NABI a (közel)jövő új csillaga - elszakadás a múlttól!
Először is kellemes Húsvéti Ünnepeket szeretnék kívánni minden egyes Nabi tulajdonosnak!
Azért írtam új topic címet, hogy tiszta lappal, nyugottabban kezdhessen minden Nabi tulajdonos.
Felejtsük el a 6000 forintos célárakat és a rossz időket... Mostantól új időszámítás kezdődjön a Nabi történetében!!! Mostantól kezdve mindenki csak vastag profittal fog kiszálni a Nabiból!!!!!
Annyi itt a különbség, hogy 495-ön mintha valaki felügyelné az árfolyamot, hogy ne menjen lejebb, de ugyanez van felfele is 500-on ugyhogy a Nabibol kiindulva kell egy öntés, és utánna 400-on fogják ugyanezt játszani...
nemrégiben véleményt cseréltünk a NABI várható árfolyamáról. Akkor nem nagyon hittem, hogy teljesül a 600 Ft körüli jóslás (mondjuk úgy, hogy egy letűzés erejéig el tudtam képzelni, de hogy ott marad!?) sőt ahogy most látjuk még ez alá is benézett, nem is kicsit. Szóval el kell ismernem, nagyon jó meglátás volt a "forget it" ajánlás! . Mindenese tre kiváncsi vagyok innen mi fog történni...
Egy korábbi írásban már részleteztem, most röviden: -Az USA-ban 1millió km-ig kell garanciát vállalni a buszokra, nálunk 250ezer km-ig. A Rábának csak pár darab 1misit futott busza létezik, azt ki is állították a győri gyárban. -E követelmény miatt 3-szor olyan drága a busz. Nálunk pedig nincs az a volán társaság, aki 3-4 évnél tovább tervezne... Rövid távú szemlélet. Üdv:
Ez nem csak ár kérdése. Egy gyártó cégnek megfelelően kell menedzselnie a terméket. 2 éve kezdték fejleszteni a 700 SE-t kifejezetten a régiót megcélozva. A busz nem is rossz, mésem tudtak egy apró piacot találni itthon és a régióban sem. A busz felvevőpiac azért elég szűk, és van konkurrencia, ám az eredmények gyakran lobbi és politikai döntésektől is függenek. Már volt jelzés, hogy néhány szegmenst kihelyeznek az USA-ba, most nyíltan bejelentették a leépítést és a termelésszűkülést.Ez eleve gátat szab a későbbi terjeszkedési lehetőségeknek. Hát, hogy az árfolyam meddig süllyed....
Törölt felhasználó2004. 10. 08. 08:47
#1034
Kollegák! Tudja valaki hogy a Nabi buszok miért nem kellenek itthon? Az Én városomban mindenféle márkájú buszok szaladgálnak, egy darabig még volt egy NABI busz is, úgymond kipróbálási céllal, de az is eltünt idővel. Ennyire drágák, rosszak, vagy nincs ki a négy kerekük? Ha olyan buzi drága az üzemanyag mint most, + magas nyersanyagárak, akkor miért nem vesz senki a jóval költségkímélőbb és állítólag 3-szoros élettartamú NABI buszokból? Mit tud a MAN, NEOPLAN,VOLVO stb amit az Amerikába jó NABI nem ?
Egeszen komoly veteli ero mutatkozott itt ezen a szinten... Ha nem a NABI lenne meg akar vettem is volna.
Törölt felhasználó2004. 09. 16. 19:35
#1025
EMBEREK!!! a cégvezetés is elismerte, hogy teljes körű fedezeti ügyletek megkötésére sincs pénzük, akkor meg ESÉLYE SINCS hogy nyereséges legyen kb. 240 dollár/HUF kurzus alatt. Tisztelt nagy USA megrendelésekben stb-ben NABI-részvényesek, G ondolkozzatok már el azon a TÉNYEN egy kicsit, hogy a befektetők a haldokló iparágakban tevékenykedő cégeket BÉT-en SEM szeretik, FÜGGETLENÜL attól, hogy nyereséges vagy veszteséges. lásd pl. Pannonflax nyereséges gazdálkodás ide vagy oda mélyen névérték alatt, vagy sok külföldi példa. simán lehet például 450 HUF a NABI akkor is ha nagy megrendeléseket kap
A pozitív hírt, szvsz pár nagy forgalmú emelkedő nap fogja megelőzni...aztán amikor beszállnak a kicsik beöntik a piacot... :((( annyi a beragadt ember, hogy nagyon nagy híreknek ahhoz jönni, hogy megváltozzon a részvény megítélése...
Szerencsére nincs pozim, de érdemes elgondolkodni, hogy hogyan reagálna egy ilyen hosszabb lecsorgás után egy "pozitív" hirre (min. +15-20%)? Bár ennek sajnos nem sok esélyét látom.
NABI a (közel)jövő új csillaga - elszakadás a múlttól!
Azért írtam új topic címet, hogy tiszta lappal, nyugottabban kezdhessen minden Nabi tulajdonos.
Felejtsük el a 6000 forintos célárakat és a rossz időket... Mostantól új időszámítás kezdődjön a Nabi történetében!!! Mostantól kezdve mindenki csak vastag profittal fog kiszálni a Nabiból!!!!!