Partnerre van szüksége a Fiatnak, hogy túlélje az autógyártókat jelenleg sújtó problémákat. A cég vezérigazgatója szerint egyedül túl kicsik ahhoz, hogy a jelenlegi körülmények közepette képesek legyenek talpon maradni - írja az Automotive News. A vezér szerint hat nagyhal maradhat fenn az iparágban.
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=107145
Te hajtogadtod állandóan, hogy csak a motoros lehet a hibás egy balesetben....
Azt megkérdezhetem, hogy Te napi rendszerességel vezetsz autót vagy motort Budapesten?
Miért sugallod azt, hogy irracionálisan szélsőséges a gondolkodásod?
Attól, hogy a motorosbalesetek 90%-ban a motoros volt a szabálytalan, felelőtlen még NEM JELENTI AZT, HOGY MEGÉRDEMLI A HALÁLÁT!
Okos ember éppen ebből tanulna és motoron, mivel még sebezhetőbb, még inkább betartaná a KRESZ előírásáait és még óvatosabb lenne!
Az a motoros, aki azt hiszi, hogy sebezhetetlen és ezért az átlagosnál többször megszegi a KRESZ-t az nem csak ön-, hanem közveszélys is!
(Ez igaz az autósokra is!)
Ez az autók kontra motorosok vita szvsz nem feloldható, és ennek elsődleges oka abban rejlik, hogy nincsenek "egy súlycsoportban".
Ez 20-30-40 évvel ezelőtt, amikor még jóval kevesebb gépjármű haladt az utakon, és azok is sokkal lassabban mentek, mint ma, nem volt ekkora probléma, elfértek.
Azokban a déli országokban, ahol a motorozás "történelmileg" különösen elterjedt volt minden évszakban, együtt fejlődik(dött) a motoros és autós társadalom, mára ott is problémákat okoz, jóval több a motoros-autós, mint az autós-autós baleset, amelyenek a végeredménye is gyakrabban halálos...
Mindez fokozottabban jelentkezik pl. nálunk, ahol a motorozás korábban egyáltalán nem volt elterjedt, a mai motorosoknak is jelentős része nem a munkábajárásra (napi közlekedésre), hanem esztelen száguldásra használja a motorját.
A forgalom annyira megnövekedett mára, hogy a motorozás a zsúfolt városokban egyre inkább extreme túlélőtúrára kezd hasonlítani... :)
Ismereteim szerint a motorosok többsége nem akkor hal meg, amikor sávváltás során egy autós az egyébként szabályosan közlekedő motorost ellöki, hanem akkor, amikor 120 felett nem bírják bevenni a kanyart vagy amikor azonos sávban csattan egy szabályosan közlekedő autóval.
Ezzel persze nem mondom azt, hogy nem lehetett olyan halálos eset, hogy a saját sávjában szabályosan közlekedő motorost egy sávot váltó autó fellökött, mert nem vette észre a motorost (és a motoros sem vette észre a szabálytalanul sávot váltó autót és ezért nem lassított, húzódott a sávja bal szélére).
Olyat azonban már nagyon sokat láttam a busz ablakából is, hogy egy motoros a busz és a mellete levő sávban haladó autó között (a felezővonalon) előzte meg a sort, minden létező szabályra fittyet hányva!!!
Láttam már olyat, hogy a motoros az autó visszapillantójának a holterébe volt egy másik sávban, az autós oldarlól megborította a motorost..nem részletezem, az autó volt a hibás a motoros nem járt jól!
Ha neked van autód, és vezetsz beláthatod, hogy bárki hibázhat vezetés közben, mi van ha épp egy apró hibáddal vagy az ő hibája miatt megborítassz egy motorost!! akkor megérdemelte, hogy meghalt! egyébként tényleg dúrván közlekednek a motorosok! és az autósok is ugyanolyan durván közlekednek! Mást ne mondjak, ma már divat pl: vezetés közbe telefonálni, mert nálunk mindenki M. Schumaher! Bár eddig az volt a csúcs mikor egy motorost láttam telefonálni!:)
A kerékpár jelenleg még csak vidéki közlekedési alternatíva (néha egyetlen lehetőség)!
Talán ha majd jobb lesz a városi kerékpárút-hálózat, akkor nőhet a városokban is az aránya, de a belvárosban nem igazán van már tér, a külvárosok irányában meg az akarat sem tűnik elegendőnek!
Németországban fedett, őzött kerékpártárolók vannak a tömegközlekedési végpontoknál, ahonnan már tömegközlekedéssel mehet tovább az utas (talán ez a kombinált megoldás lenne a követendő példa hazánban is)!
Érdekes megközelítés, hogy a motoros és az autó ütközése után az autó oldalán van a sérülés!
Lehet, hogy példédban szabálytalanul kerülte volna ki az autót a motoros?
Sajnos tapasztalati tény, hogy nagyon sok szabálytalan motoros, akik a kocsik között szlalomoznak.
Ezek esetében az elszenvedett baleset kizárólag a szabálytalankodó felelőssége, nem puhítható az a közlekedési morál általános (valóban tragikus) állapotával!
Kedves potter! Vigyázz mert mindjárt kapod a nyakadba, hogy csak az autósok között szeretnél bringázni, meg azzal is csak meghalni lehet!
Amúgy nekem tetszik ez a javaslat is, de ezt már meg sem merem védeni, mert jól kiosztottak amiért motort javasló kolléga védelmébe keltem...
Elhibázott nagyméretű autók gyártása, talán ez vezetett a legnagyobb hibához. Terepjárok 2000Ccm -nél nagyobb méretű motorok gyártása. Az elképzelhető felesleges mindenféle kiegészítő beépítése, és folyamatos benzinpocsékoló hurcolása. Mire is való az adózás??? Egyszer a költségvetés stafírungozása, másrészről környezetvédelem, és szabályozás. Ez utóbbiak nem működnek reálisan. Amikor állami autókat is mennél nagyobb motorokkal használnak, az már pocsékolás.80%-ban a magánhasználatú autókat egyszemély használja. Miért is a felesleges luxus?? Megtudja fizetni?? Akkor az adót is !!!! Mivel a kormány nem tölti be irányító szerepét, arra is képtelen , hogy észrevegye--- ezt kellene adóztatnia-- nem a minimálbéren élőket.
Valóban autót és motort akartam összehasonlítani fentartási költségben!
Még mielőtt előjönne, hogy költöztetni sem lehet motorral stb... valóban!! a motor nem mindenre jó!!
Ez igen!! Ez jellemző ránk magyarokra! Inkább öljünk meg több embert, csak tutti ne én legyek közte, minthogy okozzunk jóval kevesebb balesetet ezáltal kisebb az esélye, hogy én is meghaljak... Ti biztos jól éltek azzal a tudattal is, hogy átmentem egy motoros fején, aki meghalt, de legalább ő volt a hibás, és így csak a kocsi oldalán kell a fényezést megcsináltatni!
Egyébként ez a hozzállás visszaköszön az utakon is!
Éppen azért!
Az a környezetszennyező busz akkor is rója az utakat, ha üres és így akkor is szemmynezi a környezetet, csak ha üres, akkor még újabb néhány tucat motor és autó szennyezi a környezetet!
Szerintem neki, akárcsak bárki másnak pont olyan könnyű fenntartani "egy autó, mint egy autót". Sem nem olcsóbb, sem nem drágább!
A megfázásal meg vigyázz, mert "veszélyes" nyáron, zuhogó esőben motorozni, s nem csak az eltaknyolás miatt!
"Motorral nagyobb a veszélye, hogy halálos balesetet szenvedsz! Autóval nagyobb a veszélye, hogy halálos balesetet okozol! " Ezzel el is dőlt a kérdés, én élni akarok és nem halni.
Használj zsebkendőt! Az sokat segíthet a taknyos orrodon!! Láttál már pesten BKV -buszt! az aztán a zöld megoldás!! De örülök, ha neked autót fentartani, tankolni olcsóbb mint egy autót!
Egyébként azt nem vitatom, hogy télen szar motorozni!
Ha a "gazdaságosság, olcsóbbság, és a környezetkímélet" lebeg a szemed előtt, akkor utazz tömegközlekedéssel és az talán még gyorsabb is lehet bizonyos viszonylatokban, mint az autós-motoros megoldás, ráadásul a motornál talán még kényelmesebb is és biztos, hogy nem kísért meg a szabálytalankodás lehetősége és nem gázolsz sem gyalogost, sem motorost halálra!
Na ne hogy már a környezettudatosságra apelláljunk itt a motorokkal... :)) Vicces.
Tessék tömegközlekedni, az aztán a zöld megoldás.
A motoron utazás meg csak tavasszal-nyáron jó buli, én speciel nem szeretnék egy másfél méteres takonyjégcsappal az orromon belibbenni a munkahelyemre (öltönyben), egy ködös januári délelőtt.
Kedves Anarch!
Köszönöm, hogy eleve szabálytalankodást feltételezel rólam.. Valóban csak ez a motívációm! Hozáteszem autóval is lehet ugyanannyit szabálytalankodni mint motorral! Hogy miért lennejobb motorral? Mondjuk mert sokkal gazdaságosabb, olcsóbb, talán még környezet kímélőbb!!
Motorral nagyobb a veszélye, hogy halálos balesetet szenvedsz! Autóval nagyobb a veszélye, hogy halálos balesetet okozol! (mondjuk halálra gázolsz egy gyalogost vagy egy motorost)
Jaja, a motorosok messze szabálytalanabbul, illetve felelőtlenebbül közlekednek, mint az autósok.
Jobbról-balról előzgetik az autókat, két kocsi között a vonalon, mennek, és mint az állat.
Tisztelet a kivételnek persze, de azok tényleg a kivételnek minősülnek.
Ezzel a gondolatoddal megint vitatkoznék.
A helytelenűl választott sebesség következménye a balesetek kimenetele, mivel gyorsabban akarsz célba (pl. munkahelyre) érni. Eme szándék miatt nyomod ésszerütlenül a gázt. Nem beszélhetünk abszolút gyorshatásról (ez a rendőrök privilégiuma), csak relatíve létezik ...
Szekéren tovább tartana az utad de biztonságosabb is lenne ...
:)
Nem látom a kapcsolatot a balesetek és az autógyártók számának csökkenése között.... Kevesebb gyártó fog ugyanannyi, vagy mégtöbb autót gyártani.
Ettől kevesebb lesz a baleset? Nem fognak összeroncsolódni az autók? Vagy mit akartál ezzel mondani?
Csak hat autógyártó maradhat a világon! - Kik lehetnek a túlélők?
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=107145