Topiknyitó: Törölt felhasználó 2009. 10. 14. 21:14

A Jobbik adóprogramja: valódi progresszív adózást és adónyomozói hatóságot  

Hosszas csend után az elmúlt napokban végre információk jelentek meg a Fidesz gazdaságpolitikai elképzeléseit illetően. Eddig kínosan ügyeltek rá, hogy megnyilvánulásaikkal lehetőleg ne idegenítsenek el maguktól egyetlen választót sem, ezért inkább a populista ígéretek talaján maradtak.



Ehhez képest Varga Mihály, valószínűsíthetően a következő pénzügyminiszter meglepő nyíltsággal és határozottsággal lándzsát tört az egykulcsos adó mellett. Igaz, ezt később Orbán Viktor igyekezett annyival árnyalni, hogy még nincs döntés, a családi vagy az egykulcsos adózást támogassák, ami mondjuk nem zárná ki egymást. De ezt inkább a szokásos polgári ködösítésnek lehet megint tekinteni: ne kötelezzük el magunkat értékek mentén, nehogy lemorzsolódjon a fáradtságos aláírás-gyűjtések és népszavazások során összekuporgatott posztkádári szavazóréteg! Nem felejtjük el soha, hogy Orbán volt az, aki a 2006-os választási vitán Gyurcsánnyal szemben már a 14. havi nyugdíjat is megígérte. Ez sem volt elég akkor. Meglátjuk, hogy a tőke felé tett egyértelmű gesztusuk most berepíti-e őket a hatalomba.



Ha nem egyértelmű azonnal mindenki számára első pillantásra, hogy kinek kedvez az egykulcsos adó, akkor vegyük végig a következményeket. Az egykulcsos adó kizárólag a legjobban keresők érdeke, mondhatjuk úgy, hogy a gazdagoké, csak ennek osztályharcos íze lenne, és a Jobbik egyáltalán nem ellensége a vagyonosoknak. Feltéve, hogy tisztességes eszközökkel szerezték azt, és hogy eleget tesznek közteherviselési kötelezettségeiknek. A Fidesz, úgy látszik, nem ilyen válogatós, mert ez a javaslat mindenről szól, csak nem az arányos közteherviselésről. Abban ugyanis minden botcsinálta adópolitikus is egyetért, hogy az egykulcsos vagy lineáris adózás minden esetben a jövedelemkülönbségek növekedéséhez vezet, teljesen szétszakítva amúgy is mély válságban lévő társadalmunk kohéziós szöveteit. Ugyanis, ha a többet kereső bármekkora jövedelme után is csak a legalacsonyabb kulccsal adózik, akkor nyilvánvalóan több marad neki, ami persze neki nagyon jó. S itt motoszkál az emberben a gyanú, hogy a Fideszes politikusok nem a saját pénztárcájukat nézik, amikor ilyen javaslatot tesznek!? Ha már adózni kell a költségtérítés után, akkor nehogy már 36%-os kulccsal…



Ezt persze így nem lehetne felvállalni, helyette nézzük meg a szakmai érveket, amikkel az egykulcsos adózás hívei alá szokták támasztani javaslatukat:



-A többkulcsos, progresszív adózás túl bonyolult, az egyszerűség miatt van szükség egykulcsos adózásra.



-A nagyarányú adóelkerülés, ami kiküszöbölhető lenne, mert alacsonyabb adónál javul az adómorál, szívesebben fizetik meg az emberek.



-A gyermeknevelés támogatása nem valósítható meg a progresszív adózás keretei között.



Azt is tudni kell, hogy az egykulcsos adó mellett minden korábban létező adókedvezményt eltörölnek, tehát a csökkentett adót mindenkinek – egyéni körülményeire tekintet nélkül – ugyanúgy meg kell fizetni. Itt persze rögtön felmerül, hogy a családi adókedvezményt akkor miként lehet beépíteni a rendszerbe, és miért ne lehetne a többkulcsos rendszerbe? Elfogadható válasz nem is érkezik. Ahogy arra sem, hogy miért lenne bonyolult művelet adóbevallást készítő emberek számára, hogy meghatározott jövedelemhatárig egy kulcs szerint osszák el a két számot, ezen összeg fölött pedig egy másik szerint. Persze van egy olyan gyanúm, hogy a lakosság nagy része amúgy sem töltött még ki semmiféle adóbevallást. A kultúrált, polgári nemzetállamhoz azonban hozzátartozik ez a kötelesség, ezért legfeljebb technikai segítséget nyújthat az APEH a rászorulók részére. (Megjegyzem a jelenlegi kitöltőprogram használatával nem jelent ördöngösséget a bevallás.)



Nézzük az utolsó, talán legkomolyabb érvet a lineáris adózás mellett! Az adóelkerülés mérséklődése. A pénzügytan adópszichológiával foglalkozó szakembereinek véleménye erősen szóródik a kérdés megítélésében. Az adómorál sokkal inkább olyan kulturális tényezőktől függ, amelyet egy népbe sokszor évszázadok alatt ivódnak bele, illetve a szankciórendszer hatékonyságától. Empirikus módon azonban az eva bevezetése igazolta, hogy valamilyen minimál díjat a nyugodt alvásért hajlandó megfizetni, aki amúgy nem fizet. Figyelembe véve, azt is hogy az eva – egyszerűsített vállalkozói adó – mértéke január elsejétől emlkedik 25-ről 30%-ra, de az adórendszerből való kivezetése is rendszeresen felmerül, mert legális kiskaput biztosít a többi vállalkozó által fizetendő adókötelezettségekből való kibújáshoz, azért ez sem tekinthető megnyugtató megoldásnak.



A Jobbik megoldása más. Mi szeretnénk végre – nem csak szavakban – megvalósítani az általános közteherviselést. Nem egyenlő mértékűt, hanem úgy, hogy mindenkinek lehetőségei és adottságai alapján kelljen hozzájárulnia a köz javához, érdekéhez. Azt akarjuk elérni, hogy az adófizetés kötelezettségét ne csupán az a kevesebb, mint kétmillió állampolgár érezze magáénak, akinek a munkahelye kötelezően levonja az adót. (A valamivel több, mint 800 ezer köztisztviselő és közalkalmazott speciális esetet képez, ugyanis az államtól kapják a fizetésüket). Az a célunk, hogy a társasági adót se csupán a sokszoros versenyhátrányból induló kis- és középvállalkozásoktól tudják bevasalni, hanem valóban fizessenek a multik is a tevékenység végzésének helyén. Ne a nemzetközi adótanácsadó cégeknél kilincseljenek, hogy lehetne eltüntetni a mérlegükből a profitot számviteli trükkök százaival, hanem viselkedjenek tisztességesen, ha már beengedjük őket az országba és fizessék meg a törvényes adókötelezettségüket.



Valódi progresszív adózás révén nem növekedne banánköztársaság módjára a jövedelemkülönbség az országban, és a helyesen megállapított sávok segítenék a középosztály megerősödését, amely minden egészséges társadalom alapja. Ezt az alapot a Jobbik szélesíteni kívánja, amiben azt hittük, hogy a Fidesz egyetértésére is számíthatunk. Most úgy tűnik, jobban megéri számukra a felső tízezer támogatása, mint a dolgozó és adót fizető millióké. Mi hiszünk benne, hogy a társadalmi béke és igazságosság azáltal teremthető meg, ha valóban van a munkának értéke, ha az emberek dolgozni akarnak, és egyes etnikumok nem úgy nőnek fel, hogy a környezetükben soha nem láttak senkit dolgozni, de a segélyt minden hónap elején felveszik az önkormányzattól. Igenis mondjuk ki, a rendszert a balliberális kormányzat hozta létre a rászavazó lumpenproletariátus pórázon tartása érdekében, az alku részeként elnyerve ezen réteg többségének szavazatát. Nekik kiváló a rendszer: megadták a kenyérre valót és az igénytelen kereskedelmi média a cirkuszról is gondoskodik nap mint nap. Miközben a tisztességgel boldogulni akarókkal fizettették meg az európai szinten is kiemelkedően magas, 50% feletti jövedelem-elvonással a rendszer fenntartását. Akinek meg lett volna miből adózni, az inkább külföldre menekítette a vagyonát, vagy ügyes könyvelési eszközökkel tüntette el azt az APEH elől. Egy valóban a polgári középosztályt megerősíteni akaró erőnek a helyzet orvoslása kellene legyen a legfontosabb feladata. Lehet, hogy a Fideszt már más célok vezérelik. Esetleg valahonnan más iránymutatást kaptak, kérdés csak az, hogy Brüsszelből, Washingtonból vagy Tel-Avivból jött az ukáz?



A Jobbik progresszív adózása a jelenleginél több sávot jelenthetne, elképzelhetőnek tartjuk a legkiemelkedőbb jövedelmek (évi 10 millió Ft felett) 45-50%-al történő megadóztatását is.



Aminek persze nem fog örülni ez a réteg, éppen ezért az eredményesség a szankciórendszer hatékonyságán múlik. Végre szeretnék olyan adóhatóságot látni, amely nem arra vadászik, hogy melyik cukrászda felejt el számlát adni két gombóc fagyi után, hanem a valóban komoly és adózatlan jövedelmek nyomába ered. Ezért tervezzük visszaállítani az 1998-2002. között működő adónyomozók rendszerét, egy külön adórendőrség keretei között, olyan jogosítványokkal felruházva, hogy a helyi kiskirályok ne tudják két telefonnal megakadályozni a feladatuk elvégzését: a bírságok megállapítását és behajtását! Erős társadalmi igény van erre és a megoldás is kézenfekvő. Meg lehet állítani közúti ellenőrzés során Sztojkáék E-osztályú Mercedesét és elkérni a korrekt kimutatást, hogy milyen adózott jövedelemből, mennyiért sikerült megvásárolni azt. Ja, hogy bodzázásból? Akkor a slusszkulcsot és a forgalmit is elkérjük. Hasonló módon fel lehet keresni a salgótarjáni villában kucorgó Boldvai Lászlót, hogy ugyan már mutassa be, hogy milyen adózott jövedelemből sikerült megépíteni az alaphangon – ingatlanbecsléssel természetesen alátámasztott – párszáz milliót érő palotácskát? Ja, hogy a havi bruttó 412 ezer forint képviselői fizetésből!? No, akkor tessék pakolni, átköltözünk egy kicsit szűkösebb helyre, mondjuk Kolompár Orbán mellé a Csillagba!



A Jobbik következetesen kiáll a közteherviselés általánossá tétele mellett, és megsértőinek szigorú szankcionálását tartja szükségesnek, amely az okozott kár megtérítésén túl, erős vagyoni jellegű büntetést, de akár szabadságvesztés kiszabását is lehetővé tenné. Tökéletesen tisztában vagyunk vele, hogy ez rengeteg érdeket sért, köztük az alvilággal sokszor összefonódó politikai elitét is, ezért minden eszközt bevetnek a Jobbik elhallgattatására, befeketítésére. Mi persze nem hagyjuk magunkat, és reménykedünk, lesz annyi felelősség a választópolgárokban, hogy a teljes megtisztulásra szavazzanak!



Lenhardt Balázs



Jobbik gazdasági kabinet vezetője



forrás >>> link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 13:09
#140
"Gyakran mondják, hogy a világ elszaladt az ember mellett, a régi szívmelengető dolgok a feledés homályába merülnek, az öregek tünékeny álmaivá válnak. Ma talán túl gyorsan is. A mindennapok beteges rohanássá váltak, amit még elviselne az emberfia, de sajnos a pihentető szünetek egyre ritkulnak. Pedig ezek hozzák a mély beszélgetéseket, felélesztik a családi fészek melegét, otthont építenek a lakásból. A mai idősek és ifjak, de már a szülő és a gyermeke között sincsen elég összetartó kapocs, közös tudat. Talán ezért értenek szót olyan nehezen, mert míg a történelmi Magyarországon egy-egy újítás, korszakalkotó gondlat, de a létromboló erők vetése is csak hosszú évtizedek alatt érett be, addigra ma szülő és gyermeke két tökéletesen különböző világban él. Az ezeket összekötő folyosó már csak a szükség órájában rajzolódik ki. Vagy akkor sem."

idézet Z. Kárpát Dániel, Kárpátia folyóirat októberi számában megjelent írásából
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 13:01
Előzmény: #138  Törölt felhasználó
#139
na igen. ha esetleg nem látogatom, akkor nem agitprop?
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 12:59
Előzmény: #137  Törölt felhasználó
#138
ha nem teszik ne látogasd a topicot!
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 12:57
Előzmény: #135  Törölt felhasználó
#137
agitprop
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 12:57
Előzmény: #128  Törölt felhasználó
#136
Csabesz01,

Ahogy leírtad, a Tesco nálatok épp egy rossz példa, ahol valószínűleg az állam előnytelen kompromisszumot kötött. Nyilván ilyen is van, a baj az, ha ezt levetítjük az összes multira, és ab ovo kijelentjük, hogy csúnya rossz multik, húzzanak haza. A legtöbb ellenérzést a radikálisokkal szemben a leegyszerűsítés, az "egy kalap alá vétel" váltja ki. Igenis van jó multi, van, aminek hasznos a jelenléte, van, amelyik tisztességes, és nem helyes csak azért negatívan diszkriminálni egy céget, mert külföldi a tulaj. Alapvetően én megkülönböztetnék termelő és fogyasztó profilú multikat:

a termelő az a multi, ami itt veszi igénybe a munkaerőt, de a termékek / szolgáltatások nagy részét külföldre értékesíti. Ilyenek pl az autógyárak vagy a nagy adminisztratív szolgáltató központok (BSC, SSC). Ezeknek nem versenytársaik a hazai kisvállalkozások, nem vesznek el magyar piacot sem. Viszont rengeteg embernek adnak munkát, és jellemzően elég jó keresetet biztosítanak. Érdemes lenne megnézni egy statisztikát, hogy a befizetett SZJA hány százaléka származik náluk dolgozóktól. Szerintem sok. (Aki tud adatot, az jó lenne, alátámasztaná avagy megcáfolná a felvetésemet.) Eközben ezek a cégek beszállítóként sok kis magyar cégnek is vevőt jelentenek. Nos, jellegüknél fogva nekik édes mindegy, hogy Magyarországon vagy egy országgal arrébb működnek. Következésképp ha elkezdik csesztetni őket, gond nélkül továbbállnak. Ezen Magyarország semmit nem nyer, csak egy csomó munkanélkülit. Őket indokolatlanul szankcionálni tehát nem lenne tanácsos.

A fogyasztó profilú multi (pl. az említett TESCO) olyan cég, ami azért terjeszkedik Magyarországra, hogy a magyar piacból éljen, magyar vevőket csábítson. Ők is adnak munkát, de jellemzően kevesebb pénzért, mint ahogy írtad, illetve a termékek jó része külföldről jön. Magyar beszállító már kevesebb van, illetve ha nem lenne TESCO, a magyar beszállító szállítana a kisboltba is, szóval nem szakadna meg a szívünk érte, főleg ismerve a TESCO szállítókkal szembeni előnytelen szerződési feltételeit. Nos ezek a multik valóban tönkreteszik a kis üzleteket, tőkeerejükből fakadóan versenyelőnyben vannak. És ők, mivel a magyar piacból élnek, nem tudnak csak úgy továbbállni. Ha elmennek, elvesztenek egy 10 milliós piacot. Az ilyen multiknál valóban nem kellene adókedvezményeket nyújtani. Szerintem anélkül is megjelentek volna itt a hipermarketek előbb-utóbb. Mert kell nekik a piac.

Én ilyen módon választanám szét a multikkal szembeni bánásmódot. Az előbbiek tisztán hasznosak az országnak, az utóbbiak nem annyira.
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 12:51
#135
"1. Miben nyújt alternatívát a Jobbik a jelenlegi parlamenti pártokkal szemben?
A valódi törésvonal Magyarországon már nem a jobb- és baloldal közt húzódik. A kérdés, hogy ki globalista és ki nemzeti. Magyarországon kizárólag liberális, globalista pártok ülnek a parlamentben. Az MSZP balliberális, a Fidesz polgári liberális, az SZDSZ pedig szélsőliberális párt. Az MDF már maga sem tudja, hogy mit és kiket képvisel. A Jobbik az egyetlen országosan szervezett párt hazánkban, amely a nemzeti érdekeket és értékeket képviseli. Ezért kell ott lennie az Országgyűlésben.

2. Milyen a Jobbik viszonya a jelenlegi parlamenti erőkkel?
Az MSZP-SZDSZ-MDF hármassal kapcsolatban nincs miről beszélnünk, mivel nemzetáruló pártok. A Fidesszel is csak egy közös célunk van, a fenti pártok kormányon maradásának vagy odakerülésének megakadályozása. Ez persze nem jelenti azt, hogy a tisztességes helyi Fidesz tagokkal és vezetőkkel ne próbálnánk szót érteni vagy akár együttműködni, de a Jobbik az egész jelenlegi parlamenti garnitúrától különbözik, mert míg azok mind liberális, globalista pártok, addig a Jobbik a magyar emberek nemzeti pártja.

3. Mit ért a Jobbik cigánybűnözés alatt?
Semmiképp sem azt, hogy minden cigány bűnöző lenne. A cigánybűnözés kriminológiai fogalom, amely azt jelenti, hogy vannak olyan speciálisan a cigány kisebbséghez köthető bűnelkövetési formák – pl.: tömegverekedés, színesfémlopás, késelés, falopás, stb. – amelyeket csak speciális módon lehet kezelni annak etnikai jellege miatt. Ki kell jelenteni, hogy a cigánybűnözés létezik, terjed. Nem a kifejezésen kellene vitatkozni, hanem megoldani a problémát.

4. Mi a Jobbik megoldási javaslata a bűnözés eme megnyilvánulási formájára?
A szervezett, felfegyverkezett, maffiaszerű cigánybűnözéssel szemben csak speciális rendőri egységek vagy akár a hadsereg tud szembeszállni, a vidéki cigánybűnözés felszámolására azonban a csendőrség visszaállítása lehet megoldás. A legsúlyosabb gyilkosságok esetén a halálbüntetés visszatartó erőt jelenthet.

5. Miért tartotta fontosnak Vona Gábor, a Jobbik elnöke a Magyar Gárda létrehozását?
A magyar embereket 2006 őszén megalázta a kormány. Azokat a tettrekész hazafiakat hívtuk össze a Gárdába, akik még nem veszítették el a hitüket, akik tudnak és akarnak is tenni a nemzetükért. Ennek megfelelően a Magyar Gárda minden olyan dologban részt vállal, amely a magyarság ügyét szolgálja; legyen az ország vagy akár egy ember védelme, a hagyományaink ápolása, a nemzeti emlékhelyeink gondozása vagy a katasztrófavédelmi helyzetekben való segítségnyújtás.

6. Mit takar a Jobbik nemzeti radikalizmusa?
A Jobbik nemzeti párt. A radikalizmus nem eszme, hanem egy hozzáállás. A szó jelentése az, hogy a problémákat gyökeresen akarja megoldani, nem csak tünetileg kezelni. A helyzet radikálisan rossz, amelyre csak határozott és kemény válaszok adhatóak. A nemzeti radikalizmus hiánya vitte oda az elmúlt 20 évben az országot, ahol most van.

7. Mi a Jobbik véleménye az Európai Unióról?
A mi Európánk nem a jelenlegi föderális, a nemzeteket eltaposó EU, hanem a Nemzetek Európája. Leginkább az EU-realista kifejezés illik ránk. Reálisan látjuk, hogy ez az EU nem vezet sehová, csak a szétesésbe. Ezzel szemben a nemzetek szabad együttműködésén és egyenlőségén alapuló összefogást maximálisan támogatjuk.

8. Milyen céllal indul a Jobbik az országgyűlési választásokon?
A Jobbik párt mivoltából következően kormányzásra készül. Többszáz szakértő bevonásával állítja össze szakmai programját és köt megállapodásokat civil és szakszervezetekkel, hogy a politikában is megjelenjen végre a társadalmi szervezetek befolyása.

9. Milyen megoldási javaslatai vannak a Jobbiknak a határon túli magyarok ügyében?
Elsőként az európai közbeszéd tárgyává kell tenni a kérdést, másodsorban itthon kell rendet tenni, hogy a csonka Magyarország védőhatalmi státuszt biztosítson minden magyarnak a világban. Meg kell adni nekik a magyar állampolgárságot, segíteni kell az önrendelkezési törekvéseket, végül a kapcsolatok erősítésének kormányzatilag és államilag támogatott módján elő kell segíteni a kulturális és gazdasági újraegyesítést.

10. Miért szükséges még ma is emlékeznünk és emlékeztetnünk a trianoni tragédiára?
A trianoni tragédia megtörtént tény, amelyre emlékezni kötelessége az utókornak. Az emlékezés célja nem a sebek felszaggatása, hanem az összetartozás tudatának folyamatos, évről évre történő össznemzeti megerősítése. A magyar összetartozás nem csupán kulturális és történelmi hagyaték, hanem a jövő nagy lehetősége, hiszen 15 millió magyar társadalmi, kulturális és gazdasági egysége óriási erőt jelenthet mindannyiunk számára.

11. Melyek a Jobbik környezetvédelmi politikájának alapelvei?
A mai magyarság azért élhet a Kárpát-medence domináns népeként, mert eleink belátó, takarékos életmódjukkal fenntartották számunkra e csodás geopolitikai egészt. Teljes programunkat annak alapján állítottuk össze, hogy életterünket megóvjuk a jövő nemzedékek számára. Környezetünk megóvása csak a magyar vizek, földek, hévízek védelme mellett képzelhető el, valamint klasszikus hungarikumainkra építve. Ezek a kiváló magyar földre épített, saját tulajdonú feldolgozóipar, a termálvizekre alapozott gyógyturizmus, a geotermikus energiát is igénybe vevő energiapolitika és a lehetőségekhez képest önálló, önellátó kistájegységek gazdasági rendszere.

12. Miért Jobbik a párt neve?
A Jobbik 2003-ban alakult párttá, korábban Jobboldali Ifjúsági Közösség (Jobbik) néven ifjúsági szervezetként működött. Mi annak a megújulásnak szeretnék zászlóvivői lenni, amelynek eredményeképpen egy jobbik Magyarország jön létre.

13. Valóban szélsőséges párt a Jobbik?
A Jobbik nemzeti párt. Valójában azok a szélsőségesek, akik tönkretettek egy országot, alázták meg a nemzetet, nyomorították meg az embereket és szolgáltak ki mindenféle nemzetközi érdeket. A valódi szélsőséges pártok a Parlamentben ülnek most.

15. Kik lehetnek a Jobbik külpolitikai partnerei Európában?
Az EU-ban számos olyan párt van, szinte minden országban, amely a Nemzetek Európája koncepció híve, ahogy mi is. Velük tudunk és kell együttműködni.

16. A Jobbik kötne-e koalíciót a Fidesszel?
Nem. A koalíciókötéshez kell egy koalíciós program, de mivel a Fidesz elkötelezett Amerika- és Izrael-barát politikát folytat a nemzetközi színtéren, belpolitikája pedig tele van liberális vonásokkal, nemigen tudnánk összefésülni azt a Jobbik határozott és egyértelműen nemzeti programjával. Egy dologban tudunk együttműködni, hogy Gyurcsány, Bajnai és a hozzá hasonlók soha többé ne kormányozhassanak Magyarországon.

17. A Jobbik felelősségre vonná-e az elmúlt húsz év politikai bűnözőit?
Ezt sokan ígérték már, de sohasem valósult meg, mivel akik mondták, azok is részét képezték a fehérgalléros, politikusbűnözőknek. A Jobbik azonban új erő, tiszta párt. Nem köt bennünket sem a kommunizmus, sem az elmúlt 20 év politikai bűnözésének terhe, így bátran állhatunk az élére a számonkérésnek és az igazságtételnek.

18. A Jobbik erős államot építene?
Egyértelműen. A globalizációval szemben csak és kizárólag egy erős nemzetállam képes megvédeni a magyarság érdekeit, segíteni az állampolgárokat a boldogulásban és a szabad életben. Az erős állam azonban nem jelentheti sem a diktatúrát, sem a magánszférába való behatolást, sem a bürokrácia túlburjánzását.

19. A Jobbik hogyan segítene a gazdákon?
Élnünk kell az Európai Unió által is biztosított és preferált lehetőségekkel, a nagyüzemi, profitközpontú gazdaságok helyett elsődlegesen a minőséget, az élőmunkaeltartó-képességet előtérbe helyező családi és kisegítő gazdaságokat kell támogatnunk. Ehhez tartoznak a vidékmentés és -fejlesztés érdekében a faluközösség megteremtését célzó intézkedések.

20. Miért olyan fontos a magyar föld? Mit tenne a Jobbik, hogy a 2011-ig tartó, földvásárlást tiltó határidő után ne vásárolhassák fel a külföldiek hazánkat?
A magyar föld egyrészt az elkövetkező évtizedekben várható ökológiai változásokra tekintettel a nemzet túlélésének záloga, másrészt magyar tulajdonban tartása állami szuverenitásunknak alapfeltétele. A Jobbik 2010-es parlamentbe kerülésekor elsődleges feladatának tekinti a külföldiek földvásárlásának megakadályozását, az ezt biztosító és már részleteiben is kidolgozott földtörvény elfogadtatását – amihez kapcsolódva kezdeményezni kell az uniós csatlakozási szerződésünk módosítását is.

21. Mit változtatna a Jobbik az oktatásban?
A jelenlegi oktatási rendszer teljes felülvizsgálatára van szükség az óvodai szintű oktatástól kezdve a legmagasabb szintű egyetemi képzésig. Ez magában foglalja a tanügyirányítás, a finanszírozás teljes áttekintését, minden szinten a mennyiségi szempontok helyett a minőségi előtérbe helyezését, a családok anyagi helyzetétől függetlenül a tehetség kibontakoztatásának garanciáit és a nemzetgazdasági szempontok érvényesítését.
"
folytatás >>> link
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 12:49
Előzmény: #133  Törölt felhasználó
#134
Mszp= korrupció= maffia= előre megfontolt szándékkal, társtettességben elkövetett, folytonos gazdasági bűncselekmény
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 12:38
Előzmény: #121  Törölt felhasználó
#133
Az Mszp úgy képzeli addig nem kell semmit tenni a korrupció visszaszorításában mig ők vannak kormányzói székben. Majd ha leköszönnek, és a 8 évig tisztára mosdatott Kovács Lacikájuk lesz a kormányfő jelölt - na akkor már ők kiálltoznak majd a legjobban. Tüntetést , tüntetés hátára fognak szervezni, és megpróbálják taxissztrájk mintájával megfogni a Fideszt. Persze az üres kasszák miatt a Fidesznek eleve nem lehet jó kiindulása a dologban. Ha megpróbálják ezt a tolvajbandát börtönbe tenni, sztrájk lesz szervezve. Az Mszp olyan ellenzék lesz , akik mindjárt tudnak tisztán látni--- már csak 200 napig van a szemükön a szürkehályog. Kérdem én , most miért nem csinálnak semmit???
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 12:28
Előzmény: #124  sanka
#132
Bokros valóban konkrétumokról és jobbára kevés "körítéssel" beszél, de eddig általam megismert "programjai" kizárólag makrogazdasági természetűek, a társadalmi és a pénzügyön kívüli valamennyi ágazati szempontot nélkülözik.
Egyébként ha tudnál adni, általa programként nyilvánosan felvállalt íráshoz linket, szívesen belenéznék.
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 12:26
Előzmény: #130  Törölt felhasználó
#131
Németországban a visszaosztás 2-3% (

MSZP-nél 20%

S. Lajos elveszi a céget
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 12:23
Előzmény: #121  Törölt felhasználó
#130
Te tudsz egyetlen országról, melyben nem is kérem, hogy mentes legyen, csak legyen 1% alatt a közpénzekből korrupció címén elfolyt összeg?
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 12:09
Előzmény: #126  Törölt felhasználó
#129
"csak azért kértelek erre, mert szembeötlő az írásaid nyelvezetének a változása. aggódom, na. :))"
- jogos az észrevétel :) na megyek, ebédelek és összeszedem kicsit magam :)
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 12:08
Előzmény: #119  Törölt felhasználó
#128
Tesco esete nálunk.
A hosszútávú adókedvezményért és az önkormányzat által (adóft-okból) közművesített telekért cserébe vállalta cc. 120-150 új munkahely teremtését. Felhúzták a multit, kezdetben sem volt az ígért számú munkahely, mára kb. 60 alkalmazott maradt. A néhány osztályvezetőn és az igazgatón kívül a többség netto 70-körül visz haza. Embertelen munkakörülmények, nuku érdekképviselet, számtalan ki nem fizetett túlóra, "akinek nem tetszik, az repül" mentalitás a főnökök részéről. Brutális fluktuáció.
Mindeközben a tecsó jelenlétének folyományaként, a városban a kis -és közepes boltok egymás után zárnak be, mert nem bírják a (mindenható) versenyt a multival. Ők nem kaptak/nak adókedvezményt, közművesített telket, vagy egyéb (szerintem) versenytorzító előnyt. Munkahelyek szűnnek meg, adót fizető vállalkozások mennek csődbe. Szerény becslések szerint is több állás szűnt meg ezáltal, mint amennyit a multi ígért/létesített.
Ez lenne az egyenlő esélyekkel induló résztvevők versenye?!
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 11:59
Előzmény: #122  Törölt felhasználó
#127
Szerintem a JOBBIK monnyon le!
:-)
Komcsibbak ezek még a Thürmernél is...
Igazán nem ezt várná a polgár egy JOBBOLDALI párttól...
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 11:58
Előzmény: #125  Törölt felhasználó
#126
csak azért kértelek erre, mert szembeötlő az írásaid nyelvezetének a változása. aggódom, na. :))
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 11:56
Előzmény: #123  Törölt felhasználó
#125
"Zsolt, szívesen olvasnék (legalább tőled) inkább szakmai érveket a különböző típusú adózási struktúrákkal kapcsolatosan (egykulcsos, progresszív, családi)."

- há' de ha nem értek hozzá... :)
sanka 2009. 10. 16. 11:55
Előzmény: #121  Törölt felhasználó
#124
Azért valaki kínál lózungmenetes programot, úgy hívják, hogy Bokros Lajos!
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 11:52
Előzmény: #121  Törölt felhasználó
#123
Zsolt, szívesen olvasnék (legalább tőled) inkább szakmai érveket a különböző típusú adózási struktúrákkal kapcsolatosan (egykulcsos, progresszív, családi).
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 11:50
Előzmény: #88  Törölt felhasználó
#122
Johnny, a stílusodból meg amit írsz egyértelmű, hogy te vagy Big Broker, felesleges tagadni.
Törölt felhasználó 2009. 10. 16. 11:46
Előzmény: #119  Törölt felhasználó
#121
A progresszív adóval nem lenne baj (nézd meg a szingapúros linket lejjebb... ott is ilyen a rendszer). A hazai gond valóban az adóelkerülés/adócsalás, ennek pedig a "fejétől bűzlik" alapon sajnos az az oka, hogy az emberek azt látják: amit befizetnek, az egyértelműen kárba veszett pénz. Közbeszerzések körüli mutyi, nímandok számára százmilliós végkielégítések, rengeteg a példa, nem sorolnám.
Ezt a helyzetet csakis a korrupció és felelőtlen állami költekezés visszaszorításával lehet(ne) kezelni kezdeni. De erre jelenleg épkézláb megoldást senki sem kínál - a nagy lózungoktól és üres szavaktól most tekintsünk el. Lássunk végre egy működőképes korrupcióellenes programot. Utána, és csak utána lehet adót csökkenteni, meg hasonlókról álmodozni. Először azt kell(ene) elérnünk, hogy ne mi legyünk a "következmények nélküli ország"...

Topik gazda

hirhozo
1 1 1

aktív fórumozók