Topikgazda: resone 2015. 10. 05. 18:12

Waberers  

WABERER`S INTERNATIONAL Zrt.



2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése

A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2019. 03. 13. 18:34
Előzmény: #1  Törölt felhasználó
#1501
Tanulság az az erste banknak sosem szabad elhinni amit ír  mond
Törölt felhasználó 2019. 03. 13. 18:37
Előzmény: #1501  Törölt felhasználó
#1502
De az otp nek se.Pl pannergy kiadják hogy 1000ft ér.Akkor hirtelen felugrik az arfolyam majd hirtelen mit ad isten vagy a sors elohozza a managment hogy 350ft reszvenyt elohivnak.Szoval a magyar Bet  csak a befektetok kifosztasan fáradozik
Törölt felhasználó 2019. 03. 13. 18:39
Előzmény: #1  Törölt felhasználó
#1503
Lehetne sorolni még.Alteo 1000ft ér . Közben tőkét emelnek 660ft on.....  Sose lesz 1000ft Wabi még 7000ft
Livermoree
Livermoree 2019. 03. 13. 18:56
Előzmény: #1503  Törölt felhasználó
#1504
Konzum: MKB célár 4137 vagy mennyi - árfolyam 2120
Appenin: Concorde célár 724, optimista célár 800+ pesszimista célár 530 - árfolyam 480
modellpapa 2019. 03. 13. 19:04
Előzmény: #1499  pomperj
#1505
Majd megnézzük, hogy a gyorsjelentés megerősíti-e az Erste számait.
"Allitolag a magyar GDP nott 4% korul 2018ben. Akkor kb. ennyivel nonie kellett a szallitasi feladatoknak is, ahogy a vilagon mindenhol."
Nálunk torz a gazdaság. A GDP nővekedésből az autógyártók és autó háttéripar jobban kiveszik a részüket. De itt a volumen miatt erősebb a vasúti szállítás az irányvonatok miatt.
Másrészt a Waberers flotta többnyire nem export majd import fuvarokat bonyolít le hanem uniozik vagy kabotázs fuvarokat bonyolit le. Azaz több héten át magyarország fele sem jön. Így az itthoni GDP nővekedés nem jelenti azt, hogy arányosan nála is nővekednie kell a fuvarozási teljesítménynek.
Törölt felhasználó 2019. 03. 13. 19:06
Előzmény: #1504  Livermoree
#1506
Ja kivételes szerencse kell eltalálni az igazit.Szoval a magyar Bet (nem nemzetközi tőzsdéken lévő cégek:Otp Mol Richter(!)ott is volt mutyizas.Csak a penzunkre fáj a foga
impudent 2019. 03. 14. 10:51
#1507
Érinti ma a CECE átsúlyozás a papírt vajon ?
impudent 2019. 03. 14. 10:52
Előzmény: #1507  impudent
#1508
mármint ,hogy negatívan ? mert a beharangozott veszteség már be lehet árazva
thomasss
thomasss 2019. 03. 14. 11:26
Előzmény: #1506  Törölt felhasználó
#1509
nyomdász ! a célár fogalma azt jeleni , hogy ajánlják az ügyfeleknek, mert jó kilátásokkal rendelkezik, van benne potenciál hosszútávon...tehát  CSAK FÉL SZEMMEL KELL NÉZNI A CÉLÁRAKAT !!!... nem azt jelenti h csíkban fog oda menni az árfolyam...
kivezetess 2019. 03. 14. 11:34
Törölt hozzászólás
#1510
thomasss
thomasss 2019. 03. 14. 11:37
Előzmény: törölt hozzászólás
#1511
hát ja ja.....azt elismerem hogy a BÉTes IPo-kal kicsit vigyázni kell....
meszics
meszics 2019. 03. 14. 15:02
Előzmény: #1507  impudent
#1512
Elképzelhető még a CECE miatt itt lesz a végén még egy szép esés, elég sokat kell eladniuk. De lehet, hogy hétfőn adják. Mert én úgy tudom pénteken lesz az átsúlyozás.
impudent 2019. 03. 14. 15:18
Előzmény: #1512  meszics
#1514

ebből már nem kellene esnie.
lehet ,hogy azért vitték erre a szintre ,hogy a cecésektől olcsón fölvásárolják ,
névérték másfélszeresén forog most.
thomasss
thomasss 2019. 03. 14. 15:35
Előzmény: #1512  meszics
#1515
sztem le vagy maradva pár nappal... ! CECE átsulyozás talán hétfőn vagy múlt pénteken megtörtént 160 k dbok mentek....
Hathor
Hathor 2019. 03. 14. 15:37
Előzmény: #1515  thomasss
#1516
Még szerintem sem vagyunk túl. Az napközbeni átkötés volt
-bubu-
-bubu- 2019. 03. 14. 15:39
Előzmény: #1512  meszics
#1517
Ma FTSE MID CAP változás van , nem CECE
Hathor
Hathor 2019. 03. 14. 15:40
Előzmény: #1517  -bubu-
#1518
Ez mikor lesz? Ma?
Hathor
Hathor 2019. 03. 14. 15:41
Előzmény: #1517  -bubu-
#1519
-bubu-
-bubu- 2019. 03. 14. 15:41
Előzmény: #1518  Hathor
#1520
RAndom hírlevél mai:
Ma érkezik a kispapírok nagy napja, amikor is többen bekerülnek a FTSE indexbe. Közülük a legjelentősebb a Konzum papírjai, amiből körülbelül 5 millió darab válik a mai zárás után a FTSE Mid Cap index részévé.
Hathor
Hathor 2019. 03. 14. 15:47
Előzmény: #1520  -bubu-
#1521
Köszi. Akkor ma a FTSE van, és a Waberers a cecéből kerül ki, ami később lesz, ha jól értem
Hathor
Hathor 2019. 03. 14. 15:50
#1522
Megtaláltam a választ a kérdésre. Jobb ha magamban bízom :)
Ma lesz
"Változik a CECE index11:13 | március 7. Erste ResearchÖtletgyár MiniMárcius 14-én a záróárak alapján változik a CECE index összetétele. Kikerül az indexből a Waberer’s, a lengyel Alior bank és a cseh PFNonwovens (Pegas). Ugyanakkor bekerül az indexbe az ANY és a cseh Kofola. A változások néhány esetben számottevő hatást..."
Hathor
Hathor 2019. 03. 14. 15:51
Előzmény: #1522  Hathor
#1523
Ha kikerül a ma a cecéből, akkor azt ma leadják 
-bubu-
-bubu- 2019. 03. 14. 17:09
Előzmény: #1523  Hathor
#1524
emelkedett 5ft-ot 
_Macika_
_Macika_ 2019. 03. 14. 17:10
Előzmény: #1524  -bubu-
#1525
szokásos
Hathor
Hathor 2019. 03. 14. 17:11
Előzmény: #1524  -bubu-
#1526
Nem volt itt semmiféle CECE.
Én nem láttam eladót, bár pont nem voltam záróban, pont akkor hívtak
-bubu-
-bubu- 2019. 03. 14. 17:15
Előzmény: #1526  Hathor
#1527
ennyit az erste ötlet gyárról :) 
_Macika_
_Macika_ 2019. 03. 14. 17:19
Előzmény: #1527  -bubu-
#1528
gyula1971
gyula1971 2019. 03. 14. 18:20
Előzmény: #1493  gyula1971
#1530
Azért a stabilizálódés folytatódik,majd a közgyűlés beszédét megemésztik a tulajdonosok előbb.
Bekes 2019. 03. 17. 21:36
Törölt hozzászólás
#1531
Hathor
Hathor 2019. 03. 18. 11:29
#1532
Jön holnap a gyorsjelentés. Kialakul ma rá egy kis bizonytalanság. Jönnek az 1-2000es eladói tételek
gyula1971
gyula1971 2019. 03. 18. 11:55
Előzmény: #1532  Hathor
#1533
Ma kivárás lesz szerintem.
Hathor
Hathor 2019. 03. 18. 13:23
Előzmény: #1533  gyula1971
#1534
4-4ezer darabot beraktak kb mindkét oldalra. Annyit pár forinton belül lehet adni/venni
gyula1971
gyula1971 2019. 03. 18. 13:48
Előzmény: #1534  Hathor
#1535
Ilyenkor aki a cégnél dolgozik,már az irodán a pénzügyesek közelébe,az tudhat valamit a gyorsjelentésről...
Neki jó.
Metwolf
Metwolf 2019. 03. 19. 18:54
Előzmény: #1536  _Macika_
#1537
Csodás lett, még rosszabb mint az Erste előrejelzés.
Az új főnöknek gyorsan el kéne takarítania az előző vezetésből ott maradt, hozzá nem értő brigádot, ha meg akarják még menteni a céget.
pomperj
pomperj 2019. 03. 19. 19:18
#1538

Itt van 2018 eredmenye. 
Katasztrofalisan rossz.
A vart zero koruli profit helyett -13.9EUR veszteseg van, EPS=-1.19 EUR/rv.
Es a 2018Q4 sokkal rosszabb mint a tavalyi Q4, egeszen elkepeszto gyors leromlasban van a WABE.
.
Itt van az elso oldal, bemasolva.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Fő üzenetek, 2018 negyedik negyedév  
A nyereségesség helyreállítása érdekében bevezetett intézkedések közé tartozik a járműállomány csökkentése, a kereskedelmi útvonalak optimalizálására irányuló program, a tranzitköltség és az üzemanyag-költség optimalizálása, a létszámcsökkentés, valamint a munkaerőköltségeken elérendő megtakarítás  
.
 
A bevétel 2018 negyedik negyedévében 4%-kal 186 millió euróra emelkedett   
A Nemzetközi Fuvarozási Szegmens bevétele 2%-kal bővült, elsősorban az 5%-kal magasabb árszintnek köszönhetően   
A magasabb áraknak, valamint a bővülő fuvarozási és raktározási kapacitásnak köszönhetően a Regionális Kontrakt Logisztika szegmens bevétele 13%-kal növekedett  
A rendszeres EBITDA 2018 negyedik negyedében 9,6 millió euróra csökkent  
A Nemzetközi Fuvarozási Szegmensben a rendszeres EBITDA az alacsonyabb járműkihasználtsághoz vezető ármódosítás miatt 62%-kal visszaesett  
A Regionális Kontrakt Logisztika szegmensben a magasabb munkabérek és az üzemanyagárak kedvezőtlen hatása miatt az EBITDA 44%-kal csökkent   
A rendszeres EBIT -9 millió euróra csökkent, a rendszeres nettó eredmény pedig -11 millió euróra esett vissza  
A nettó tőkeáttétel a rendszeres EBITDA 4,3-szorosára bővült  A forgótőke-gazdálkodás javulásának köszönhetően a 2018. évi szabad cash flow 14 millió euróra növekedett  
A negyedév során az egyszeri tételek 6,2 millió eurót tettek ki, beleértve a 5,8 millió eurós goodwill értékvesztést, valamint 0,4 millió euró végkielégítési kiadást 
 
Legfontosabb adatok1 (egyéb megjelölés hiányában millió euróban)
 
 …............…...2017 4. n.év,   2018 4. n.év,   2017.12 hónap,    2018.12 hónap Árbevétel  178,9 185,9  674,4 731,9  EBITDA   20,5 9,6    85,8 64,2  EBIT   4,9 (8,8) ,   29,7,  (2,0)  Nettó eredmény   6,0 (11,4),   21,4 (13,9) EPS (EUR)  0,30 (1,00)    1,03 (1,19)  EBITDA margin (rendszeres)  11,4%,  5,1%    12,7%,  8,8%  EBIT margin (rendszeres)  2,7%,   -4,7%    4,4%,   -0,3%  Nettó eredmény margin   3,3%,   -6,1%,    3,2%,   -1,9%  Átlagos járműállomány  4 303,  4 581,    3 978,  4 450 
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
.
http://www.waberers.com/files/document/document/810/20190319_Fourth%20quarter%20financial%20report_HU.PDF
pomperj
pomperj 2019. 03. 19. 19:38
#1539

1)  Nekem az adossaga tovabbi gyors novekedese latszik a legrosszabb tenyezonek.
Az adossag  234m --->279m ra nott egy eve alatt. Ez +45m EUR adossag novekedes 1 ev alatt, bar a veszteseg csak(?)  13.9m EUR.
.
2)Es kozben a profitabiltas, amibol fenn lehet(ne)   tartani, az meg bezuhant.
A tokeattetel 2.7x ---> 4.3x szintre emelkedett. Lusta vagyok kikalkulalni a csodveszely mutatokat, de nyilvan oriasi a  romlas pl. az Altman Z-score banktrupcy mutatoban.
Akinek van reszvenye, jol teszi, ha megcsinalja mielott dont. Es jo lenne, ha kozli  is az eredmenyt.
A ceg negyedvrol negyedevre gyorsabban rohan a fizetesi (csod?)  problemak fele.
stolz
stolz 2019. 03. 19. 19:41
Előzmény: #1536  _Macika_
#1540
Ha ez a cég erre képes konjunktúrában, vajon mire képes recesszióban? Hmm.....
blumen
blumen 2019. 03. 19. 20:13
Előzmény: #1540  stolz
#1541
Uhh ez mekkora gyomros volt. Nem tűnik válságállónak...
feel
feel 2019. 03. 19. 20:36
Előzmény: #1539  pomperj
#1542
Mar regota mondom,hogy felszamolas lesz itt valami okos trukkel.Aztan majd atjatszak valakinek a ceget.
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2019. 03. 19. 20:58
Előzmény: #1538  pomperj
#1543
Atyaisten, mi műveltek ezek..
Reszvenyeskent egy ilyet látni katasztrofalis.
Nagyon sajnalom akit szabalyosan bepaliztak ezzel az ipoval. Csalardsag es megtevesztes büntetőjogi kategóriája all fenn a kezdetektol..
Jocek 2019. 03. 19. 21:30
Előzmény: #1536  _Macika_
#1544
Te jó ég! Ez bűn rossz lett! 
Coralie
Coralie 2019. 03. 19. 22:51
Előzmény: #1544  Jocek
#1545
Nehez lesz innen felallni, ha egyaltalan lehet....
modellpapa 2019. 03. 19. 23:29
#1546
Az előzetes jelekből valami hasonlóra lehetett számítani.
Sok dolga lesz az új vezérnek...
Ha a munkaerő költségcsökkentést a sofőrök bérével, juttatásával akarják elérni akkor még több lesz az elvándorlás (még több lesz az álló autó). Ha a saját tulajdonú járművek számát csökkenteni akarják (esetleg kiszervezve alvállakozókhoz) akkor nem sok értelme volt megvenni a LINK-et.
Az FTL piacot el kell felejteni ha több profitot akarnak. Raktárkapacítások kell bérelni az uniós piacokon, hogy lehessen gyüjtőzni a piacon (ezt csinálta a Gartner is. Be is került a BASF-hez). Az jobban leköti a járműkapacításokat és több rajta a profit.
Hathor
Hathor 2019. 03. 19. 23:33
#1547
Latom mimdenki nagyon rossznak ertekeli a gyorsjelentest, at sem nezem akkor.
Kar erte
Donqatto
Donqatto 2019. 03. 19. 23:35
#1548
Szar lehet itt úgy ülni, hogy végig nézte valaki a 2017es évet és a mostani rallykat...közben harnadolódott a pénze és még nincs vége 
Csiszargeza 2019. 03. 20. 06:33
Előzmény: #1548  Donqatto
#1549
ez gyilkos.micsoda hülye szavak: 
a jövőben agilisabban kell reagálniuk az ügyfeleik igényeire.
ez ám a terv :) kíváncsi volnék, hogyan fognak megtakarítást elérni a munkaerő költségeken, inkább számoljanak szerény 10% plusz kiadással.
továbbá 300 kamion megrendelését állították le, de minek is rendelték meg?
ez az ipo sima csalás.
Donqatto
Donqatto 2019. 03. 20. 06:46
Előzmény: #1549  Csiszargeza
#1550
Szerintem csak túl nagyot álmodtak a fiúk
Törölt felhasználó 2019. 03. 20. 07:25
Előzmény: #1542  feel
#1551
Megoldódik a sofőr probléma. Akik itt voltak mehetnek másik céghez melózni. Ha megszűnik a Wabe, kivételesen nem a dolgozó húzza a rövidebbet.
skylaner88 2019. 03. 20. 08:07
#1552
Vajon megyünk 1000 alá?
Törölt felhasználó 2019. 03. 20. 08:09
Előzmény: #1552  skylaner88
#1553
Sajnálom 
stansmith
stansmith 2019. 03. 20. 08:28
#1554
Itt a Portfolio elemzése:
https://www.portfolio.hu/vallalatok/a-wabererst-az-ag-is-huzta-nagy-vesztesegbe-szaladt-bele-a-fuvarozo.2.317999.html
Kb. fussonkimerrelát... A kérdés most az, hogy ezt a jelentést beárazta-e be a piac az utóbbi hetekben, vagy további esés várható. 
Hathor
Hathor 2019. 03. 20. 08:36
#1555
Erste elemzes most:
"Tegnap piaczárás után tette közzé a negyedik negyedéves eredményét a Waberer’s. A negyedéves veszteség a várakozásoknál (-3,9 millió euró) is nagyobb, 17,6 millió euró lett, míg egy évvel korábban 5,2 milliós nettó eredményt tudott felmutatni a cég.A nagyobb veszteségben az is szerepet játszott, hogy 6,2millió euró egyszeri tétel is sújtotta a negyedévet. Ebből 5,8 millió a Link goodwill-jének átértékeléséből, míg 0,4 millió a létszámcsökkentéshez kacsolódó végkielégítéseknek volt köszönhető. (Az utóbbi esetében, ha kéthavi bérrel számolunk, akkor az idei eredményt 2,4 millió euróval javíthatja.)A nemzetközi szegmensben (ITS) nagyot emelkedtek az egy töltött kilométerre jutó bevételek, hiszen 1,08 eurót értek el az előző negyedévi 1,05-tel szemben. Ugyanakkor a kihasználtság tovább csökkent. A kamionok havi futásteljesítménye 9.546 kilométerre esett a 10.000 fölötti értékről, ami már szintén gyengének volt mondható. Ez pedig negatív hatást gyakorolt az értékesítés árbevételére (kisebb mértékben) és a jövedelmezőségre is (nagyobb mértékben). A régiós szegmensben (RCL) is hasonló folyamatokat láthattunk, de ott a raktározási tevékenység jó teljesítménye sokat segített az eredményen.Ha az EBITDA-t nézzük, akkor az ITS 0,5 millió eurós veszteséget tudott felmutatni (6,2milliós egyszeri negatív tétel), míg az RCL esetében közel feleződött 2,3millió euróra. Az egyéb szegmensben (biztosítás) 1,5 millió euróra növekedett az egy évvel korábbi 1,3 millió euróról.Az eladósodottság EBITDA-val való fedezettsége a harmadik negyedévi 3,8-as értékről 4,3-ra növekedett. Ugyanakkor azt gondoljuk, hogy a bankok átmenetileg szemet hunynak a 3,5-ös határ megsértése fölött, így semmilyen retorzióval nem kell számolnia a cégnek. Különben az év végén a készpénz állomány 57 millió euróra rúgott, s még a nettó (hitelekkel csökkentett, nem lízinggel!) állomány is közel 40 millió euró volt.Az új vezérigazgató, Robert Ziegler elmondta, hogy folyamatban vannak a rövidtávú intézkedések, amelyek újra jövedelmezővé teszik a vállalatot:
  • az új kamion rendelésállományt csökkentették 300 darabbal, s ha kell tovább csökkentik a flottát;
  • tovább optimalizálják az útvonalakat;
  • az útdíjakat és az üzemanyag költségeket is redukálják;
  • csökkentik az indirekt költségeket is a létszám visszavágásával és a szerződött külső felekhez kötődő költségek csökkentésével.
Mindenesetre a vezérigazgató szerint ez nem elég az üdvösséghez. Dolgoznak egy új stratégián, amelyet az év során fognak bemutatni, s ami biztosítani fogja a cég hosszútávú növekedését:
  • a cégnek sokkal jobban kell alkalmazkodnia a külső környezet változásaihoz;
  • a jelenlegi üzleti mix nagyon a saját kamionokra támaszkodik, valószínűleg el kell mozdulni az alvállalkozói piac felé;
  • és nem utolsó sorban a cégnek ügyesebbnek kell lennie az üzletek megkötésében.
Vélemény: A várakozásoknál rosszabb eredmény jelentős mértékben a Link üzleti értékének átértékeléséhez és a költségcsökkentésekhez köthető. A cég megtette az első intézkedéseket az eredményesség javítása érdekében, amelyet az első negyedéves alacsonyabb átlagos üzemanyagárak is segíthetnek. A strukturális változások és az új stratégia izgalmas lehet. Összeségében azt gondoljuk, hogy a gyenge eredményre esetlegesen bekövetkező eladói nyomás jó vételeket teremthet a piacon, hiszen hiszünk abban, hogy az első negyedévben már megjöhet valamiféle fordulat az operáció jövedelmezőségének tekintetében."
bereczarpad 2019. 03. 20. 08:40
Előzmény: #1553  Törölt felhasználó
#1556
Pont erre számítottam ....előző negyed évesre volt egy gyors -10%, aztán egy +20, amit tartott , aztán lecsorgás.......én vennék, ha lenne pénzem, és lemenne 1500 alá, de tegnap az sp short mellé, OTP short-ot vettem, és mindenem benne van .... nyilván ez a -30% azoktól volt, akik tudták milyen lesz az eredmény, ehhez jönne még a mai -10-20% simán visszapattanhat /rövid távon/
kivezetess 2019. 03. 20. 08:41
Törölt hozzászólás
#1557
stansmith
stansmith 2019. 03. 20. 08:45
Előzmény: #1555  Hathor
#1558
“...jó vételeket teremthet...” :)
Nagy csokor lófaszt az Erste seggébe, ez a véleményem. 
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2019. 03. 20. 08:49
#1559
ERSTE:
Tegnap piaczárás után tette közzé a negyedik negyedéves eredményét a Waberer’s. A negyedéves veszteség a várakozásoknál (-3,9 millió euró) is nagyobb, 17,6 millió euró lett, míg egy évvel korábban 5,2 milliós nettó eredményt tudott felmutatni a cég.A nagyobb veszteségben az is szerepet játszott, hogy 6,2millió euró egyszeri tétel is sújtotta a negyedévet. Ebből 5,8 millió a Link goodwill-jének átértékeléséből, míg 0,4 millió a létszámcsökkentéshez kacsolódó végkielégítéseknek volt köszönhető. (Az utóbbi esetében, ha kéthavi bérrel számolunk, akkor az idei eredményt 2,4 millió euróval javíthatja.)A nemzetközi szegmensben (ITS) nagyot emelkedtek az egy töltött kilométerre jutó bevételek, hiszen 1,08 eurót értek el az előző negyedévi 1,05-tel szemben. Ugyanakkor a kihasználtság tovább csökkent. A kamionok havi futásteljesítménye 9.546 kilométerre esett a 10.000 fölötti értékről, ami már szintén gyengének volt mondható. Ez pedig negatív hatást gyakorolt az értékesítés árbevételére (kisebb mértékben) és a jövedelmezőségre is (nagyobb mértékben). A régiós szegmensben (RCL) is hasonló folyamatokat láthattunk, de ott a raktározási tevékenység jó teljesítménye sokat segített az eredményen.Ha az EBITDA-t nézzük, akkor az ITS 0,5 millió eurós veszteséget tudott felmutatni (6,2milliós egyszeri negatív tétel), míg az RCL esetében közel feleződött 2,3millió euróra. Az egyéb szegmensben (biztosítás) 1,5 millió euróra növekedett az egy évvel korábbi 1,3 millió euróról.Az eladósodottság EBITDA-val való fedezettsége a harmadik negyedévi 3,8-as értékről 4,3-ra növekedett. Ugyanakkor azt gondoljuk, hogy a bankok átmenetileg szemet hunynak a 3,5-ös határ megsértése fölött, így semmilyen retorzióval nem kell számolnia a cégnek. Különben az év végén a készpénz állomány 57 millió euróra rúgott, s még a nettó (hitelekkel csökkentett, nem lízinggel!) állomány is közel 40 millió euró volt.Az új vezérigazgató, Robert Ziegler elmondta, hogy folyamatban vannak a rövidtávú intézkedések, amelyek újra jövedelmezővé teszik a vállalatot:
  • az új kamion rendelésállományt csökkentették 300 darabbal, s ha kell tovább csökkentik a flottát;
  • tovább optimalizálják az útvonalakat;
  • az útdíjakat és az üzemanyag költségeket is redukálják;
  • csökkentik az indirekt költségeket is a létszám visszavágásával és a szerződött külső felekhez kötődő költségek csökkentésével.
Mindenesetre a vezérigazgató szerint ez nem elég az üdvösséghez. Dolgoznak egy új stratégián, amelyet az év során fognak bemutatni, s ami biztosítani fogja a cég hosszútávú növekedését:
  • a cégnek sokkal jobban kell alkalmazkodnia a külső környezet változásaihoz;
  • a jelenlegi üzleti mix nagyon a saját kamionokra támaszkodik, valószínűleg el kell mozdulni az alvállalkozói piac felé;
  • és nem utolsó sorban a cégnek ügyesebbnek kell lennie az üzletek megkötésében.
Vélemény: A várakozásoknál rosszabb eredmény jelentős mértékben a Link üzleti értékének átértékeléséhez és a költségcsökkentésekhez köthető. A cég megtette az első intézkedéseket az eredményesség javítása érdekében, amelyet az első negyedéves alacsonyabb átlagos üzemanyagárak is segíthetnek. A strukturális változások és az új stratégia izgalmas lehet. Összeségében azt gondoljuk, hogy a gyenge eredményre esetlegesen bekövetkező eladói nyomás jó vételeket teremthet a piacon, hiszen hiszünk abban, hogy az első negyedévben már megjöhet valamiféle fordulat az operáció jövedelmezőségének tekintetében.
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2019. 03. 20. 08:52
Előzmény: #1559  HARDCORETERROR
#1560
Utolsó mondat, mentik a srácok a menthetőt :D  Összeségében azt gondoljuk, hogy a gyenge eredményre esetlegesen bekövetkező eladói nyomás jó vételeket teremthet a piacon, hiszen hiszünk abban, hogy az első negyedévben már megjöhet valamiféle fordulat az operáció jövedelmezőségének tekintetében.

Topik gazda

resone
resone
3 4 4

aktív fórumozók