Megváltoztatják a reklámfogyasztást az okostévék
Koi Tamás, 2012. november 12. 10:30 Szólj hozzá!
Az okostévék szakértők egybehangzó véleménye szerint pár éven belül gyökeresen megváltoztathatják a televíziós reklámipart - tekintve, hogy az ilyen tévékészülékek száma ma már elérte a kritikus tömeget, erről a tényről konkrét kutatások alapján is meggyőződhet a reklámszakma.
hirdetés
Növelik a reklámokkal kapcsolatos fogyasztói bizalmat az okostévék, legalábbis erre a következtetésre jutott arra a több ezer amerikai háztartásra kiterjedő kutatás, mely az internetre kötött tévékészülékek, vagy asztali Blu-ray lejátszók közvetítette reklámok hatékonyságát vizsgálja. Az ilyen eszközök penetrációja ráadásul a technológia fejlődésével egyre erősödik, a felmérések szerint négy éven belül 87 millió amerikai háztartásban használnak majd okostévét, a Blu-ray lejátszók forgalma pedig 2016-ra eléri a 70 milliós darabszámot világszerte.
Jobban célt talál a hirdetés
A Parks Associates a "Hálózatba kapcsolt tévék: a tévés reklámozás új válfaja" című kiadványában elsősorban arra hívja fel a figyelmet, hogy az okostévék és az internetre kapcsolt, tévékészüléket használó eszközök az egész reklámiparral kapcsolatos percepciót megváltoztathatják. A kutatás szerint a felületbe integrált, a menüben, vagy a keresés közben, relevancia-alapon feltűnő hirdetéseket a nézők a tartalom részeként kezelik, emellett hasznos és érdekes információként tekintenek rá.
Mindebből egyenesen következik, hogy a reklámok könnyebben célt találnak, a nézők emlékeznek a látottakra, illetve szívesebben kattintanak le egy felületbe beágyazott hirdetést, szemben a hagyományos online hirdetési megoldásokkal. A kutatás emellett arra is rámutat, hogy az okostévével rendelkező háztartások ráadásul vásárlóerejüket tekintve is meghaladják az átlagot: egy ilyen háztartás éves bevétele átlagosan 75 ezer dollár, illetve nem mellékes szempont az sem, hogy ezek a háztartások átlagosan 11 internetre csatlakoztatott készülékkel
Koi Tamás, 2012. november 12. 10:30 Szólj hozzá!
Az okostévék szakértők egybehangzó véleménye szerint pár éven belül gyökeresen megváltoztathatják a televíziós reklámipart - tekintve, hogy az ilyen tévékészülékek száma ma már elérte a kritikus tömeget, erről a tényről konkrét kutatások alapján is meggyőződhet a reklámszakma.
hirdetés
Növelik a reklámokkal kapcsolatos fogyasztói bizalmat az okostévék, legalábbis erre a következtetésre jutott arra a több ezer amerikai háztartásra kiterjedő kutatás, mely az internetre kötött tévékészülékek, vagy asztali Blu-ray lejátszók közvetítette reklámok hatékonyságát vizsgálja. Az ilyen eszközök penetrációja ráadásul a technológia fejlődésével egyre erősödik, a felmérések szerint négy éven belül 87 millió amerikai háztartásban használnak majd okostévét, a Blu-ray lejátszók forgalma pedig 2016-ra eléri a 70 milliós darabszámot világszerte.
Jobban célt talál a hirdetés
A Parks Associates a "Hálózatba kapcsolt tévék: a tévés reklámozás új válfaja" című kiadványában elsősorban arra hívja fel a figyelmet, hogy az okostévék és az internetre kapcsolt, tévékészüléket használó eszközök az egész reklámiparral kapcsolatos percepciót megváltoztathatják. A kutatás szerint a felületbe integrált, a menüben, vagy a keresés közben, relevancia-alapon feltűnő hirdetéseket a nézők a tartalom részeként kezelik, emellett hasznos és érdekes információként tekintenek rá.
Mindebből egyenesen következik, hogy a reklámok könnyebben célt találnak, a nézők emlékeznek a látottakra, illetve szívesebben kattintanak le egy felületbe beágyazott hirdetést, szemben a hagyományos online hirdetési megoldásokkal. A kutatás emellett arra is rámutat, hogy az okostévével rendelkező háztartások ráadásul vásárlóerejüket tekintve is meghaladják az átlagot: egy ilyen háztartás éves bevétele átlagosan 75 ezer dollár, illetve nem mellékes szempont az sem, hogy ezek a háztartások átlagosan 11 internetre csatlakoztatott készülékkel
HybridBox: RALLY!