Topiknyitó: Törölt felhasználó 2013. 04. 04. 12:05

Matolcsy egy zseni!!  

Magyarországon a vállalati hitelek állománya 2008 vége óta folyamatosan csökken. Ez a jelenség különösen hátrányosan érinti a kis- és középvállalkozásokat, mivel őket a hitelkínálati korlátok is jobban sújtják, illetve nehezebben találnak maguknak alternatív finanszírozást. A jelenlegi makrogazdasági környezetben - törvényi felhatalmazás alapján - lehetőség van arra, hogy az MNB a hitelintézetek együttműködésével egy célzott hitelprogrammal - az árstabilitás veszélyeztetése nélkül - a fenntartható gazdasági növekedést támogassa.



A Növekedési Hitel Program alapvető célja, hogy kedvezményes jegybanki finanszírozás segítségével a kis és középvállalatok finanszírozási helyzetén segítsen, mert az kiemelten fontos a termelőkapacitások, valamint a munkahelyek megőrzése és gyarapítása céljából. A kedvezményes kamatláb a hitellel rendelkező vállalatok számára az alacsonyabb törlesztő részleteken keresztül alacsonyabb költségeket eredményez, melynek mind jövedelmezőségi, mind likviditási szempontból pozitív a hatása. A mérséklődő adósságszolgálati terhek miatt csökken a hitelállomány minőségének romlása, így végső soron a banki portfólió-minőségre is pozitív hatással lehet. Mindezek mellett a program a bankok mérlegpozícióján keresztül a hitelezési képességet is javíthatja.



A lakossági hitelezés és a devizahitelek problémájának kezelésére számos kormányzati program áll rendelkezésre, ezért a jegybank nem tervezi hasonló program kidolgozását a lakosság számára.

A Növekedési Hitel Program része továbbá a gazdaság külső sérülékenységének a mérséklése, ami egyben lehetővé teszi a jegybanki kamatkiadások csökkentését is. A kedvezményes kamatozású jegybanki refinanszírozás nyújtása, amely a kkv hitelezés ösztönzését célozza, növeli az MNB mérlegfőösszegét és ezen belül a forrásoldalon a 2 hetes kötvény állományát, így a GDP ma már 1%-ához közelítő kamatkiadásokat. A kéthetes kötvényállomány felépülése jórészt az államadósságon belül a devizaadósság aránya növekedésének, illetve az ország válság előtt és alatt nyilvánvalóvá vált pénzügyi sérülékenységéből kiinduló devizatartalék emelkedésnek volt egyenes következménye, amely jelenleg az MNB forrásoldalának legnagyobb tétele. Ennek költsége - amely beavatkozás nélkül tovább emelkedne a kedvezményes jegybanki finanszírozás forrásköltségével - azonban mérsékelhető az ország sérülékenységének csökkentésével.



Kedvezményes jegybanki refinanszírozás forint alapú kkv hitelek folyósítására



Az MNB a hitelintézetek bevonásával Növekedési Hitel Programot kezdeményez, melynek során átmeneti jelleggel, korlátozott mennyiségben, kedvezményes kamatozású refinanszírozási hitelt nyújt kereskedelmi bankok számára. A program keretösszege 250 milliárd forint, a jegybanki hitel kamata 0%.

A programban részt venni kívánó hitelintézeteknek a kedvezményes kamatozású jegybanki hitelt fix feláron kell a kkv-k számára tovább adni. Szándékaink szerint ez a felár nem lesz nagyobb 2 százalékpontnál, így a vállalati hitel kamata maximum 2% lehet. Ennek eléréséhez szükség lehet garanciaprogramok igénybevételére is. Erről és a program további részleteiről az MNB tárgyalást kezdeményez a hitelintézetekkel.



A tárgyalások során a jegybank számít az üzleti szféra képviselőinek együttműködésére is a kedvezményes hitelek megfelelő célzottságának kialakításában azzal a céllal, hogy a kedvezményes hitelek kizárólag azokban az ágazatokban és azokat a kis- és középvállalati adósokat érjék el, amelyek egészséges üzleti modellel rendelkeznek és növekedni szeretnének. Becsléseink szerint a hitelszűke nem egyformán érinti a vállalati szektor szereplőit. Különösen hátrányosan sújtják a szigorú hitelkínálati korlátok a kis- és középvállalkozásokat, ugyanakkor a számukra a banki finanszírozásnak nincs valódi alternatívája. Iparági megoszlás szerint vizsgálva a hitelkínálatot azt tapasztaltuk, hogy a hitelezési feltételek olyan ágazatokban is jelentősen szigorodtak, amelyek a potenciális növekedés szempontjából kulcsfontosságúak lehetnek. Ezzel szemben más, tartós értékesítési problémákkal küszködő iparágakban kényszerhitelezésre, vagyis a tartósan rossz hitelképességű vállalatok mesterséges életben tartására utaló jeleket látunk.



Mindezek miatt indokolt lehet a kedvezményes hitel ágazat és vállalatméret alapján célzott felhasználása.

A program hatására a jegybank mérlegfőösszeg megnő. Eszközeinek állománya teljes kihasználtság esetén a 250 milliárd forintos refinanszírozó hitellel emelkedik, miközben forrásoldala is ugyanennyivel bővül. A többlet sterilizációs állományra fizetett kamat az MNB közvetlen hozzájárulása a hitelezés ösztönzéséhez, ugyanis ezzel szemben eszközoldalon kamatmentes hitel jelenik meg. Ezt a költséget azonban ellensúlyozza a program további eleme.

A hitelintézetek programhoz való hozzájárulása a velük való megállapodás alapján úgy valósulna meg, hogy egy átlagos kkv-t jellemző hitelkockázati szintnek megfelelő felár helyett csak - a hitelintézetekkel folytatandó tárgyalás kiindulópontját képező - 2%-ot építenek be a hitelkamatokba. Az alacsonyabb felár miatt kieső jövedelmet azonban kompenzálhatja az adósok javuló fizetési képessége, ami a jóval a piac alatti kamattehertől remélhető.



A jegybank a hitelprogrammal nem vállal fel vállalati hitelkockázatot. Ennek a kockázatnak a felmérése és kezelése továbbra is a bankrendszer feladata. A program tehát azon túl, hogy a kisebb vállalatokat célozza, és esetleg ágazati preferenciákat is fog tartalmazni, a források allokálásában alapvetően a kereskedelmi bankok hitelezési döntéseire támaszkodik.



A jegybanki hitelprogram célzottságánál, méreténél és egyszeri jellegénél fogva nem befolyásolja a kamatpolitika vitelét és hatékonyságát, azaz nem jön létre "kettős kamatláb". A kamatpolitika továbbra is óvatos és kiszámítható marad. A program célzottsága biztosítja, hogy a kedvezményes finanszírozás az üzleti aktivitást élénkítse, és ne befolyásolja a pénzügyi eszközárakat. A program keretében kihelyezhető, alacsony kamatozású refinanszírozás maximális mennyisége pedig korlátozott, a hazai bankok teljes vállalati hitelállományának mindössze 4%-a, a kkv hitelállomány 7%-a.



A hitelösztönzés ezen formája nem veszélyezteti az MNB elsődleges célját, az árstabilitás fenntartását. A jelenlegi, tartós kereslethiánnyal jellemezhető makrogazdasági környezetben az infláció tartósan a cél alatt maradhat. A célzott hitelösztönzés hozzájárulhat a potenciális növekedés erődítéséhez azáltal, hogy nem hagyja leépülni a termelőkapacitásokat. Tekintettel arra, hogy a program középtávon a potenciális kibocsátásra is hat, az ebből fakadó középtávú inflációs nyomás elhanyagolható, így az elsődleges cél szempontjából nem befolyásolja érdemben a kamatpolitikát.



Kedvezményes jegybanki refinanszírozás KKV devizahitelek forintra váltására



Az MNB - szintén a hitelintézetek bevonásával - átmeneti jelleggel, korlátozott mennyiségű, kedvezményes refinanszírozási hitelt kíván folyósítani kkv adósok fennálló devizahiteleinek forintra konvertálásához. A program keretösszege 250 milliárd forint, a jegybanki hitel kamata 0%. A program további feltételei - felár nagysága és célzottsága tekintetében - is megegyeznek az előző programpontéval. A program keretében kihelyezhető, alacsony kamatozású refinanszírozás maximális mennyisége itt is korlátozott: a hazai bankok kkv devizahitel-állományának legfeljebb a 15%-a.



A forinthitelekhez való nehéz hozzáférés mellett a kkv-szektor másik nagy problémája a kintlévő devizahitelek magas aránya. A kkv-hitelállomány közel fele deviza alapú, melynek összege 1860 milliárd forint (állomány 54%-a), 15000 vállalathoz kapcsolódóan. Ezeknek a hiteleknek a devizaneme nagyrészt euró (86 százalék), kisebb részt svájci frank (14 százalék). A svájci frank alapú devizahitelekkel rendelkező kkv-knak (257 milliárd forint) feltételezhetően nincs természetes vagy mesterséges fedezete, így ezek a cégek jelentős árfolyamkockázatnak vannak kitéve. A kkv-devizahitelek forintra váltását célzó program javítja az érintett vállalatok hitelképességét, és kiszámítható gazdálkodást tesz lehetővé számukra.



Annak érdekében, hogy az érintett devizahitelek forintra konvertálása ne okozzon volatilitást a forint árfolyamában, a jegybank a végtörlesztés esetén már sikerrel alkalmazott eljárást követi: a hitelek devizakonverziójához a hitelintézetek számára devizát bocsát rendelkezésre piaci áron a devizatartalék terhére annak feltételével, hogy a hitelintézetek vállalják, hogy abból a rövid lejáratú külföldi forrásaikat fizetik vissza. Így az ország rövid devizatartozásai és devizatartaléka ugyanolyan mértékben csökkennek, vagyis Magyarország devizatartalék-megfelelése változatlan marad.



A kétéves likviditást nyújtó hiteltender felfüggesztése



Figyelembe véve a tartósan kedvező külső pénz- és tőkepiaci környezetet, valamint a bankok tartósan stabil likviditási helyzetét, az MNB a kétéves fedezett hiteltendert határozatlan időre felfüggeszti. Pénzpiaci turbulencia esetén az eszköz reaktiválásával lehetőség van a likviditási sokkok kezelésére és annak biztosítására, hogy a hosszú források hiánya ne legyen gátja a vállalati hitelezésnek.



A gazdaság sérülékenységének és az ezzel együtt járó kamatkiadások csökkentése



Az MNB a Kormánnyal és a hitelintézetekkel közösen programot dolgoz ki a gazdaság sérülékenységének csökkentésére. A program az ország rövid külső adósságának 1000 milliárd forintos csökkenését célozza meg, ami - az eddig is alkalmazott szabályoknak megfelelő módon - mérsékli a jegybank devizatartalék-igényét. Ezzel párhuzamosan a kéthetes MNB-kötvény állománya - a jegybank elsődleges célja és a pénzügyi stabilitás veszélyeztetése nélkül - 3600 milliárd forintra csökken. A program során a tartalék-megfelelést az biztosítja, hogy az MNB devizaeszközének felhasználása és az egy éven belül lejáró külföldi adósság azonos mértékben csökken. A devizatartalékok legfeljebb egy tizedének a felhasználása (annak a sebezhetőségi forrásnak a mérséklésére, amely miatt a tartalék megképzésre került) teljesen összhangban van a jegybanki tartalékolás - a pénzügyi piacok által eddig is - elfogadott alapelveivel. A program során egyúttal az ország bruttó külső adóssága is mérséklődne.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
stock33
stock33 2013. 05. 29. 06:46
Előzmény: #628  szivacs
#641
semennyibe nem került, a fidesz kommunikálja ezt a hülyeséget. a politikusok rövidlátó képessége az oka, hogy hitelből pótoltak be, hogy a nyugdíjasok rájuk szavazzanak. lásd pl. 13. havi nyugdíj, amit a fidesz is megszavazott, meg a mostani, béremeléseket jóval meghaladó mértékű nyugdíjemelés.
stock33
stock33 2013. 05. 29. 06:47
Előzmény: #628  szivacs
#642
az állami nyugdíjrendszer fenntarthatatlan. 25-30 év múlva a villanyszámlára se lesz elég a nyugdíj. óriási bomba ketyeg, amin a MNYP nagyban segített volna. most a szőnyeg alá söpörték a problémát, majd a következő kormányok megoldják, ha tudják, a fidesz erre képtelen.
signal2
signal2 2013. 05. 29. 08:00
Előzmény: #631  szivacs
#643
Aki tisztában van a jelenérték számítással, az tudja, hogy a két választás nagyjából egyenértékű, hiszen a az államhoz való kevesebb befizetésért kevesebb nyugdíj is járt volna. Azaz az állam imőplikált kötelezettsége is csökkent azzal, hogy nem neki, hanem egy elkülönített számlára ment a járulék.
Itt alapvetően arról szólt a vita, hogy ha egyszer az állam átvett 3.000 mrd Ft-t, ÉS évi 400 mrd Ft-tal több járulék folyik be,mint 2011 előtt, amely összesen a GDP 15%-a körüli összeg , akkor hogy a fészkes fenében lehet, hogy 2013 márciusában ugyanott áll GDP-arányosan az államadósság, mint 2010 márciusában.
Erre egy válasz lehet: máshol eltapsolták.
signal2
signal2 2013. 05. 29. 08:04
Előzmény: #641  stock33
#644
Ott a pont! A 13. havi nyugdíj csak minimálisan kisebb étrék, mit a befolyt járulékok, tehát én pedig azt állítom, hogy emiatt kellett hitelt felvenni. Vagy a kamattámogatott hitelek miatt, stb.
De a 13. havi nyugdíj az a tétel, amelynek egyértelmű a kapcsolata az MNYP-vel és nyugdíjrendszerrel értelemszerűen. Anélkül GDP-arányosan kb. 8%-kal lett volna kisebb a hiány 2010-ben, mint egyébként.
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 10:43
Előzmény: #599  Törölt felhasználó
#645
:)))
link
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 11:19
Előzmény: #595  kukutyinbenko
#646
Ezt is az Index írja. "tárgyilagosan" :))
link
Törölt felhasználó 2013. 05. 29. 11:26
Előzmény: #1  Törölt felhasználó
#647
Az új kormány egyik első feladata lesz a nemzetpusztító Matolcsyt eltüntetni az mnb éléről.
Törölt felhasználó 2013. 05. 29. 11:29
Előzmény: #647  Törölt felhasználó
#648
A jegybanki függetlenség miatt ez nem fog menni és éppen ezért nem is lenne helyes és szerencsés. Egyébként is 2/3 kellene hozzá, az pedig gyakorlatilag kizárt, mégha Orbánék meg is buknának a választásokon, akkor is. (megjegyzem, szerintem a baloldali ellenzék részéről jelen állás szerint a sima győzelem is igen kicsi esélyű)
kukutyinbenko 2013. 05. 29. 11:38
Előzmény: #646  Hegyesi2
#649
Micsoda siker. Kell hitel betéti kamatszint alatt? Ki hitte volna?
Kb annyira váratlan fejlemény, mint ha az égi tóban születés előtt megkérdeznék a fiú gyermekeket: " szeretne valaki csatlakozni a legyen minimum 30 centis farkad programhoz?"
Ezután a program kiötlője sikerként értékelné hogy a jelenlévők nagy többsége részt akar venni benne.
A majom akkor ugrik majd a vízbe, ha érzékelhető hatása lesz a programnak a gazdaságra. Adja Isten hogy legyen.
bigyula 2013. 05. 29. 11:42
Előzmény: #648  Törölt felhasználó
#650
Viszont egy új komány meghatározhatja mondjuk 1 Ft-ban a jegybankelnök fizetését, és felduzzaszthatja a monetári tanácsot mondjuk 30 főre a saját embereivel. Amúgy fidesz módra...
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 11:46
Előzmény: #650  bigyula
#651
Amúgy a Fidesz nem éppen ezt csinálta,de ezek szerint a mai ellenzéknek szabad lesz ! :))
Törölt felhasználó 2013. 05. 29. 11:49
Előzmény: #648  Törölt felhasználó
#652
Most nincs jegybanki függetlenség. Tudniilik Orbán droidja ül az mnb élén. A jegybank függetlenségét pedig pont matolcsy eltávolításával lehet helyreállítani. Az ország, a jogállam érdekében.

Persze ha jövőévi kormányváltás esetén nem mond le önként, lesz rá pár módszer, hogy teljesen eljelentéktelenítsék a pirossegű majmot.
Törölt felhasználó 2013. 05. 29. 11:52
Előzmény: #650  bigyula
#653
Ha más eszköz nem lesz, miért ne?
bigyula 2013. 05. 29. 11:54
Előzmény: #651  Hegyesi2
#654
Ezt hogy érted? Tudomásom szerint a fidesz lecsökkentette a jegybankelnök fizetését, és megemelte a monetáris tanács tagjainak számát.
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 12:01
Előzmény: #654  bigyula
#655
2 mil.+ prémium és 7fő.Nem 1ft és 30 fő!
bigyula 2013. 05. 29. 12:04
Előzmény: #655  Hegyesi2
#656
Ha rá kell venni, hogy távozzon, akkor lehet 1 Ft is a fizetése. A 3/4-es többséghez meg kell 30 fő. :) Na jó, csak 29...
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 12:05
Előzmény: #652  Törölt felhasználó
#657
Simor az mszp embere volt mégsem rúgták ki! :)
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 12:06
Előzmény: #656  bigyula
#658
Gondolod ? :))
Törölt felhasználó 2013. 05. 29. 12:10
Előzmény: #646  Hegyesi2
#659
Remélem lesz majd valaki, aki utána néz, hogy az össznépnemzeti trafik győztesek vajon mennyi hitelt kapnak ebből a szuper programból.
Törölt felhasználó 2013. 05. 29. 12:12
Előzmény: #655  Hegyesi2
#660
Micsoda különbség!! :) :)

De azért azt látod ugye, hogy a módszer már ki van találva!!??
bigyula 2013. 05. 29. 12:14
Előzmény: #660  Törölt felhasználó
#661
Azért arra kíváncsi lennék, hogy egy kormányváltás után a jelenleg bevezetett, gyakorolt módszerek további alkalmazása mekkora felháborodást okozna ellenzéki oldalon...
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 12:23
Előzmény: #660  Törölt felhasználó
#662
A két mill.fizetést nem az MNB elnökre találták ki,hanem az állami szektorra,amit én helyeslek akkor is ha nem értetek velem egyet! Miért is kell 8-10 millát keresni egy embernek mikor a válságban nyomorog az egész világ? Nem magyar specialitás.
A monetáris tanácsot pedig fel kellett tölteni,mert már többnek lejárt a mandátuma és nem is lehet ötnél kevesebb.
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 12:27
Előzmény: #662  Hegyesi2
#663
OECD : link
bigyula 2013. 05. 29. 12:32
Előzmény: #663  Hegyesi2
#664
Figyu! Nem az a kérdést, hogy idén jobban fog-e teljesíteni az ország, hanem az, hogy MÁR 3 ÉVE AZT HALLGATJUK, HOGY JOBBAN TELJESÍT AZ ORSZÁG. Csak azt nem mondják soha, hogy mihez képest...
Törölt felhasználó 2013. 05. 29. 12:55
Előzmény: #657  Hegyesi2
#665
"Simor az mszp embere volt mégsem rúgták ki! :)"

Látszik, hogy nektek fogalmatok sincs, mi az a függetlenség.

Matolcsy két Orbán kormányban is meghatározó miniszter volt. Egyébként is meghatározó eleme a kormány gazdaságpolitikájának. És közvetlenül minisztersége után lett jegybank elnök. Egy ilyen ember NEM FÜGGETLEN.

Simornak, soha semmilyen köze nem volt se az MSZP-hez, se MSZP kormányokhoz. Nemhogy miniszter, államtitkár nem volt soha, soha még csak tanácsadói szinten sem vett részt szoci kormányok munkájában. Egy ilyen ember FÜGGETLEN. Ez még akkor is igaz, ha bizonyos alapvető gazdaságpolitikai kérdésekben egyezett/egyezik a véleménye egy adott párt/csoport elképzeléseivel. Ez természetes is, hogy egy kormány ilyen pozícióba olyan embert nevez ki, akivel véleményegyezése van. Ez a világon mindenhol így van.

De mondok más példát is. Sólyom, akit pl. a Fidesz tett köztársasági elnökké, FÜGGETLEN volt. Schmitt NEM volt FÜGGETLEN.

Egyszerű ez. Csak meg kell próbálni nem súlyosan elfogultan gondolkozni.
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 12:58
Előzmény: #664  bigyula
#666
Sok mindenhez képest,pl.hasonlíts össze a hasonszőrű országokkal a magyar mutatók változását. Míg legtöbb helyen ezek romlanak,nálunk javuló a tendencia.
bigyula 2013. 05. 29. 13:00
Előzmény: #665  Törölt felhasználó
#667
" Látszik, hogy nektek fogalmatok sincs, mi az a függetlenség."

Dehogy nincs! A fideszesek szeint az a független, aki CSAK tőlük függ!
bigyula 2013. 05. 29. 13:02
Előzmény: #666  Hegyesi2
#668
Jó! Nézzük például a GDP növekedését. Melyik az a környező ország, aki még mindíg recesszióban van?
signal2
signal2 2013. 05. 29. 13:03
Előzmény: #666  Hegyesi2
#669
Sorolhatsz néhány példát.
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 13:04
Előzmény: #665  Törölt felhasználó
#670
Simornak köze sincs a függetlenséghez!
Egyébként én ezt nem róttam fel az előző kormánynak,természetesnek veszem,hogy a saját megbízható emberüket ültették oda.
Mellesleg Obama is nevezett ki pénzügyminisztert a FED élére.
bigyula 2013. 05. 29. 13:07
Előzmény: #670  Hegyesi2
#671
"Simornak köze sincs a függetlenséghez!"

Ezt esetleg valamivel alá is tudod támasztani? Vagy ez egy fideszes mantra, amit csak úgy el kellene hinni. (tudod, sokszor ismételgetik, majd elkezdenek rá hivatkozni,hogy az úgy van)

Esetleg arra is hozhanál valami bizonyítékot - amit korábban állítottál -, hogy Simor MSZP-s.
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 13:07
Előzmény: #668  bigyula
#672
Környező és nem környező,európai!
A napi hírek tele vannak vele.:)
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2013. 05. 29. 13:08
Előzmény: #666  Hegyesi2
#673
a bázisértékeink olyan rosszak, amilyenek a most billegő országokban soha nem lesznek, mi meg hosszú idő alatt fogjuk visszanövekedni az elmúlt pár év összezuhanását, és ha ők addig folyamosan romlani fognak, akkor se fognak olyan szarul állni, mint ameddig mi felkapaszkodni leszünk képesek

ettől persze lehet ilyen baromságokkal etetni a betompult szurkolótábort, a jelek szerint sikerrel
Törölt felhasználó 2013. 05. 29. 13:09
Előzmény: #670  Hegyesi2
#674
Ne azt sajkózd, amit beléd tápláltak, hanem arra reagálj, amit írtam.

Nos. Írd le, miért nem független Simor? Én Matolcsynál felsoroltam az érveket (ezek objektív tények) a függetlensége ellen. Várom a tiédet.
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 13:12
Előzmény: #673  Bekre_Pal
#675
OK. tisztában vagyok vele,hogy jó néhány embert semmilyen adatokkal sem lehet meggyőzni,nem is erőltetem rátok! Irány vissza tőzsde,mert ebből nem lehet megélni.
Bekre_Pal
Bekre_Pal 2013. 05. 29. 13:14
Előzmény: #675  Hegyesi2
#676
milyen adatokkal? köss bele abba, amit írtam, ja, az nem megy, mert igaz, OK
Hegyesi2
Hegyesi2 2013. 05. 29. 13:14
Előzmény: #674  Törölt felhasználó
#677
Attól,hogy valaki nem párttag még ugyanúgy elkötelezheti magát bármelyik oldalon,és ez érvényes Simorra is !
Törölt felhasználó 2013. 05. 29. 13:15
Előzmény: #670  Hegyesi2
#678
Nem tudok róla, hogy Simor a 2008-as kinevezése előtt bármilyen kormányzati posztot vállalt volna akármelyik szocialista kormányban. Ellenben Matolcsyval, Járaival: Orbán minisztereivel.
Törölt felhasználó 2013. 05. 29. 13:19
Előzmény: #670  Hegyesi2
#679
"Mellesleg Obama is nevezett ki pénzügyminisztert a FED élére."

Te kiről beszélsz?

1. Bernanke soha nem volt pénzügyminiszter.
2. Obama csak újra FED elnökké tette Bernanke-et, aki 2002 óta tölti be ezt a pozíciót és Bush nevezte ki. Tehát egy republikánus elnök által kinevezett jegybanki vezetőt demokrata elnökként újra kinevezett.

Jókora öngólt lőttél ma is. Ez ugyanis olyan, mintha Orbánék Simort újra kinevezték volna az MNB élére...
Törölt felhasználó 2013. 05. 29. 13:19
Előzmény: #670  Hegyesi2
#680
Nem tudok róla, hogy Simor a 2008-as kinevezése előtt bármilyen kormányzati tisztséget vállalt volna akármelyik szocialista kormányban. A "civil" életből jött, onnan kérték föl az mnb élére. Ellenben Járaival, Matolcsyval: Orbán miniszterivel. Akarom mondani régi kipróbált harcostársaival, alias beépített ügynökeivel.

Topik gazda

kublaj1
4 3 1

aktív fórumozók