A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
Köszönöm a megerősítést.
Ezt próbáltam leírni én is.
Ami KÖDÖS:
A/ B.V. CEE Transport Holdco visszavonta kedden bejelentett
részvényértékesítésést, miután a széleskörű érdeklődés ellenére az
ajánlatok nem feleltek meg a cég árelvárásainak. B/ Waberer's Szemerey Logisztika fennmaradó 40%-os részesedés megszerzése
mai bejelentésének fényében a B.V. CEE Transport Holdco továbbra is
elégedett a társaság működési eredményével Ki -kivel elégedett ??? A/ megvette a B/ 40%-át ??????
A maradék 40%-ot megvették. Vki biztosan elégedett vele:-)Ha nem titok mikor vettél bele? Illetve miért döntöttél anno a beszállás mellett? Sztem a B.V. CEE elrontotta az időzítést. Illetve jó esélye lett volna talán egy kisebb pakk eladásra első körben 100-200k db számmal, mintegy monitorozva a lehetőségeket, de egyben pénzhez is jutva. Ez most így beégés szagú...
Köszönöm. Egyetértek. Nem titok: A beszállás 2017.07.05-én. Az ERSTE packból 5 100 HUF-on. A brókerem "beszélt" rá. Igaz én döntöttem. :-( Azért "megbeszéltem" vele. :-D Azóta is többször hallja tőlem ;-D Úr isten: ezek után hol lesz az alja? HMMMMM Ezt ezek után nehéz "belőni"
Ez ijesztő: "A közgyűlés jóváhagyta a Waberer's nemzetközi pénzügyi beszámolási
standardok (IFRS) szerint elkészített 2017. évi egyedi éves
beszámolóját, amelynek értelmében a cég tavaly 484,055 millió euró
mérlegfőösszeggel, adózás után pedig 817,687 ezer euró veszteséggel
zárt. A konszolidált éves jelentést a közgyűlés 681,357 millió eurós
mérlegfőösszeggel és 18,390 millió eurós adózott eredménnyel hagyta
jóvá." Sztem ez önmagáért beszél. Hol lesz az alja?
Abszolut. 1 evvel ezelott volt 2.9% profit margin, volt 290M EUR brutto adossag ami utan kamatot kell fizetni, es volt Olajar 55 USD szinten. . A profit margin 1 ev alatt eltunt. Miert? Van 2 eros tenyezo.Az egyik a kamat-emelkedes. A kamat 1 eve alatt feljebb ment 0.5%-al, (EUR 5 ev futamidovel szamolok), szoval a WABS 290M adossaga mostanaban +6 M EUR tobblet-kamat kiadassal jar evente, mint tavaly. . A masik a olajar, ami akkor 50-55 volt, most meg 70, szoval 1 ev alatt +30% nagysagrendben emelkedett. Ez szep nagy tetel, a kiadas-nevekedes oldalon kb. 2.5M EUR.Ezek nem egyszeri kedvezotlen tetelek, mert a kamat novekedes is, es az olajar emelkedes is, evekre elore boritekolva van. A harmadik tenyezo a kamionsoforok bere, ami kb. 6 M EUR-al novekedett. Ez remelhetoleg nem rendszeres. . A vegeredmeny? 2017Q1-ben EPS=+0.29 EUR volt a profit, 2018Q1-ben EPS= -0.02. Ez bizony semi jot nem jelent az arfolyamra. Ha az IPO kibocsatasi ar 5100 volt, es most 3900, akkor jo alaposan furdenek a WABS reszvenyesek. Irtunk itt paran nehany elemzest errol. Es meg csak bokaig er a viz, es lesz az melyebb is. Itt a chart , http://keptarhely.eu/view.php?file=20180509v00nmy3fx.jpeg
Erdekes hogy most a portfolio is csinalt egy elemzest. https://www.portfolio.hu/vallalatok/megallas-nelkul-adjak-a-waberers-papirjait-de-konnyen-lehet-hogy-itt-a-vege.285028.html . A lenyegi mondanivalojuk mas; a ceg gondjait es areses okat abban latjak, hogy nem talal a nagybefekteto olyant, akinek eladhatja a reszvenycsomagjat? Most kit sajnaljunk? Eleg sajatos problema-kozelites. . +++++++++++ IME A LENYEG BEMASOLVA +++++++++++++++++ . Több dolog is aggaszthatta a befektetőket A nagytulajdonos inkább nem adott el Waberer's-papírokat A gyakorlatilag a bevezetés óta tartó árfolyamesés láthatóan azt követően gyorsult be, hogy kiderült, a Waberer's nagytulajdonosa hiába próbálta egy nagyobb részvénycsomagját intézményi befektetőknek értékesíteni. Azok csak olyan áron szálltak volna be a cégbe, amely miatt a CEE Transport Holding inkább elállt az eladás tervétől. Az ügylet keretében egyébként 2,6 millió darab részvényt értékesítettek volna, amelynek piaci értéke akkor megközelítette a 40 millió eurót. Hogyha sikerült volna nyélbe ütni az üzletet, akkor a CEE Transport Holding részesedése 21 százalékkal csökkenhetett volna a Waberer'sben, amely a teljes részvénytőke 15 százalékát jelentette. A kudarcba fulladt próbálkozás viszont két dolog miatt is negatívan hathatott az árfolyamra:
Azt nem lehet tudni, hogy mennyi volt a nagytulajdonos által elvárt fair részvényár, amit nem voltak hajlandóak kifizetni az intézményi szereplők, viszont sokan értelmezhették úgy a történteket, hogy az akkor aktuális piaci árat sokallták a potenciális vevők.
A nagytulajdonos ugyan nem volt hajlandó az általa elfogadhatatlannak tartott árét egy nagyobb részesedésétől megválni, vagyis láthatólag nem mindenáron akar szabadulni a papíroktól, viszont többekben felmerülhetett, milyen árfolyamhatása lesz annak, hogyha az amúgy nagyon illikvid papír piacán elkezd egy ekkora mennyiséget eladni.
A negyedéves beszámoló sem segített Az esés begyorsulásában az első negyedéves számok is szerepet játszhattak, a Waberer's árbevétele ugyan emelkedett, döntően a Link felvásárlásának köszönhetően, viszont kiderült, hogy a járművenként futott kilométerek száma 8 százalékkal, a rakottság pedig 90,8 százalékra csökkent. A profitsorokon visszaesés következett be és csökkent a cég profitabilitása is és ha mindez nem lett volna éppen elég, az eladósodottsági adatok a Link 2017 harmadik negyedévében bekövetkezett konszolidációja, valamint a fokozott forgótőke-igény miatt jelentős nominális növekedést mutattak. Igaz, a nettó tőkeáttételi arány viszont nagyjából stabil maradt a rendszeres EBITDA 3,0-szorosa mellett, egy évvel ezelőtt 2,9-szeres volt. ++++++++++++++++++++++++++
. Meg egy kiegeszites: Ha a WAB esesbol ma atfordul fel-korrekcioba, akkor azert egy kozelito chartot mar lehet 9 honap alapjan rajzolni. De sajnos az sem hizelgo a kilatasokra. Igen: most felkorrigalhat kb. fibo 50%-ig, nagyjabol 4400 szint, a (B) pontig. Aztan meg egy eses onnan, a realis arszintre? . http://keptarhely.eu/view.php?file=20180510v00nrwg0p.jpeg
Egyetertek a ceg ertekerol. Valahol 10 EUR korul van a realis ertek es reszvenynek. . 1)Tavaly Juniusban #75, az elso elemzesemben (akkor 6000Ft-on akartak az IPO-t csinalni) 2-2.5-szeres tularazas jot ki. szoval, stimmelhet hogy 3000 korul van a realis ar. . 2)A 2017 dec. allapot szerint a Sajttoke 175m EUR. Ha van 17m db reszveny, akkor PB=1.0 szammal 175/17= 10. 3 EUR konyveszinti ertek jon ki. . 2)Ha jelentes stimmal, a ceg brutto fedezete stabilan 2 eve 18M Eur/negyedev, szoval evesen 70-75M EUR. A osszes befektetes most 452 M EUR, plusz 230 M forgoszkoz, osszesen 681M eszkozallomanyt hasznal. A netto adossag 258M, ujra novekedett. . Ha a korabbo profit szamok maradtak volna (2017Q1 EPS=0.29 EUR), bar azota esett, akkor a negyedeves profit evesitve 1.16 EUR korul volna varhato. De iden elso negyedev 2 cent veszteseg, szoval iden re jo ha EPS=0.90 EUR profit osszejon. A ceg 2017dec beszamolojaban EPS=1.14 van, nem is rossz a fenti becsles. Ha PE=11, akkor ezen az alapon idenre 0.90*11=10 EUR jonne ki a reszveny ertekere. . 3)Az mas kerdes, mennyiert venne bele egy Graham keplettel kalkulalo value -invesztor? Nos, 10 EUR BookValue, 0.90 EPS alapon Graham= 11.6 EUR. Ez a legnagyobb fair value. Szoval WABS most 4000Ft arfolyamnal mar nincs nagyon tulertekelve, cask 12% korul...de a value invesztor ezen az aron nem venne, hanem eladna a poziciot. Es kivarna egy 25-30% diszkontot a 13 EUR-hoz kepest. Igy is 3000 Ft korul jonne ki az ertek. . 4)Erdekes hogy a lediszkontalas 5100--->3000 szintre 9 honap alatt kb. a feluton jar. Jo sok ido kell, amig a fundamentumok ervenyesulnek az invesztoroknal. .
No lám, no lám megérik a jóslat. Szerdán ismét esnek a Waberer's részvényei, miután a befektetőket az elmúlt időszakban több dolog is aggasztotta,
miután a társaság nagytulajdonosának sikertelen kiszállása mellett a
vállalat nemrég közzétett első negyedéves beszámolójában a főbb
profitsorokon visszaesésről számolt be. A Waberer's részvényei idén több
mint 20 százalékot estek, a papír a szerdai kereskedésben 3,2
százalékkal került lejjebb.
magas üzemanyag költség nem igazán adja a lendületet a cégnek... !!!!!! kitudja hol landol 3000 vagy 2500 vagy 2000....egyenlőre kivárás a köv. gyorsjelentésig...
Miert is kene itt gyujteni? Mar mindenki banja aki 5100-nal vette. . Alul ertekelt a WABS? Az intrinsic erteknel olcsobb 30%al? Szo sincs rola, ahhoz 2000-2300 savban kene lenni. Nagyon eros bull piac indult a vilagon, kivaloak a szallitmanyozas kilatasai? Szo sincs rola. Epp forditva. Olcsobb lett kamionpark uzemeltetese? Esik a diesel ara? Fraszt, epp forditva. A jo nagy WABS hitelallomany kamata esik, es olcsobb a finanszirozasa? Javul a penzugy? Fenet, forditva. . De nem akarlak lebeszelni.
Ezt mondani hasbol a legkönnyebb...Nem volt az elmúlt pár évben sikeres bevezetés a beten ez a gáz szvsz.A hitelállomány nem olyan vészes különben erős túlzás amit írsz.Más kérdés hogy akik jegyezték illetve idén márciusig vettek ebből szarul jártak.
Ha a WABS management tisztesseges akarna lenni, tudod mit tenne? Kiadna egy nyilatkozatot kb. igy: . +++++++++++++++ "Bocs kedves reszvenyesek. Mi sajnos butak vagyunk es nagyon elszamoltuk magunkat. Esetleg hazudtunk maguknak. Oriasit tevedtunk az IPO bevezetese idejen, tul magasra araztuk a ceget, Tevedtunk es tul optimistak voltunk a kilatasokkal kapcsolatban is. Vagy tudtuk, de hazudtunk. . Azota az uzleti kilatasok sokkal rosszabbak lettek, mint vartuk. Mindent meg fogunk tenni, a jovoben, hogy helyrehozzuka tevedest. Kemenyen fogunk dolgozni, es x ev mulva visszavisszuk az arfolyamot az IPO szintre. Ismetelten bocsanatot kerunk." ++++++++++++++ . Nos, ehhez kepest mit adtak ki ma, nyilatkozatkent? Arra reagaltak, hogy -6% eses van, es ujabb rossz hir jott: az EUban egysegesitik a berszinvonalat es ez ujra hatranyos hatasu lehet WABS szamara. Szoval, mit is mondanak? . Nos, ezt: "A z Európai Parlament mai ülésén megszavazta, hogy az ideiglenes kiküldetésben másik európai uniós országban dolgozókra a helyiekkel egyenlő bérek és munkakörülmények járnak. Fontos szempont, hogy a nemzetközi közúti fuvarozásra a ma elfogadott kiküldetési irányelv egyelőre nem érvényes, így a Waberer's szempontjából a döntés semlegesnek mondható. Az európai szándék szerint a nemzetközi közúti fuvarozásra vonatkozó speciális feltételek egy külön ágazati törvényben kerülnek majd megfogalmazásra, ám ennek elfogadására nem számítunk a közeljövőben. Ahogyan eddig is, a Waberer's támogat minden olyan kezdeményezést, amely az ágazat érdekeit szem előtt tartva törekszik a versenyfeltételek egységesítésére." , Aki ezek utan elhiszi amit mondanak, egy rendszeres hazudozo managementnek, az vessen magara.
Waberers
2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése
A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
link