költségű egyedi eszközöket (kötvény, részvény, bankbetét találunk). Ha pl a biztosító az eszközalap vagyonát egy alapok alapjába fekteti, akkor az alaoék alapja díjait és az abban szereplő alapok díjait is súlyozottan be kell mutatnia. Ugyanígy kellene (kellett volna) szbaályozni az MNYP-ket is.
Valójában úgy kellene működie, hogy a végén életjáradékot ad a pénztár, azaz biztosításmatematikai alapon (technikai kamat, kockázatközösség mortalitása, járadékos mortalitása) kiszámolja élete végéig mennyi jár neki havonta. Van egy 65 éves korban várható étralévő élettartam, a tagok egy része hamarabb, egy része későb hal meg. Azaz a nyugdíjbavonulás időpontjában a felhalmozott vagyon egy azonnal induló egyenlő részletű életjáradék biztosítás egyszeri díja.
#137 Nekem hiába hízelegsz, de semmi kedvem nincs ahhoz, hogy áthidaljam a kettőnk közötti áthidalhatatlan különbséget. Hidalni persze hidalhatsz, de már nélkülem. Ígérem, nem foglak megzavarni semmiben.
Ehhez is tennék egy megjegyzést. Ebből látszik, hogy nem érted mit írtam. "A pénztár költségeit az állam szabályozhatja" A pénztárét igen, de a megbízott alapkezelőjét nem. Ez a lényeg ha nehéz is felfogni.
Mivel a magánnyugdíjpénztár volt a problémád ezért beszéltünk erről. Felteszem neked azért a kérdéseket. 1. Életed végéig fizet neked a magánnyugdíjbiztosító? 2. Ha csak a benn lévő pénzed erejéig fizet a biztosító az hány évig tart ki, ha jó nyugdíjat szeretnél? ( Ha összegyűlik 10 milliód a számlán és abból havi 100.000Ft felveszel akkor 8-9 év alatt elfogy a pénz. Mi lesz utána?) 3. Mi lesz ha elfogy a pénz a magánban, mennyi lesz a nyugdíjad? 4. Örökölhető volt-e az ígéreteknek megfelelően a befizetett összeg azután, hogy akár csak 1 hónap nyugdíjat felvettél belőle? 5. Kevesebb állami nyugdíjat kaptál? 6. Miért tették vissza Gyurcsányék a nyugdíjba menő rendvédelmi dolgozókat az állami nyugdíjba? Ezek csak az alap kérdések.
"Ha befizettél 100Ft akkor pl. 2.5%-t mint költség rögtön levontak tőled vagyis máris csak 97.5% -ról indultál." Magyarán. A tőkefedezeti és az állami nyugdíjrendszer között az az alapvető különbség, hogy a tőkefedezetiben vannak költségek, az állami nyugdíjbiztosítási igazgatóságnak és a nyugdíjfolyósítónak viszont vannak költségei. https://www.kormanyhivatal.hu/hu/szakigazgatasi-szervek/nyugdijbiztositasi-igazgatosag https://folyositas.tcs.allamkincstar.gov.hu/ Legkönnyebben úgy hasonlítható össze a két rendszer egy gazdasági fórumon, ha az egyiket fitymáljuk, a másikról meg nem beszélünk.
A te esetedben minden bizonnyal így volt, nem kérdőjelezem meg. De maga az AXA kemény összegű reál hozamot fizetett ki. . https://www.portfolio.hu/gazdasag/20110805/elkezdte-a-realhozamokat-fizetni-az-axa-153436 . "Az AXA Nyugdíjpénztár 271 milliárd forint tagi vagyont utalt át a Nyugdíjreform és Adósságcsökkentő Alapnak, ebből az összes hozam 64 milliárd forintot tesz ki. Az AXA Nyugdíjpénztár az Államadósság Kezelő Központtól ennek 10 százalékát, összesen 6,4 milliárd forintot igényelt vissza és fizet ki reálhozamként pénztártagjai részére, míg a tagdíjkiegészítések visszaigénylésének és kifizetésének összege 1,9 milliárd forint. A legmagasabb kifizetési összeg az AXA Nyugdíjpénztárnál eléri a 4,2 millió forintot. Az AXA Nyugdíjpénztár több mint 150 ezer pénztártagja számára fizet ki reálhozamot és/vagy tagdíjkiegészítést, átlagosan 55 ezer forint értékben. Az AXA Nyugdíjpénztár által kifizetett reálhozamok több mint egyharmada meghaladja az 50 ezer forintot és 1,400 feletti azon ügyfelek száma, akik 500 ezer forintot meghaladó reálhozamra számíthatnak." . 271 milliárd vagyonra fizetett 64 milliárd hozamot amiből 6,4 milliárd volt reálhozam. 2,3% reálhozam infláció felett.
Büntetőszavazás '22
2022 és 2026 között nevesebb események, amelyeknek a Fidesz ágyazott meg:
- 2024 második félévben nagy tételben lejáró MÁP+ állomány
- 2024 második felétől Babaváró számonkérések
- 2024-től elkezdődnek a megelőlegezett gyerekvállalásra lejárni CSOK-határidők
- a kamatemelési ciklus 2022-ben folytatódik, továbbgyűrűzve a lakossági hitelpiacra
- infla beismerten magasabb lesz még '22-ben is
- ... és még elég hosszan sorolhatnánk, makro-jelleggel is a nagyobb ívű változtatásokat.
Nem lenne pedagógiailag is jobb, ha mindezt az takarítaná el, aki megágyazott neki?