Te is nézz utána, ott a link, nem 2 millióan dolgoznak a versenyszférában hanem többen.
Törölt felhasználó2017. 09. 30. 12:14
Előzmény:
törölt hozzászólás
#154
Te elolvastad az adatokat, amiket beírtam? Ennyi a tényleges állami fizetés, ugye az volt a fő bajotok, hogy ez milyen sok. A többi, amiről írsz, pl. a tanár okj-s oktatásból származó jövedelme, a nővérke zsebébe dugott pénz az már nem állami fizetés, tehát nem a te adódból megy (ugye ezt is kifogásoltátok). Tehát a te tanárod kb. 800 ezréből csak 200 az állami, a többi piacon megtermelt, tehát te döntöd el, hogy kifizeted-e vagy sem illetve a tanár, hogy hajlandó-e másodállást vállalni, tovább a tanár azt le fogja vélhetően adózni is.
Törölt felhasználó2017. 09. 30. 12:09
#153
gondoljunk bele 2 millio dolgozik versenyszféerában az termeli a pénzt befizeti adoba onnan megy nyugdijasoknak,és állami alkalmazottaknak,és minden másra,tehát ennyien tartják el saját magukat és a többieket,tehát 2millio tart el 10 millio magyart,igaz csak 9 millioan vagyunk.mert 1 millio külföldön van,értik nem értik na értik.
Ha összehasonlítjátok a kereseteket más nemzetgazdasági ágazatokkal, akkor ne felejtsétek el, hogy az állami szféra jövedelmei valósak, a többi viszont már nem annyira, gondolok itt a sok minimálbérre bejelentett és a többit zsebbe kapó emberre, mivel náluk csak a minimálbér jelenik meg a statisztikában jövedelemként.
Csak, hogy lássuk a számokat is (mert úgy látom vitatkozni mindenki szeret, viszont adatokat keresgélni már kevésbé): KSH adatok 2016-ról. Alkalmazottak száma:
Közigazgatás, védelem, tb-ellátás (ebben a csoportban benne van az eü--n és oktatáson kívül minden, hadsereg, rendőrség, hivatalok, önkormányzatok, nav, stb.): 283 ezer (ebből a hadsereg kb. 30-40 lehet és ebből nem lehet már csökkenteni pl. Nato miatt).
Egészségügy és szociális ellátás: 316 ezer
Oktatás (bölcsődétől egyetemig): 230 ezer.
Keresetek KSH 2016:
Közigazgatás, védelem, tb-ellátás: bruttó 313 ezer forint, nettó 205 ezer
Egészségügy és szociális ellátás: bruttó 154 ezer (eü 245 ezer, szociális 112 ezer), nettó 100 ezer
Oktatás: bruttó 274 ezer, nettó 180 ezer.
Mivel ezek bruttó jövedelmek a nettó ennek a 65,5 %-a (ha nincs családi kedvezmény).
Persze lehet, hogy van olyan egyetemi tanár, aki publikációkkal meg egyebekkel megkeresi a 800 ezret, de a többség nem, sőt jóval kevesebbet. És ha már átlag, akkor ne felejtsük el, hogy az állami területen sokkal magasabb a diplomások aránya. Tehát per pillanat az a helyzet, hogy egy kezdő diplomás jobban jár, ha az állami szolgálat helyett inkább elmegy pénztárosnak a lidl-be pld. És ismétlem, ne izguljatok a sok állami alkalmazott miatt, mivel ilyen fizetések mellett a többség nem marad sokáig és különösebben ne csodálkozzatok a szolgáltatás színvonalán sem. És ugye nemcsak a bérek kicsik, de a dologi kiadások is (lerohadt épületek, eszközpark, stb.). Ha minőségi szolgáltatás kell, akkor ahhoz forrás is kéne, per pillanat az állami források nagysága alapján egyedül a focistákkal szemben lehet elvárás a piaci teljesítmény, a többi területen inkább az a meglepő, hogy még egyáltalán tudják produkálni a jelenlegi színvonalat.
Törölt felhasználó2017. 09. 30. 11:35
Előzmény:
törölt hozzászólás
#142
De én nem mondtam, hogy nem maffia, mert amúgy az. Csak azt mondtam, hogy bizony az átlag tanár ma is alul van fizetve.
Törölt felhasználó2017. 09. 30. 11:35
Előzmény:
törölt hozzászólás
#141
Még mindig 24 óra, nézz utána.
Másrészt akkor légszi vond le a multiknál dolgozóknál a facebookozást, csacsogást, kommentelést is, és azt is számold ki ilyen módszertannal.
Nem. Nem elsősorban oktatásra gondolok. Simán elmennek multikhoz, de Angliába is mosogatni, ha arról van szó. Pl. egy informatikához értő informatikatanárt mi a franc tartana ott?
Azért rossz a színvonal, mert az egész társadalom a 100 éve elavult poroszos módszereket preferálja, annak tapsikol, ha a kormány is ezt az irányt erősíti, nézd meg micsoda szélseskörű fujjolások voltak akkor, amikor Magyar Báint majd Pokorni idején a kompetencia alapú oktatást preferáltak a minisztériumban. Erre még csak rátesz egy lapáttal, hogy nagy átlagban a hülyébbek mennek tanárnak.
Törölt felhasználó2017. 09. 30. 11:28
Előzmény:
törölt hozzászólás
#136
Multinál dolgozok, szóval látom, hogy ott sem megy intenzíven az a 8+ óra az emnerk 99%-ánál.
A tanároknak meg nem 21, hanem 24 órájuk van minimum, ha főállásúak. Hangsúlyoztam azt is, hogy ha lelkiismeretesen csinálja, akkor bőven 40 óra felett kijön neki.
A tanárnak nem csak az óraadás a feladata, az órakra készülnie kell, dolgozatokat javítania. Ha mindent lelkiismeretesen csinál, több is kijön, mint 40 óra.
A másik, hogy mi, akik irodaban dolgozunk sem csináljuk azt intenzíven napi 8+ órában. Vagy legalábbis nagyon ritka az olyan dolgozó. Ha meg heti 24 óraban prezentálnom kellene, akkor azonnal felmondanék, mert ezerszer fárasztóbb, mint amit gépnél csinálok.
OFF:Egy villamosbuzi írt arról a 444 komment szekciójában, hogy megpróbált bekerülni a BKV-hoz villamos vezetőnek, és az az állítólagos szakemberhiány nem úgy néz ki, hogy akkor szinte bárkit felvesznek. Első körben egy pofonegyszerű tesztet kapott, aztán a következő körben pofára kiszórták, 100 jelentkezőből jó ha egy lesz villamos vezető, és a kiválasztási rendszer nem átlátható, a régi mechanizmusok mennek, protekció nélkül ma is nehéz.
Törölt felhasználó2017. 09. 30. 07:56
Előzmény:
törölt hozzászólás
#122
Igen, Budapest, de hogy mennyit fizetnek azt nem néztem.
"Csak egy példa: a Volvo-t kínaiak, ...vették meg."
Ez azért nem ilyen egyszerű.Kína azzal kezdte ezt a fejlődést hogy korlátozva, szigorú szabályozás mellett 1994-ben beengedte a nyugati autógyárakat. Csak 50%-ban kínai cégekkel (jellemzően állami vállalatokkal) közös vegyesvállalatok gyártották a kínai piacra eleinte kifutott modeljeiket. Pl VW Jetta II, VW Santana II, Peugeot 504, Suzuki Alto II. Ezek 1983-84-es modellek, amiket a kilencvenes évek végétől 2010-ig gyártottak, a 84-es Alto (merkuros Maruti) még ma is készül kis darabszámban. Próbálták a szabályokat szigorítani, de a multik mindig kijátszották. Csak hát közben kialakult egy 30 milliós autópiac ( a világ autóeladásának egyharmada) ami nagy úr.A Tesla kedvéért ők is megváltoztatták a szabályzórendszert, és megengedik hogy (korlátozottan, csak a különleges gazdasági övezetekben) 100%-ban saját tulajdonú gyárat építsen.A korai vállalatfelvásárlások MG-Rover, Ssangyong nem voltak sikertörténetek, a Ssangyongot el is adta a SAIC (legnagyobb kínai autógyár 6 millió autót gyárt évente, ötször annyit mint a Mazda, Mitsubishi vagy Subaru).A Volvo 2010-es felvásárlása is most, hét-nyolc év után kezd igazából hasznot hozni a Geelynek.Tehát: ők is beengedték a multikat.Igyekeztek minél többet tanulni, ellesni - vadhajtás pl az autók klónozása.Óriási piacuk kettővel nagyobb nagyságrend mint a mienk, komoly fegyverÍgy is több mint húsz év kellett a mai eredményekhez.Még legalább tíz év mire a nyugati multik egyenrangú versenytársai lesznek a legjobbak. Harminc-ötven autógyárból 5-6. A többi elhullik.
Mégis hogy lehet, hogy Magyarországon 3 millió ember tartja el a másik 7 milliót is?