Topikgazda: resone 2015. 10. 05. 18:12

Waberers  

WABERER`S INTERNATIONAL Zrt.



2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése

A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
gyula1971
gyula1971 2019. 04. 05. 12:45
Előzmény: #1741  -bubu-
#1742
Mintha el laposodott volna az esés...
_Macika_
_Macika_ 2019. 04. 05. 12:54
Előzmény: #1742  gyula1971
#1743
Zsimo
Zsimo 2019. 04. 05. 12:58
Előzmény: #1741  -bubu-
#1744
Köszi! Még bőven eshet tovább! RSI soká lesz 20 alatt
_Macika_
_Macika_ 2019. 04. 05. 13:04
#1745
re bakternews
-bubu-
-bubu- 2019. 04. 05. 17:35
Előzmény: #1745  _Macika_
#1746
Törölt felhasználó 2019. 04. 05. 17:41
#1747
Ez a papír rosszabb, mint a norbirészvény volt.
eredmeny 2019. 04. 06. 08:36
Előzmény: #1740  stansmith
#1748
Mondjuk ebben a liberális világban furcsa lesz nyomonkövetni hogy egy-egy kamion éppen mennyi idöt tölt el egy-egy országban.Ez visszafelé is igaz tehát ha MOon megy vki keresztül akkor AZ AZ itteni " bérszínvonal" alapján kap juttatást.A dolog egész Kelet-Európát érinti!!!,
gyula1971
gyula1971 2019. 04. 06. 11:59
Előzmény: #1744  Zsimo
#1749
RSI soká lesz 20 alatt-ez milyen árfolyamon lesz kb?
modellpapa 2019. 04. 06. 19:48
Előzmény: #1748  eredmeny
#1750
A mai világban a jelenlegi is meglévő technikákkal percre pontosan meg lehet mondani mikor lépet be valaki egy országba illetve ki. 
Gyakorlatilag minden országban fizetni kell az útdíjat. Ez vagy műholdas vagy mikrohullámú rendszerű. Ebből a rendszerből az adatok pedig rögzítésre, feldolgozásra kerülnek. Innen már csak egy lépés, hogy az adatokat a hatóság kikérje egy esetleges törvénysértés igazolására (ha pedig a rendszert az állam felügyeli akkor ki sem kell kérni).
Sőt a legtöbb országba határ belépéskor és kilépéskor egy kamera figyeli a belépőket illetve a kilépőket. Ez is rögzítésre, feldolgozásra kerül a rendszámon keresztül. Sőt ugye itthon még az országon belüli mozgásunk is (Véda).
Szóval ilyen szempontból az életünk és mozgásunk járművel nyitott könyv.
fatihszultan 2019. 04. 07. 07:47
#1751
Feltenném a kérdést EU illetékeseknek: miért nem kapnak annyi juttatást az Audi győri, vagy pl. a Daimler kecskeméti üzemében a dolgozók, mint Ingolstadtban, Rastattban, Böblingenben a gyárakban? Kapjon a magyar kamionos is eu bért, ha ott dolgozik.
Vagy fordítva: éndolgztam dán, japán multiban. A feleségem kanadai, usa, francia multiban. 
Szerintetek az ottani külföldi vezetők, specialisták, mérnökök, stb. mit montak volna, ha azt mondjátk nekik, hogy amíg Mo-on dolgoztok, bizony magyar bért fogtok kapni?
Én abszolút EU párti vagyok. De ez nem más, mint a színtiszta imperializmus, csak nem katonai eszközökkel!
modellpapa 2019. 04. 07. 20:39
Előzmény: #1751  fatihszultan
#1752
EU illetékes nem vagyok de ha itthon is annyi bért kellene fizetni mint Neckarsulmban vagy Sindelfingerben (szándékosan más várost írtam), akkor az a gyár sosem került volna itt megépítésre. Meg kell azt érteni, hogy egy multi azért jön ide mert kisebb a bérköltség. Ha ez nem így lenne, akkor ez az üzem nem itt épült volna meg hanem némétország keleti felén (ha németországi cégről beszélünk) ahol most is kb. 20-25%-al alacsonyabbak a bérek a nyugati részhez képest. Ahhoz hogy egy multi idejöjjön, ki kell építenie azt a képzési hátteret ami biztosítja számára a képzett munkaerőt, vállalnia kell a magasabb logisztikai költségeket, vállalnia kell a politikai kockázatot (esetleges kormányváltás más gazdaság politikát is jelenthet /különadók, magasabb adók, járulékok/ vagy anglia esetén most a Brexit) egy másfajta jogbiztonságot mint ami esetleg odahaza van. Ezeknek mind ára van. Neki csak akkor éri meg idehozni a gyártást felvállani ezeket a kockázatokat és költségeket ha cserébe lényegesen olcsóbban tud termelni mint odahaza (számszerűsítve kb. legaláb féláron vagy még olcsóbban). Ezeket az egyszerű munkásoknak nem szokták elmondani sem a politikusok sem senki más, ezt vagy összerakja valaki magának fejben, vagy elmegy egy felsőfokú gazdasági iskolában ahol ezt tanítják.
fatihszultan 2019. 04. 08. 09:14
Előzmény: #1752  modellpapa
#1753
Én ezt mind értem, nem vagyok ennyire hülye. De ezen logika mentén, miért kell Ny-E-ban a magyar, vagy bolgár sofőrnek ugyanannyit fizetni, mint a francia, vagy német sofőrnek? Mielőtt valaki felháborodna, nem a sofőröktől sajnálom a pénzt, mert én is logisztikai cégnél dolgozok.
 Valóban nem érzed, hogy itt egyszerűen arról van szó, hogy adminisztratív eszközökkel, erőből, hatalmi pozícióból - és nem piacival!!! - az olcsóbb konkurenciát akarják ellehetetleníteni egy területén a gazdaságnak?
stansmith
stansmith 2019. 04. 08. 10:58
Előzmény: #1753  fatihszultan
#1754
Szerintem mondjuk ugyanarról beszéltek. :)
modellpapa 2019. 04. 08. 19:22
Előzmény: #1753  fatihszultan
#1755
De arról van szó, hogy erőből átverjük ez nem is kérdéses, de miért van szükség adminisztratív eszközökre?Hogy megértsük a problémát messzebbre kell mennünk. Németországban 10 sofőrből 8  50 év feletti (és hasonlók a számok mindenütt nyugaton), miközben ez egy stratégiai ágazat. Németország az exportból él (kína után a legnagyobb exportőr), de ugyanúgy a Francia gazdaságban is jelentős az export.Egy fiatalnak egyszerűen nem karrier járművezetőként dolgozni (nem családbarát munka, nem napi 8 órás munka , szigorú kontroll a hatóságoktól, stb.), amire ráerősít, hogy relatív alacsony a bér. A relatív alacsony bérnek az oka pedig, hogy a nagy speditőrcégek kihasználva az egységes uniós piacot "új" uniós tagállamok fuvarozócégeivel dolgoztatnak, akik alacsonyabb bérszínvonalal dolgoznak illetve kihasználják az olyan adójogszabályok adta lehetőségeket mint az adómentes napidíj. A rendszer kevésbé volt felkészülve erre a piaci liberalizációra, most pedig amikor már nagy a baj észbe kaptak és rájöttek, hogy ez így nem mehet tovább mert ez hosszútávon a gazdasági érdekeiket sértik mert,  nincs egyszerűen munkaerő utánpótlás. Miközben az export mozgatja a teljes német ipart,kikerül a kezükből a fuvarozószektor irányítása. Gondold el mekkora kárt tud okozni a gazdaságban ha valamilyen ok miatt nem tudják a megtermelt árút elszállítani (pl. egy bojkot) Összeroppan  a gazdaság, kikerül a kezükből az irányítás. Márpedig ha ez így folytatódik az új unios tagok a fuvarozáson belül még tovább erősödnek. 
Valamit cselekedni kell. Valahogy atraktívá kell tenni ezt a szektort a fiatalok számára ezt pedig csak béremeléssel lehet. Ezt készíti elő most a jelenlegi EU-s tervezet. Ha viszont nyugaton emelnek a fizetésen akkor még jobb helyzetbe hoznák az ex keletieket a nyugati uniós piacon. Ezt akarják elkerülni. Ehhez készítik elő a terepet.  (Béremeléshez szükséges forrást csak magasabb fuvardíjakból lehet kigazdálkodni) 
Dolgozhatsz direkt a mi piacunkon de csak azonos feltétellel. Ne azzal szerezz versenyelönyt a mi "hazai" piacunkon, hogy alacsonyabb bérszínvonalon dolgozol.
Én ebben nem feltétlenül látok problémát. Ez hosszútávon az egész szektor számára csak elönyt hoz. Ha nyugaton emelkedik a járművezetők bére akkor az emeli az uniós piacon dolgozók bérét és áttételesen emeli a hazai piacon dolgozókét is az elszívóhatás miatt. Az, hogy az utolsó 3-4 évben az itthoni fizetések ilyen nagy mértékben nőttek abban nagy szerepe volt a  kivándorló munkaerőnek. Munkaerőhiány alakult ki itthon ami bérnővekedést okozott.(2015-ig azzal hülyitették itthon az embereket, hogy válság van, miközben az USA-ban már 2010-től vége volt és megindult a gazdaság. Europában ez kicsit később 2011 de inkább 2012-ben történt meg, aminek tavaly értünk a csúcsára).
Szerinted milyen piaci eszközzel lehetne (máshogy) szabályozni a piacot. Régen erre szolgáltak a különböző engedélyek (olasz, oszrák német, stb.) én ennyi engedélyt adok neked, te pedig cserébe nekem ennyit adsz, de ez uniós piacon ez megszünt. A nem uniós piacon a mai napig létezik ez az engedélykvóta és ezzel lehet is szabályozni a piacot.
Hathor
Hathor 2019. 04. 09. 10:23
#1756
Mozgolodik a papir. Zaszlobol kitores johet.7nap kozgyulesig.
https://postimg.cc/wtdDRJj1
Shut-up
Shut-up 2019. 04. 09. 10:24
Előzmény: #1756  Hathor
#1757
Látom a felbeszélés folytatódik. Hány emberreel vetettél már? Az 1700 ft betontámasz. Ja, nem!
Hathor
Hathor 2019. 04. 09. 10:31
Előzmény: #1757  Shut-up
#1758
Csak egy het utan chartot frissitettem. Szerintem kozgyules, es utana hato dolgokra menni fog fel. En ma is vettem, es picit sem parazom. Felolem eshet is, de fordulot erzek. Most megint lepek egy hetre. Elnezest, hogy reszvenyeskent 1het utan reagaltam 1kommentet itt. 
Udvozlet
stansmith
stansmith 2019. 04. 09. 12:18
Előzmény: #1757  Shut-up
#1759
Ugyan, hagyd már! Senkinek nem árt vele. 
Van részvénye, felfelé várja, drukkol neki, ennyi. Elfér itt a fórumon mindenfél vélemény, szerintem. 
gyula1971
gyula1971 2019. 04. 09. 12:53
#1760
Én figyelem egyenlőre,de valami itt készül,mert az esés ellaposodott...
hamutarto 2019. 04. 09. 13:24
Előzmény: #1755  modellpapa
#1761
Eltűnt a hozzászólásom, így csak röviden. Jó észrevétel, de a fuvardíjak mikor lesznek harmonizálva? 
Hathor
Hathor 2019. 04. 09. 14:08
Előzmény: #1760  gyula1971
#1762
Konyv! 9k vetel
Hathor
Hathor 2019. 04. 09. 14:11
Előzmény: #1762  Hathor
#1763
Ma van a tulajdonosi megfeleltetes napja
H-U 2019. 04. 09. 14:30
Előzmény: #1763  Hathor
#1764
Van lassan nekem is 1k belőle.
pomperj
pomperj 2019. 04. 09. 17:05
Előzmény: #1760  gyula1971
#1765
Hathor
Hathor 2019. 04. 09. 17:07
Előzmény: #1765  pomperj
#1766
En igen :)
koookj 2019. 04. 09. 17:15
Előzmény: #1766  Hathor
#1767
miert shortolod talan?:)
Shut-up
Shut-up 2019. 04. 09. 17:16
#1768
Egyesek szerint az 1700 betontámasz! 
pomperj
pomperj 2019. 04. 09. 18:32
#1769

Nemsokara  jon majd a Q1 jelentes. 
1)Azt mar tudjuk, hogy a 201Q4 jelentes pokolian rossz volt:
-EBITDA lezuhant 11%--->5%
-EPS profit lezuhant +0.30--->  -1.00 vesztesegbe
-Netto eredmeny plusz 3.3%---> minusz 6.1%
-Arbevetel +4%, koltsegek +10% nottek
-Adossagallomany nott, +41M EUR.
-A ceg vagyonabol kivonjuk a banki tartozasat, akkor nem sok marad.
Ezek a tenyek.
.
2)Az kerdes, hogy ez a szupergyors romlas vajon megall-e ? 
Vagy ROMLIK TOVABB, de legalabb  lassulo a ROMLAS?
Netan gyorsulo a ROMLAS?
.
Egy biztosnak tunik: ilyen tempoju romlas mellett WABE legfeljebb meg 1 evig marad fizetokepes.
A chartot egyebkent tenyleg lehet maskeppen is ertelmezni.
 Hathor kollegat meg nem kell felteni, jo trader es tudja hova tegyen stoplosst.
gyula1971
gyula1971 2019. 04. 09. 20:34
Előzmény: #1769  pomperj
#1770
Mikor jön ki? Q1 jelentes.
gyula1971
gyula1971 2019. 04. 09. 20:36
Előzmény: #1765  pomperj
#1771
A kérdés a korábbi minimumról emelkedni tud-e majd? 1520 körül volt ez.
Hathor
Hathor 2019. 04. 09. 20:42
Előzmény: #1769  pomperj
#1772
Ebben most maskeppen vagyok. Nem szandekozom stoppolni! Ez tripla vagy semmi. Nem latok kockazatot benne. Aprilis16 a kozgyules, akkor jon az uj vezer, aki valsag manager. Elo van keszitve a ceg. Kozgyules utan ala is tud irni, addig fuggoben a munkaja.
Tulajdonosi szerkezet:
https://postimg.cc/LgPP54Kk
pomperj
pomperj 2019. 04. 10. 08:10
Előzmény: #1770  gyula1971
#1773
A Q1 jelentes:  Majus 8.
.
A tulajdonosi szerkezet nem garancia semmire. Amennyire emlekszem, nem olvastunk nagy tulajdonosokban valtozasrol.
Normalisan ekkora eses idejen (-66%), az intezmenyek eladnak ha tudnak es csokkentik a kitettseget.
Ezt lehet ugy ertekelni, hogy tartjak es kivarnak. 
Lehet ugy, hogy senkinek nem kell, nincs semmilyen vevo, es nem tudjak eladni.
Hathor
Hathor 2019. 04. 10. 08:43
Előzmény: #1773  pomperj
#1774
Es gondolod, ha itt nem adjak el, akkor majd ezernel, 500nal, 20Ftnal eladjak?
parassztshort 2019. 04. 10. 08:49
Törölt hozzászólás
#1775
Hathor
Hathor 2019. 04. 10. 08:53
Előzmény: törölt hozzászólás
#1776
Igen, akkor legyen igy. Sracok, nekem tenyleg mindegy, max egy papirt rosszul spekiztem, boven fedezi a tobbi papir. En hiszem, amit gondolok. Masnak nem ajanlom, valoban nem akar meg ugrani. Azt tudom hogy akinek lefele nincs, annak felfele sem lesz, vagy nem annyi, amennyit osszeszedhet itt. Ha elindul, nem lesz eladoi tetel, amit megtudjak venni. Ezert sem stoppolok
gyula1971
gyula1971 2019. 04. 10. 13:48
Előzmény: #1776  Hathor
#1777
Ha elindul akkor brutálisan erős emelkedése lehet...
Érdemes figyelni,nem véletlen figyelem én is. Lesz benne potenciál.
Azt nem értem kik jegyezték le 2017 juniusában 5000-ért? Belföldi Intézmények? A magánbefektetők azok az 5000-jegyzések már rég kistoppolták gondolom.
Az Intézmények tartják az 5000-jegyzéseket?
Hathor
Hathor 2019. 04. 10. 14:28
Előzmény: #1777  gyula1971
#1778
Igen, és gondold el a 72%os nagytulajt is!
Nem véletlen suttognak kivásárlásról. Legalacsonyabban van árazva régióban
stansmith
stansmith 2019. 04. 10. 14:50
Előzmény: #1777  gyula1971
#1779
Egy barátom 5100-on jegyzett, az Erste-s brókere nagyon nyomta neki ezt a szart. De sajnos én is belenyúltam, igaz nagyrészt 4500 körül. 
Semmivel nem szívtam még ekkorát, mint ezzel a papírral. Viszont már tudok rá tanulópénzként tekinteni, ezért nem bánom.
Ráadásul csak a portfólióm 1-2%-át érinti, a diverzifikációs leckét megtanultam korábban saját tapasztalat nélkül is. 
_Macika_
_Macika_ 2019. 04. 10. 14:57
Előzmény: #1778  Hathor
#1780
semmit se suttognak
Hathor
Hathor 2019. 04. 10. 15:14
Előzmény: #1780  _Macika_
#1781
Én Erstétől is hallottam, és Concordetól is
gyula1971
gyula1971 2019. 04. 10. 16:30
#1782
Beálltam 1550 forintra, meglátjuk a héten. Igazából ez a korábbi alj környéke, innen vagy pattan felfelé, vagy ha elengedik, akkor stoppolni kell.
Hathor
Hathor 2019. 04. 11. 09:46
Előzmény: #1782  gyula1971
#1783
Tegnap volt KBC eloadas Buxrol es a reszvenyekrol a KBC szekhazban, az elemzo felve mert Waberersrol beszelni. Azt mondta O is latja jo az irany, jon az uj vezer, talan megindulhat a kilabalas, melle tette a szokasos kockazatokat.
Latom jo sokan figyelik. Most kezdodik Mol kozgyules, itt is mar kerdezgetik Waberers kozgyulesre megyek? Barmerre megyek, ebbe botolok.. jo lesz ez. 
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2019. 04. 11. 10:02
Előzmény: #1781  Hathor
#1784
erst pedig teljesen tanacstalan, fogalmuk sincs hogy masszanak ki belol, tobb helyen is rakerdeztem..
Hathor
Hathor 2019. 04. 11. 10:09
Előzmény: #1784  HARDCORETERROR
#1785
Varjon fel evet.
Premium reszveny, ami ekkora bullban lemarado 30% alatti reszvenyaron, Bux mindenkori csucs mellett.
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2019. 04. 11. 10:25
Előzmény: #1785  Hathor
#1786
mast sem csinalnak 2ik eve lol
Hathor
Hathor 2019. 04. 11. 10:28
Előzmény: #1786  HARDCORETERROR
#1787
A tozsde nem rovid spekulacio. 5-10ev utan majd kiderul
Hathor
Hathor 2019. 04. 11. 10:31
Előzmény: #1786  HARDCORETERROR
#1788
100%on jo volt dragan a papir? 30%os olcso aron mar nem jo?
Nagy bajok vannak a fejekben, es a tozsdei szerrplok fejeben, de en ezen nem tudok valtoztatni.
Onmagam kell sajat fejem utan menni.
pomperj
pomperj 2019. 04. 11. 10:35
Előzmény: #1785  Hathor
#1789

Hat eppen ez a baj.  "ami ekkora bullban lemarado, 30% alatti reszvenyaron " ?
Kepzeld mi lesz, ha a BUX nem szalguld ?
.
Kulonben meg, ha tudsz menj el a kozgyulesre, es ird meg a benyomasaid, minket is erdekelne.
Ha mar bele tettel penzt, ennyit erdemes idoben is ra szannod.
Hathor
Hathor 2019. 04. 11. 10:55
Előzmény: #1789  pomperj
#1790
Valoszinuleg megyek, csak az is gyerekek tavaszi szuneteben van.
Tulajdonosi megfeleltetes megvolt tegnapelott.
Porgetik valakik a koteslistat 100-200-400darabokkal
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2019. 04. 11. 12:07
Előzmény: #1787  Hathor
#1791
Jajj, ezt nem mondod komolyan :) nagy szavak
Nem hiszem hogy ilyen idotavon leszel te is benne ;)
Egy korod lesz benne mtc
HoStrucc
HoStrucc 2019. 04. 11. 12:09
Előzmény: #1787  Hathor
#1792
Te és a hosszútáv haha... Hát pont te írtad hogy semmiben nem tudsz hosszan megulni. Külön vicces a futurban olvasni rólad mint befektető XD 
gyula1971
gyula1971 2019. 04. 11. 12:39
Előzmény: #1783  Hathor
#1793
Érdekes,valaki vagy valakik veszik 1630 körül állandóan.
Az elemző talán előbb megtud valamit,mint mi.
Hathor
Hathor 2019. 04. 11. 13:48
Előzmény: #1792  HoStrucc
#1794
En ott nem vagyok befekteto. Nem erted a ket papir kozti kulonbseget. Elmondtam ezen kivul egyben sem maradok hosszan. Ebben is 1ev max 2. Ellenben ha ev vegere megvan 4-5000, akkor itt is hamarabb kiszallok.
Hathor
Hathor 2019. 04. 11. 13:51
Előzmény: #1793  gyula1971
#1795
1640re felhuzza, pakoljak be ujra..
Lent tartjak 180mapos atlagot lent tartva, az meg sejtjuk miert kell.
Egyre tobb a kotes itt dupla aljnal. Tegnap volt egy erdekes osszehasonlito chart KBC eloadason amit pont ra lehet illeszteni mostani wabi grafikonra. Kivancsi leszek
_Macika_
_Macika_ 2019. 04. 11. 14:00
Előzmény: #1795  Hathor
#1796
miért is?
még veszteséges lesz egy darabig
Hathor
Hathor 2019. 04. 11. 14:49
#1797
Ma talalkoztam Molon Keleresekkel, kerdeztem hol talalkozunk legkozelebb, azt mondtak Waberers kozgyulesen.. elkepeszto, mindenhol errol van szo
Hathor
Hathor 2019. 04. 11. 15:00
Előzmény: #1796  _Macika_
#1798
Hulladek T kategorias cegeket vesznek a befektetok, spekik naponta 100milliokkal, ahol tevekenxseg sincs, egy alkalmazottal, telephely nelkul, ertek nelkul, imadjak ezeket a reszvenyeket. Wabi, ahol 7200ember dolgozik, van 900sofor, 700sofor, raktarak, telephelyek, 50millio euro kp, IPO 30%an rogton rossz fundas ceg, 100%on meg legjobb IPO, a BET tortenelmi IPOja. Most itt 30%on rogton rossz.
Hat inkabb nem mondok semmit!
A tozsde tele van orult emberrel
Hathor
Hathor 2019. 04. 11. 15:02
#1799
Itt most megint valaki jol megszedi magat az emberek butasagsan. Remelem vele tartok
parassztshort 2019. 04. 11. 15:04
Törölt hozzászólás
#1800

Topik gazda

resone
resone
3 4 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek