Itt a kínaiak mesterterve: megvan, hogyan buktatnák meg Trumpot
2018. április 4. 09:30
Kínának először mezőgazdasági termékekre való vámkivetéssel Donald Trump szavazóbázisát és ezzel az elnök hatalmi bázisát kell meggyengítenie, utána következhet az amerikai autó- és repülőgépipar, végezetül pedig a szolgáltatói szektor kivéreztetésével zárulhat a sor - vázolta fel a kínai kormány lehetséges megtorlóintézkedéseit a Kínai Kommunista Párthoz közel álló angol nyelvű napilap, a Global Times szerkesztőségi véleménycikkében. A cikk szerint a kereskedelmi háborút pártoló amerikai elit ezúttal túl messzire ment, hamarosan érezni fogják Peking haragját.
A decemberben bejelentett és előzetesen 30 milliárd forintra becsült tőkeemelés második lépését valósítja meg a Konzum, a ma közzétett ügylet eredményeként a vállalat tulajdonába kerül az Egerszalóki Saliris Resort, valamint két kreischbergi síközponban fekvő szálloda, az Alpenblick Hotel, valamint a Hotel Relax Resort.
Folytatódik
a csapkodás a tengerentúlon, a hétfői rossz negyedévkezdetet követően
tegnap ismét magukra találtak a részvények, s jelentős emelkedést hajtottak
végre. A Dow Jones 1,65%-ot, míg az SP 500 1,26%-ot ment, a
leggyengébben teljesítő index a hét első napján nagyot kapó Nasdaq volt a
maga 1,06%-os pozitív elmozdulásával. A nap eseménye a svéd zenestreamelő
szolgáltató, a Spotify tőzsdére lépése volt a NYSE-n, melyről többször
írtunk a blogon, hogy a tavasz legnagyobb durranása lehet a Siemens IPO-ja
mellett. A direktlistázásnak köszönhetően az előre meghatározott 132
dolláron indult a kereskedés, azonban a felfokozott érdeklődés hatására
egészen 149 dollárig ralizott a nap végéig a papír, habár 169 dolláron is
járt az árfolyama a kereskedési időszakban. Az ázsiai piacok vegyes képet
mutattak ma hajnalban, a Shanghai Composite és a Nikkei is némileg a
tegnapi záró értéke felett tartózkodik. A nyugat-európai indexek mérsékelt
emelkedéssel indíthatják a napot, az európai inflációs adatok a
devizapiacon okozhatnak izgalmakat ma.
Az Egyesült
Államok közzétette az importvámok alá eső kínai termékek listáját, mely
leginkább a high-tech termékekre fókuszál. A javaslat szerint 1300 Kínában
gyártott terméket érintene, melynek összértéke 50 milliárd dollár. A
JPMorgan szerint az intézkedések nem meglepőek, ugyanakkor nem fogják várhatóan
csökkenteni a kereskedelmi deficitet. Eközben Peking is dolgozik azon, hogy
hasonló mértékben sújtsák az USA-t.
Erős
számokat tettek közzé az amerikai autógyártók. A GeneralMotors
értékesítései 16%-kal nőttek márciusban, ahol az összes, konszernhez
tartozó márka 10% feletti bővülést ért el. Ennek ellenére a GM közölte,
hogy ez volt az utolsó, havi bontású statisztikájuk, a továbbiakban csak
negyedéves eladási számokat tesznek közzé. A gyártó szerint a havi
statisztikák jelentős kilengéseket mutathatnak és nem megfelelő képet adnak
az iparág aktuális helyzetéről. A Ford 3,5%-kal növelte eladásait,
az eddig is zászlóshajónak számító F-sorozat 2000 óta nem látott erős
márciusi eredményt hozott. A FiatChrysler csoport 14%-os
növekedésről számolt be, a Jeep modellek 45%-os bővülést mutattak.
A
várttól elmaradó számok ellenére megugrott a Tesla árfolyama. A
kurzus tegnap 6%-ot menetelt, miután a vállalat közölte, idén nincs szükség
a korábban kommunikáltnál nagyobb forrásbevonásra, ez pedig megnyugtatta a
befektetőket. Kérdéses azonban, hogy ez az állapot meddig tartható fenn,
hiszen fundamentális változást eddig nem láttunk a Teslánál. Az első
negyedévben a Model 3 gyártási kapacitása heti 2020 darabon tetőzött, amely
elmaradt a cég által várt 2500 darabos heti rátától. Ennek ellenére Elon
Musk továbbra is fenntartja, hogy a folyó negyedévben már heti 5000 darabos
kapacitással pöröghet a gyártósor. Az első negyedévben összesen 34 494
Teslát gyártottak, amely ugyan 40%-os növekedésnek felelt meg, de elmaradt
a várt 38 ezer darabos értéktől. Model 3-ból kb. 9800 darab készült el,
amely szintén csalódást keltett a konszenzushoz képest. Elon Musk a Model 3
sorozatgyártásától várja a vállalat eredményességének javulását,
nevezetesen, hogy a veszteségből nyereségbe forduljon át. A Model 3
gyártási problémái azonban ezt akadályozzák, nem beszélve a Model S
visszahívási akciójáról, miközben a vállalat folyamatosan égeti a pénzt.
Tréder Topik :o)
hát mindenkinek jó horgászatot! ))
link