Topiknyitó: Portfolio 2019. 01. 27. 22:32

Megszólalt az Audi a legújabb béremelési javaslatáról  

Ugrás a cikkhez
A gyõri Audi-gyárban dolgozók szakszervezete rendszeresen kommunikál saját csatornáin, most pedig a hazai cégvezetés is megszólalt a napok óta tartó bértárgyalásokról. Elsõként a Portfolio számolt be arról, hogy a szombat esti
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
gambadoro 2019. 01. 28. 21:44
Előzmény: #93  Jon_Arbuckle
#94
nem ezt írtam
inkább az lehet az igazság, hogy ezeket a munkafolyamatokat németországban sokkal drágábban tudták megoldani
ez a versenyelőny csökken
lehet, hogy ma már nem jönnének ide
Jon_Arbuckle
Jon_Arbuckle 2019. 01. 28. 21:41
Előzmény: #92  gambadoro
#93

akkor ha elméletben "átvezetjük" azt a rengeteg bérre rakódó költséget, járulékot társsági adóvá, akkor egyből ki jön itt is a magas hozzáadott érték, nem? Valahogy csak ki kell hogy jöjjön vagy az h megérte nekik ide telepíteni, vagy az h nagyon ostoba döntés volt :)
egyébként pedig én csak abból indultam ki, amit több évtizede sulykolnak az olcsó munkaerőről, mit térségbeli versenyelőnyről, ami ezek szerint hazugság, mert relatíve itt a legdrágább a munkaerő..
gambadoro 2019. 01. 28. 21:16
Előzmény: #90  Jon_Arbuckle
#92
azért hozták ide elsősorban mert nem fizetnek adót
37 százalék körüli a hozzáadott érték, a szlovák közel 50 a járműiparban
arról most ne beszéljünk, hogy mekkora része az összköltségnek a munkabér
elemes
elemes 2019. 01. 28. 20:52
#91
az index írja, hogy az audinál azért sem sürgős a megegyezés, mert a német autópiac visszaesésére számítanak
Jon_Arbuckle
Jon_Arbuckle 2019. 01. 28. 20:23
Előzmény: #89  gambadoro
#90
a bérköltség tartalmazza a bérre terhelődő költséget, nem?
az érték hozzáadást /fő érted? Mert ha az kisebb is esetleg, az nem mond ellent azzal az állítással, hogy az egységnyi bérköltségre eső értékteremtés lehet itt magasabb..
Ha nem lenne magasabb, eleve hibás döntés volt ide telepíteni egy gyárat..
gambadoro 2019. 01. 28. 20:02
Előzmény: #85  Jon_Arbuckle
#89
egyrészt sokkal nagyobb a bérre terhelődő költség magyarországon
másrészt az érték hozzáadás sokkal kisebb
ezt a gyárat két hét alatt elviszik ha nagyon muszáj 
nem fogják, de megtehetik
13791379 2019. 01. 28. 18:33
Törölt hozzászólás
#88
13791379 2019. 01. 28. 17:48
Törölt hozzászólás
#87
13791379 2019. 01. 28. 17:46
Törölt hozzászólás
#86
Jon_Arbuckle
Jon_Arbuckle 2019. 01. 28. 17:22
Előzmény: törölt hozzászólás
#85
#23 szerint nem így van, inkább fordítva..
13791379 2019. 01. 28. 17:17
Törölt hozzászólás
#84
goldi 2019. 01. 28. 17:17
Törölt hozzászólás
#83
Jon_Arbuckle
Jon_Arbuckle 2019. 01. 28. 17:12
Előzmény: törölt hozzászólás
#82
"ha belemegy egy egyszeri, 20%-os béremelésbe, akkor azzal rontja a vállalaton belüli pozícióit"
"Ha Ingolstadtban azt látják, hogy a magyar bérek nagyon gyorsan emelkednek..... könnyen lehet, hogy nem Magyarországon, hanem Lengyelországban valósítják meg a fejlesztéseket"
"..... a cseh VW-dolgozók 25%-kal, a szlovák munkások 28%-kal, a lengyel VW-munkavállalók 39%-kal keresnek többet a magyar társaiknál."
szóval érjük :))
13791379 2019. 01. 28. 17:05
Törölt hozzászólás
#81
13791379 2019. 01. 28. 16:48
Törölt hozzászólás
#80
13791379 2019. 01. 28. 16:09
Törölt hozzászólás
#79
modellpapa 2019. 01. 28. 16:07
Előzmény: törölt hozzászólás
#78
kilenc évet éltem kint köztük. Én nem ezt tapasztaltam.
13791379 2019. 01. 28. 16:04
Törölt hozzászólás
#77
gambadoro 2019. 01. 28. 16:01
Előzmény: #73  gambadoro
#76
A gyári munka jövőjéről szólva a Volkswagen személyzeti igazgatója rámutatott, hogy “a technológiai átállás természetesen a munka világát is átalakítja”. Valószínűleg gyári munkásokra akkora számban nem lesz már szükség, mint korábban, de „azon vagyunk, hogy alkalmazottainkat felkészítsük a jövő munkahelyeire”.Elmondta: Zwickauban már megkezdődött az alkalmazottak átképzése az elektromos mobilitás szakmai követelményeinek megfelelően. A járműipari digitalizációra való tekintettel pedig Volkswagen hamarosan megkezdi a szoftverfejlesztők képzését is. A jövő év elején indul az első kétéves kurzus Wolfsburgban 100 résztvevővel. “A száz helyre kiírt felvételi hirdetményre egyébként 1500-an jelentkeztek” – jegyezte meg Gunnar Kilian.
modellpapa 2019. 01. 28. 15:59
#75
Kiderült, Hans nem is olyan gonosz
"A németországi munkavállalói szakszervezetek már a múlt héten jelezték, kiállnak a magyarországi munkavállalók mellett, Jörg Schlagbauer, az IG Metall vezetője az Audinál múlt hét csütörtökön azt mondta, jogosak a magyarországi kollégák béremelési igényei, ehhez Schlagbauer azt is hozzátette, hogy nem hagyják, hogy a konszernen belül egymás ellen játsszák ki a különböző gyárakban dolgozó munkavállalókat. A német szakszervezeti vezetők mindehhez hozzátették, arra kérik az AHFSZ vezetőit, hogy konstruktívan tárgyaljanak."
https://www.portfolio.hu/vallalatok/egyre-nagyobb-a-baj-az-audinal.311991.html
hitcsakabulls
hitcsakabulls 2019. 01. 28. 15:58
Előzmény: #67  modellpapa
#74
Már lean van. Az hogy vissza lenne nyalva ha a gyárudvaron rozsdásodnának a vaslemezek meg napoznának repedező gumikon a kész kocsik. Duplaannyi lenne egy kocsi és még ennyit se tudnának fizetni.
gambadoro 2019. 01. 28. 15:57
Előzmény: #71  gambadoro
#73
A Volkswagen nemrégiben hozta nyilvánosságra, hogy nem csak a zwickaui, hanem a hannoveri és az emdeni üzemeit is elektromos autók gyártására állítja át, ahol a konszern vezetése és üzemi tanácsa között 2016-ban megkötött „Zukunftspakt” megállapodás 2028-ig biztosítja a foglalkoztatást. A paktum ugyanakkor a konszern szintjén 30 ezres létszámcsökkentést is engedélyez, ebből 23 ezret Németországban. A létszámcsökkentéssel párhuzamosan ugyanakkor a szoftverfejlesztési és akkumulátor üzletágban 9 ezres létszámnövelést is előirányoz a megállapodás.A Volkswagen elektromos autói gyártását egyértelműen Németországban kívánja összpontosítani, amitől egyúttal termelékenységének 20-25 százalékos növekedését is várja – mondta el a személyzeti igazgató, hozzátéve, hogy arról azonban korai lenne még elmélkedni, hogy ez mennyi alkalmazottat jelentene úgy egy évtized múlva. A Volkswagen motorokat és más részegységeket gyártó üzemeire még az elektromos autók növekvő részaránya mellett is hosszú ideig szükség lesz – hangsúlyozta Gunnar Kilian, mivel még hosszú évekig az új autók nagy része hagyományos hajtással készül majd.
13791379 2019. 01. 28. 15:55
Törölt hozzászólás
#72
gambadoro 2019. 01. 28. 15:55
Előzmény: #59  Gaguse
#71
hogyne lenne
robbanni fog néhány éven belül
ezt maga a vw elnök mondta
gambadoro 2019. 01. 28. 15:54
Előzmény: #59  Gaguse
#70
nem annyiba kerül a közterhekkel
az építőiparban konkrétan nem drágább németországban dolgoztatni mint magyarországon
Gaguse
Gaguse 2019. 01. 28. 15:53
Előzmény: #63  remete53
#69
En NyMO-n vagyok egy multinal, es sajnos ennyivel veszik fel hozzank a melost, 220 koruli br el. Ez a valosag keremszepen
13791379 2019. 01. 28. 15:48
Törölt hozzászólás
#68
modellpapa 2019. 01. 28. 15:44
Előzmény: törölt hozzászólás
#67
Azért ez most már Ingoldstadt-nak is fáj, következik Neckasulm. :o)
Ha meg meglesz a 1 hetes leállás az csökkenti majd a német dolgozok nyereség prémiumát is.
Visszanyalt a Just In Time rendszer.
13791379 2019. 01. 28. 15:36
Törölt hozzászólás
#66
13791379 2019. 01. 28. 15:33
Törölt hozzászólás
#65
modellpapa 2019. 01. 28. 15:33
Előzmény: törölt hozzászólás
#64
Tulajdonosi szempontból az a hiba, hogy nem szabad 1 fő terméket (itt pl. a motor) csak egy helyen gyártani. Persze így gazdaságos. 
Vagy pedig ilyen esetben bármi áron el kell kerülni a hasonló szituációkat.
remete53 2019. 01. 28. 15:31
Előzmény: #59  Gaguse
#63

"1 melós kerül kb havi 800 euróba"
Honnét vetted ezt az adatot?
Ugyanis ekkor ez megfelel kb. 220.000 Ft bttó és 146.000 Ft nettó fizetésnek.
Ne ámíts!
13791379 2019. 01. 28. 15:29
Törölt hozzászólás
#62
modellpapa 2019. 01. 28. 15:27
Előzmény: #56  gambadoro
#61
Tény, hogy erős a súlya da azért annyira nem komoly a helyzet.2017-as adat szerint a hazai autóipar a GDP 5%-t adja. https://24.hu/fn/gazdasag/2017/11/16/a-kulfoldi-autogyartok-5-szazalekat-adjak-a-magyar-gdp-nek/
Ehhez még hozzájönnek a beszállítók de azért még messze nem egyenlő magával az autóiparral a GDP.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek