Topiknyitó: Törölt felhasználó 2009. 09. 27. 22:52

Kultúrest  

Ide a sok süketséget ))
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2014. 01. 23. 20:19
Törölt hozzászólás
#4040
szivacs
szivacs 2014. 01. 08. 17:35
Előzmény: #4038  szivacs
#4039
"Igazságosság vagy jogszolgáltatás?
antidogma.hu, sze, 2013/03/20 - 21:16

Magyarország a négy évtizedes kommunista állampárti diktatúra bukása után 1990-ben lett ismét többpárti parlamenti demokrácia és jogállam. A rendszerváltozás utáni első években széles társadalmi legitimáció és elfogadottság jellemezte az új rendszert, hiszen óriási volt a kontraszt a korábbi diktatórikus és a demokratikus eljárásmódok között. Az első - máig ható - társadalmi méretű csalódást a Sólyom László vezette Alkotmánybíróság 11/1992-es határozata idézte elő, amelyben az Országgyűlés által 1991. november 4-én elfogadott Zétényi-Takács-féle igazságtételi törvényjavaslatot alkotmányellenesnek nyilvánította.

Az alkotmányossági vizsgálatot Göncz Árpád, akkori köztársasági elnök kezdeményezte. Ennek következtében lényegében elmaradt a történelmi és- erkölcsi igazságtétel, ezért a kommunista rendszer működtetői és haszonélvezői a mai napig teljes jogú tagjai a magyar társadalomnak. Nem történt meg a diktatúra és a demokrácia közötti különbség jogi és erkölcsi definiálása, ideértve ennek a büntetőjogi vonzatát is. Elnapolták a múlttal történő tisztázó szembenézést, a bűnösök és az áldozatok közötti különbségtételre nem került sor. A katarzis elmaradt, a folytonosság fennmaradt. A békés átmenet a bűnök megtagadását és a politikai és erkölcsi érintettek felmentését jelentette.

Néhány alkotmányjogász életidegen jogfelfogása szerint a jogfolytonosság fontosabbnak bizonyult az erkölcsi kategóriáknál és az igazságnál. Ez az álláspont nyilvánvalóan a korabeli két utódpártnak, az MSZP-nek és az SZDSZ-nek kedvezett. Utóbbi párt vezetői közül különösen sok volt a közvetlenül érintett: családtagjaik egy része az ötvenes években Rákosi Mátyás fanatikus híveiként tevékenykedtek, míg mások a különböző kommunista erőszakszervezetekben töltöttek be vezető szerepet. Többen kihallgató tisztként és verőlegényként is igen aktívak voltak. Ezt követően közel egy évtizedig ment az értelmetlen jogi csűrés-csavarás, de a diktatúra működtetőit és haszonélvezőit valójában soha nem vonták felelősségre.

Ez a helyzet szinte sokkolta a társadalom erkölcsi és jogi kérdések iránt érdeklődő részét, és alapjaiban rendítette meg az új rendszer igazságosságába és erkölcsösségébe vetett hitet. Az állampolgárban pedig megerősítette azt a káros képzetet, hogy mindegy ki mit csinál, mindig az jár jól, aki hatalmon volt vagy van. Ide vezetett Sólyom László erkölcs nélküli jogfelfogása valamint a jog és az Alkotmány szánalmas misztifikálása. A magyar történelem furcsa fintora, hogy ez az ember a politikai véletlenek összjátéka következtében később a Magyar Köztársaság elnöke lehetett.

Ezt követően, évek hosszú során át, a demokratikus intézményrendszerekbe vetett hit fokozatosan gyengült, ideértve a jogállam igazságszolgáltató funkciójának elfogadottságát is. A folyamatot felgyorsította és erősítette jó néhány olyan bírósági ítélet, ami nem találkozott a társadalom természetes igazságérzetével. Köztörvényes bűnözők elleni enyhe ítéletek és politikai jellegű ügyek sokasága tette egyre érthetetlenebbé a jogállam működését. Felértékelődött az ügyvédek szerepe, ma már nem ritka, hogy közismert és megvetett bűnözőket sztárügyvédek képviselnek óriási összegekért, összezavarják a tanúkat, és sokszor a kevésbé felkészült bírók sem képesek ellenállni a rájuk nehezedő nyomásnak. Különösen így van ez, azokban az esetekben, amikor a védelemnek sikerül mozgósítania a bulvármédia egy jelentős részét is, ezáltal dezinformálják a nyilvánosságot, és nyomás alá helyezik az érintetteket. A helyzetet csak súlyosbították az egymásnak ellentmondó ítéletek: akit első fokon elítéltek, azt másod fokon ártatlannak nyilvánították, de arra is volt példa, hogy a fellebbviteli eljárás során egészen más ítélet született.

Ma már egyre többek számára tűnik úgy, hogy a liberális demokrácia és jogállam valódi haszonélvezője a törvény és a törvénytelenség szűk mezsgyéjén ténykedő politikai, szellemi és gazdasági elit. Ők képesek kihasználni a jogállam biztosította előnyöket, amelyekben az összeköttetéseknek, a pénznek, a hatalmi befolyásnak és a médiumok általi nyomásgyakorlásnak óriási szerepe van. A jogállamban - a formális jog előtti egyenlőség ellenére - az elesettek, a szegények, a kiszolgáltatottak valójában esélytelenek. Ez a helyzet óriási veszéllyel jár, hiszen ez végső soron a jogkövető magatartásformák gyors csökkenéséhez vezet, amiből egyenesen következik az önkényes igazságszolgáltatások számának növekedése, a nyílt erőszak érvényesítése, a zsarolások és a különalkuk világának egyre elterjedtebbé válása.

Ha az állam polgára elveszíti biztonságérzetét, egyre ingerültebbé válik, felkészül a jogos önvédelemre, és egyre kevésbé bízik az állami szervekben. A jogkövető magatartás alaposan leértékelődik a szemében, különösen akkor, ha olyan eseményekről értesül, amikor az intézkedő rendőrök sem képesek megvédeni saját testi épségüket a bűnözőkkel szemben. A helyzeten tovább ront a liberális jogvédők által az állami erőszak-szervezetekre kényszeríttet, úgynevezett pozitív diszkrimináció, aminek következtében a rendőrök elbizonytalanodnak a különböző etnikai kisebbségekhez tartozó erőszakos bűnözőkkel szembeni fellépések során.
A törvénytisztelő állampolgár megdöbben, amikor a televízió híradójában azt látja, hogy egy jogerősen elítélt bűnöző üvöltözve fenyegeti a bíróságot. Nem sokkal később arról értesül, hogy egy autó részeg utasai igazoltatáskor agyba-főbe verték a jogszerűen intézkedő rendőröket.

A jogalkotóknak és a jogalkalmazóknak egyaránt tudomásul kell venniük, hogy a társadalmi közbizalom megszűnése, az államba vetett hit megrendülése, a jogkövető magatartás elvetése először a társadalom atomizálódásához, majd az egyének értékvesztéséhez vezet. Ha nem sikerül e folyamat leállítása, akkor a liberális tömegdemokrácia helyébe az – államilag vezérelni próbált – anarchia lép."
Tóth Gy. László MD 2013. III. 20. link
szivacs
szivacs 2014. 01. 03. 19:56
Előzmény: #4037  szivacs
#4038
MEGRENDÍTŐ!

MA ESTE A HARMADIK RÉSZ

22:15, Péntek (január 3.), m1
Az igazság soha nem késő

magyar dokumentumfilm sorozat, 3. rész, 78 perc, 2013 (16)

rendező: Jelenczki István
forgatókönyvíró: Jelenczki István
operatőr: Kőrösi András
A film értékelése: 9,4/10
szivacs
szivacs 2014. 01. 02. 21:25
Előzmény: #4036  szivacs
#4037
A MÁSODIK RÉSZ IS MA:

22:50, Csütörtök (január 2.), m1
Az igazság soha nem késő

magyar dokumentumfilm sorozat, 2. rész, 52 perc, 2013 (16)

Bár későn kezdődik, de reméljük még nem lesz végképp késő!
szivacs
szivacs 2014. 01. 02. 21:24
Előzmény: #4035  szivacs
#4036
REMÉLEM MA NEM FÚRJÁK MEG AZ ADÁST!

21:50, Csütörtök (január 2.), m1
Az igazság soha nem késő

magyar dokumentumfilm sorozat, 1. rész, 52 perc, 2013 (16)

rendező: Jelenczki István
forgatókönyvíró: Jelenczki István
operatőr: Kőrösi András
A film értékelése: 8,9/10
7 szavazat
Feliratozva a Teletext 111. oldalán.

A film középpontjában a Zétényi-Takács féle igazságtételi törvény áll. Az Országgyűlés 1991. november 4-én nagy többséggel fogadta el "az 1944. december 21. és 1990. május 2. között elkövetett, és politikai okból nem üldözött súlyos bűncselekmények üldözhetőségéről" szóló törvényt. Göncz Árpád a megszavazott törvényt előzetes normakontrollra átadta az alkotmánybíróságnak. A bírói döntés alapján az igazságtételi törvény soha nem lépett hatályba.

"Ez a filmem is, mint az előzőek csaknem mindegyike, párhuzamos szerkesztésű. A törvényjavaslat történetét, parlamenti vitáját a magyar televízióban őrzött archív felvételek segítségével tudtam követhetővé tenni. Emellett 2012-ben a történet legfontosabb szereplőivel készítettem interjút, Zétényi Zsolttal, a törvény megalkotójával és beterjesztőjével, Kónya Imrével, az MDF-frakcióvezetőjével, valamint Zlinszky Jánossal, akkori alkotmánybíróval. A történet akkori két fontos szereplője kitért a megszólalás elől: Balsai István, igazságügyi miniszter és Sólyom László, Alkotmánybírósági elnök. A harmadik szálon olyan történészeket és jogtörténészeket kértem fel, akik az igazságtételhez tartozó történelmi események - II. világháború, szovjet megszállás, az ötvenes évek terrorja, az 1956-s forradalom és megtorlás - szakértői. Negyedik szála a filmnek két olyan hiteles személy vallomása, aki egyben hőse és áldozata is az 1956-os forradalomnak és a kádári megtorlásnak. Az ötödik szála a filmnek egy olyan történeti áttekintés, amely az igazságtételt a magyar nemzet évszázadokon átívelő történelmi folyamatába helyezi." (Jelenczki István)"
szivacs
szivacs 2013. 11. 12. 16:35
Előzmény: #4034  szivacs
#4035
Vajon leadják ma vagy az igazság(tétel) ma nem aktuális?
szivacs
szivacs 2013. 11. 12. 16:31
Előzmény: #4033  szivacs
#4034
Miről is szól?

"Az igazság soha nem késő
2013.05.15. 15:21 :: Sajtoiroda
Interjú Jelenczki István filmrendezővel

A Magyar Média Mecenatúra program 2011-es dokumentumfilmes pályázatán Jelenczki István Az igazság sohasem késő című filmterve is támogatást nyert. A tényfeltáró három részes dokumentumfilm egyenes folytatása a 2007-ben befejezett „Népek Krisztusa, Magyarország” 1956. I-IV., és a 2008-ban elkészített Tóth Ilonáról szóló, „Tisztítótűz tetején álltunk” című dokumentumfilm-sorozatoknak. A film középpontjában a Zétényi-Takács féle igazságtételi törvény áll. Az Országgyűlés 1991. november 4-én nagy többséggel fogadta el „az 1944. december 21. és 1990. május 2. között elkövetett, és politikai okból nem üldözött súlyos bűncselekmények üldözhetőségéről” szóló törvényt. Göncz Árpád a megszavazott törvényt előzetes normakontrollra átadta az Alkotmánybíróságnak. A bírói döntés alapján az igazságtételi törvény soha nem lépett hatályba.
Az alkotóról dióhéjban

jelenczki.jpgJelenczki István 1956-ban született Budapesten. 1974 óta foglalkozik képzőművészettel, filmkészítéssel, fotográfiával és írással. Képzőművészeti munkáival 1975 óta vesz rész kiállításokon itthon és külföldön. Egyik szerkesztője a Mauzóleum – A halállal való foglalkozás c. kötetnek (1989). 1977-től 1990-ig szakoktatóként dolgozott a Magyar Iparművészeti Főiskolán, majd két évig az ELTE kulturális antropológia tanszékén, a vizuális antropológia koordinátora és óraadó tanára volt. 1990-1993 között a Fiatal Képzőművészek Stúdiójának elnöke. 2012 decembere óta levelező tagja a Magyar Művészeti Akadémia film- és fotóművészeti tagozatának.

Jelentősebb filmjei:

Haláljog I–II. 1993. dokumentumfilm, 112 perc, színes videó
Rendezői különdíj, 1994. 25. Magyar Filmszemle
Elvesztünk 1993. dokumentumfilm, 54 perc, színes videó
Rendezői különdíj, 1994. 25. Magyar Filmszemle
„Tisztítótűz tetején álltunk” (Tóth Ilona tragédiája)
„Népek Krisztusa, Magyarország” 1956 I-IV. 2008. dokumentumfilm, 98 perc, színes videó.
Háború a nemzet ellen I-IV. (Az elrabolt nemzeti vagyon) 2009. dokumentumfilm, 318 perc, színes videó
„…Por és Istenpor vagyunk…” 2003-2011. filmvers, 54 perc, színes videó

– Filmográfiájából kiderül, hogy előszeretettel készít filmeket a közelmúlt történelmi eseményeiről. Mikor jutott arra a gondolatra, hogy az igazságtétel törvény ügyét dokumentumfilmben kellene bemutatni?

2005-ben forgattam a „Népek Krisztusa, Magyarország” 1956 I-IV. című filmemet, amelynek egyik szakértő megszólalója Zétényi Zsolt volt, s ennek a filmnek a negyedik részében röviden elmondta az általa kidolgozott igazságtételi törvény sorsának alakulását. Amikor befejeztük a forgatást, mindketten úgy álltunk fel, hogy erről az igazságtalanságról jó lenne egyszer még filmet készíteni.

Az eltelt nyolc éven keresztül folyamatosan készíthettem filmeket, igaz állami támogatás nélkül. Amikor 2011-ben megjelent a Médiatanács első dokumentumfilmes pályázati kiírása, azonnal ez a téma jutott eszembe.

– Hogyan kezdett neki a téma kutatásának? Kiket keresett meg?

– Korábbi filmjeim, a Tóth Ilona drámáját feldolgozó ”A tisztítótűz tetején álltunk”, a „ Háború a nemzet ellen”, „A hatalom cinizmusa” és a korábban említett film is érinti az elmaradt igazságtételt. A hosszú éveket átfogó filmek előkészítő munkájához mindig az adta az alapot, hogy a korszakkal foglalkozó kiváló történészek, jogtörténészek által publikált könyveket, tanulmányokat megismertem. Persze azt nem állítom, hogy minden megjelent könyvet elolvastam volna, mert akkor valószínű a filmek nem készültek volna el. De valamennyi filmemre alaposan felkészülök, igyekszem a korszakot ismerő szakértők, érdekeltek, és érintettek legszélesebb körét felkeresni, megszólaltatni.

bagdy_emoke_1b.jpg

A forgatás: Bagdy Emőke egyetemi tanár, pszichológus és Jelenczki István filmrendező

– Miért tartja fontosnak a törvény történetének bemutatását?

– Azért, mert ha ez a törvény hatályba lépett volna, akkor maga a nemzet kapott volna igazságtételt azért a mérhetetlen számú gyilkosságért, kínzásért, megaláztatásért, kifosztásért, amit el kellett szenvednie 1944 és 1990 között a kommunizmus diktatúrája alatt.

Meggyőződésem, hogy a kisiklott, vagy tudatosan kisiklatott rendszerváltásnak – én gyarmatváltásnak nevezem – része volt, hogy szabotálni kellett az igazságtételi törvényt, ami igazságot szolgáltatott volna a magyarságnak, és egy kis lelki megnyugvást, gyógyulást jelenthetett volna a meggyötört generációk számára. Ezt a szabotázst persze senki sem vállalja, írásos bizonyítéka feltételezhetően nincs és nem is kerülhet elő.

Engedje meg, hogy egy idézettel fejezzem ki nem csak a saját véleményemet és egyben a film lényegi üzenetét. Ezt a gondolatot Simon Wiesenthal fogalmazta meg 1992. május 10-én egy televíziós interjúban: „Ha érvényben van az elévülés, a magyar nép ellenségei azt tehetik, amit akarnak”.

– A politikai okokból elkövetett bűncselekmények kérdése a mai napig kényes téma. Hogyan lehet ezt megfelelően kezelni?

– Teljes tényfeltárással, minden bűnös megnevezésével politikai hovatartozás nélkül. A 2012-ben érvénybe lépett törvény jog alkotta keretein belül a felelősségre vonás és a büntetőjogi következmények betartása. Alapfeltételnek tekintem még, és lehet, hogy ezzel kellett volna kezdenem, hogy a bűnelkövetők és jogutódjaik kérjenek nyilvánosan bocsánatot, és kövessék meg a magyar nemzetet, valamint mindazon személyeket, családokat, akiket évtizedeken át megsértettek, megaláztak, megkínoztak, meggyilkoltak.

szakaly_sandor.jpg

A forgatás: Szakály Sándor történész és a stáb

– Az Országgyűlés 1991-ben kimondta, hogy a törvényjavaslat elfogadását nem a bosszú és a megtorlás, hanem az törvényesség és az igazságtétel szelleme kell, hogy vezesse és csak a legsúlyosabb bűnök megtorlására kell lehetőséget adni, az Alkotmánybíróság szerint azonban a hazaárulás és a hűtlenség megítélése rendszerspecifikus. Ön mit gondol erről?

– Véleményem szerint minden történelmi helyzetben a haza üdvét kell szolgálni mindenkinek, légyen az politikus, vagy bármelyik honfitársunk. A haza és a nemzet nem politikai rendszerekhez kötött.

Őseink, hőseink, akik több évezreden át megtartották a Kárpát-medencét magyarnak, azt a kötelező felelősséget ruházták ránk, hogy akik a magyar nyelvet beszélik, akik a magyar földben megtermelt búzából készült kenyeret eszik, azok soha ne hódoljanak be idegen nagyhatalmaknak, legyen az török, Habsburg, szovjet, vagy a most rajtunk uralkodó globális háttérhatalom. „A haza minden előtt”.

– Az Alkotmánybíróság határozatában kimondta, hogy a törvényszöveg sérti a jogbiztonság követelményét, mivel indoklása szerint a büntető törvénykönyv alapján már elévült bűncselekményeket kívánt újra büntethetővé tenni. Fontos-e hogy visszamenőleg ne merüljön fel az igazságtétel kérdése, vagy fontosabb, hogy a múltat lezárjuk. Meddig mehet el Ön szerint az igazságtétel?

– Nem fogadom el a kettős mércét. Filmemben tudatosan idézem Simon Wiesenthalt, aki szintén nem tesz különbséget a kommunizmus és a nácizmus bűnei között. Nem világos számomra, hogy kik és miért gondolják azt, hogy bármely ideológiai rendszer, amelynek bizonyítottan több mint százmillió áldozata volt mentesülhet a felelősség alól, vagy azt, hogy ezen rendszerek működése alatt elkövetett bűncselekmények elkövetőivel szemben másként kell eljárni?

– Ön szerint tisztán jogi alapon meg lehet ítélni ezeket a kérdéseket?

– Az 1956-os forradalom alatt és a megtorlás során 67 sortűz volt Magyarországon. Egy-egy sortűznél akár sok-sok ember életét is kioltották, ezért a büntetőjogi jogkövetkezmény az ilyen esetekben értelemszerűen nem lehet arányos a bűn mértékével. Ezért kell egy erkölcsi megtisztulási folyamat is, amelynek során a bűncselekmények felelősei azt mondják: én tettem, én voltam a bűnös, és vállalom érte a felelősséget. Ezt a folyamatot a már előbb említett tényfeltárás és a bűnösök megnevezése indíthatja el.

– Hogyan lehet bemutatni filmes eszközökkel egy törvényjavaslat történetét? Kik szólalnak meg a filmben?

– Ez a filmem is, mint az előzőek csaknem mindegyike, párhuzamos szerkesztésű. A törvényjavaslat történetét, parlamenti vitáját a magyar televízióban őrzött archív felvételek segítségével tudtam követhetővé tenni. Emellett a tavalyi év folyamán, 2012-ben a történet legfontosabb szereplőivel készítettem interjút, Zétényi Zsolttal, a törvény megalkotójával és beterjesztőjével, Kónya Imrével, az MDF-frakcióvezetőjével, valamint Zlinszky Jánossal, akkori alkotmánybíróval. . A történet akkori két fontos szereplője kitért a megszólalás elől: Balsai István, igazságügyi miniszter és Sólyom László, Alkotmánybírósági elnök.
A harmadik szálon olyan történészeket és jogtörténészeket kértem fel, akik az igazságtételhez tartozó történelmi események – II. világháború, szovjet megszállás, az ötvenes évek terrorja, az 1956-s forradalom és megtorlás – szakértői. Negyedik szála a filmnek két olyan hiteles személy vallomása, aki egyben hőse és áldozata is az 1956-os forradalomnak és a kádári megtorlásnak. Az ötödik szála a filmnek egy olyan történeti áttekintés, amely az igazságtételt a magyar nemzet évszázadokon átívelő történelmi folyamatába helyezi.

– Az Artportal.hu oldalon azt írják az önéletrajzában, hogy fotós és filmes életművének szinte kizárólagos tárgya a halál, az elmúlás problémája. Így van ez?

– Nem így van. Azokban az alkotásaimban, amelyekben a halált állítom középpontba, minden esetben a halál tükör mivoltát fogalmazom meg. Ebben a tükörben pedig azt látjuk, hogy mennyiben tudtunk, tudunk eleget tenni annak az alaptörvénynek, amely úgy szól: az Élet és a Létezés, az Szentség.

– Vannak már újabb tervek, jöttek már szembe újabb történetek, amelyeket szívesen megfilmesítene?

– Igen, sok-sok tervem van, ezek között nemcsak dokumentumfilm, filmvers, hanem játékfilm is szerepel.

kahler.jpg

A forgatás: Kahler Frigyes egyetemi docens és a stáb" link
szivacs
szivacs 2013. 11. 12. 16:30
Előzmény: #4032  szivacs
#4033
Levette holnapi műsoráról az M1 Jelenczki István dokumentumfilmjét

Posted on 2013/11/11 by Nifadmin

Mint azt november 4-i ajánlónkban közöltük, az M1 holnap, azaz november 12-én 23:30-tól kezdi vetíteni Jelenczki István, az Igazság soha nem késő című dokumentumfilmjét. A 2. és 3. részeket pedig november 14-én és 19-én sugározzák.

A hír eddig volt igaz, ugyanis a tv újságok tanúságai szerint egészen más programmal rukkolnak ki holnap ugyanebben az időben a Magyar Televízió 1-es programjának szerkesztői.

Helyette mindhárom napon ugyanezekben az időpontokban II. Erzsébet uralkodásának évtizedeire emlékezik a szerkesztőség."

Betiltva ???????????????????
szivacs
szivacs 2013. 11. 12. 16:28
#4032
Az igazság soha nem késő - A történelmi igazságtétel
magyar dokumentumfilm-sorozat: 3/1. rész
MTV1 ma 23:35 (16)
nyuszika 2013. 06. 17. 19:21
Előzmény: #2992  Törölt felhasználó
#4031
Hiányzol...
szivacs
szivacs 2013. 06. 17. 18:39
#4030
Mansfeld
kanadai-magyar filmdráma, 118 perc, 2006
rendező: Szilágyi Andor
színész:
Fancsikai Péter
Maia Morgenstern
Nagy Ervin
Eperjes Károly
Forgalmazza: HungariCom
Két évvel a forradalom után, a tizenhét éves Mansfeld Péter (Fancsikai Péter) a Széna-téri emlékeitől "megfertőződve" a felkelés újraélesztéséről és bebörtönzött sógora kiszabadításáról ábrándozik. Barátaival és a nála idősebb Blaski Józseffel elkövetett gyerekes csínyeik, kamaszos balhékkal és apró köztörvényes bűnökkel keverednek. Sorsuk akkor pecsételődik meg, amikor elrabolnak egy őrségben álló rendőrtörzsőrmestert (Seress Zoltán). A fiúk később vizsgálati fogságba kerülnek. Mansfeld Péter, hogy mentse a már életkora szerint súlyosan büntethető Blaskit és a többieket, a kihallgatások során mindent magára vállal.
Műsoron a TV-ben
Duna World
2013.06.17., hétfő, 21:15
szivacs
szivacs 2013. 06. 17. 18:36
#4029
A szabadság ára
magyar dokumentumfilm, 130 perc, 2011
Korunk szabadságharcosa, Duray Miklós már ötven éve a célkeresztben.

Műsoron a TV-ben
Duna TV
2013.06.17., hétfő, 21:10
szivacs
szivacs 2013. 06. 17. 18:35
Előzmény: #4022  szivacs
#4028
Petőfi
magyar tévéfilmsorozat: 6/5.: Egy gondolat bánt engemet...
Szereplők:
Józsa Imre (Petőfi Sándor)
Molnár Piroska (Hruz Mária)
Szersén Gyula (Petrovics István)
Tordy Géza (Vörösmarty Mihály)
Sztankay István (Bajza)
Tomanek Nándor (Deák Ferenc)
Helyey László (Ferdinánd császár)
Győry Emil (Széchenyi István)
Epizód tartalma:
Petőfi Sándor az irodalmi és politikai élet egyik vezéregyénisége lesz. Házasságra lép Szendrey Júliával. Pesten viharos gyorsasággal peregnek a politikai események és elérkezik a történelmi nevezetességű nap: 1848. március 15-e.

A sorozatról:
A sorozat Petőfi Sándor életét dolgozza fel.

Műsoron a TV-ben
Duna TV
2013.06.17., hétfő, 20:00
2013.06.18., kedd, 11:00
2013.06.24., hétfő, 20:00
2013.06.25., kedd, 10:50
szivacs
szivacs 2013. 06. 04. 19:43
Előzmény: #4026  szivacs
#4027
magyar dokumentumfilm, 40 perc, 2003
Mi történt az erdélyi magyarsággal a hűségeskütől a földbirtokreformig, az iskolabezárásoktól, az egyházi vagyonelkobzásig 1918. december 1. és 1920. június 4. között?

Műsoron a TV-ben
Duna World
2013.06.04., kedd, 19:55
szivacs
szivacs 2013. 06. 04. 19:42
Előzmény: #4025  szivacs
#4026
magyar dokumentumfilm, 26 perc, 2005
Használtak fizetett nőket az antant diplomatáinak meggyőzésére? Valóban hajózható folyóként emlegették a csehek az Ipolyt és a Ronyvát a tárgyalásokon? Milyen szerepet játszott Clemenceau francia miniszterelnök magyar menye? Erről és egyebekről hamis illúziók serege él a magyarságban a XX. század nagy sorstragédiájával, Trianonnal kapcsolatban. A film két fiatal történész, Ablonczy Balázs és Zeidler Miklós közreműködésével számos legendát igyekszik tisztázni, hogy végre őszintén nézhessünk szembe a tényekkel.

Műsoron a TV-ben
Duna TV
2013.06.04., kedd, 00:15
Duna World
2013.06.04., kedd, 22:30
szivacs
szivacs 2013. 06. 04. 19:41
#4025
magyar dokumentumfilm, 125 perc, 2004 [12 éven aluliak számára a megtekintés nagykorú felügyelete mellett ajánlott]
rendező: Koltay Gábor
A mű az 1945 utáni filmgyártás első Trianon-filmje, mely szokatlanul őszinte kérdéseket vet fel, és hangsúlyozza, hogy a ma is tartó trianoni folyamatról minden körülmények között beszélni kell.

Műsoron a TV-ben
Duna TV
2013.06.04., kedd, 21:00
szivacs
szivacs 2013. 06. 03. 18:56
#4024
magyar dokumentumfilm, 40 perc, 2003

Mi történt az erdélyi magyarsággal a hűségeskütől a földbirtokreformig, az iskolabezárásoktól, az egyházi vagyonelkobzásig 1918. december 1. és 1920. június 4. között?

Műsoron a TV-ben:
Duna TV 2013.06.03., hétfő, 22:30
Duna World 2013.06.04., kedd, 19:55
szivacs
szivacs 2013. 06. 03. 18:55
Előzmény: #4022  szivacs
#4023
DUNA TV MA 21:00
Utolsó üzenet - özv. Horthy Istvánné manifesztuma a magyar nemzethez
szivacs
szivacs 2013. 06. 03. 18:54
#4022
magyar tévéfilmsorozat: 6/3.: Sors, nyiss nekem tért...

Szereplők:
Józsa Imre (Petőfi Sándor)
Molnár Piroska (Hruz Mária)
Szersén Gyula (Petrovics István)
Tordy Géza (Vörösmarty Mihály)
Sztankay István (Bajza)
Tomanek Nándor (Deák Ferenc)
Helyey László (Ferdinánd császár)
Győry Emil (Széchenyi István)

Epizód tartalma:
Petőfi Sándor Pápára megy, hogy tanuljon. Pesten megjelenik első verse az Atheneum nyomdában. Egy csapásra országos hírű költő lesz.

Műsoron a TV-ben
Duna TV
2013.06.03., hétfő, 19:45
2013.06.10., hétfő, 19:50
2013.06.11., kedd, 11:00
szivacs
szivacs 2013. 05. 27. 18:49
#4021
Online kamaszok
DUNA TV
2013.05.27., hétfő, 21:00
| Growing Up Online
amerikai dokumentumfilm, 55 perc, 2011
rendező: John Maggio

A film azt vizsgálja, hogy milyen hatása van az internetnek a kamaszok és családjuk életére. Számos haszna mellett köztudott, mi minden veszélynek vannak kitéve a felnövő új generációk, akik mindennapjaikat lassan inkább élik a virtuális térben, mint a valóságban. Sokan olyan privát világot építenek maguknak, melynek semmi köze sincs a környezetük által ismert életükhöz: szociális kapcsolataik erősebbek az interneten keresztül, mint odahaza vagy az iskolában. Mindennek sokszor végzetes következményei vannak: zaklatások áldozatai lesznek, depressziósak, sőt, néha még önmaguk ellen is fordulnak. A dokumentumfilm arra is keresi a választ, hogy mit tehetnek a szülők, hogy megóvják gyermeküket a tragédiáktól."

Topik gazda

aktív fórumozók


friss hírek További hírek