Miközben Orbán Viktor ma a parlamentben többek között azt kérte, hogy "ne helyezzék a pedagógusok nyomás alá a kormányt", a Pedagógusok Szakszervezete úgy döntött, hogy továbbra sem vesznek részt a közoktatási kerekasztal munkájában, és megkezdik az...
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=227198
A SZAKKÉPZÉSI RENDSZER SZÉTZILÁLÁSA - A KEREKASZTAL ÉPP A SZAKÉRTŐK VÉLEMÉNYÉT NEM VESZI FIGYELEMBE
Eddig is kíváncsiak voltunk arra, vajon hogyan dolgozik a Köznevelési Kerekasztal, ahol – legalábbis az Emberi Erőforrások Minisztériumának tájékoztatása szerint – több ezer munkaórát öltek az egyes munkacsoportok a köznevelésben kialakult helyzet „konszolidálására”. És bár hangzatos frázisokból már sok hangzott el a kerekasztalnál folytatott „szakmai munkáról”, eddig nem igazán lehetett tudni, hogy valójában kik és hogyan veszik ki a részüket a feladatból.
(Fotó: Szabó Gábor / Origo)
A napokban azonban megjelent az Eötvös Loránd Fizikai Társulat (ELFT) elnökségének állásfoglalása a szakirányú középfokú képzés létrehozandó rendszeréről és tantárgyi programjáról. Ebből az állásfoglalásból már képet lehet alkotni a kerekasztal munkájáról. Szomorú képet.
Az Eötvös Loránd Fizikai Társulat 125 éves múltra visszatekintő, szakmai szempontból feddhetetlen, kiváló tudósokat magába foglaló társulat, amely a fizika tanításának támogatásában végzett munkájának egyik fontos területeként tekint a szakirányú középfokú oktatásra. A napokban azonban kiderült, hogy a szakképzési rendszer tervezett átalakításakor a természettudományi tantárgyak száma drasztikusan csökken majd, egy tantárgyra szűkül, vagyis az egyes szakmai képzésekben részt vevő diákok például vagy fizikát, vagy kémiát fognak tanulni.
A Társulat állásfoglalásában ez áll: „Sérelmezzük, hogy az Oktatási Kerekasztal szakmai csoportjaiba delegált szakértőinket nem vonták be sem az átalakítási tervezet előkészítésébe, sem az új szakképzési kerettantervek kidolgozásába.”
Megkerestük Patkós Andrást, az ELFT elnökét, aki a Kettős Mérce kérdéseire válaszolva elmondta: az EMMI felkérésére a társulat szakértőket küldött a tartalomfejlesztési munkacsoportba. „Minden szakértőnk elismert szakmai teljesítményű gyakorló tanár! A szakértők munkáját Pántyáné Kuzder Mária, az ELFT társelnöke, miskolci fizikatanár hangolja össze” – nyilatkozta az elnök. Arról, hogy milyen munka folyt a munkacsoportban, Patkós András a következő tájékoztatást adta: „A munkacsoportok munkáját vezető személyek nagyjából két hete vették fel a kapcsolatot a delegált szakértőkkel. Az általuk kért információk a fizika tantárgy helyzetének felméréséhez kapcsolódtak. Az ELFT elektronikus hírlevelében köröztette a kérdéseket, és a beérkezett válaszokat összesítve küldött választ a munkacsoportnak. Miután a szakgimnáziumokra vonatkozó tervezet már a kérdések körözése előtt ismertté vált, tanárkollégáink válaszai erre vonatkozó véleményeket is tartalmaztak, amit részben állásfoglalásunkban összesítettünk, részben a munkacsoport-vezetőknek megküldtünk. Azonban ez már post festam történt, hiszen a munkacsoportok létrejöttét megelőzte a tervezet bemutatása az Oktatási Kerekasztal plenáris ülésén, ahol az ELFT nincs jelen.”
Vagyis valójában a következő történt: a kerekasztal munkacsoportja felkérte a nagy múltú és szakmailag felkészült Társulatot, hogy segítsék az átalakítási tervezet előkészítését. Ám mire a szakértők megadták a kért válaszokat, a munkacsoport (továbbra sem ismert) szereplői már letették az kerekasztalra a tervezetet anélkül, hogy a bejövő szakmai szempontokat, javaslatokat figyelembe vették volna. Egészen érthetetlen tehát továbbra is, hogy tulajdonképpen milyen alapon folyik a szakképzési rendszer teljes szétzilálása – az azonban biztos, hogy miközben a kerekasztal munkájában részt nem vevő, de egy kifejezetten kiemelt feladatra felkért szakmai szervezet munkatársait megdolgoztatták, munkájuk eredményét semmibe vették.
Jól mutatja ez is, hogyan is születnek a köznevelési kerekasztal „szakmai anyagai”. Bár saját munkájuk legitimálásához nem restek olyan szakértők nevét felhasználni, akik valóban elismert képviselői saját szakterületüknek, arra már nem veszik a fáradtságot, hogy a kritikákat meghallgassák, netán beépítsék anyagaikba. A szakképzési rendszer tervezett szétverése jelenleg az egyik legsúlyosabb probléma, amely kényszerpályára állíthatja diákok ezreinek életét a jövőben. A felelőtlen és átgondolatlan intézkedések beláthatatlan következményekkel járhatnak. De mindez sajnálatos módon továbbra sem gátolja meg a köznevelési kerekasztalnál ülő szervezeteket abban, hogy ámokfutást végezzenek.
Ma már az oktatásunk katasztrofális állapotban van, erről szól manapság nagyon sok médium, és erről szólnak természetesen azok a tüntetések, vagy éppenséggel értelmiségi felháborodások, amelyek ezen a területen megnyilvánulnak”
Chikán Attila: végre kellene hajtani, amit a pedagógusok követelnek
InfoRádió/Hlavay Richárd, InfoRádió / Domanits András 2016.04.21. 12:51
Egy ország hosszú távú fejlődése alapvetően az oktatáson múlik - mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Chikán Attila közgazdász, egyetemi tanár. Szerinte végre kellene hajtani azokat a szerkezeti és tartalmi változásokat, amelyeket követelnek a pedagógusok.
„Az oktatásnak megvan az a sajátossága, hogy a befektetés eredményei hosszú távon mutatkoznak meg. Egyik évről a másikra az oktatásfejlesztéssel nem lehet érzékelhető, politikailag aktiválható eredményeket felmutatni. Ezért is van az, hogy hazánkban a különböző kormányzatok mind elmulasztották azokat a fejlesztéseket, amelyek az oktatásban komoly előrelépést eredményeztek volna” - fogalmazott az egyetemi tanár.Emiatt hosszú távon tartós lemaradásra lehet számítani – tette hozzá a volt gazdasági miniszter.„Ma már az oktatásunk katasztrofális állapotban van, erről szól manapság nagyon sok médium, és erről szólnak természetesen azok a tüntetések, vagy éppenséggel értelmiségi felháborodások, amelyek ezen a területen megnyilvánulnak” - véli a közgazdász.Chikán Attila szerint az oktatásból a társadalmi megbecsülés hiányzik a legjobban.„Nem ismerjük fel, sőt, esetenként hangosan leértékeljük a szerepét a gazdaságban, leértékeljük azokat, akik ezen a területen dolgoznak, és elindítottunk már jó régen egy olyan folyamatot, ami egy lefelé menő spirál olyan szempontból, hogy egyre nehezebb olyan embereket pályára állítani, akik tényleg tehetségesek, tényleg rátermettek, tényleg elhivatottak, hiszen szembe kell nézniük – ha nem is megvetéssel, de legalábbis – egy lekezeléssel a társadalom részéről” - fejtette ki Chikán Attila.
Az egyetemi tanár hozzátette: a társadalmi megbecsülés nem pénzkérdés, ugyanakkor az is tény, hogy az oktatási rendszerbe jóval több pénzt kellene beletenni.„Azt hangsúlyozni szeretném, hogy egy elavult, rossz struktúrába több pénzt beleöntve nem fogunk előbbre jutni. Magyarán azokat a szerkezeti és tartalmi változásokat, amelyeket követelnek a pedagógusok is, végre kellene hajtani” - véli a volt gazdasági miniszter.Chikán Attila szerint az oktatás és a foglalkoztatás összehangolásában sem javult a helyzet. link
Vagyis nem lehet automatikusan levonni az egész napi bért. Ez különösen igaztalan lenne azokkal szemben, akik aznap csak két-három órát tartottak volna. "
a kérdés az, ha aznap nem sztrájkol mennyi fizetést kapott volna?
2-3 órára járót?
mert ha igen akkor jogos a felháborodás.
egész napos sztrájk volt meghirdetve.
Törölt felhasználó2016. 04. 22. 14:23
#619
Lesújtott az Orbán-kormány bosszúja a lázadó tanárokra
OKTATÁS SZTRÁJK KLIK ORBÁN-KORMÁNY
Jogtalan mértékben akarja a szerdán sztrájkoló tanárok bérét csökkenteni a Klik – állítja a PDSZ. Az iskolafenntartó több településen is olyan levelet küldött ki az iskolákba, amelyen egy táblázatba kell beleírni a sztrájkban résztvevő tanárok nevét. A táblázat fejlécén a következő mondat olvasható: „Tudomásul veszem, hogy ezen a napon illetményben nem részesülök..."
A PDSZ szerint viszont ez elfogadhatatlan álláspont. Nyitrai Károly, a szakszervezet jogásza úgy véli – s ezt egy körlevélben a pedagógusok tudtára is adta -, hogy csak annyi illetményt vonhatnak le a tanárok béréből, amennyinek megfelelő idő a sztrájk miatt április hónapban hiányzik a heti 32 óra kötött munkaidőből. Vagyis nem lehet automatikusan levonni az egész napi bért. Ez különösen igaztalan lenne azokkal szemben, akik aznap csak két-három órát tartottak volna.
A főváros X. kerületében működő Szent László Gimnázium angoltanára, Tóth Viktor elmondta, hogy náluk 65 főállású és 20 óraadó pedagógus tanít, s közülük 66-an sztrájkoltak. A KLIK felszólítására 64-en aláírták ezt a táblázatot. A PDSZ állásfoglalása nyomán a pedagógusok keresik a jogi útját annak, hogy visszavonhassák szignójukat.
Tóth Viktor hangsúlyozza, nem garasoskodni akarnak, hiszen számoltak azzal, hogy a sztrájk napjára nem kapnak majd fizetést. Mivel azonban látják, hogy a KLIK az egyezséget keresőtárgyalások idején is ki akar babrálni a pedagógusokkal, nem mennek bele az aránytalan és igazságtalan bércsökkentésbe.
A PDSZ információi szerint országszerte számos településen ment ki hasonló levél a Kliktől, s az aláíró pedagógusok a szakszervezet jogértelmezés nyomán mindenütt szeretnék visszavonni szignójukat.
úgy növelnék az oktatás színvonalát,hogy csökkentenék az óraszámot?
"Így például a Pedagógus Foglalkoztatási Munkacsoport az egyik sarkalatos kérdésről, a tanárok kötelező tanítási óráinak számáról még egyáltalán nem tárgyalt. Talán nem véletlen, hogy a Pedagógusok Szakszervezetével többek között éppen ebben a kérdésben nem akar megegyezni a kormány, így a munkacsoport véleményét inkább nem is kéri ki. "
3 pontban nem született megállapodás ezt még rendezni kell.
pl. lehetne így:
- szabad tankönyv választás
a kormány állítsa össze a saját csomagját árazza be és legyen rajta a másik csomag is árral amit az iskola ajánl.
A szülő pedig aláírásával választ melyiket kéri.
-18 éves korhatár.
Állítsák vissza , de az a diák aki a 18. életévét betöltve nem tud eredményes záróvizsgát tenni fizessek ki a 16 éves kora utáni képzés valós árát.
22 h. munkahét.
vissza kell állítani és a fizetéseket az alapján kell elszámolni.
A Magyar Taxisok Szakszervezetének szervezésében szerdán délben 4-5 taxis állta el az utat az Emberi Erőforrások Minisztériuma előtt az Akadémia utcában. Nyomták a dudát, így vállaltak közösséget a sztrájkoló tanárokkal. link
Törölt felhasználó2016. 04. 20. 14:44
Előzmény:
törölt hozzászólás
#614
Több mint ezer iskolában sztrájkoltak a pedagógusok
Sikeresnek értékelte az egész napos országos pedagógussztrájkot a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke.
Galló Istvánné elmondta: a megyei szervezetektől délig beérkezett adatok szerint 24 960-an vettek részt a sztrájkban, ez még néhány száz fővel nőhet.Munkabeszüntetés 1185 iskolában volt. Volt olyan intézmény, ahol minden pedagógus sztrájkolt, és volt olyan hely, ahol csak a tanárok egy része - ismertette.Az érdekvédő szerint az, hogy eredményes volt-e vagy sem a munkabeszüntetés, a tárgyalások döntik el, amelyek folytatódnak. A sztrájk ugyanakkor sikeres volt annak ellenére, hogy rendkívül nagy ellenszélben kellett megszervezniük - értékelt Galló Istvánné.A követeléseikkel összefüggésben jelezte: az Emmi javaslatát a nem pedagógus végzettségű nevelési-oktatási dolgozóknak a kétszer 35 ezer forintos juttatásról nem fogadták el, ők legalább 100 ezer forintban gondolkodnak. Nem elfogadható ez azért sem, mert kizárólag a Klik-nél foglalkoztatottakra vonatkozna - közölte.
Törölt felhasználó2016. 04. 20. 14:44
Előzmény:
törölt hozzászólás
#613
Több mint ezer iskolában sztrájkoltak a pedagógusok
Sikeresnek értékelte az egész napos országos pedagógussztrájkot a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke.
Galló Istvánné elmondta: a megyei szervezetektől délig beérkezett adatok szerint 24 960-an vettek részt a sztrájkban, ez még néhány száz fővel nőhet.Munkabeszüntetés 1185 iskolában volt. Volt olyan intézmény, ahol minden pedagógus sztrájkolt, és volt olyan hely, ahol csak a tanárok egy része - ismertette.Az érdekvédő szerint az, hogy eredményes volt-e vagy sem a munkabeszüntetés, a tárgyalások döntik el, amelyek folytatódnak. A sztrájk ugyanakkor sikeres volt annak ellenére, hogy rendkívül nagy ellenszélben kellett megszervezniük - értékelt Galló Istvánné.A követeléseikkel összefüggésben jelezte: az Emmi javaslatát a nem pedagógus végzettségű nevelési-oktatási dolgozóknak a kétszer 35 ezer forintos juttatásról nem fogadták el, ők legalább 100 ezer forintban gondolkodnak. Nem elfogadható ez azért sem, mert kizárólag a Klik-nél foglalkoztatottakra vonatkozna - közölte.
Törölt felhasználó2016. 04. 20. 14:44
Előzmény:
törölt hozzászólás
#612
Több mint ezer iskolában sztrájkoltak a pedagógusok
Sikeresnek értékelte az egész napos országos pedagógussztrájkot a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke.
Galló Istvánné elmondta: a megyei szervezetektől délig beérkezett adatok szerint 24 960-an vettek részt a sztrájkban, ez még néhány száz fővel nőhet.Munkabeszüntetés 1185 iskolában volt. Volt olyan intézmény, ahol minden pedagógus sztrájkolt, és volt olyan hely, ahol csak a tanárok egy része - ismertette.Az érdekvédő szerint az, hogy eredményes volt-e vagy sem a munkabeszüntetés, a tárgyalások döntik el, amelyek folytatódnak. A sztrájk ugyanakkor sikeres volt annak ellenére, hogy rendkívül nagy ellenszélben kellett megszervezniük - értékelt Galló Istvánné.A követeléseikkel összefüggésben jelezte: az Emmi javaslatát a nem pedagógus végzettségű nevelési-oktatási dolgozóknak a kétszer 35 ezer forintos juttatásról nem fogadták el, ők legalább 100 ezer forintban gondolkodnak. Nem elfogadható ez azért sem, mert kizárólag a Klik-nél foglalkoztatottakra vonatkozna - közölte.
Törölt felhasználó2016. 04. 20. 14:44
Előzmény:
törölt hozzászólás
#611
öbb mint ezer iskolában sztrájkoltak a pedagógusok
Sikeresnek értékelte az egész napos országos pedagógussztrájkot a Pedagógusok Szakszervezetének elnöke.
Galló Istvánné elmondta: a megyei szervezetektől délig beérkezett adatok szerint 24 960-an vettek részt a sztrájkban, ez még néhány száz fővel nőhet.Munkabeszüntetés 1185 iskolában volt. Volt olyan intézmény, ahol minden pedagógus sztrájkolt, és volt olyan hely, ahol csak a tanárok egy része - ismertette.Az érdekvédő szerint az, hogy eredményes volt-e vagy sem a munkabeszüntetés, a tárgyalások döntik el, amelyek folytatódnak. A sztrájk ugyanakkor sikeres volt annak ellenére, hogy rendkívül nagy ellenszélben kellett megszervezniük - értékelt Galló Istvánné.A követeléseikkel összefüggésben jelezte: az Emmi javaslatát a nem pedagógus végzettségű nevelési-oktatási dolgozóknak a kétszer 35 ezer forintos juttatásról nem fogadták el, ők legalább 100 ezer forintban gondolkodnak. Nem elfogadható ez azért sem, mert kizárólag a Klik-nél foglalkoztatottakra vonatkozna - közölte.
Gallóné: Többször írtunk Orbánnak, sosem válaszolt
A Magyar Nemzetnek adott interjút a Pedagógusok Szakszervezetének vezetője, Galló Istvánné elmondta, hogy nem szereti, ha kikosarazzák.
„Többször írtunk levelet Orbán Viktornak, de közvetlenül tőle sosem kaptunk választ. Még azt sem teszi meg, hogy ő írja alá a levelet,”
tette hozzá. Gyurcsány anno legalább arra fáradtságot, hogy maga írja alá a válaszokat. Gallóné szerint a PSZ mindig szakmai alapokon közelítette meg az oktatás kérdését, nyilatkozataikban soha semmiféle kormányellenes propagandát nem hirdetett. A szakszervezeti vezető szerint 2010 óta nagyon erőssé vált az az állami akarat, hogy saját kezükben tartsák a közoktatást.
„Persze ne legyünk álszentek, minden hatalomra jellemző, hogy szereti a saját ideológiáját megjeleníteni az oktatás tartalmában.”
Galló Istvánné szerint a kormány azért nem szünteti meg a súlyos anyagi gondokkal küzdő Kliket, mert azzal beismernék: megbukott az oktatáspolitikájuk. Ha a szerdai sztrájk után sem történik előrelépés az oktatásügyében, akkor további akciókat terveznek. Gallóné szerint
„az idő nem minket sürget. A mi akcióinktól függetlenül a kormánynak gyorsan kell cselekednie, hiszen a változásokról szóló döntéseket nem elég meghozni, azokat ki is kell dolgozni. Pont ezért elképzelhető, hogy nagyon forró ősz elé néz a kormány.”
EGYRE TÖBB PEDAGÓGUS ÁLLÍTJA, FENYEGETIK ŐKET A SZERDAI SZTRÁJK MIATT
Sorra hívatják be a polgármesterek az iskola- és óvodaigazgatókat, hogy nyomatékosan lebeszéljék őket a szerdai sztrájkról, illetve arra kérjék őket: ne csatlakozzanak a munkabeszüntetéshez. Ezt állítják legalábbis név nélkül nyilatkozó pedagógusok. A szaktárca szerint ez alaptalan vád. Szerdán a szociális ágazat és a tanárok sztrájkolnak. Még gyűjtik az adatokat, hányan lesznek. link
Azért örülök, hogy megvagy, de kicsit mintha hosszú lenne ez a betegeskedés. Érdekelne a sztorid, már ha legalább részben publikus. Ez a pipsó tetszik, én is így képzelem, bár amikor én voltam bent, a sót is én nyomtam, a bentiek meg asszisztáltak, úgy-ahogy.
Köszönöm érdeklődésedet, még lábadozom.
A kórház az egy külön történet, megérne néhány misét. Ahol én voltam, az alapvetően működött, bár erős pípsó fílinggel: amíg dobálod be a zsetont, addig megy a show...:-)
Somogy az egyik legelmaradottabb, ugyanakkor reakciós megyéje az országnak. Oda születni kell, de nem érdemes. Torkosborzot például pillanatok alatt széttépnék a sakálok, éreznék rajta a trollbűzt.
Egy kicsit hittünk a demokratikus elvekben, de megláthattuk, hogy a hatalom, a politika, minket pedagógusokat, a rendszer rabszolgáinak tart, akik kiszolgálják. Azt hittük, hogy felhallatszik majd a hangunk, a segélykiáltásunk, de be kell látnunk, hogy ez most nem szabad. A NagyTestvér figyel, és elnyom. Ebben semmi vitát nem tűrnek.
Kirúgással fenyegette meg a tanárokat a polgármester a sztrájk előtt
2016. április 15. 07:50 , Legutóbb
Olvasói levél
Csütörtökön érkezett szerkesztőségünkbe az levél, mely egy somogyi iskola tanárijában történt eseményeket dolgozza fel két nappal a 15-ére meghirdetett pedagógussztrájk előtt. Az írást változtatás nélkül tesszük közzé.
Mottó: „A hatalom abban rejlik, hogy az emberi lelkeket darabokra tépjük, s aztán olyan új alakba rakjuk össze, amilyenbe akarjuk.” George Orwell link
Szóval idejutottunk. A demokráciánknak ennyi. A hatalom győzött az iskolánkban. Itt biztos, hogy nem lesz sztrájk. Egy kicsit hittünk a demokratikus elvekben, de megláthattuk, hogy a hatalom, a politika, minket pedagógusokat, a rendszer rabszolgáinak tart, akik kiszolgálják. Azt hittük, hogy felhallatszik majd a hangunk, a segélykiáltásunk, de be kell látnunk, hogy ez most nem szabad. A NagyTestvér figyel, és elnyom. Ebben semmi vitát nem tűrnek.
Tegnap gyász, ma harag ül a szívemben. Eszembe jutottak George Orwell szavai: vannak egyenlők és vannak egyenlőbbek. Mi lehet, hogy egyikbe se férünk bele.
Egy somogyi pedagógus
- állítsák vissza a 18 éves korhatárt
- csökkentsék a testnevelési órák számát
- töröljék el a hittan/erkölcstan órákat
- állítsák vissza a heti 22-24 h. munkaidőt
Cikkünk folyamatosan frissül.
A tanárok egy része ma 8 és 10 óra között figyelemfelkeltő, 2 órás sztrájkot tart. A tiltakozást a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szervezte, és a civil közoktatási platform meg a Tanítanék mozgalom is támogatja.
Kockásban a bölcsik: egész napra is bezárhatnak
2016. április 13., szerda,
Címkék: sztrájk; bölcsőde; munkabeszüntetés; pedagógussztrájk; szociális ágazat;
Bezárhatnak a bölcsődék április 20-án, miután az itt dolgozók is csatlakoznának a pedagógusok országos munkabeszüntetéséhez. Most megy az egyeztetés, mert minden egyes intézmény maga dönti el, ezen a napon hány órára, de akár egész napra zár-e be. Náluk ugyanis nincs olyan, hogy "csak" a felügyeletet biztosítják.
A szociális dolgozók is tüntetni fognak áprilisban
A Szociális Ágazati Sztrájkbizottság az elmúlt napokban döntött a sztrájkkövetelések módosításáról, és arról, hogy április 20-ára sztrájkfelhívást bocsát ki. Az erről szóló levelet szerdán átadták az Emberi Erőforrások Minisztériumának, írja a Hvg a Bölcsődei Dolgozók Demokratikus Szakszervezete alapján.
A sztrájkot jövő szerdán 0 órától 24 óráig hirdették meg.
Egy kormánynak szóló levelet is közzétettek. Azt írták, hogy az egyeztetések során a kormány többször is elutasította az egészségügyi bértábla szociális ágazatra történő kiterjesztését, illetve az idő múlásával a célkitűzések is megváltoztak, ezért a Szociális Ágazat Sztrájkbizottság a bérre vonatkozóan most már nem csak sima emelést követel, hanem azt, hogy a pedagógus-életpálya középfokú bértábláját terjesszék ki a középfokú végzettséggel rendelkező bölcsődei nevelőkre.
Ne is kommentáld! Minek is érvelni, ha hülyeség az egész. Meg még vissza a sorkatonaságot is!
Milyen szépen hangzana már: Pampa, a nagyon edzett (kigyúrt) és rendkívül erkölcsös (ájtatoskodó) derék katona!! :DD
„Erőt és példát akarunk adni”
Pukli István és Törley Katalin a jövő heti tanársztrájkról
Orbán Viktor és Áder János nem kért bocsánatot a tanároktól, ezért március 30-án egyórás munkabeszüntetést tartottak. A Teleki Blanka Gimnázium igazgatóját és a Kölcsey Ferenc Gimnázium tanárát faggattuk. link
HAJRÁ TANÁROK! Egy ország VELETEK van!!
Törölt felhasználó2016. 04. 08. 20:55
Előzmény:
törölt hozzászólás
#554
Nehogy má a borz vigye a puskát is!Akkor még te is terítékre kerülhetsz!
érdekes....25-ből 20 megoldva nagy vonalakban...3 nem annyira fontos....2 kérdés az amiben nem enged a kormány.
a korhatár 18-ra emelése és a körtelező heti óraszám 40-ről 22-24-re csökkentése....
Így sztrájk lesz.
"A sztrájkbizottság által megfogalmazott 25 pontból 20 esetében már sikerült megállapodni - jelezték, hozzátéve: a most bejelentett négy pont - amelyek közül három a bérek emelésére irányul - költségvetési kihatása mintegy 50 milliárd forint.
A miniszter és az államtitkár megismételte, hogy a kormány nem tud többet fordítani a pedagógusbérek emelésére, mivel most az egészségügyi dolgozók és a más közszolgálatban dolgozók következnek.
Kitértek a sztrájkbizottság azon fenntartó felé megfogalmazott kérésére is, hogy a sztrájkban résztvevő dolgozók kapják meg a kieső munkaidőre járó díjazást és a munkavégzés alapján járó egyéb juttatásokat. A minisztérium ezzel kapcsolatban rögzíti: a sztrájktörvény előírásai szerint a sztrájk miatt kiesett munkaidőre - eltérő megállapodás hiányában - a dolgozót díjazás és egyéb juttatás nem illeti meg."
HA PUKLI ISTVÁN BOCSÁNATOT KÉR, VISSZATÉR AZ ANGOLTANÁR A TELEKI BLANKA GIMNÁZIUMBA
Szalai Laura
Pénteken találkozik Bereczky Csongor, a Teleki Blanka Gimnázium angoltanára Pukli István igazgatóval, hogy átbeszéljék a kialakult konfliktushelyzetet"
Országos sztrájkra készülnek a pedagógusok
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=227198