Bocs, de ez nem előre látói képesség. Nem akarom hergelni a károsultakat, de a cikkből érdemes kiemelni a 4-es pontot:
Sem OBA, sem BEVA-védelem: "Felhívjuk a befektetők figyelmét arra, hogy a kötvényekre nem terjed ki az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA) védelme (vagy más hasonló biztosítás, így a Befektető-védelmi Alap védelme sem)". Ez magáért beszél.
Ez a lényeg, ha ennek ellenére vállalták a kockázatot, akkor sajnos be kell nyelni a veszteséget. Az más kérdés, hogy a felügyeleti szervek miért nézték tétlenül a Q.. működését. Ez ahogy már korábban írta valaki, politika. Azt is el tudom képzelni sajnos, hogy tudták, hogy vaj van a cég füle mögött, csak "leszóltak", hogy ne piszkálják őket.
Szerintem nem lenne fair a korábbi hasonló károsultakkal szemben, ha mostani ügyfeleket kárpótolnák.
Az meg egy újabb kérdés, hogy milyen forrásból kívánják károsultakat kifizetni.
Az NFM azt nyilatkozta, hogy "A személygépkocsik a korábbi jogosultsági kategóriák szerint is változatlan áron vehetik igénybe a fizetős gyorsforgalmi szakaszokat. Változásként említik, hogy a legfeljebb 3,5 tonna legnagyobb megengedett össztömegű gépjárművek D1 díjkategóriáját a jövő évtől méret szerint kétfelé osztják."
Tehát a külföldi turista a jövőben is a jelenleg is elérhető 10, illetve havi e-matricát fogja megvenni, míg a Pest megyében lakók, megszopják, ha napi szinten szeretnék használni az eddig ingyenes pályaszakaszokat.
Ez lesz a vasárnapi boltbezárás következménye2014. 12. 03. 12:57
Érdekes, hogy mindenki a várható elbocsátás, illetve a politika oldaláról közelíti meg kérdést, ugyanakkor szívesen látnék egy olyan kalkulációt is, amely nagyjából felméri, hogy a gazdaságra (GDP, fogyasztás, adóbevétel) miképp hat mindez. Véleményem szerint a nem élelmiszer-jellegű kiskereskedelmi értékesítés java része hétvégén történik. Ezért úgy érzem, hogy a vasárnapi zárva tartás nagy pofon lesz a költségvetésnek.
Bezárnak a boltok vasárnaponként, márciustól2014. 11. 06. 14:08
Nem tudom ki hogy van vele, de szerintem az emberek vasárnak nem feltétlenül élelmiszert vásárolnak, legfőképp plázákba járnak egyéb javakat vásárolni, csellengeni. Ha a törvényjavaslat alapján tényleg bezáratják a plázákat márciustól, akkor a szerintem - ismerve a magyar alkalmazkodó képességét - a jónép szépen (kocsiba, vonatra, buszra) száll és kimegy a szomszédba vásárolni, azaz megindul a bevásárlóturizmus a szomszédos országokba.
Addig amíg 2 főtől számolva már olcsóbb autóval közlekedni (400 forint feletti benzinár mellett is), addig nincs miről beszélni.
Egyszerű példa: Budapest-Siófok irány vasúttal (teljes áru jegy esetén) 2. osztályon 2200-2675 forint között szóródik, azaz 2 fő esetén oda-vissza legjobb esetben is 8800 forint. Ebből az összegből ha még az autópályadíjat is hozzászámoljuk autóval simán megjárható az út.
Nem is beszélve a MÁV kocsik színvonaláról, ami hagy némi kívánnivalót maga után. Nincs miért csodálkozni, azon, hogy aki teheti kocsival közlekedik vasút helyett.
A Budapesti Értéktőzsde Zártkörűen Működő Részvénytársaság (a továbbiakban: Tőzsde) ismételten
felhívja a tisztelt befektetők figyelmét, hogy a 2014. márciusi index-felülvizsgálattól kezdve a BUX, BUMIX
és CETOP20 felülvizsgálatok lépéseinek menete megváltozik. Az új szabályok nem érintik sem a
felülvizsgált időszakot, sem a kritériumokat.
A leglényegesebb változás szerint az új összetételű kosarak életbe lépésének időpontja szeptember
illetve március harmadik péntekét követő első tőzsdenap lesz az eddigi áprilisi illetve októberi első
tőzsdenap helyett. (A most esedékes kosárváltás keretében ennek megfelelően 2014. március 24-én
lépnek életbe az új indexkosarak.)
A felülvizsgálat egyes lépései úgy módosulnak, hogy az indexekbe kerülő részvénysorozatok körének,
illetve az új kosárban szereplő egyes részvények képletben szereplő paramétereinek (immár a tőzsdére
bevezetett mennyiség (Q), közkézhányad (FF) és súlyozási tényező (WF) adatainak), a meghatározása
ezentúl nem két lépésben, hanem egyidejűleg történik, legalább egy héttel a kosárváltás előtt. (A most
esedékes kosárváltáshoz kapcsolódó új részvényparaméterek 2014. március 14-én napzárást követően
kerülnek publikálásra.)
Problémamentes a start az új rendszerben - Emelkednek a részvények2013. 12. 06. 09:34
Ha Egon nem is erre számított, voltak elemzők akik igen..
profitline:
Nem kapott megerősítést a keddi fordulós jelzés (doji star), a túlvettség ellenére emelkedett tovább a Bollinger-szalagon kívül, igaz a forgalom jelentősen csökkent. Továbbra is a korrekció megindulására, illetve a 200 napos mozgóátlag visszatesztelésére számítunk. Ilyen mértékű túlvettség mellett jelentősebb emelkedésre már nem várható.
Egyelőre úgy tűnik szívhatja a fogát az, aki a tegnapi korrekciót nem használta ki arra, hogy bővítse a pakkját, illetve kiszállt a papírból. Nem úgy tűnik mintha folytatódna a lejtmenet, sőt ellenkezőleg....