Meglepő nyíltsággal beszélt aktuálpolitikai dolgokról és 2010 utáni terveiről Orbán Viktor Fidesz-elnök egy olyan, néhány héttel ezelőtti programon, amelyen arra számíthatott, hogy nem fog kiszivárogni szavaiból semmi. Az előadásról az Index közölt értesüléseket. A beszámoló szerint Orbán nagy magabiztosságot sugárzott a párt kormányra kerülésével kapcsolatban (akár előrehozott választásokon, vagy 2010-től). 2010-től két évig "nem hagyományos kormányzás" lesz. "Sokaknak sok minden fog fájni" - mondta az ellenzéki pártvezető, aki elárulta azt is, hogy a költségvetést megbillentő nagy állami beruházásokat le fogja állíttatni. A 4-es metró és az autópálya-építések kifizetéseinek befagyasztását konkrétan is említette.
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=97225
úgy lesz ezzel az oldallal is, mint anno a hálapénz oldallal volt. egy ideig mindig más név alatt lehetett elérni, azután már sehol, csak a letömörített (zip) tartalmát lehetett letölteni egy helyről.
Pedig reménykedtem, hogy a Rákóczi-tér és Köztársaság-tér közé még benyomnak egy Auróra utcai állomást, mert az ottani Sztk-ba járok prosztatát massziroztatni:)
ez egyértelmű, de emlékszem arra a 2 oldalas, családfaszerű táblázatra, amiben azt bizonygatta a népsz. hogy az egész vegyépszer családi maffiahálózat, és ez hónapokig téma volt
Megérdemelte az MSZP, hiszen az általuk kitalált pályázati módszer után majdnem kétszer annyit el lehetett kérni ugyanazért a munkáért, mint amit korábban a Fidesz-féle, meghívásos módszer alapján elkértek...
"Valakinek kezd leesni miért gyorsítanak a 4 es metró állomások építését? (Gellért )
Lezárja a fél várost, csak mihamarabb meglegyen a teljesítés/kifizetés."
vegyépszer fidesz ötlet volt, de a különösen szellemes ötlet az volt benne, hogy a maszopnak is visszaosztott nagyelek. ez volt a pénzügyi újítás: mindkét nagy párt részesedett a vegyépszer hasznából.
nem arra gondoltam, hogy számviteli alapfogalmakat emlegessen, hanem arra, hogy beszéljen értelmesen. ne használjon olyan kifejezést, amit a jelek szerint nem ért.
arra emlékeztek, hogy a fidesz alatt folyamatosan jelentek meg cikkek a vegyépszer különös összefonódásáról a fidesszel, drágább közbeszerzési ajánlatairól, úgy festették le, különböző táblázatokban, mint
egy maffia szerű bűnszövetkezetet.
Hát kivel építtet ez a rendkívül tehetséges kormány?
Velük.
Lehet igazad van, de ezt a szöveget nem közgazdászoknak szánták...
Szijjártó elkezdene forrás meg eszközoldalt emlegetni, megdobálnák paradicsommal. :)))
" nagy állami beruházások finanszírozásait felül kell vizsgálni. Szerinte ugyanis ki kell deríteni, hogy például a 4-es metró miért kerül sokszor többe az első kalkulációknál. "
nem szabad összekeverni a forrás- és az eszközoldalt. Szijjártónak vissza kellene ülnie az iskolapadba még kicsikét.
Mennyi is hiányzik a 4- es Metro tervezett 550 mrd- os tervezett (!) költségetéséből?
200- 300 Mrd Ft? Ez nem fog a semmiből leesni, ezt valahonnan el kell venni! Oktatásból meg eü- ból tolvajpárt elkezdte kiszedni!
Azért én is kíváncsi lennék arra, hogy az 1998. március 27-i kormányhatározatban meghatározott (1996-os értéken, azaz 191,15Ft/ECU, nézett) 96,4 millió ECU-ból, hogyan lesz és mennyi euró a teljes költségvetése ennek a 7,3 km-nek a megépítése...
S hogy mindez MIÉRT!!!
Valakinek kezd leesni miért gyorsítanak a 4 es metró állomások építését? (Gellért )
Lezárja a fél várost, csak mihamarabb meglegyen a teljesítés/kifizetés.
Miért kerül többe??? Mert ellopják a bekerülési összeg 2/5-ét. Ezért nem is jöhetett ide az a Spanyol Metro építő aki felénél is olcsóbban megcsinálta volna. Pécs irányába sem kell az autópálya, hiszen nemzetközileg sem érintett az útvonal. Mindenek előtt a lyukas zsebeket kell befoltozni, mert addig minden pénz elfolyik.
Ez már egyszer bevált, amikor 1998-ban, a felborulni látszó (választási költségvetés) után visszabillenették az országot a jó irányba... "A nagyobb állami beruházások leállítására Orbán szerint azért lesz szükség, mert a nem túl rózsás gazdasági helyzetben lévő országnak szabad források kellenek, ezek a beruházások pedig túl sok pénzt visznek el. Szijjártó Péter Fidesz-szóvivő erről utólag - hangsúlyozva, hogy az említett előadáson nem volt ott - az Indexnek azt mondta, a párt hivatalos álláspontja, hogy a nagy állami beruházások finanszírozásait felül kell vizsgálni. Szerinte ugyanis ki kell deríteni, hogy például a 4-es metró miért kerül sokszor többe az első kalkulációknál. "
Orbán: "sokaknak sok minden fog fájni" - leállíttatná az állami nagyberuházásokat a Fidesz-vezér
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=97225