kickos

Regisztráció: 2022-03-29 10:44:25

Hozzászólások száma: 8

Utolsó hozzászólás: 2022-05-30 07:25


Tapasztalat: 3
Aktivitás: 1
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

OTP részvényesek ide! 2022. 05. 30. 07:25
Az csak az összevont adóalapba tartozó jövedelmek után érvényesíthető (pl. munkaviszonyos jövedelem), a különadózó jövedelmek után nem (osztalék, árfolyamnyereség, etü stb).
OTP BBQ 2022. 05. 26. 07:50
Ez nem a tegnap bejelentett különadó, hanem az, amit jelenleg fizetnek a bankok. Az általad hivatkozott cikk is ezzel ér véget:
"Mit fognak megadóztatni?
Mivel az extraprofitnak nincs definíciója, ezért nem tudni egyelőre, pontosan milyen új különadót tervez kivetni a kormány a pénzügyi szektorra, egyáltalán valóban az általa extraprofitként definiált nyereségrészt tervezi-e új vagy nagyobb adóteherrel sújtani."
OTP részvényesek ide! 2022. 05. 25. 13:40
Re: "Az un. "rendeleti kormányzás" azonban csak a veszélyhelyzetre, illetve annak, illetve hatásainak elhárítására vonatkozó rendeletek meghozatalát teszi lehetővé, más esetben - ugyanúgy, mint a korábbi, pandémia miatt kihirdetett veszélyhelyzet idején - az országgyűlés ülésezik és törvényeket hoz."
Éppen ez ad mozgásteret mindeféle gazdasági döntés meghozatalára, hiszen mind a panedémia, mind pedig a fegyveres konfliktus hatással van az ország gazdaságára - így lehet fixáras a csirkefarhát és így hozhatnak most meg majd egyéb, gazdaságot közvetlenül érintő döntéseket.
OTP részvényesek ide! 2022. 05. 25. 13:28
Alaptörvénnyel ellentétes semmilyen szintű jogszabályt nem fogadhatnak el, az áll a jogszabályi hierarchia csúcsán. Kormányrendeletet viszont sokkal gyorsabb meghozni, mint egy törvényt - a törvénymódosításokat jó esetben hatástanulmány előzi meg, van egy tervezett szöveg, azt több körben megvitatják, szavaznak róla stb. Ez jó pár napot, vagy akár hetet is igényel. Ehhez képest rendelettel a kormány ma eldönt valamit, holnap hatályba lép.
OTP részvényesek ide! 2022. 05. 25. 13:21
Nem, az az EU-s pénzek elosztásával, felhasználásával kapcsolatos (pl. közbeszerzések, résztvevő és ellenőrző hatóságok, pénzosztási folyamat stb.). Belső jogrendi kérdésekbe az EU nem szól bele.
OTP részvényesek ide! 2022. 05. 25. 12:55
Érdemes rendbe tenni ezt a veszélyhelyzet kérdést: 2020. márciusa óta veszélyhelyzet van Magyarországon, akkor a pandémia miatt vezették be - ez a különleges jogrend lehetővé teszi a rendeleti úton történő kormányzást. Ennek most június 1-évvel vége lett volna, visszaállt volna a normális jogrendi állapot Magyarországon.Az ALaptörvény módosításával azt tették lehetővé, hogy az Ukrajnában lévő fegyveres konfliktusra és humanitárius katasztrófára tekintettel is be lehessen vezeni veszélyhelyzetet, amit a mai nappal meg is tettek. Így továbbra is tudnak kormányrendeletekkel döntéseket hozni.Ennyi történt és semmi más, tehát ez a 2020. márciusa óta fennálló helyzethez képest semmilyen változással, újdonsággal nem jár. Az a kérdés, hogy milyen intézkedéseket fognak meghozni - ennek kellene, hogy hatása legyen a tőzsdei mozgásokra, nem magának a veszélyhelyzetnek.
MK: "A Kormány az Alaptörvény 53. cikk (1) bekezdésében meghatározott hatáskörében, a 2–4.  § tekintetében az  Alaptörvény 53.  cikk (2)  bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, figyelemmel a  katasztrófavédelemről és a  hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 51/A.  § (3) és (4) bekezdésére, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A veszélyhelyzet kihirdetése 
1. § A Kormány az  Ukrajna területén fennálló fegyveres konfliktusra, illetve humanitárius katasztrófára tekintettel, valamint ezek magyarországi következményeinek az  elhárítása érdekében Magyarország egész területére veszélyhelyzetet hirdet ki.
2. A veszélyhelyzettel összefüggő szabályok 2. § A Kormány a  veszélyhelyzet magyarországi következményeinek elhárításáért felelős kormánytagként a miniszterelnököt jelöli ki.
3. § (1) A veszélyhelyzettel kapcsolatos rendkívüli intézkedésekről külön kormányrendeletek rendelkeznek. (2) A  Kormány a  veszélyhelyzet fennállásának, valamint a  veszélyhelyzettel kapcsolatos rendkívüli intézkedések fenntartásának szükségességét folyamatosan felülvizsgálja.
(3) A  Kormány az  állampolgárok együttműködését kéri a  veszélyhelyzettel kapcsolatos rendkívüli intézkedések végrehajtásában."
MOLly tulajok topikja 2022. 05. 19. 08:35
2844
OTP részvényesek ide! 2022. 05. 06. 08:13
A 2022-es évre vonatkozó menedzsment várakozások
Az orosz és ukrán operációk nélkül az OTP Csoport teljesítményt illetően a menedzsment 2022-es várakozásai a következőek:
 Az árfolyamszűrt teljesítő (Stage 1+2) hitelállomány organikus növekedése megközelítheti a 10%-ot;  A kamatmarzs stabilizálódhat;
 A működési költséghatékonyság 2021-hez hasonló lehet;
 A hitelkockázati költség ráta a 2021-es szint közelében lehet, amennyiben érdemben nem romlanak a makro várakozások;
 A korrigált jövedelmezőségi mutató (ROE) a 2021-es 18%-os szint körül lehet. A 2022 1Q-ban megképzett jelentős hitelkockázati költséget követően az év hátralévő részében pozitív profit hozzájárulást várunk az orosz leánybanktól.
Ukrajnában nehéz előre jelezni a működési környezet várható alakulását, emiatt a várakozásokat nagyfokú bizonytalanság övezi. Az 1Q-ban megvalósult kockázati költség képzés összhangban volt azon makrogazdasági várakozásainkkal, mely szerint az ukrán gazdaság 2022-ben nagyságrendileg 30%-kal visszaeshet és 2023-ban hasonló ütemben növekedhet. Ugyanakkor, ebben a szcenárióban is felmerülhetnek további jelentős kockázati költségek 2022-ben, az esetleges Stage átsorolások függvényében. Az orosz és ukrán leánybankjaink esetében a „vállalkozás folytatásának” elve érvényesül. Abban a nem várt és szélsőségesen negatív esetben, ha mindkét operáció leírásra kerülne a bruttó csoportközi finanszírozással együtt, a konszolidált CET1 ráta az ukrán operáció esetében 0, míg az orosz operáció esetében 30 bázisponttal csökkenne. 

friss hírek További hírek