Topiknyitó: Portfolio 2011. 12. 31. 07:41

Nagyobb benzinár emelés lesz, mint gondolnánk  

Ugrás a cikkhez
Január elsejétől 27%-ra emelkedik az áfa-kulcs, mellyel párhuzamosan 6 forinttal kerülnek majd feljebb a hazai üzemanyagárak. Mivel azonban az utóbbi napokban az olaj ára emelkedett, a forint pedig gyengült, szerdán újabb áremelésre kerülhet majd...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=160705
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
mondoka 2012. 01. 08. 12:21
Előzmény: #18  krebo
#20
Nagyon hamar rádöbbenhetünk, hogy az eddigi életünk nem élhető tovább... úgy nem ahogy eddig megszoktuk.
mondoka 2012. 01. 08. 12:21
Előzmény: #18  krebo
#19
Nagyon hamar rádöbbenhetünk, hogy az eddigi életünk nem élhető tovább... úgy nem ahogy eddig megszoktuk.
krebo 2012. 01. 02. 14:09
Előzmény: #17  stock33
#18
Először is BUÉK mindenkinek! erről a benzin áremelésről szeretnék még írni. Emelik igen szépen lassan. Mennyi lesz a vége? Mikor mondják azt az emberek, hogy ez már nem tartható? És ez még csak a hegymenet kezdete... Egy "bennfentes" ismerősöm mondta, hogy tervezi a kormány a magyar főútvonalakra / nem az autópályákra / a személyautósok részére az útdíj bevezetését. Ez éves szinten 20 ezer forintba kerülne. Na már most mivel ezt nem merik bevezetni, kitalálták, hogy 2012 februárig beépítik a benzinárba ezt a díjat!! Ami egyszeri 30-40 Ft-os emelést eredményezne literenként.
Ehhez mit szólnak a kedves fórumozók? Vagy már tud erről valaki valami többet is?
Erre lennék kíváncsi.
Üdv: mindenkinek
stock33
stock33 2012. 01. 02. 13:47
Előzmény: #12  Dezso_Laszlo
#17
jaj, Dezső bácsi, én csak leírtam azt, hogy mi lesz.

az Ön elképzelései életképtelenek. az általam felvázolt "zsákutca" elég kedvelt út.

Ön viszont egy mintagazdaságot, vagy mintafalut se képes produkálni. pedig ha életképes lenne, akkor sorban állnának az emberek, hogy kövessék önt.
ha nincs pénze erre, akkor elemezze ki az észak-koreai tapasztalatokat, ott már 65 éve kifaroltak az ön által "zsákutca"-ként azonosított gazdasági elképzelésből. milyen öröm lehet önnek nézni az észak-koreai autópályákat, az 1 autó / 1km forgalmi adatokkal. na, ott tényleg menő a kis falusi "önellátás". és még csak el se híznak az emberek! a propaganda szerint biztos az önmértékletesség miatt van ez így, és szó sincs éhezésről.
Dezso_Laszlo 2012. 01. 01. 17:54
Előzmény: #15  Dezso_Laszlo
#16
[jav: 26.5-szeres, nem 36.5]
Dezso_Laszlo 2012. 01. 01. 17:53
Előzmény: #14  Mecsek
#15
BUÉK Neked is.

Ami a topiktémát illeti, a drága benzint megfizetik a környezetszennyező, 36,5-szeres üvegházhatású autósok.

A jövő társadalom-struktúrája Téged nem érint, ott laksz, ahol akarsz. Csak arról van szó, hogy ha nem Kínából szállítjuk a zoknit (hanem a szomszéd hurkolja), vagy ha nem Ausztriából szállítjuk a kávétejszínt (hiszen mi is megtermeljük), vagy ha nem Szibériából szállítjuk a metánt, áramot (mert a mi rétünkön is megterem a rétiszéna, abból közvetlenül is kivonható metán), stb., akkor SZÁLLÍTÁSRA összehasonlíthatatlanul kevesebbet költünk, egyrészt a különbözetet pedig megtartjuk magunknak, nem adjuk oda spekulánsoknak, de másrészt - és ez létfontosságú - CSÖKKENTJÜK AZ ÜVEGHÁZHATÁST (és ezzel talán túlélhetjük 2060-at).
Mecsek 2012. 01. 01. 12:01
Előzmény: #9  Dezso_Laszlo
#14
B.U.É.K. Kedves minden Fórumozó
Szakértő,Laikus,Kupeckedő,Spekuláns,Nemzetépítő-Rontó,Véleményalkotó és azt közzétevő Írástudónak.

Kedves Laci bátyám,nem győzök csodálkozni széleskörű tudásodon.Sajnos személyesen csak a tanyavilágot,a mezőgazdaságot és a kereskedelmet ismerem,de az elképzelt világodban kívénom hogy elsőként éld át a tanyai termelés és megélhetés gyönyöreit,hogy a föld óvásával hosszú boldog egészséges életet élhessünk.
Magam maradok a városi lakás szennyező környezetében.
Részleteket az elmúlt év elemzése után osztom meg a társakkal.
aliben 2012. 01. 01. 10:55
#13
Ahányszor romlik a forint a dollárhoz képest( MOST LEHETNE EGYET-KETTŐT VISSZAFELE IS BÖFÖGNI, SZIJJÁRTO, KOSA, ÉS A TÖBBI GAZDASÁGI ZSENINEK A FITYISZBEN)
Dezso_Laszlo 2011. 12. 31. 18:52
Előzmény: #10  stock33
#12
Nem tudod figyelmen kívül hagyni a globális melegedést, amely megálljt parancsol az általad vizionált zsákutcának.

Ha nem kezdünk bele pár éven belül a GW leállításába, átléphetünk egy küszöböt, amely után már késő lesz.Remélem, nincs benned suicid hajlam, ... de ha igen, hagyj ki ebből másokat.
kollini
kollini 2011. 12. 31. 14:30
Előzmény: #10  stock33
#11
link

"Végül is, mit hajszolunk? Kérdezte ő, a buddhista uralkodó, Angliát és a Nyugatot járva... Költségvetési deficitben és inflációban számolunk, ezekben mérjük az életet? A fejlődés százalékában? Tényleg ettől leszünk boldogabbak? Hogy nagyobb tévét vehetünk és kicsit jobb autót, de közben kétszer annyit dolgozunk, és szétesik a családunk...

Úgyhogy Bhutánban a Nyugat túlhajszolt fogyasztásmániáját kihajították az ablakon. Pontosabban nem vették át! Köszönik szépen, nem kérnek belőle. Náluk ne a Nemzeti Össztermék növekedjen, mert az láthatóan nem visz előre, hanem a Nemzeti Összboldogság. Ahhoz viszont nem feltétlenül kell pénz...

Kell viszont elszántság, kizárni a mindent legázoló multinacionális cégeket, becsukni az ajtót a Magyarországon is áhított, úgynevezett működő tőke beáramlás előtt... De a bhutániak megtették! Hozzájuk ne jöjjenek globális láncok, itt nincs hamburger, szénsavas üdítő, ugyanaz az íz csokiban, chipsben és joghurtban, mint Minesottában, Kuala Lumpurban vagy éppen Budapesten. Nem kell nekik ugyanaz a bankkártya, Hollywood-i film és olcsó kínai zenélő képeslap, mint ami kell mondjuk a japánoknak, peruiaknak vagy nekünk, magyaroknak. Őket, az ő boldogságukat bizony ne tegye tönkre a globális nagyvállalatok profithajszolása és a Nemzetközi Valutaalap reform előírásai. Belőlük bhutániakból, - mondta a király - ne csináljon senki fogyasztásmániás, bankkölcsönnel nyírható birkákat.

Úgy hangzik ugye, mint egy forradalom! A világ, mármint a globális, amikor ezt három évtizede először meghallotta, egyszerűen idiótának minősítette a királyt.

Yeshey Zimba irodájában tisztaság, mértékletesség, visszafogottság. Nyoma sincs a fogyasztói társadalom sznob ereklyéinek. A tradicionális ruhát viselő 4 gyerekes családapa kétszer volt már Bhután miniszterelnöke, most éppen ő az ipari miniszter. Nem bukott meg, csak itt az a szokás, hogy az amúgy takarékos, 7 tagú kormány miniszterei évente rotálják egymás között a vezető posztot. Mindenki csak egy évig lehet miniszterelnök, nehogy a fejére nőjön az országnak. Svájci minta egyébként, csakhogy ne nézzük teljesen őrültnek a bhutániakat.. Svájcban is 7 tagú a kormány, az elnök személye pedig évente változik... Yeshey Zimba egyébként a király közvetlen jó barátja, a Nemzeti Összboldogság részleteinek kidolgozója."

"De hogyan? - kérdezték a királyt az emberek, mint a mesében. És ő megmondta: Úgy kell fejlődni, hogy sose legyenek nagy ugrások, hirtelen meglódulás, mert azt mindig kényszerű és kötelező megszorítás követi? Az emberek - mondta bölcsen a király - mindig elfelejtik, amit tavaly kaptak, és dühösek, ha idén a valamennyit esetleg visszavesznek tőlük. Jobban élnek, mint két éve, mégis boldogtalanabbak - ilyenekről írt tanulmányokat a király, csak ezeket sajnos nem olvassa senki Magyarországon."
stock33
stock33 2011. 12. 31. 13:52
Előzmény: #9  Dezso_Laszlo
#10
a jövő az ipari társadalmaké, a nagyvárosoké. a végletekig automatizált agráriumoké. a jövő gyerekeinek nagy része egész életükben nem lát majd állatokat (macskán, kutyán, és madarakon kívül) látni.
Dezso_Laszlo 2011. 12. 31. 13:42
Előzmény: #8  Dezso_Laszlo
#9
[folyt]

igazából a megtett távolságot kell lerövidíteni: helyi, települési önellátás kell (a gyilkos, Bin Laden által is támadott Világkereskedelem helyett), azon belül is egymás mellé kell telepíteni 2 agrárcsaládot és az általuk élelmiszerrel és energiával ellátott 1 egyéb (alius) családot, ez a 3-családos egység - bokor - pedig minél közelebb legyen a termőföldhöz, tehát a jövő a tanyás kisvárosoké (ahol a kisvárosban lakás egy szál sincs, minden lakás kint van a tanyákon).
Dezso_Laszlo 2011. 12. 31. 13:32
Előzmény: #7  Dezso_Laszlo
#8
[folyt]

akár benzines, akár dízeles a kocsid, átalakítható CNG-re, akkor a 7.1 l/100km átlagfogyasztású kocsid 5.0 kg-ot (a literérték 70 %-át kg-ban) fog inni CNG-ből (ami metán, moltömege 16 g), és mivel a metánban is, a széndioxid-molekulában is 1-1 db szénatom van, tehát az 50 g/km metán inputból tökéletes elégéskor 50/16*44 = 137.5 g/km CO2 emisszió keletkezik, a 7.1 literes fogyasztású kocsik emissziójának ez az alsó határa.
Dezso_Laszlo 2011. 12. 31. 13:05
Előzmény: #6  Dezso_Laszlo
#7
[folyt]

a 163 g/km emissziójú átlagjármű 16,300 g/100kmm emissziójú, ez annyi személyre oszlik, ahányan együtt utaznak, átlag 1.3 személyt és 60 km/h sebességet véve a személyek fogyasztása a 100 km megtételéhez szükséges 1.67 óra alatt 23.724 * 1.3 * 1.67 = 51.5 g/100km,1.3fő, az egy főre jut tehát (16,300,0 + 51.5) / 1.3 = 12,578 g/100km,fő, a gyalogos emissziójához képest 26.5-szeres emisszió!!!
Dezso_Laszlo 2011. 12. 31. 12:53
Előzmény: #5  Dezso_Laszlo
#6
[folyt]

a moltömeget nem kell belekeverni, CO2 sűrűsége 1.977 kg/m3, vagyis 1.977 g/liter, tehát a 200 ml CO2 tömege 0.3954 g/min = 23.724 g/h.

Átlagos haladási sebesség 5 km/h, a 100 km-re vetített emisszió 474.48 g/100km,fő.

Dezso_Laszlo 2011. 12. 31. 12:40
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#5
"... 200 ml/min (0,2 m3/min) " Mondjuk itt tévedtél három nullát: 200 ml = 0.0002 m3
Törölt felhasználó 2011. 12. 31. 11:07
Előzmény: #2  Dezso_Laszlo
#4
"A SZENNYEZŐ FIZET!"

A magyar jogszabály is ezt mondja ki... már 100 éve. Ebben nincs új.
Az valóban sajnálatos, hogy a biogázainkat nem használjuk ki, pedig a 100%-át be lehetne nyomni a gázrendszerbe. A gépjárművek tekintetében kicsit netzes a dolog, mivel kevés ilyen jármű van és drágábbak. Tehát ez inkább tömegközlekedésre lenne optimális. (Meg végül is már használják, ha jól tudom.)

"Az autósok aránytalanul magas üvegházhatást keltenek."

Mihez képest?

Klasszikus példa:
-egy ember átlagos CO2 leadása (a légzésből) 200 ml/min (0,2 m3/min)
-moláris tömeg 44 g
- standard hőmérsékleteb 0,0245 m3/mol
Azaz 1 perc alatt ~8 mol, azaz ~350 g CO2-t bocsát ki egy ember. Egy óra alatt ~21 000 g-ot.

Most vegyünk egy autót. Haladjunk mindig a maximálisan megengedett 130 Km/h-ás. Akkor ahhoz, hogy a gépjármű pont annyit juttasson a légtérbe, mint egy ember 160 g CO2 gázt kell e levegőbe juttatnia km-enként.
(Azt hiszem, mindenhol lefelé kerekítettem.)

Összehasonlítás képpen:
- EU statisztika szerint az új autók átlagos kibocsátása 2004-ben 163 g CO2/km volt.
- 2012-re 120 g CO2/km lett a cél. Ez végül is az újaknál megvalósítható, hisz pl. egy 2007-es Yaris 1.4D-4D 119 g CO2/km-t ért el.
- A kisteherautók 2012-es 175-ös értékei 2015-re 160-ra vannak irányozva.

Azaz EGY működő jármű (CO2-re vonatkoztatott) üvegház hatása EGY ember puszta létéhez (vegetálásához) képest is nagyságrendileg ÖSSZEMÉRHETŐ.

Mondjuk, ha egy ilyen Yarissal napi 4 órát utazol (130-cal, minden nap), akkor ( 4/24 * 120/160 ) *100=12,5%-kal több üvegház gázt eregetsz, mintha csak vegetálnál. És ez sem pontos, mert közben eszel döglött állatokat, melyeknek életük során ingen komoly üvegház okozók voltak. (Ha pl. ugyanannyi üvegházokozót eszel meg, mint magad, akkor már csak +6,25% a jármű. Ha még ketten is utaztok, akkor már csak +3,125%)
És nem számoltuk, hogy közben fűtesz világítasz, ne adj ég torrentezel stb. (És lehet, hogy ezeknek egy részét pont az utazás alatt nem. Ebből következik, hogy átlagban nem is biztos, hogy van értékelhető különbség.)

Ez a fenti kijelentés mondjuk nem volt annyira vészes, de pl. beszélhetünk arról is, hogy a sötétzöldek (a sötét két módon értendő), azzal, hogy politikai nagyotmondásaikkal lejáratják a valódi környezetvédelmet, - ezzel teret adva a komoly érvekkel rendelkező szennyezőknek - mennyit ártanak a környezetnek.
Törölt felhasználó 2011. 12. 31. 10:42
Előzmény: #2  Dezso_Laszlo
#3
Szó nincs itt környezetvédelemről, ezt mindenki tudja, csak arról hogy hogyan lehet mégtöbb pénzt legombolni az emberekről. Ha elterjed valami környezetbarát üzemanyag, akkor majd azt fogják szénné adóztatni.
Nem beszélve arról hogy majd pont a mi fogyasztáscsökkenésünk fogja megoldani a globális környezeti problémákat, miközben a világ jelentős részén manapság is fillérekért autóznak a benzinfaló autóikkal...
Dezso_Laszlo 2011. 12. 31. 08:33
Előzmény: #1  portfolio
#2
\"... az autósok egy újabb rossz hírrel kezdik az évet, a benzin ára ugyanis korábban még soha nem látott magasságokba kúszik.\"

A SZENNYEZŐ FIZET!

Az autósok aránytalanul magas üvegházhatást keltenek.

A biometán-termelő BIOFARMOK számára ez viszont igen jó hír. Látszik, hogy a portfolio.hu a környezetrombolást pártolja: nem a biometán-termelés lrdekeit említi, hanem folyton, kizárólag a környezetszennyezőkét.

A portálra ideje lenne környezetrombolási bírságot kiszabni.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek