TMS

Regisztráció: 2024-02-01 14:46:41

Hozzászólások száma: 27

Utolsó hozzászólás: 2024-02-19 08:38


Tapasztalat: 3
Aktivitás: 4
Népszerűség: 5

Kedvenc topikok db Utolsó hozzászólás

5 330
2024. 02. 15. 08:55

utolsó 20 hozzászólás

KBC Equitas hétfő, 08:38
Őszintén remélem, hogy nem, de készül fel, hogy lassú lesz (1+ hónap). Nyiss egy ticketet az IBKR-en és kérdezd meg, mert lehet, hogy változtattak valamit az elmúlt hónapban (kapcsolattartási cím, egyéb címek, mert ezek kellene fognak a K&H transzfer űrlapjához), hogy gördülékenyebb legyen a transzfer. Konkrét válaszok: 1. Cedit broker: KBC,  2. TBSZ-ÉV vagy MNB számlaazonosító azonosító, igazából mindegy (jelenleg semmilyen rendes azonosítót nem látsz a K&H értékpapír oldalán). Ha kapsz választ és kitöltesz minden, után kitöltheted a K&H transzfer űrlapot, aláírod, szkenneled és elküldött az egész paksamétát az a K&H e-mail címére. Utána jön egy telefonos azonosítás pár nappal később, ha az megvan továbbküldik feldolgozásra. Ha a telefon nem jönne pár napon belül, hívd fel őket és akkor amíg vonalban vagy kikeresi és továbbítja feldolgozásra.
KBC Equitas 2024. 02. 16. 08:26
Igen, ez a standard válasz. Nekem is többször küldték azzal a különbséggel, hogy akkor még csak zárolva voltak az egyenlegeim a K&H-nál.
KBC Equitas 2024. 02. 15. 17:02
Engem is kivert a víz, de ne aggódj az is rendben lesz. A ticketre ált. 1-3 nap kell, nekem amikor a többi hiányzó pénz felől érdeklődtem, akkor azt hiszem 3 vagy 4 nap volt a válaszadási határidő.
KBC Equitas 2024. 02. 15. 08:55
Nem kaptam, de informális bejelentést követően 1-2 nappal érdekes módon az összes szolgáltató elkezdett nagyon segítőkészen keresni minden formában. Véletlen vagy sem, nem tudom.
KBC Equitas 2024. 02. 15. 08:54
Várj, várj várj!
1. Mit jelent, hogy lezárta? A transactionsnál "settled"-et látsz vagy "approved"-et? Nálam kiderült, hogy a K&H rosszul utalt (gondolom rendszerszintű probléma), ezért az IBKR-nél manuálisan kellett megkeresni és jóváírni. A problémát jelezd az IBKR-nek egy ticket nyitásával a rendszeren belül, illetve jelezheted az ibce@interactivebrokers.com címen is, mert ők a helyi iroda. Utóbbi lassan fog válaszolni, a ticketre viszont 1-3 napon belül válaszolnak. Pár napon belül meg fog oldódni (nekem az értékpapírok aznap megjelentek, a cash pár nappal később).
2. Nem kell semmi az, hogy jelentetted a transzfer tényét az elég, ha kell más majd szólnak, hiszen látják/látták, hogy mi van a régi TBSZ-eken, azokhoz új pénzt már hozzáadni nem tudsz, így irreleváns. A részletes papírokat, amiről ment az e-mail akkor kell küldeni, amikor új számlát nyitsz első ízben az IBKR-en.
3. Ilyenkor szoktam kérdezni a szolgáltatót, hogy ez mos vicc vagy komoly, mert viccnek egy kicsit erős lenne.
KBC Equitas 2024. 02. 14. 12:24
Azért az agyamat eldobom. Most beszéltem az IBKR-el és kiderült, hogy a transzfer pénzrészét is rosszul küldték, ezért az automatizált rendszer elvetette és kézzel javították. Tehát nem csak 30+ nappal később kezdték a transzfert, mint ahogy leadtam, de még rosszul is. Azon már meg sem lepődök, hogy a tegnapelőtti "viszlát" kiutalásom a K&H-tól még nem érkezett meg.
KBC Equitas 2024. 02. 13. 11:31
Én szóltam nekik, hogy nem ártana produkálni egyet, mert alapadatok nincsenek meg, amire ment az értetlenkedés. Nem tudom, akik újabban válaszolnak, azokkal az az érzésem, hogy nem ismerték a webbroker2-t, ahol rendre megvolt minden. Legalább most már olyan gyorsak a válaszadással, mint tavaly voltak. Egész megnyugtató egyébként, hogy már csak a minimum havidíjak fedezésére szolgáló összeg van náluk. Tényleg remélem, hogy rendszerszinten is összekapják magukat, mert szeretem, ha az állomány min. 4 felé van dobva.
KBC Equitas 2024. 02. 12. 12:04
Pontosan ez jutott nekem is eszembe, ezért örültem annak, hogy az állomány több szolgáltató között van szétdobva, de ettől függetlenül iszonyat bosszantó. Bennem az kezdett érlelődni amit még Minervini mondott, nevezetesen, hogy nem kell 365 napot a piacon lenni. Ezt már eddig is így csináltam, de fontolgatom, hogy pénz is akkor megy be valahova, ha dolgoztatni akarom és nem hagyom ott huzamosabb ideig.
-----------
És igen, számlakivonat még mindig nincs.
KBC Equitas 2024. 02. 12. 08:22
Nekem is ez lett volna a B opció, csak akkor már elindítottam az összes transzfert és mire észbe kaptam már minden zárolva volt. Még az eladás, kiutalással is lényegesen kevesebbet buktam volna, mint az új "kereskedési" rendszerükkel az első 3 napban.
KBC Equitas 2024. 02. 10. 08:20
Nálam van hivatkozás a transzferre, kaptam egy tranzakciós e-mail, ami félig magyar félig cseh... most van 10-e, várom a kivonatot, kíváncsi vagyok azon mi lesz. Ahogy nézem, hallom szemmel létható állományok mennek az Erstétől és a K&H-tól az IBKR-hez. Nem tudom mikor fognak rájönni a hazai szolgáltatók, hogy az szolgáltatás színvonalával arányos árazást kell alkalmazni és azt nem a nagykörúton belül kell mérni, hanem minimum EU-s szinten. Azzal, hogy többen behozták a TBSZ-t, látható veszteséget fognak elkönyvelni a hazai szolgáltatók. Ha valaki rendesen tradel és egy vagy több alacsonyabb árazású, de színvonalasabb szolgáltatást biztosító szolgáltatónál van, ott már a TBSZ-által biztosított előnyök is elolvadnak.
KBC Equitas 2024. 02. 09. 09:18
Most léptem be a régi webbrókerre és lám-lám visszarakták az Áttekintés Nyereség/Veszteség részt, így szépen vissza lehet nézni a korábbi teljesítményt.
Transzfer update: Tegnap elküldtek mindent az IBKR-nek, azaz nettó 34! napba került a transzfer, ami azért még nem teljes (csak a K&H részéről az), mert a fogadó fél nem írta jóvá a KP egyenlegeket (ahogy jelzett az IBKR, hogy felvették velük a kapcsolatot, onnantól kezdve 1 nap volt a procedúra, 1 db email ping-pong). Ugyan még nem jött havi kivonat, de a transzferálók mentsék a napi állapotokat, mert perpill sehol nem látszódik, hogy ki mikor és mennyit küldött (history gone again). A fiókomat átalakítom egy alvó számlává, aztán majd kiderül, hogy sikerül-e értelemezhető új rendszert csinálniuk, bár a kondíciós lista újbóli változtatásával megint nem az igazi.
KBC Equitas 2024. 02. 07. 12:05
Na most írt az IBKR, hogy végre felvette velük a kapcsolatot a Patria, és az egyik számlám transzfere holnap, holnaputánra rendbe lehet. A többin még dolgoznak.
Formális tájékoztatásként nem kell kivárnod a 30 napot, azt bármikor megteheted, ha úgy érzed, hogy nem fair módon mennek a dolog (ami nyilván jogos). Érdekes módon nekem is onnan gyorsultak fel az események, hogy szóltam a magyar és a cseh felügyeletnek (bár ez feltételezés). Ha van olyan transzfered, ahol nem értékpapír van, hanem deviza ott 15 napos a határidő. Alapból írhatsz panaszt, hiszen jó pár módon sértették a befektetőket, ezek egyike a hiányos tájékoztatás (korábbi levele, de elég ránézni a véleményekre a Google Playen). Én a napokban végignyálaztam a korábban kiküldött anyagokat és egyikben sem szerepelt, hogy egy funkciószegény rendszerre raknak át minket, nem volt tájékoztatás arra vonatkozóan, hogy néhány szolgáltatás lassul vagy ellehetetlenül egy ideig (transzfer), számos módon jelét adták annak is, hogy nem voltak felkészülve az átállásra (ügyfélszolgálat lehalása, K&H átirányítás, futó álláshirdetések (azok feladási ideje), amik gyorsan új embereket keres a minket érintő pozikba), a transzferek késése csak cseresznye a habostorta tetején. Nekem még menni fog még egy panasz, ami arra vonatkozik majd, hogy hogyan terveznek kárpótolni azért, mert nem tudtam a rájuk bízott állományt 5+ (mert ugye még nincs vége) hétig kezelni, mert az is gyönyörű szépen dokumentálva van, hogy mikor kezdődött a dolog és mikor vették fel először a kapcsolatot a fogadó intézettel és közben a tájékoztatás színvonala konvergált a béka fenekéhez.
KBC Equitas 2024. 02. 07. 09:24
Nekem is mindig ugyanezt írták, tegnap viszont már a backofficenak továbbították a kérdéseimet. Nem nagyon haladunk semerre. Nekem tegnap küldött egy rendszerüzenetet az IBKR, hogy a január első hetében kezdett transzferem "approved" (ez 1-2 nappal a késés létrehozása után acknowledged-re váltott), 10 napon belül tájékoztassam a küldő felett, hogy hajtsák végre a transzfert. Ez két dolgot jelenthet, vagy létrejött a kapcsolat a két cég között és 5 hét után végre megmozdult valami, de az is lehet, hogy az IBKR-nél lettek türelmetlenek, hogy egy kezdeményezés nem halad (azért jelezd te is a problémát az MNB-nek).
KBC Equitas 2024. 02. 06. 16:34
Kapcsolódó érdekesség (lehet a TBSZ transzfer miatt) de nekem megjelentek a 2023-as zárások, osztalékelszámolások, de nem az új, hanem a régi rendszerben a Dokumentumok résznél.
KBC Equitas 2024. 02. 06. 12:34
Attól függ, hogy mióta nem tudod elérni őket és mi a probléma. A probléma jellegétől függően panasszal élhetsz 15, ill. 30 napon túl. További infó: https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz Én azért úgy szoktam csinálni, hogy írok még egy e-mailt, amiben leírom a problémát, illetve, hogy hányszor és milyen módon nem tudtam elérni az adott szolgáltatót és láthatóan be cc-zem az MNB ügyfélszolgálatát (ugyfelszolgalat@mnb.hu). Ez azért jó, mert ha tömeges probléma van, akkor látják, hogy egy ellenőrzött társaságnál rendszerszintű probléma van. Plusz a brókert/pénzintézetet is sürgeti, hogy ne vegye fél vállról a problémát. A héten egyébként már én sem tudtam elérni őket telefonon, szóval nem jó felé mennek a dolgok :(
KBC Equitas 2024. 02. 05. 08:19
Igazad van, köszi. Félreértettük egymást, én olyan dinamikusan generáld doksit vártam, mint ami korábban a Portfólió/Nyereség-Veszteség része alatt volt elérhető. Az idősáv beállítása azért fontos, mert 1 nap - 3  hónapos (indokolt esetben több) sávban kereskedek és a saját elszámolásomat folyamatosan, negyedéves zárásokkal csinálom. Mindenesetre, hogy láttam a képernyőképeket a 2.0-ról ott vissza fog jönni a funkció, (bár addigra részvényt szerintem nem fogok K&H-nál tartani) 
KBC Equitas 2024. 02. 04. 21:44
Igen, egyre gondolunk (https://ssl.kbcequitas.hu/wb2/). Számlakivonat, adóigazolás, TBSZ igazolások ... minden van és szűrhető is, ha a dátum mellett hozzáadjuk a típust. Ezek között szerepel a "Nyereség/Veszteség kimutatás", ami nálam üres.
KBC Equitas 2024. 02. 04. 18:52
Na ez érdekes. Nálam ha belépek a régi rendszerbe, és kiválasztom a nyereség/veszteség kimutatást (teljesen mindegy milyen kezdődátummal) azt írja, hogy nincsen megjeleníthető dokumentum.
KBC Equitas 2024. 02. 04. 18:06
Sajnos sehol, beszántották.
KBC Equitas 2024. 02. 03. 11:02
Szinte biztos, hogy a backoffice-t elvitték, hiszen állományátruházás történt, máskülönben már véget ért volna az ügy. Az ügyfélszolgálat egy része és a néhány bróker maradhatott, plusz IT egy része. Az ügyfélszolgálat is újabban, mint K&H jelentkezik be és nem sok fogalma van a helyzetről, átkapcsol, utánakérdez. A régi telefonos ügyintézőket a hangjukról megismerem. Nagyjából hasonló történet lehet, mint az IBKK hazai fióktelepe, ami átkerült a ír részleghez, ott is újabban ír ügyfelesekkel beszélek. Korábban nekem heten belül csinált TBSZ transzfert a KBC, most meg 5. hét telt el a nagy semmivel, hetente beszélek velük és nem megy az ügy sehova, az IBKR meg folyamatosan jelzi, hogy a KBC-s backoffice nem jelentkezett be az ügyembe hozzájuk.

friss hírek További hírek