Topiknyitó: Dezso_Laszlo 2011. 06. 14. 17:38

Jön az elektro-autó, ki kell terjeszteni rá is az emisszió-kvótarendszert  

A hálózatról tölthető elektro-autó - minden fékezési energiatakarékosság ellenére - a legtöbb széndioxidot bocsátja ki, ha az áramát fosszilis szenet/szénhidrogént égető hőerőmű termeli, ... ugyanis globális átlagban az erőművek hatásfoka csak 55 %, vagyis még átlagos hatásfok mellett is 82 %-al többet fogyasztana, mint benzines/dízeles társai, ha nem lenne fékezési visszanyerés. A fékezési energia-visszanyerés városban max. 22 %, így a többletfogyasztás 82 % helyett csupán 42 %. Ezt a többlet-kibocsátást meg kell fizetniük, AZ OKOZOTT KÁR NAGYSÁGA MIATT A MINDENKORI PIACI ÁRNAK MINIMUM A HÚSSZOROSÁN:



link



Nem volt elég a globális melegedés eddigi sebessége, új áramzabálóval gyilkolja az ELMÜ-ÉMÁSZ az Élővilágot, ... ameddig fel nem számoljuk.



A KORMÁNYNAK EBBŐL KELL PÉNZT CSINÁLNI, NEM A SZOCIÁLIS JUTTATÁSOKAT FARAGNI!
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Dezso_Laszlo 2011. 06. 15. 12:34
Előzmény: #18  bassplayer
#20
És akkor még nem említettem, hogy a két lábaddal gyalogolni is tudsz, nemcsak pedált nyomni. Oda tudsz ballagni egy bulldózerhez, fölülni rá, ... aztán irány az erőmű!

Egy 10000 lakosú településen, amely önellátó élelmiszerből és bioenergiából, ott ugyan mi szükség van erőműre, még ha bármilyen csodálatos tulajdonságokkal is van felruházva? Mindenki tud termelni odahaza HASZNÁLATI MELEGVIZET részben gázüzemű abszorpciós hűtőszekrényének, részben gázüzemű aggregátjának hőcserélői révén. Az áramot OSZTOTTAN kell termelni, a hálózatosnál magasabb energiahatékonysággal. A teljes áramhálózat a mögöttes erőművekkel együtt felesleges, ERKÖLCSILEG ELAVULT, AMORTIZÁLT.

És sajnos nem csupán felesleges. A gyilkos iparienergia-őrület az elsőszámú felelős a Global Warming-ért, el kell tűnjön a földről mindörökre! Ha nem, mi tűnünk el örökre, válassz.
Dezso_Laszlo 2011. 06. 15. 12:19
Előzmény: #17  bassplayer
#19
Igazán, 90 %? Hmmm. Akkor ez a 22 % rekuperációval - javíts ki, ha tévedek - akkor ez 110 %-os teljes hatásfok a gépjárműre nézve, ... akkor Te nemcsak hogy perpetuum mobile-t találtál fel, de még vissza is tudsz táplálni a hálózatba, igaz? Furikázol, amíg tart az aksiban, aztán beállsz a kúthoz és betáplálsz neki áramot, ugye?

:-DDDDD

Kedves bassplayer, ne hülyíts másokat, ha egy mód van rá, oké? Elhiszel minden hülyeséget a Rockwell-nek, ... ami mellesleg nem is bizonyítható, hogy tőle származik? Nézz utána a Pattantyúsban és ne vitass tényeket, kérlek.
bassplayer 2011. 06. 15. 10:11
Előzmény: #11  Dezso_Laszlo
#18
És akkor még nem említettem, hogy minden emisszió koncentráltan az erőműben keletkezik, ahol sokkal könnyebb kezelni. A mai erőműveknek gyakorlatilag szén-dioxid-kibocsátásuk van csak, ugyanez egy polikondenzált aromás karcinogén vegyületek egész spektrumát a városba pöfögő dízelről nem mondható el.
bassplayer 2011. 06. 15. 10:02
Előzmény: #11  Dezso_Laszlo
#17
link

Például.

Egy villanymotor hatásfoka ennél jóval magasabb, jellemzően 90% körüli.
Törölt felhasználó 2011. 06. 15. 08:29
Előzmény: #15  Dezso_Laszlo
#16
á ez komoly dolog,
napokig, hetekig tartó mély elmélkedéseket folytatunk itt az emberről és világáról
Dezso_Laszlo 2011. 06. 15. 08:26
Előzmény: #14  Törölt felhasználó
#15
Elfelejtetted hozzátenni: ":-DDDDDDD"
Törölt felhasználó 2011. 06. 15. 08:19
Előzmény: #13  Dezso_Laszlo
#14
"a fórumozók ingyenélő kategóriába tartoznak?"

a fórumozók nagylelkű szent emberek gyülekezete
Dezso_Laszlo 2011. 06. 15. 08:16
Előzmény: #10  Törölt felhasználó
#13
Igazad lehet ... a fórumozók ingyenélő kategóriába tartoznak? :-)
Törölt felhasználó 2011. 06. 15. 07:59
Előzmény: #9  Dezso_Laszlo
#12
pl. napenergiával működtetett stirling motorokkal lehetne termelni az elektromos autókhoz az áramot (plusz a bicikliző cigányok kb. naponta 400 ezret lehetne így áramtermelésre alkalmazni megújuló energiaforrások ők:)))
Dezso_Laszlo 2011. 06. 15. 07:57
Előzmény: #4  bassplayer
#11
Kedves bassplayer,

elfeledkeztél az elektro-autó hatásfokáról. Villanymotorja átlag 40 % hatásfokú, de ezt javítja a 22 % rekuperáció, tehát az elektro-autó hatásfoka átlag 49 %, az erőműveké 55 %, a kettő szorzata (az ipari-energia rendszeren belüli teljes hatásfok) 25 % ... szemben a robbanómotorok 30 %-ával.

Kérdésfeltevésed azt valószínűsíti, hogy magad is tisztában voltál ezzel, csak az egyenlőtlen szerződések során szokásos átveréssel próbálkoztál, igaz?
Törölt felhasználó 2011. 06. 15. 07:53
Előzmény: #9  Dezso_Laszlo
#10
a cigányokat, ingyenélőket kell befogni áramtermelésre, kézzel vagy lábbal hajtott generátorokkal
Dezso_Laszlo 2011. 06. 15. 07:49
Előzmény: #5  szivacs
#9
Kedves szivacs,

Te ehhez értesz, én nem. Én azt tudom, hogy a legkisebb ipari-energia felhasználása a gyaloglásnak van, ami egy 10000-fős önellátó településen nem gond. Áruszállításra sem szükséges igáslónál bonyolultabb valami. A recesszióba jól belegyalogolva, úgy 10 ... 15 év múlva rájössz, hogy ez megoldás, az autó pedig nem, az ZSÁKUTCA és nem fejlődés.

Az újabb áramzabáló kitalálása, ez pedig az energiabárókon kívül senkinek sem jó. Ha pedig így van, a kormánynak tudatosítania kellene ezt némi környezetrombolási adóval. Lehet az kezdetben akár évi egyetlen forint is, csak nehogy nekiálljanak a megtévesztett emberek tömegesen elektro-autót vásárolni, ... ahogy a villanytűzhelyek, villanyhűtők, stb. esetében is történt.
Törölt felhasználó 2011. 06. 14. 18:34
Előzmény: #7  szivacs
#8
:o)
szivacs
szivacs 2011. 06. 14. 18:29
Előzmény: #6  Törölt felhasználó
#7
Igazad van.
Te ezekhez tényleg nem értesz!

Viszont ez nem akadályoz meg abban, hogy hozzászólj! Ez is valami, ha nem is jó. :-)
Törölt felhasználó 2011. 06. 14. 18:21
Előzmény: #5  szivacs
#6
én ezekhez nem értek ..

de sztem mini boylereket kellene szerelni minden egyes fékhez és a termelődő hő által nyert felmelegített vízet a távhő szolgáltatásra való rákötésével lehetne hasznosítani.

nyáron meg a wc melegvízzel való öblitését szolgálná

így nem kell a fogyasztóknak milliárdos tételeket kiadni a wc kefékre , a elszabaduló pénzből meg csökkenteni lehetne pl. az államadósságot, vagy minden faluba országzászlókat lehetne telepíteni

gyönyör a köbön
szivacs
szivacs 2011. 06. 14. 18:04
Előzmény: #1  Dezso_Laszlo
#5
"A fékezési energia-visszanyerés városban max. 22 %" - milyen rendszerre vonatkozik ez az ideírt szám?
A kedvenc fixa ideám - mint neked a biogáz - az, hogy a közlekedésben a mozgási és a helyzeti energia elméletileg 100%-ban visszaalakítható. Az, hogy ebből mennyit tudunk aktuálisan visszanyerni és ezt milyen hatásfokkal, az csupán a technológián múlik. A gépjárművekben jelenleg használt üzemanyagok közül (dízel, benzin, LPG, CNG, Hidrogén, elektromos) egyedül az elektromosnál megoldott az oda-vissza alakítás.
Márpedig a közlekedésben ugrásszerű hatékonyságjavulás a rekuperáció megvalósítása nélkül nem képzelhető el. Borzasztóan irritáló, hogy a nagy energiaráfordítás révén létrehozott helyzeti és mozgási energiát a fékeken hővé alakítsuk át!!! Ezellen mielőbb tenni kell, mégpedig gyorsan és tömegesen! Erre pedig a jelenlegi megoldások közül az elektromos energiává alakítás a leghatékonyabb, szerintem jóval több, mint 22%.
bassplayer 2011. 06. 14. 18:02
Előzmény: #1  Dezso_Laszlo
#4
Ha egy robbanómotor 30% körüli hatásfokkal bír, egy erőmű pedig 55%-kal akkor mi a gond??
Törölt felhasználó 2011. 06. 14. 17:46
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#3
olaj lobbi
Törölt felhasználó 2011. 06. 14. 17:43
Előzmény: #1  Dezso_Laszlo
#2
jó magyar szokás szerint :

- ezt akkor jól meg kell majd adóztatni.. azt is aki gyártja , és azt is aki veszi

(ne hogy má jó legyen)

Topik gazda

Dezso_Laszlo
4 5 1

aktív fórumozók