Katának:
"A Társaság célkitűzéseinek elérését az is segíti, hogy a menedzsmentet a tágabb szakmai nyilvánosság körében is elismert személyek adják. A MARKETING & MEDIA című szakmai folyóirat 2010. május 18-án tette közzé a magyar médiaipar 50 legbefolyásosabb emberének listáját, melyen 13. helyen szerepel Kádár Tamás, az EMG
ügyvezetője, az FM1 Zrt. vezérigazgatója és a Magyar Reklámszövetség elnökségi tagja, 20. helyen szerepel Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezetője, mindketten az econet.hu Nyrt. Igazgatóságának tagjai is egyben,
valamint 48. helyen szerepel Balázs Csaba, az econet.hu Nyrt. elnök-vezérigazgatója is. Gerendai Károly ezen felül 2008-ban megkapta az Ernst & Young rangos „az Év Üzletembere” díját is."
ok, te lefelé várod, én felfelé. Egyszer az egyik, máskor a másik lesz boldog. Remélhetőleg a közeljövőben én, (bár nem fogok eladni) aztán majd te, amikor a remegők visszavágják 140-150-ről 120-ig.
Gyorsba olvasva a lényeget, nekem sem tűnik rossznak. A rádió felvázolt helyzete különösen tetszik és előre vetíti a remek folytatást. Elfogadható ez. :))
Az EMGOnline „Aktív TV3.0” megnevezés projektje az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében a
vállalati innováció ösztönzése körében 2009 tavaszán kiírt pályázaton 2009. október végén 94.794.750
forint összeg vissza nem térítend támogatást nyert el. A 2011 végéig megvalósítandó fejlesztéssel egy
olyan, magyar viszonyok között is elérhet árú és felhasználóbarát terméket kívánunk létrehozni, mellyel
webes hozzáférés alapon kiváltható a kábel-TV elfizetés, és amelyre a nappaliban lév összes
szórakoztatási funkció telepíthet. A termék sikeres létrehozása és bevezetése esetén egy újabb,
11
reklámok rendkívül hatékony, akár személyre szabott elhelyezésére is alkalmas platformhoz jutnánk,
amivel kiegészíthetnénk a meglév média-portfóliónkat. Az ilyen platformon közvetített reklám - célzott
jellegénél fogva - magasabb áron volna kínálható a hirdetknek. Mindezek miatt média fókuszú
társaságként is érdemes felvállalni a technológiai fejlesztéssel járó fokozott kockázatokat, megkísérelve
ezzel az adott szk területen mköd reklámszolgáltató vállalkozások közé kerülni.
Az econet.hu csoport árbevétele 2010 els negyedévében 695 millió forint volt. Ez 435 millió
forinttal haladta meg a 2009-es év azonos idszakának árbevételét. A növekedés részben a NeoFM
tavaly még nem jelentkezett árbevételének, részben pedig az EMGPrint üzletág Custom Publishing
szegmense jó teljesítményének köszönhet.
• A reklámpiac ciklikusságából adódóan az üzleti éven belül jellemzen az els negyedévi eredmények a
leggyengébbek. E tényez, illetve az elhúzódó gazdasági válság hatásai ellenére a cégcsoport - a
tavaly novemberben indult, jelenleg felfutó szakaszban lév NeoFM adatait kiszrve - mintegy 60
százalékkal kevesebb veszteséget termelt, mint a tavalyi év azonos idszakában. Így a 2010 els
negyedévi üzemi eredmény -178 millió, az EBITDA -142 millió, az adózott eredmény pedig -133 millió
forint volt.
• A csoportnak a NeoFM mintegy 220-240 millió forintos csökkent tételeivel számított 2010 els
negyedévi -420 millió forintos üzemi eredménye és -370 millió forintos EBITDA eredménye közel
azonos az egy évvel ezeltti szinttel, a -342 millió forintos adózott eredmény pedig 7 százalékkal
kedvezbb, mint az elz év azonos idszakában.
• A NeoFM 2010 els negyedévében a várakozásoknak megfelel üzleti teljesítményt nyújtott. A
rádió a legfrissebb hallgatottsági adatok alapján a kereskedelmileg legfontosabb hétköznap reggeli
msorsávban egyértelm piacvezetvé vált, teljes napi hallgatottsága pedig meghaladja az 1,4 millió
ft. 2010 els negyedévének végére a hallgatottság szempontjából a kereskedelmi rádiós piac
lényegében visszarendezdött a két országos adó javára. Ennek következtében várható, hogy a
rádiós reklámpiac is visszatér majd a korábbi piaci helyzethez, ahol a két, legnagyobb elérést biztosító
országos kereskedelmi frekvencia realizálta a rádiós költések legnagyobb részét. Ennek megfelelen a
NeoFM-tl az idei bevezet év második felére már azt várjuk, hogy - a bevezet-felfutó idszakot
követen a kedvez mérési eredményekre késéssel reagáló növekv hirdetési aktivitásnak
köszönheten - a 7-12. hónapokban üzemi szinten eredményes legyen. 2011-tl pedig - amikor a
hirdetk a reklámbüdzséjüket már újra a visszarendezdött rádiós piaci helyzetnek megfelelen tudják
tervezni - egész éves szinten nyereséges mködést prognosztizálunk.
Econet topik