pedaz

Regisztráció: 2024-06-07 15:04:09

Hozzászólások száma: 10

Utolsó hozzászólás: 2024-11-13 23:49


Tapasztalat: 3
Aktivitás: 4
Népszerűség: 5


utolsó 20 hozzászólás

Magyar Állampapír tulajok 2024. 11. 13. 23:49
A 10 évesnek most 100% felett van a vételi árfolyama. Azt nem éri meg végig tartani, mert az árfolyamkülönbözet csökkenti a teljes realizált hozamot. A kamatcsökkentések esetén viszont szép bónuszt lehet elérni vele.
Magyar Állampapír tulajok 2024. 11. 13. 07:42
A 1,5%-osak szerintem mindenképpen vállalhatóak lesznek. Az infláció visszapattanásának a lehetősége miatt én kivárnék azokkal egy évet mindenképpen. Nem lesz olyan nagy rövid távon a hátrány, mint amennyit hozhat, ha megint elindulnak az árak.
Én sajnos későn kapcsolódtam be, nekem csak a 0,25-ösből van. A nagy részétől biztos meg fogok válni a kamatfizetés után.
A BMÁP szerintem is vonzó, mert a kamatkörnyezet úgy látszik egy darabig nem csökken tovább. Az lesz majd érdekes, hogy az új MNB vezetés milyen politikát fog folytatni. Kitartanak-e az infláció és a forint stabilizálása mellett vagy támogatniuk kell a tervgazdaság által előírt GDP növekedés elérését kamatcsökkentésekkel?
Magyar Állampapír tulajok 2024. 11. 12. 20:34
Ha előre lehetne tudni, hogy melyik fogja majd megérni, akkor könnyű lenne dönteni. A legfontosabb, hogy ne csak egy évet nézz. Ez egy 10 éves futamidejű papír. Ha lecseréled egy 3 évesre, mert az jövőre kicsit jobb kamatot ad, akkor azt is nézd meg, hogy 3 évvel később várhatóan mit tudsz venni, ami szintén jobb lesz a maradék 7 évre.
A 2033/I-nél mondjuk nincs nagy kérdés, mert a 0,25% prémiumnál bármilyen ajánlat jobb lesz majd ( lásd pl. legutóbbi PMÁP feltételek ). Érdemes még a 10 éves államkötvény most elérhető kb. 6,5%-os kamatát is szem előtt tartani. Én pl. nehezen tudom elképzelni, hogy az infláció az elkövetkező tíz évben átlag 6,25%-ra jöjjön ki, és ezzel együtt azt, hogy a 2033/I bármennyire versenyképes legyen.
Magyar Állampapír tulajok 2024. 10. 14. 22:29
Biztosan van olyan szint, amire igazak a számok, amiket írsz. Itt egy saját ellenpélda:
Több, mint három éve vettem egy kocsit 200 ezerért. Kétszer műszakizott, új katalizátor, új garnitúra gumi, évi egy olajcsere. Átírással, biztosítással és teljesítményadóval együtt a vételáron felül ez nem haladja meg a fél milliót. Azaz évi 166 ezer volt a költsége eddig. A buszjegy ára meg az üzemanyagköltséggel egyezik.
Ráadásul a fórumok, hozzászólások alapján az átlag olcsóautós nem költ ennyit sem ( használt gumi, olajcsere jó, ha kétévente; csókos műszaki stb. ), szóval nekik még ennél is olcsóbb a fenntartás - legalábbis rövid távon.
A 80as évekhez kár hasonlítani a mai helyzetet, mert akkor az autók többsége új volt és első tulajos. Most annak a 4 milliónak a kétharmada-háromnegyede használt. Ha új autókkal lenne tele a 8 általánossal dolgozók garázsa, akkor jogos lenne, amit írsz. Így annyira nem. Ettől függetlenül az autó tényleg "luxus". Aki az egzisztenciáját kockáztatja miatta/vele, az tényleg balga.
MULTIHOME Nyrt. 2024. 07. 18. 20:56
Így nem kell számolgatni hány darab eladó van. Piacin beadja ugyanezt a mennyiséget, akkor a részvények nagy részét 13 felett venné meg.
MULTIHOME Nyrt. 2024. 07. 09. 11:17
Miért mondod, hogy túlárazott? A Tesla történetének legmagasabb P/BV értékelése 53 volt, a MULTI-nak most 55.
A jövő és a víziók tükröződnek az árban :P
MULTIHOME Nyrt. 2024. 07. 06. 00:49
Akkor volt ez hír.
MULTIHOME Nyrt. 2024. 07. 05. 18:41
2019.nov.
MULTIHOME Nyrt. 2024. 07. 04. 13:57
Elindult a visszaszámlálás :D
13:34:22    1 050    102    107 100
13:32:45    1 050    103    108 150
13:31:22    1 050    104    109 200
13:28:52    1 050    105    110 250
MULTIHOME Nyrt. 2024. 06. 28. 17:41
A tegnapi ugrás után megnézegettem a számokat meg a piacot, ezért nem is mertem hozzányúlni. Már 250-en is úgy volt árazva, mintha piacvezető ingatlanközvetítő lenne. Mondjuk ebben az óriási hullámban nagy szerepe lehet annak, hogy nincs 30.000 db részvény közkézen. Pár millió forinttal fel lehetett porszívózni az egészet.
Gratulálok a bátraknak, akik erre felültek és le is tudnak róla időben szállni! Aki érti elárulja, hogy egy szimpla részvényfelosztás miért bír ilyen felhajtóerővel?

friss hírek További hírek