A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
Bocs, kiegészítem: Ha most fektetne be valaki, akkor ezt ajánlanám, mert szerintem az elkövetkező hónapokban ez fog a legtöbbet emelkedni az év végéig.
Hát nem, de nem is kell. Szerintem nem lesz se dupla csúcs sem új mélypont. Szerintem csak az első emelkedés korrekciója zajlik. De hát ez csak az én véleményem :)
Én tavaly bevezetéskor jósoltam meg a bevezetéi ár feleződését. Ez nemcsak bejött,de túl is szárnyalta lefelé kicsivel. Ez még trendelhet lefele 2400-ig,ott meglátjuk. Venni nem szabad. Nincs most pozim benne, a short lezárva már rég. Arra a kérdésre még nem válaszoltak a fórumba,hogy miért mennek a sofőrök el,milyen gondok vannak,amiket egymás közt beszélnek... Talán ideér a válaszadó.
A Rába is hasonló utat járt be, hasonló %-okat produkált mind esésben mind korrekciókban mind hírekben. Én a 2500-2550-es sávra leszek kíváncsi. 2400-at már szerintem nem érjük el.... De hát a jövőt senki se tudja, ezért izgi a tőzsde.
A válasz. Azért mennek el a sofőrök, mert folyamatosan bért emelnek. Ez a valóságban így néz ki. Tavaly előtt papíron emeltek néhány garast, de elvették az évi balesetmentes vezetés után járó 200000 ft ot. Utána való emelés, heti!!!1.50 euró!!!! Elvették a karácsonyi ajándékozást. Most 20 deka szaloncokor az ajándék! Idén a bruttó fizut bruttó 10 000 emelték, lejjebb vették az üzemanyag megtakarítást. Tehát eddig minden látszólag béremelés, ami papíron megtörtént, az mind bércsökkenrés volt És október 1 től megint csökkentenek. Ez a válasz a kérdésedre.
Hát akkor ez költségtakarékosság, elég erős a cég részéről megszorítás. Viszont versenyképes fizetések nélkül nem maradnak meg az emberek,csak átugró munkahelynek nézik,amíg jobbat nem találnak, ez így a cégnek nem stabil munkaerő!
Vissza hivatkozva #541 szamolasra: A WABE utolso 3 eves profitjanak eves atlaga 0.50Eur/reszveny, evente, vagy maskepepen kb. 160 Ft/ev. Mennyit adsz az OTP eseteben 160Ft profitert? OTP-ben most a profit kb. 300Mrd, es az OTP teljes ara a tozsden 2870Mrd. Aranyositva a hanyados 2870/300=9.6 . Es OTP fizet 2.8% osztalekot is. Tehat a WABE 160Ft profiert lehet adni a tozsden 160*9.6= 1536 Ft-ot. Ha tobb az ara, akkor az okos befekteto inkabb OTP-t vesz, ha mar tozsdezni akar. Es micsoda kulonbseg van a 2 ceg stabilitasaban. Nagyon magas az a mostani 2400Ft arfolyam, a WABE profit-termelo kepesseghez viszonyitva.
így van, egy valós árfolyamtól fényévekre van így is a papír és mennyit esett már.. Masszív, hogy egy ilyen katasztrofális ipo mögé hogy állhatott be az erste..
ERSTE megerősíti a vételi ajánlást.. A Waberer’s esetében modellünkbe beépítettük a jelenlegi piaci feszültségekből adódó hatásokat. Az emelkedő üzemanyagárak miatt indokolt a szállítmányozási árak emelése, de ez csak 1-6 hónap csúszással tud megvalósulni. Ráadásul az először lépő vállalatok magasabb várakozási idővel kénytelenek szembenézni, a cégek különböző árazása miatt. Így a Waberer’s-nél a kamionok kihasználtsága csökkent, ami nyomást gyakorol az eredményre, így a várt növekedés helyett csökkenő EBITDA-ra kell számítanunk az idén. A piac várhatóan az üzemanyagár stabilizálódásával áll majd helyre, erre a jövő évben kerülhet sor. Ugyanakkor az év végén tapasztalható magas szállítmányozási kereslet miatt a negyedik negyedévben akár már javuló eredményt is láthatunk év/év alapon. A cég részvényei mind a pénzáram alapú értékelés szerint, mind a szektortársakkal összehasonlítva nagyon alacsony áron forognak. A kockázatokat is figyelembe véve vételre ajánljuk a Waberer’s részvényeit. A nagy félreárazottságot pedig az alacsony likviditásból adódónak tartjuk.
Üdv, sziasztok!Rövidtávon fordulat jelei látszódnak az árfolyamon. Hosszabb távon is emelkedésre lehet számítani az alul értékeltség miatt. Jó vételi lehetőség látok most.
Nem az erste miatt, de még mindíg azon az állásponton vagyok, hogy év végéig a waber fog a legnagyobbat durranni és az a legjobb befektetési lehetőség.
Ugy erted, hogy vegkepp kidurranni? A nagy Eu konjunkturaban nem kepes komoly 5-8% profitot hozni, hanem pozitiv nullat? AMikor minden mas fuvarozo kepes ra? Egy szelid recesszios hangulat kell, es WABE a bankruptcy szelen fog tancolni. A rengeteg EUR hitelei siman elsullyesztik. Lattad a hitel allomanyat, es hogyan novekszik? Megeshet, hogy olcson vehetsz kamionokat a felszamolasi eljarasban majd 1-2 ev mulva?
Ami még esetleg figyelmeztető jel lehet az az olaj ár emelkedés. Amúgy a gondom az, hogy a generalinál van a gyerekek megtakarítása. Start-számlás jelegű s vannak olyan "csomagok" amiben van pár % waberers kitettségük.... Igaz 20 éves korukig megy rá a pénz...
iszonyatosan nyomják, elemzésbőrbe bújtatott vélhetően erste-s pr van mögötte, aki komolyat bukott vele. pedig még a 2k is konkrét életveszély, alatta már meg lehet fontolni egy kis csipegetést, módjával, talán :)
Inkabb ugy fogalmaznek, hogy teljesen mindegy, hogy mit mutat rovid tavon a chart. A WABE eseteben az ovatos invesztornak ki kell varnia egy olyan negyedeves report-ot, amiben hatarozott pozitiv fordulat van. Az ismert reportok az IPO ota egyre rosszabbal voltak...es ezt tokeletesen tukrozi a chart is. . Aki belevesz anelkul, hogy pozitiv fundas fordulat mutatkozik, az oriasi rizikot vallal fel. Minek? A cash legalabb olyan jo, mint egy WABE reszveny. Hoppa, valojaban az IPO ota, egy ev alatt, duplan jobb volt a cash mint a reszveny.
ERSTE a holnap margójára: A Waberer’s péntek este piaczárás után publikálja harmadik negyedéves eredményét, amelyben enyhe profitbővülést mutathat fel a második negyedévhez képest.A várható 1,8 millió eurós nettó profit elsősorban az árfolyamváltozások pozitív hatásának tudható be, hiszen a forint enyhén erősödött az elmúlt negyedév során, így az EUR/HUF fedezeti pozíciókon most mintegy 0,7 milliós többlet keletkezett az azt megelőző negyedév közel 2 millió eurós veszteségéhez képest.A szállítmányozási árak az emelkedő kőolajáraknak köszönhetően mind a nemzetközi, mind a regionális szegmensben tovább emelkedtek a negyedév során. Ugyanakkor az üzemanyagárak emelkedése meghaladta a fuvardíjak emelkedését, ami a jövedelmezőséget továbbra is nyomás alatt tartja. Így az amortizáció előtti üzemi eredmény (EBITDA) az előző negyedév szintjének közelében, 19 millió eurón maradhatott, ez éves szinten 25 százalékos csökkenésnek felel meg.Mindeközben a negyedik negyedéves kilátások biztatóak. Egyrészt szezonalitás miatt a kereslet jelentősebb része esik az év ezen időszakára, másrészt az elmúlt hetekben megindult egy komolyabb kőolajár-, és így gázolajár csökkenés is. Ha ez ténylegesen az elmúlt egy év emelkedésének (+50 százalék) végét jelenti, akkor a fedezeti szintek a szállítmányozási árak további emelkedésével az elkövetkező egy-két negyedév során helyreállhatnak, ami nyilván az eredményben is jelentős javulást jelentene az előző két-három negyedévhez képest.
Vezérigazgatói vélemény
Lajkó Ferenc, a WABERER’S INTERNATIONAL Nyrt. vezérigazgatója elmondta: „2018 harmadik
negyedévében a piaci dinamikák szokatlanul kedvezőtlen hatással voltak pénzügyeinkre. A korábbi
negyedévekhez hasonlóan, az előző év hasonló időszakához viszonyítva mindkét kulcsfontosságú
szegmensünkben kétszámjegyű növekedés jelentkezett az üzemanyagárakban, és ez a feszes
munkaerőpiaci helyzettel együtt nyomást gyakorolt a marginokra. Ebben a környezetben stratégiánk a
szűkülő marginok áremeléssel történő kompenzálására irányult, ezt azonban nyáron, a bőséges
kapacitás időszakában kedvezőtlen volumenhatás kísérte.
Úgy látjuk, hogy az árufuvarozás piaca még nem árazta be teljes mértékben az elmúlt fél év
megnövekedett üzemanyagköltségeit és szűkös járművezetői kapacitásait. Több kezdeményezéssel
élünk a kedvezőtlen fejlemények leküzdésére. Csökkentjük az kieső időt a pótkocsi-átakasztás
hatékonyságának javításával, a megrendelések és a gépjárművek párosításában pedig jobban
optimalizálunk a várakozással és állással elvesztett időre. A szűkös járművezetői kapacitás okozta
gondokat új munkaerőpiacok, többek között Szerbia és Ukrajna bevonásával oldjuk meg.
A fenti fejleményekre tekintettel arra számítunk, hogy 2018-ban a csoport rendszeres EBITDA-ja 15-
20 százalékkal elmarad a 2017. évitől.
A Társaság további azonnali intézkedésekkel – beleértve költségcsökkentéssel, a hálózatának
optimalizálásával, a működési hatékonyságának javításával és az informatikai rendszereinek
fejlesztésével – megkezdte a működési modelljének hozzáigazítását a változó piaci környezethez.
Feszes mukaeropiaci helyzet=nincsenek soforok mert mindenki otthagyja oket.Ezert vesznek fel Ukran-Szerb-Roman soforoket. Azok meg amortizaljak lefele a gepjamuparkot.
Az adossagot latom a legnagyobb problemanak, ami 258-->286m Eur nagysagrendig nott. A Brutto tokeattetel 341m EUR. Es ennyi penz es leverage-el a profit ? Az kozben -0.25 EUR/reszveny. Igen, negativ szam A piacok allitolag nagy konjukturaban vannak. WABS ezt sem birja profittal tulelni. Akkor mi lesz, ha recesszio jon? WABS egy katasztrofa.
hétfőn kiderül mit árazott a piac eddig. ugyanakkor nem tudom mit néz az erste. 3600 a rövid távú célár, a távolabbi pedig le sem írom... komoly hitelességi gondok vannak, ha pedig súlykolás, akkor pedig bűncselekmény.
Stagnáló bevétel, növekvő költségek és adósság. Hát nem tudom. Nem vagyok shortos szellemiségű de ennek a papírnak nem jósolnék nagy jövőt, nagy sz@rban vannak.
minap újra beszéltem az elbaszott brókerrel, aki 6300(!)-ra akart engem is belerángatni az IPO-ba és állítása szerint az ügyfélköre felének mindezt sikerült is eladnia (!!) Mondtam neki: a szó amit te és a teljes elemzőcsoportod keres: BOCSÁNAT. Aszondja sajnálatosan alakult, ez tény, de tudom ugye, hogy a tőzsde veszélyes üzem és ezt senki nem láthatta előre? Mondom neki: vetett tán egy pillantást pl a Pf fórumára, ahol sokkal korábban szarrá elemezték a papírt és onnan senki nem vett hála az olyan alapos és mindenre kiterjedő analízisnek, amit pl. pomperj vezett le? Mondja: a fórumról kereskedni nagy hiba.. Mondom neki és ezzel le is tettem a telót: ha te ebből ennyit szűrtél le, egy kontraszelektált unintelligens k@cs@g is vagy akibe annyi szkrupulus nincs, hogy megkövesse az égbekiáltó ostobaságát utólag.
Kedves mindenki!nem védeni akarom a szakmat de....! Brokik nem a reszvenykereskedesbol van magas jutaléka!!!tökmindegy h 10-20milla.Hanem az opcio illetve devizakereskedesbol!! Koklerok mindenhol vannak!!!Taxisoknal;fogorvosoknal;szereloknel...stbstbb es persze tanacsadoknal is.... hidd el nalam nem igazan panaszkodnak.temat zartam.:-) a wabe meg kuka...
Szamoljunk nagyon durvan. a WABS Q3 jelentese alapjan. . Van 4400 kamion a hozzajuk tartozo dolgokkal, es eves szinten van a mukodesukbol oszesen 732m abevetel, es 606m kozvetlen koltseg. Akkor 1 camionra jut 166.000 EUR arbevetel. Az 1 camion mukodtetesenek kozvetlen koltsege evente 137.000 EUR- be kerul. Szoval marad ugy 29.000 EUR evente minden masra. Ennyi a brutto fedezet. De ez elmegy mindenfele egyeb koltsegre, sot a vegen kb. 1000-2000 EUR veszteseget termel egy kamion. Itt tartunk most. ; Csakhogy meeg a camion sem a WABS-e. Mert az jo 2/3 reszben a bank penzebol van, hitelbe es lizingbe. Camiononkent van ugy 65-77.000 EUR adossag rajtuk, attol fuggoen, hogy melyik adossag szammal kalkulalunk. A banknak az adossag torlesztesre es kamatra evente kell kb. 9000 EUR-t fizetni, kamiononkent. Ez addig elmegy, amig ilyen alacsony a kamat... igaz, igy sincs semmi nyereseg. Nade, ha 2-3 ev mulva felmegy a kamat mondjuk a duplajara? Akkor maris hatalmas veszteseget termel minden camion. A sajat toke (116m) camiononkent kb. 38.000 EUR. Ennyi egy kamionbol WABS tulajdonresze, kb. 1/3 resze. Az szamiviteli ertekben, 11.8 MFt/camion. Azon az egy kamionon osztozik kb. 4400 reszveny. Szoval, ha van most 4400 reszvenyed, akkor tied az uzletbol egy kamion haszna. Nem maga a camion, hanem a haszna. Ami ugye zeronal kisebb szam. Negativ szam. . A 4400 reszveny 2400Ft tozsdei arfolyamon 10.5M Ft. Szoval, ha 10,5 M Ft WABE-ba bele van invesztalva, akkor az hoz kis, 1-2000 EUR koruli veszteseget. Evente most az 320.000 forint veszteseget termel. Amikor konjunktura van a piacon. . OK. A magyar allampapirert se adnak nagy kamatot, dehat az megiscsak ennyi penz utan az hoz neked (2.5%) ugy evente 250,000Ft-ot. Az pozitiv szam. Kockazat nincs. . Ez a ceg katasztrofalisan rossz allapotban van. A korabbi managment nagyon eladositotta. A mai management nem tudja nyeresegesen uzemeltetni. A viszonyok negyedrol negyedevre romlanak. . Meg mindig megvenned ebben a camion vallalkozasban a reszvenyeket 2400Ft/db aron? En speciel semmennyiert se. . http://keptarhely.eu/view.php?file=20181110v00oq5w9b.jpeg
Waberers
2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése
A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről
link