Jelentõsen nõtt tavaly az elektromos autók száma a világban a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) legfrissebb tanulmánya szerint, az igazán nagy felfutásra azonban csak a következõ években kerülhet sor. A teljes képhez azonban
nekem van egy ampera-m
elmegy 80 km-t egy töltéssel
utána benzin
kiváló
12 ezer euroért veszel garanciális akkusat 4-5 évesen
ennél ma nincs jobb vétel
cellánként lehet cserélni már most is
simán rááll pár utángyártó és kész
nem kell attól tartani, amit írsz egyébként is 500 ezer km felett mennek az akkuk, addigra már az egész autó értéke nullához konvergál
Várhatóan a gyártott, eladott darabszám függvényében drasztikusan csökken az e autók és az akkumulátorok ára. Akkor lehet nagy áttörés 2025-re ha addig az akksik ára kevesebb mint a felére csökken, ami 20-30%-os autóár csökkenést hozhat.Persze egy 12 millás e-Golf vagy Focus Electric még akkor is nagyjából 8 millió marad....átmenetileg a közel 2 milliós adóterhelés csökkentése szükséges lehet.DE: nem kell minden célra megfelelni az elektromos autóknak, se az emberek harmada-negyede által egy-kétévenként egyszer megtett tengerparti túrára, se sivatagi használatra nem kell alkalmasnak lenniük!A cél "csupán" az össz-eladás 30-40%-a tíz éven belül, ami főleg a második-harmadik autókat, a zsúfolt nagyvárosokat, esetleg az autópályák környékét jelenti. Ide meg ki lehet építeni a töltőhálózatot.A normál használók háromnegyedének már ma is megfelelne a hatótáv, ami várhatóan duplájára nő tíz év alatt.
rákattantak az ilyen elbaszott címekre, most forog még pár épületes az oldalon:
Kíméletlen zsarolást kaptak Brüsszelbõl Orbánék
Egyre drágább lakást fejleszteni, brutálisan nõnek a bérek
is
Óriási sokk a brit választáson
Hamarosan felrobban a kínai hitelbomba?
és még sorolhatnám. Egy nagy clickbait fesztiválra kezd hasonlítani a lap.
Naná, hogy a kínaiak megpróbálnak az új technológia révén vezető szerepet kicsikarni az autóiparban . Az ilyen technológia váltások jelentenek esélyt a később jövőknek, az ő esetükben a belső piacuk mérete is segíti ebben őket.
A németek sajna bealudtak kicsit, gondolom a belsőégésű motoroknál meglévő technológiai előnyüket nem akarták önként feladni, ezért nem akartak élharcosok lenni e-autó téren. A csalószoftver ügy viszont nem segített nekik ebben. Remélem nem lesz végzetes ez a baklövésük, mert ilyen méretű újraosztáskor különösen könnyű eltűnni a süllyesztőben. Európának sem, de nekünk különösen nem lenne jó hír, ha a kínaiak letarolnák az autóipart (is).
Egy egészséges verseny viszont jót tenne az ügynek, már csak fogyasztóként is ez lenne az érdekünk szvsz.
Persze ez most így néz ki, de én arról elmélkedtem, ha netán olyan léptékű technológiai módosulás állna elő ami nem kompatibilis a mai járgányokkal. Mondjuk a rendszer feszültséget olyan mértékben változtatnák ami a maiakban lévő eszközök nem tolerálnának. A fene tudja mi lesz a kulcsa az akkuk méretének csökkentése illetve a teljesítményük fokozásának.
"A németek sajna bealudtak kicsit, gondolom a belsőégésű motoroknál meglévő technológiai előnyüket nem akarták önként feladni, ezért nem akartak élharcosok lenni e-autó téren."
vagy egyszerűen csak (többé-kevésbé) racionálisan gondolkodnak.
Nagyobb (kb. 470 vs. 444 cm),
gyorsabb (kb. 220 vs. 144 km/h),
jobban gyorsul (6 vs. 11,5 sec 0->100km/h),
tovább megy (kb. 344 vs. 250km)
és kevesebbe kerül (kb. 9,6 vs.9,9 millió Ft)
linklinklink
De épp erről beszélek, ha olcsóbbá válnak az aksik, remélhetőleg nagyobb kapacitásúvá is, emellett meg egyre jobban elterjed, így maga az autó ára is meredeken esni fog, akkor a mostani elektromos autók amortizációja minden eddiginél brutálisabb lesz, mivel az újak egyre olcsóbbak és egyre jobbak lesznek, sokkal gyorsabb ütemben fejlődve, mint a hagyományos autók.
"A normál használók háromnegyedének már ma is megfelelne a hatótáv, ami várhatóan duplájára nő tíz év alatt."
Jelenleg nagyjából olyan használati célra felel meg, konkrétan a nagyvárosi, max. nagyváros környéki furikázásra, ahonnan amúgy is idővel helyhiány miatt ki kell majd szorítani az autók 90%-át, igen, az elektromoa autókat is. Amire tényleg kell az autó, arra jelenleg épp hogy alkalmatlan.
1. nem válnak már sokkal olcsóbbá, 20-30%
2. a kapacitásuk sem fog már jelentősen növekedni (főleg az autóiparban)
3. az autókban az akku drága, de nem csak az.
ugye nem vagy mérnök?
Ha nem válnak olcsóbba (autó + aksi), akkor egyszerűen nem fog széles körben elterjedni. Még tőlünk nyugatabbra is olcsóbb az átlag autó.
Ugyanakkor én kétlem, hogy ne válnának olcsóbbá. Az autónál magánál nincsen semmiféle techológiai oka, hogy drágább legyen a hagyományosnál, egyszerűen a piac túl kicsi még. Az aksi ok, hogy a jelenlegi technológiával nem lesz sokkal olcsóbb, kérdés lesz-e jobb megoldás a következő 10-20 évben.
Stimmel, a model-3 ára ott 35.000 dollár, ez felszorozva ugyan kevesebb, mint a 30kWh-s leaf, de az itteni ára persze lehet majd több.
A leaf 30kWh hivatalos usa ára pedig 30.680 USD, azaz 14% csak a különbség az alapárban.
szereted azt ismételgetni, hogy nem válik olcsóbbá
aztán jövőre brit tudósok kivonják csirízből és alufóliacsíkból azt az anyagot, amivel meg de. a fizikát én is ismerem, ne kezdjünk bele, ennek ellenére mondom. szerintem húsz év múlva derült nosztalgiát fog kiváltani a mostani technológia
Brutális ütemben terjed az elektromos autózás a világban
Ugrás a cikkhez