Nem sértettél meg. Feltettem egy kérdést, aminek utánanéztem, de tapasztalat hiányában gondoltam jobb a teljes bizonyosság. Köszi az ingyen kioktatást és az udvarias válaszokat.
Nem villanyautós topik, nem akarom széttrollkodni, de ha nem napelemről töltöd esélyed sincs rá szerintem. Legalábbis nem látom, hol jönne ennyi vissza. Főleg, ha egy autót nem 10-15 évre veszel, vagy nem mész vele évente 50-60 ezer km-t.
Szerintem azzal, hogy az EU tolja a teljes elektrifikáció időpontját, szerintem nagyon oda fog vágni a kínai elektromosautó gyártásnak. Mivel ezzel teljesen lekerül a nyomás a lakosságról, hogy ilyen autókat vegyenek. Jelenleg ugyan azon kategóriájú elektromos autók +3-5 millióba kerülnek a belsőégésükhez hasonlóan. Szerintem jelentősen vissza fognak esni az értékesítésük. Ez persze, az itthon tervezendő beruházásoknak is betehet. Nem látom egy átlag fogyasztó miért választana elektromos autót belsőégésű helyett. A világ többi részén meg az elektrikáció egyáltalán nem aktuális téma. Az pedig, hogy a VW eladások esnek Kínában, de a világ többi részén emelkedik, nyilván nem a legjobb hír pillanatnyilag, hosszútávon viszont sokkal diverzifikáltabb lesz a piacuk. Én személy szerint sokkall jobban szeretem a sok kis üzletet, mint az egy hatalmasat. Sokkal jobban csökken majd a cég kitettsége.
Az egyik PB-s számlavezetőm hírlevelében a kedvencek között szerepel VOW3 160as célárral. Én 107-en vásároltam belőle, igaz, nem 2 hónapra gondoltam befeketni ide a pénzt, szóval még biztos tartom egy ideig :D
Deutsche Bankot a PB kontaktom ajánlotta. Szerinte nyár közepén, ahogy esetleg az EKB elkezd kamatot vágni újra kicsit beindul a hitelezés és a beruházások. Szerinte éves szinte egy 10-15% lehet benne. Ennyi infom van.