Előrejelzés, visszatekintés, napi chartkövetés, hír, füles, megérzés, nyerő-vesztő... minden.
Jelen pillanatban a németeknél általános a vélemény, hogy a DAX kb. 600 ponttal van "alulértékelve" az amerikai indexekhez képest. Önerőből hogyan fogja tudni ezt ledolgozni? Le tudja egyáltalán?
Elvileg lemehetne addig. Ott azért nyitnék longot. Utána fel 920-ig, ott longzárások.
Hétvégén gondolkodtam, csináltam excel táblát is, hogy hol mennyi a bukó. Hát szép mínusz összeget kell lenyelnem, nagyon úgy tűnik, hogy ez kikerülhetetlen. 6900 körül zárnám a shortokat, csak fontos, hogy ne legyen mellette ugyanannyi long, mert akkor extrán beszoptam.
Amúgy JK, nem tudom te mit lázadsz, busszal jársz baszod. Téged nem húznak le a szervizesek :D Lipi meg Ibizára repülővel megy, szóval neki sem égető kérdés :D Imádom, hogy ennyire érzékenyek vagytok szociálisan...
Látom sikerült elkapni a lényeget. :))) Tök mindegy mivel, de betörték a szélvédőt és sunnyogtak. Nem tudom mit gondoltak, hogy tolatásnál úgyis csak a hátsó ablakot nézi, akkor majd nem fogja észrevenni, hogy mi történt, csak miután kiállt a szervizből, akkor meg már nem az Ő hibájuk? :D
Ez most itt nekünk is új helyzet lesz mert nem vittem még itt autót szervizbe, kíváncsi vagyok én is, mondjuk a 3 as volt egyszer lökhárító cserén azt korrekten és gyorsan megcsinálták és szépen is...Ez ahonnan a 6 ost vettük új hely de elképesztően ügyfél barát a kereskedő pasi, mindig jön a kávé megkérdezi mi újság? Hívott 1 hónap után, hogy minden rendben van e...3 órát voltunk nála amikor aláírtuk a papírokat mindent elmagyaráz utána néz, egyszerűen nem tudtuk megfogni...Na ilyenkor azt érzem, hogy törődnek az emberrel és tényleg nem olcsók de hát ennek ára van ennyi...
Múltkor olyat mesélt egyik ismerősöm, hogy elvitte vmi javításra a kocsit, vagy olajcserére, vagy nem tudom már mire. Lényeg, hogy megcsinálták, amit kért és az autó első szélvédője be volt törve (pókhálós lett), amikor értement. Persze a szervizben ezt nem vették észre (Á NEEEM!).
Amikor reklamált, akkor kicserélték...
Nem tudja senki, hogy törhették be, de lehet, hogy akkor, amikor felemelték a kocsit és durván engedték vissza.
Oké JK, de mi a Jhonyval szakszervizekről beszélünk, ahol nem a szerelő dönti el, hogy mennyit kér, hanem van egy - a vezetőség által - meghatározott munkadíj. Az annyi és kész. Nálunk nem húzzák le az ügyfelet, azt cserélik, amit kell, kész. Persze, hallani sok sztorit, hogy kicseréltetik a fél autót a hülye ügyféllel, de azért ennek jó része városi legenda. Meg lehet nézni, hogy melyik szerviznek megy jól és melyik kong az ürességtől. Biztos nem véletlenül...
Mondjuk az is igaz, hogy a Jhony is, én is baráti alapon járunk szervizbe, szóval nekem van kora reggel kávé/cigi, aztán bent vagyok a műhelyben, amíg szerelünk, de nem tudok róla, hogy a srácok lehúznának bárkit. Különben is, nem a munkafelvevő zsebébe kerül a plusz pénz, reklamáció esetén pedig bukó van. Minden munkalap után felhívják az ügyfelet, hogy miújság. Még engem is, pedig ismernek bazdmeg, de a csajszi állandóan megkérdezi, Sergei, még mindig elégedett vagy? :)
Én a nyuggert nem tudom és nem is akarom megérteni, baszódjon meg.
Törölt felhasználó2013. 01. 29. 11:36
Előzmény:
törölt hozzászólás
#81371
Szia Tom6210! Dobj nekem egy mailt pls: jktozsde és gmail ;)
Köszönöm!
Persze, vannak olyan szakértők, akiknek milliós napidíjuk van.
Ez olyan mint a viccben:
Az autótulajdonos beviszi a kocsiját a szervízbe. Sopánkodik a szerelőnek:
- Mester, ugye meg tudja javítani? Magának ez a kisujjában van!
- Megnézzük – felel a szerelő.
Körbejárja nézegeti, hallgatja, egyszercsak elővesz egy kalapácsot és
hatalmasat odavág a motorra.
- Most indítsa be, kérem – szól a tulajhoz.
Tulaj beindítja, az autó pöccre indul.
- Nagyszerű! Mennyivel tartozom?
- 5001 forintot kérek. – válaszol a szerelő.
- Micsoda? 5000Ft egy kalapács ütésért?
- Hát kérem, 1 forint a kalapácsütés, és 5000, hogy tudtam hova kell ütni.
Figyelj, nem kevés, de nem tudom szidni őket ezért. 5-10-20 milliós autókat szerelnek ennyiért, akkor? Ingyen senki nem melózik. Olcsó húsnak híg a leve, ugye...
Emlékszel Jhony, amit meséltem, hogy át kellett programozni a start/stop-ot meg az öv figyelmeztetést? Volt vagy 20 perces meló, tudod mennyiért... Meg tudtam magamnak csinálni? Nem. Meg tudta csinálni a sufnis gyerek? Nem. Meg tudta csinálni a márkaszerviz? Nem. Aki meg tudta csinálni, az pedig joggal kért el annyit, amennyit. Nem is volt egy szavam se.
Fék, téligumi stb. ezek pont életbevágóan fontosak. Nyilván én sem csináltatnám meg a KSFR Bt.-vel (KSFR = Kamra Satu Fűrész Reszelő), de azért lássuk be az autószerelők nem arról híresek, hogy olcsón dolgoznának, az ár/érték arány pedig igencsak nincs pariban.
Értem én, hogy piacgazdaság van, meg láthatatlan kéz, stb. De pusztán arról beszélek, hogy irreálisan kurvadrága az autószerelés. A nyugdíjast is meg tudom érteni, meg bárkit, mivel Magyarországon ez a módi, hogy lehúzzák mindennel az embereket. Nem csoda, hogy egyből erre asszociálnak. És még mindig nem tudjuk, valóban nem lehúzni akarták-e.
Hajjajjj itt aztán vannak óradíjak basszus...70-90 eur ig is láttam...Azért az nem pite...Bár egyébként fix díjasok a cserék, nagyon korrekt az a szalon...Ahogy néztem a 20.000 es szerviz 270 eur lesz ha jól emlékszem anyagköltséggel együtt ez azért annyira nem vészes..Most olvastam otthon a pesti mazda szervízben 2,6 óra munkadíj 40.000 ft 160.000 km es szerviz tehát nem is a szíjcserés meg semmi extra. Ja és ez akkor ennyi ha mindent anyagot te viszel...
JK, az autó fenntartása drága dolog, talán joggal nevezhetem luxusnak. Nem csak üzemanyag, szerviz ktsg, adó, biztosítás.
Én viszont azt mondom, ha veszek egy autót, akkor annak megadok normálisan minden karbantartást, gyári alkatrészekkel, normális szervizben, ahol értenek hozzá. Ennek ára van. Ez a Jhonynál sem olcsóbb, sőt, ott van csak igazán munkadíj.
Ha nincs pénzem, de kell autó, akkor veszek valami fos suzukit, filléres tétel hozzá az alkatrész, de mondjuk lehet nem cseréltetnék féket a józsi haverjával, mert bazdmeg a suzukival is pont ugyan úgy fogod elütni a gyalogost, ha nem tudsz megállni, mint bármi mással.
Az unixról először az operációs rendszer ugrott be, ezért nem értettem. De a google a barátom. :)
Na mindenesetre az autószerviz jó business, kivéve a kocsi tulajoknak. Azért gondolom nem 20.000-et szoktál ott hagyni, ha valami tönkremegy, hanem legalább egy 0-val többet.
A Zorán papának van egy frankó száma: Szerelemnek múlnia kell. Gondolom ismered.
Ezzel kezdődik:
" Hogy értsd, egy pohár víz mit ér Ahhoz hőség kell, ahhoz sivatag kell "
DAX
Előrejelzés, visszatekintés, napi chartkövetés, hír, füles, megérzés, nyerő-vesztő... minden.
Jelen pillanatban a németeknél általános a vélemény, hogy a DAX kb. 600 ponttal van "alulértékelve" az amerikai indexekhez képest. Önerőből hogyan fogja tudni ezt ledolgozni? Le tudja egyáltalán?