zsirmi

Regisztráció: 2004-06-14 14:52

Hozzászólások száma: 20

Utolsó hozzászólás: 2004-06-24 16:24


Tapasztalat: 4
Aktivitás: 4
Népszerűség: 3


utolsó 20 hozzászólás

Rába: 40 milliárdos üzlet Kínában? Ki tud valamit? 2004. 06. 24. 16:24
#4
en nem...
Rába: 40 milliárdos üzlet Kínában? Ki tud valamit? 2004. 06. 24. 16:18
#2
Kinarol szerintem ez a legutobbi, honnan veted a 40milliardot?
Rába: vegyesvállalati tárgyalások a kínai piaconKínában
A Rába Rt. vezérigazgatójának, Pintér Istvánnak 2003. július 3-án meghirdetett intenzív piacfejlesztési programja a meglévő piaci területek erősítése mellett Oroszországra és Kínára összpontosít. A program szerint a Rába a futómű-főegység beszállításokon túlmenően közös vállalatok és összeszerelő üzemek alapításával kíván ja meghódítanirészesedé st szerezni az távol-keletiemlített piacokaton. A megfogalmazott stratégiai cél megvalósítása érdekében a Rába tárgyalódelegációja a közelmúltban Kínában járt és vegyesvállalatvegyes vállalat létrehozására irányuló szándéknyilatkozatot tett potenciális kínai partnereivel. , amelynek folyományaként 2003 végén vagy 2004 elején megalakulhat a Rába első kínai vegyesvállalatavegye s vállalata.
Az egyébként is egyedülálló gazdasági növekedésen túl a 2008-ban megrendezésre kerülőas pekingi olimpiára való felkészülés is hajtóerejévé váltjegyében a Kínai Népköztársaságban folyó jelentős fejlesztő beruházásoknakat indított el – többek között – az infrastruktúra, a közlekedés és az áruszállítás területén. Mindez maga után vonja az úthálózat fejlődését, valamint a személygépkocsi- és haszonjármű-ipar – ezen belül is elsősorban az autóbusz- és teherautó-gyártás – rohamos bővülését. 2004-ben az elemzők a kínai járműpiacon 30%-ot meghaladó növekedést várnak. A lendületesen fejlődő járműipari környezetet és a minőségi főegységektermékek iránti megnövekedett igényt érzékelve az elmúlt időszakban egyre több nyugati személyautógyár kötött együttműködési megállapodást kínai partnerekkel. Vegyes vállalatok alapításával hasonló folyamat indult el a sokszereplős kínai haszongépjármű piacon is, amit elősegít, hogy a kínai vállalatok napjainkban különösen fogadókészek a magasabb műszaki színvonalat képviselő európaiakkal gyártókkal való együttműködésre.
Tek intettel a dinamikusan fejlődő kínai piac által kínált lehetőségekre, a Rába 2001-ben technológiai transzferre vonatkozó megállapodást kötött a Dongfeng csoporthoz tartozó kínai futómű-gyártó vállalattal, a Xiangfannal, majd a múlt év végén nyitott pekingi képviseleti irodája segítségével a vállalat azonosította Kínában a saját méretének, termékskálájának és technológiai felkészültségének leginkább megfelelő, kínai busz-, illetve tehergépkocsi-futómű vek gyártására specializálódott társaságokat és tárgyalásokat kezdeményezett velük a nagyrészt helyi gyártásra épülő vegyesvállalatokvegy es vállalatok létrehozásáról. A Rába értékelése szerint a kínai partnerekkel való vegyesvállalat-alapí tás komoly versenyelőnyt jelent, mert az olcsóa jelentős komoly költséghatékonyelőny t biztosítójelentő helyi erőforrások, valamint az alacsonyabb beszerzési és szállítási költségek révén a Rába teljesíthetővé válnaki a kínai piac meglehetősen alacsony árszintre vonatkozó elvárásait, és elkerülhetővé válik a helyi piacokat védő vámok megfizetése., Ez aamely költségelőny – a megfelelő minőséggel és szállítási fegyelemmel párosulva – a vállalat más piacain is kihasználható.
A Rába stratégiai céljának elérése érdekében létrehozott vegyesvállalatokbanv egyes vállalatokban az elképzelések szerint a termelés a partnerek számára kölcsönösen előnyös formában valósul meg: A Rába rendelkezésre bocsátja több évtizedestízéves tapasztalataira építvemúltra visszatekintő rendelkezésre bocsátja korszerű, bevált termékeit és fejlett technológiájátai színvolát, Győrből szállítja a futóművek, illetve futómű főegységek technológiai ésmagas minőségiű szempontból legigényesebbgyártás i tapasztalatot követelő core fő termékeit, főhajtóművek kulcsalakatrészeitku lcsalkatrészeit, (pl. tányérkerék, kúpkerék), míg a nagy élőmunka emberi erőforrást igényűlő egyéb alkatrészgyártási tevékenységet, szerelést, az alapanyag igényes alkatrészek beszerzését, az egyszerűbb gépi megmunkálásokat (ideértve a termelőeszközök távol-keleti beszerzésével realizálható előnyöket) és a termékek bővülő piacát a kínai partner biztosítja.
A kínai vegyesvállalati tárgyalásokat folytató delegáció vezetője, a Rába Futómű Kft. értékesítési- és marketing igazgatója dr. Szőcs Károly elmondta:
“A Rába közelmúltban tett erőfeszítései révén a kínai piacon olyan együttműködési formák jöhetnek létre, amelyekkel a vállalat Rába hosszú távon megalapozhatja távol-keleti jelenlétét. A mindkét fél számára sok előnnyel járó együttműködés eredményeként várhatóan Magyarország Kínával szembeni negatív külkereskedelmi mérlegénekte is jelentősen jelentősen javításához is hozzájárulja majd.ulni fog.”
Céginformáció:
A Rába az egyik legnagyobb magyar járműipari vállalat, amely futóműveket, járműalkatrészeket, és haszonjárműveket gyárt. A legjelentősebb önálló futómű-gyártók egyike a világon. A Rába vezető európai személy- és haszongépjármű-gyárt óknak értékesít alkatrészeket. A mintegy 347400 dolgozót foglalkoztató Rába székhelye Győrben található. Ez a térség erősen fejlődő infrastruktúrával és logisztikai előnyökkel rendelkezik.
A Rába több mint 100 éves tapasztalatokkal rendelkezik az iparágban, sikere állandó megújulásában a megrendelői igényekhez való rugalmas igazodásában, a legmodernebb technológiák alkalmazásában és termékeinek gyors piacra juttatásában rejlik. 1997-ben történt privatizációja óta a Rába erősen export-orientált, a külpiacokra irányuló szállítások jelenleg az éves eladások 60 százalékát teszik ki. A Rába több mint 40 országba exportál, melyek közül az Egyesült Államok és az európai országok piaca a legjelentősebbek.
A Rába részvényeit a Budapesti Értéktőzsdén jegyzik. A Rába Rt. meghatározó tulajdonosai: Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata (11,2%), Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (10,85%), DRB Hicom Group (10,85%), Wallis Rt. (8,6%).
TIPPSAROK 2004. 06. 24. 13:46
Graphi-rol tudtok vmit?
Bojar a Medgyessy egyik kiseroje volt kint az USA-ban...
TIPPSAROK 2004. 06. 24. 10:37
Azert a Posta dolog nem kis durranas...
Meg mindig olcso, 100 alatt hol veszel reszvent, ahol rajzolodik es tervezheto a jovo?!?
Svabyek sem 100-as kiszallassal szamoltak, plussz aki 120-135 kozott eladta (mint en 121-en keveset), azert az lassan csak visszaveszi.
Az, hogy volt a tranzakcioban egy kis svedcsavar, hat Istenem...
"Amit nem tiltanak, azt meg lehet csinalni!" - ahogy Viktor mondta par eve...
TIPPSAROK 2004. 06. 18. 08:40
too many connections...
Ennyi olvashato.
Vki belenyult site-ba.
TIPPSAROK 2004. 06. 18. 08:27
Hola todos!
Econet honlapjat neztetek ma reggel?
:-)
TIPPSAROK 2004. 06. 17. 16:38
Azert ez a het mar izgalmasabban alakul..
Forint is haldoklik :-(
TIPPSAROK 2004. 06. 17. 15:29
Szerintem most kell Phyl-t venni. Mit szoltok?
TIPPSAROK 2004. 06. 17. 15:24
Kar az Econetert.
TIPPSAROK 2004. 06. 17. 15:21
Legjobb ajánlatok : 15:21:06
Vétel Mennyiség Eladás Mennyiség
115 553 117 3000
114 1800 118 2500
113 20000 119 8000
112 23000 120 18840
111 13000 121 1355
TIPPSAROK 2004. 06. 17. 15:20
Legjobb ajánlatok : 15:19:34
Vétel Mennyiség Eladás Mennyiség
116 11053 118 2500
115 27500 119 8000
114 1800 120 18840
113 20000 121 1355
112 23000 122 3134
Putyin megszólalt - őrült száguldás a Jukosz piacán 2004. 06. 17. 15:05
#4
Tegnap Kokeny Miniszter ur bejelentesere miert nem teptek ki 22%-ig a ricsit?
TIPPSAROK 2004. 06. 17. 15:01
100-ert visszavesszuk :-)
TIPPSAROK 2004. 06. 17. 14:59
Nem ertem... Akik 125-ert kotogettek at par nappal ezelott tobb 100K-t, szerintem nemerre szamitottak, rosszul sult el a tegnapi hir... Meg jo, hogy tegnap 122-ert kiszalltam.
TIPPSAROK 2004. 06. 16. 09:18
Azert a humet mas kategoria, en econetben tobbet latok, de azert stop loss beallitva.
TIPPSAROK 2004. 06. 16. 09:01
Amen.
TIPPSAROK 2004. 06. 15. 14:13
Nem tudom, mennyire lehet szamitani a portfolio "nyomozasaira". En azert megvarom a holnapot, ott talan a sziget.hu is szoba esik.
EBROKER ismét rossz 2004. 06. 14. 14:58
#5
Nekem meg nem volt gondom vele. Nekem ma is mukszott egesz nap...
TIPPSAROK 2004. 06. 14. 14:57
De szerintem a mai napnak sincs meg vege :-)
TIPPSAROK 2004. 06. 14. 14:54
En nem sokat, de jol nez ki a dolog :-)
En ilyen valasztas utan a kisebbekben bizom, itt meg amugyis kinez mar vmi bejelentes, foleg a mai nap utan...

friss hírek További hírek

  • BÉT
  • Indexek
  • Deviza
  • Befalap
      • Forgalom
      • Nyertesek
      • Vesztesek