pampa,
"Amit te megálmodtál az egy új,érdekes rendszer lenne.
Csak...
Gondold végig,bevezetjük és lesznek szintek.
1.szint: Minden marad így nemfizet önrészt és fizeti a mostani magas járulékot
2. szint Kicsi önrészt fizet és egy kicsivel kevesebb járulékot vonnak le tőle.
3. szint. Közepes önrész közepes levonás
4.szint Magas önrész minimális járulék levonás
Nos számolj utána kik maradnának az első szinten és kik a 4.-en.
Szerinted működőképes maradna a rendszer?"
Röviden: igen, működőképes lenne a rendszer. Kicsit hasonlóan működik a francia modell is, és ott is működik.
Kicsit bővebben: Jogos a felvetésed, de már többször leírtam, hogy az általam leírt modell tartalmaz egy alapvető különbséget a ma általános gyakorlathoz képest, ugyanis ez a modell valóban nem működőképes addig, míg a jelenlegi járulékokat nem bontjuk két felé. A korábbi eü rendszer egyik legjelentősebb tévedése, hogy egyféle eü járulék létezik, amelyet csupán az alkalmazottak fizetnek, de mindenki ellátását ebből finanszírozzák. Azét is, aki fizet járulékot és azét is, aki rászorultsága, igazolt helyzete miatt járulékfizetésre nem kötelezhető. Tehát a járulékfizetőket nem szabad "elengedni", vagy jelentős járulékkedvezmény lehetőségét biztosítani számára, mert akkor - ha sok járulékfizető egyre kevesebbet fizetne a kasszába - nem lenne miből finanszírozni az igazolta rászorulók ellátását.
És ez igaz is, ezt így nem lehetne megoldani.
Ezért mondom azt, hogy a mai járulékoknak nyilvánvalóan van egy olyan része, amelyből a rászorulók kasszáját, és van egy olyan része, amelyből a befizetők kasszáját kellene feltölteni.
Az előbbit adó jelleggel kell kivetni - kedvezmény természetesen erre nem járna és szolidáris járuléknak hívni,
az utóbbit viszont - amit saját ellátásunkért fizetünk - már nyugodtan ki lehet engedni a piacra, lehet akár mekkora önrészt és kedvezményt biztosítani erre befizetésre, hiszen az eltartottak kasszáját már feltöltötték. Ez utóbbi tehát a valódi biztosítási díj lenne, a valódi biztosításra jellmező tulajdonságokkal.
A két kassza, a szolidáris és a biztosítási kassza szétválasztása lenne szvsz a valódi egészségügy-finanszírozás, egészségbiztosítási reform.
Ennek viszont Te számolj utána, hogy működőképes-e!
"Amit te megálmodtál az egy új,érdekes rendszer lenne.
Csak...
Gondold végig,bevezetjük és lesznek szintek.
1.szint: Minden marad így nemfizet önrészt és fizeti a mostani magas járulékot
2. szint Kicsi önrészt fizet és egy kicsivel kevesebb járulékot vonnak le tőle.
3. szint. Közepes önrész közepes levonás
4.szint Magas önrész minimális járulék levonás
Nos számolj utána kik maradnának az első szinten és kik a 4.-en.
Szerinted működőképes maradna a rendszer?"
Röviden: igen, működőképes lenne a rendszer. Kicsit hasonlóan működik a francia modell is, és ott is működik.
Kicsit bővebben: Jogos a felvetésed, de már többször leírtam, hogy az általam leírt modell tartalmaz egy alapvető különbséget a ma általános gyakorlathoz képest, ugyanis ez a modell valóban nem működőképes addig, míg a jelenlegi járulékokat nem bontjuk két felé. A korábbi eü rendszer egyik legjelentősebb tévedése, hogy egyféle eü járulék létezik, amelyet csupán az alkalmazottak fizetnek, de mindenki ellátását ebből finanszírozzák. Azét is, aki fizet járulékot és azét is, aki rászorultsága, igazolt helyzete miatt járulékfizetésre nem kötelezhető. Tehát a járulékfizetőket nem szabad "elengedni", vagy jelentős járulékkedvezmény lehetőségét biztosítani számára, mert akkor - ha sok járulékfizető egyre kevesebbet fizetne a kasszába - nem lenne miből finanszírozni az igazolta rászorulók ellátását.
És ez igaz is, ezt így nem lehetne megoldani.
Ezért mondom azt, hogy a mai járulékoknak nyilvánvalóan van egy olyan része, amelyből a rászorulók kasszáját, és van egy olyan része, amelyből a befizetők kasszáját kellene feltölteni.
Az előbbit adó jelleggel kell kivetni - kedvezmény természetesen erre nem járna és szolidáris járuléknak hívni,
az utóbbit viszont - amit saját ellátásunkért fizetünk - már nyugodtan ki lehet engedni a piacra, lehet akár mekkora önrészt és kedvezményt biztosítani erre befizetésre, hiszen az eltartottak kasszáját már feltöltötték. Ez utóbbi tehát a valódi biztosítási díj lenne, a valódi biztosításra jellmező tulajdonságokkal.
A két kassza, a szolidáris és a biztosítási kassza szétválasztása lenne szvsz a valódi egészségügy-finanszírozás, egészségbiztosítási reform.
Ennek viszont Te számolj utána, hogy működőképes-e!
A választópolgárok IGEN-nel voksolnak a népszavazáson
Abból, hogy "a piac NEM-mel voksolna a népszavazáson" pont az a tézis látszik megerősödni, hogy a jelenegi kormányzati elképzelés nem a választóknak, hanem a piacnak kedvez.
Ez pedig ellentétes az állam (kormány) alapvető kötelességével, miszerint (és többek között!) az állam feladat az, hogy a választópolgárok lehető legnagyobb, dolgozni akaró rétegének, a lehető legjobb legyen, úgy, hogy a választókat kiszolgáló piac törvényes kereti a leginkább megfelelő legyen.