Mert felette újra izgalmas lesz a kitermelésbe beruházni. Mindenki, aki teheti olajat akar majd termelni (pala olaj, drága működtetésű olajlelő helyek stb.), eladni, és hosszabb távon túlkínálatos lesz a piac. Ha okosan egyensúlyoznak az árral, még éppen nem indul be a kitermelési láz.
Brent 73,78 usd....piac a kitermelés emelését árazza ( 76,5usdről ), tegnap a szektor cégei átlagban 3%-ot estek..... Mol nem ill. próbálják "leverni",de mindig megveszik ezt látni kell......ezen oknál fogva sem értek egyet azokkal akik a 2,4k-t magas árazásnak tartják.....
Ebben az a jó, hogyha az OPEC a kitermelés növeléséről dönt, már az sem lesz gond a MOL-nak. 60 $ felett egyértelműen kedvező az olajár a magyar olajosnak. Azt pedig nem gondolom, hogy az OPEC-nek érdekében állna annál lejjebb nyomni az olajat, sőt szerintem 70 $ alá sem tervezik. Szóval, ha valahol 70 és 90 $ között egyensúlyoznak majd az olajjal, (hosszútávon megtehetik, mert a kereslet jó darabig nőni fog, mire beáll az egyensúly) az nagyon jó lesz bevételi oldalon, és talán a marzsokat sem errodálja még jelentősen. Másrészt biztos vagyok benne, hogy óvatosan el kezdik majd emelgetni a kitermelést, mert a hiány kialakulását el akarják kerülni, szerintem. Az elszálló (100 $ feletti olajár) hosszabb távon visszaüt az olajiparnak. Van már rá tapasztalat.
Ha már Magyar valóság: átlagban két kereső van egy családban.....250.000,- Ft átlag szerintem már nem igaz.....főleg akik autót tartanak fent....egyéb juttattásokkal ez végképp nem igaz.........de ezen nem veszünk össze csak egy kicsit pesszimistán látod a képet miközben nyoma sincs a visszaesésnek, pontosan erre utaltam a mai tapasztalattal.... lélektani határt elérve majd hallatni is fogja a nép a hangját.....
Csak éppen nem ez a magyar valóság. A valóság az, hogy egy havi 250.000 Ft. körüli, átlag fizetésből élő magyar az 525 Ft-os üzemanyagár esetén, 8 liter / 100 Km fogyasztást, és havi 2000 megtett kilométert feltételezve, a fizetése harmadát hagyja a kúton. Tehát igenis van az a lélektani / gazdasági határ, megfontolás, ahol azt mondja a polgár, hogy most vagy átszállok a buszra, vagy nem fizetem be a számláimat, nem lesz cipő a gyerek lábára.
Legalábbis még nagyon korai. Az olajcégeknek hosszú távon azért be fog tenni az elektromos autózás. Érthetetlen az a szöveg, amit Hernádi előadott, hogy ők nem üzemanyagot akarnak majd eladni, hanem utaskilométereket. :)) Hát, a kilométerek köszönik, jól megvannak a MOL nélkül is. Az elektromos autók töltéséhez meg nem kell, és nem is fog kelleni a MOL. Nálunk most szereltek fel töltőket a Tesco-hoz és a Penny-hez is.
Törölt felhasználó2021. 06. 28. 21:31
#280687
Korábban két felvetésre/témára rövid reagálás: Elektromos autók: Volkswagen 2035 -től csak elektromos autókat gyárt : hozzá teszem utána még 10-12 évig alkatrész ellátást biztosítani kötelező...így 2050 től lehet az elektromos autózás széles térnyerése...kb 70-30%-ban v. 80-20% ban. Molnak bőven van ideje szerkezet átalakításra, amit meg is hirdettek....... Magas üzemanyag ár és a kereslet csökkenésének kapcsolata: ma a Mol M0 Annahegyi kútjánál tankoltam Evo plus dízelt 525,-Ft/liter áron....és sorban mások is, de nem hallom a felháborodott hangokat!!! szóval szó nélkül megveszik..... Nem kell félteni a Molt.......de főleg nem kell a feltételezett negatív képet realizálni.....
Megjelent a Concordnal egy bullos cikk az Olaj kilatasairol. Szerintem erdemes elolvasni, ezt a temat joparszor targyaltuk lenyegeben ugyanigy itt is. CSak a cime forditott: Pokolbol a mennybe lenne a helyes, dehat a szerzo fejreallvan nezte a chartot;-) , Mennyből a pokolba másfél év alatt? | Concorde blog
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.