Topikgazda: resone 2015. 10. 05. 18:12

Waberers  

WABERER`S INTERNATIONAL Zrt.



2015. okt. 05. 18:00 BÉT határozat - értékpapír bevezetése

A Tőzsde vezérigazgatójának 413/2015. számú határozata a WABERER'S INTERNATIONAL Zártkörűen Működő Részvénytársaság törzsrészvényeinek 2015. október 6. napjával történő tőzsdei bevezetéséről



link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
impudent 2019. 08. 08. 15:50
Előzmény: #4279  csibe74
#4280
biztos a Gyuláé volt
csibe74
csibe74 2019. 08. 08. 15:49
Előzmény: #4278  impudent
#4279
Azt gondolom stop-loss ma nem volt. Az az 5K-s meg  pár apró dobta nyitóban. Nem indított el stop-loss lavinát.
1250 
impudent 2019. 08. 08. 14:58
Előzmény: #4277  impudent
#4278
a stop lossos elment a p..ba aki pedig megkapta nyert egy 100 ast
impudent 2019. 08. 08. 14:57
Előzmény: #4275  csibe74
#4277
elkaphatták pár stop lossolo pakkjait
Zsimo
Zsimo 2019. 08. 08. 14:57
Előzmény: #4275  csibe74
#4276
Szar érzés befosni 
csibe74
csibe74 2019. 08. 08. 14:55
Előzmény: #4272  Zsimo
#4275
Pánik dobás volt. 1055-re tette be ha jól emlékszem az 5K-ját.
_Macika_
_Macika_ 2019. 08. 08. 14:54
Előzmény: #4271  csibe74
#4274
sztem jhéten lenyugszik
a forgalom is
Zsimo
Zsimo 2019. 08. 08. 14:54
Előzmény: #4266  -bubu-
#4273
Köszi! 
Zsimo
Zsimo 2019. 08. 08. 14:53
#4272
1255! Szegény mit szólhat most aki dobta 1130 nál! 
csibe74
csibe74 2019. 08. 08. 14:31
Előzmény: #4270  _Macika_
#4271
Gyerekek , ezt mintha veszegetnék. 1255
_Macika_
_Macika_ 2019. 08. 08. 14:15
#4270
1250. szépen sávozik
forgalom is van
pomperj
pomperj 2019. 08. 08. 13:57
Előzmény: #4250  _Macika_
#4269

Erre a CONCORD elemzesre  muszaj reagalni.
Annyira ostoba, hogy az egyenesen  abszurd.
.
1)Elemzo kollega (?) azt allitja, sot rajzocskat csinal, hogy a 3 uzletag osszeadasaval jon ki az ertek, megpedig
-RCl (Regional Contract Logisztika)   1372Ft, 
-ITS (internat. Transp) -400Ft
-Insurance 1100Ft -or er reszvenyenkent, 
Szoval osszeadva a ceg erteke 1981Ft. 
Aztan levon -10%ot, es kijon neki 1783Ft Fair ertek.  4 szamjegyu  pontossaggal !
.
2)Bocsanat, de Elment az elemzo esze.
A WABE uzleteben az 
-RCL 36m EUR arbevetelu, 
-Insurance, egyeb 17m EUR, szoval ket kicsike uzletag van, meg egy fontos, 
-ITC viszont 123 m EUR.
.
3)Ha tehat egyaltalan erdemes valamit osszeadassal elemezni, a
a sulypont akkor is 60-70% reszaranyban az ITC.
Es a masik ketto, ami osszesen hoz  EBITDA-ban 5.7m + 1.7m=+7.4m EUR-t, 
es elvisz a ITC fo uzletag  -16M EUR korul?
akkor egy P/EBITDA=6 szorzoval az a 2 mellekuzemag erhet osszesen  40-45M EUR erteket.
Nade, a WABE vagyona osszesen nagyjabol 400-450m EUR ! Es nagy resze a 4300 kamion.
Ha ezeket a szamokat az elemzo linearisan osszeadja, uzletag sulyozas nelkul, akkor az total ostobasag.
.
4)Semmi bajom CONCORD-al. De nehogy mar megegyunk minden ostabosagot.
Barki, aki WABE rszvenyt vesz, az nem a lokalis szallitasert vagy a biztositasi uzletert veszi, hanem a sulyponti nemzetkozi fuvarozasert.
Azr viszont COCORD  -400Ft re taksalja reszvenyenkent. Ami szinten h@lyeseg.
impudent 2019. 08. 08. 13:48
Előzmény: #4267  csibe74
#4268
egy limites nap kellene
csibe74
csibe74 2019. 08. 08. 13:46
Előzmény: #4266  -bubu-
#4267
1220 zöld. Jelenleg.
-bubu-
-bubu- 2019. 08. 08. 13:15
Előzmény: #4265  Zsimo
#4266
Zsimo
Zsimo 2019. 08. 08. 13:12
Előzmény: #4264  -bubu-
#4265
Ezt mind beírni :)
-bubu-
-bubu- 2019. 08. 08. 13:07
Előzmény: #4256  _Macika_
#4264
Waberer’s: Egyelőre nem fog a kézifékTovábbra is nehéz helyzetben van a Waberer’s, az eredmények éves bázison jelentős visszaesést mutatnak, a vesztesége pedig tovább duzzadt a második negyedévben. A gyengébb eredmények több tényező együttesének tudhatóak be, melyek közül néhány rendszeres tétel a jövőben is terhet ró a cég vállára. Emiatt nem könnyű osztozni a menedzsment optimistább várakozásában, miszerint a jelenlegi intézkedések javíthatnak az eredményeken.A Waberer’s árbevétele éves bázison több mint 6%-kal 172,7 millió euróra esett vissza a tavalyi bázishoz képest. A bevételt nagymértékben rontotta, hogy az eredetileg március végére kitűzött Brexit-határnap miatt csökkent a szigetországi forgalom, mivel a kereskedelmi partnerek előre feltöltötték a készleteiket. Másfelől az iparágban felszabaduló fuvarkapacitás a kontinentális Európára irányult és okozott átmeneti kínálati többletet, ez pedig a nemzetközi fuvardíjak csökkenéséhez vezetett. A Brexit-határnap elhalasztásával a fuvarozási tevékenység csak júniusra tudott stabilizálódni.Továbbá a Waberer’s áprilisban átállt az SAP-alapú fuvarirányítási rendszerre, amely azonban komoly működési problémákat eredményezett.  A rendszerproblémák főleg az első hetekben jelentkeztek, melyek több esetben is a megrendelések elvesztését okozták, ez pedig végső soron tovább rontotta a bevételt. A Waberer’s közleménye szerint a rendszer már sokat javult, de bizonyos javításokra még szükség van, mindez azonban már csak marginális hatást jelent az üzletmenetre nézve.A bruttó fedezet az árbevételnél jóval nagyobb mértékben, 26%-kal esett vissza. Ez egyfelől az alacsonyabb bevétellel, másfelől a főbb közvetlen költségek emelkedésével magyarázható. Az utóbbihoz tartozik a munkaerőhiány okozta bérnyomás, a dráguló tranzitdíjak és üzemanyag. Ezeket a költségelemeket nem tudta teljes mértékben ellensúlyozni a flottacsökkentés, ahol az átlagos kamion- és sofőrszám egyaránt 6%-kal csökkent.Ebből látható, hogy a közép-kelet-európai régióban tapasztalt munkaerőhiány és az ezzel összefüggő bérnyomás a fuvarozói szektorban jelentős többletkiadást jelent, és a jelenlegi flottaleépítési program ezt a hatást nem tudja teljes mértékben semlegesíteni. Már csak azért sem, mert a közvetlen költségek, mint az említett munkabér, üzemanyag, autópálya és tranzitdíj közel tízszerese a közvetett költségeknek. Ezeknél a költségelemeknél egyelőre nem látszik trendforduló, miközben a Waberer’s díjképzése és díjérvényesítése hektikusan alakul, így a menedzsment kiadáskontrollhoz köthető optimizmusa ugyan dicséretes, de a második félévi teljesítményt is érdemes kellő óvatossággal kezelni.Tehát hiába a szigorú költségkontroll a közvetett költségeket illetően, éves bázison a rendszeres EBITDA 41%-kal 12 millió euróra esett vissza. Az üzemi eredmény a visszaeső EBITDA és a tavalyihoz képest növekvő értékcsökkenés és amortizáció miatt veszteségbe fordult. A Waberer’s flottacsökkentése ugyanis átmenetileg magasabb értékcsökkenést eredményez.A taglalt folyamatok eredményeként a cég nettó vesztesége 0,1 millió euróról 9,1 millióra duzzadt, amely a második leggyengébb érték 2016 óta, miközben a Waberer’s 2018 második negyedéve óta folyamatosan veszteséges.A nemzetközi fuvarozásban tapasztalt bevétel csökkenést a regionális kontrakt logisztika és az egyéb szegmens javuló teljesítménye sem tudta ellensúlyozni. Mivel a nemzetközi fuvarozás teszi ki a teljes bevétel több mint kétharmadát, így ez a meghatározó szegmens a bevételtermelés szempontjából. A már említett Brexit-hatás, valamint a fuvardíjak csökkenése negatívan hatott, melyet csak részben ellensúlyozott a raktározási szolgáltatások és a biztosítótársaság tevékenysége iránt erősödő kereslet.A Waberer’s üzletágai közül a regionális kontrakt logisztika bír ugyan a legnagyobb árréssel, de itt is romlott az EBITDA marzs. Mindez az alvállalkozóknak fizetett magasabb bérrel és az egyes ügyfeleknek adott egyszeri kompenzációkkal magyarázható. Meg kell azonban említeni, hogy a logisztikai ágazat pontosan ugyanakkora, 5,1 millió eurós EBITDA-t termelt, mint a bevételben több mint háromszor nagyobb nemzetközi fuvarozás.Végezetül a nettó pénzügyi adósság tavaly év vége óta 277,9 millió euróról 328,1 millió euróra emelkedett. Ebben nagy szerepet játszott az IFRS 16 számviteli standard, de emellett nőtt a nem lízing adósság, miközben a készpénzállomány az egynegyedével csökkent. Ezek együtteseként a nettó tőkeáttétel (nettó adósság a rendszeres EBITDA-hoz viszonyítva) 4,3-ról eddig nem látott szinte, 5,7-re ugrott. Mindez azt is jelenti, hogy a Waberer’s egyre messzebb sodródott az elméleti osztalékfizetéstől, melynek egyik feltétele a 3 körüli szorzó.A Waberer’s napi grafikonja (2019.08.08. 12:00)A Waberer’s grafikonja sok újdonsággal nem szolgált, hiszen az árfolyam a részvénykibocsátás óta trendszerűen esett. Az elmúlt másfél hónapban ugyanakkor stabilizálódást láthattunk, és az árfolyam egy közel 200 forintos sávba szorult be, melyhez átlag alatti forgalom társult.A jelentést nem hatotta meg a befektetőket, a részvényárfolyam kismértékű csökkenéssel reagált. A Waberer’s technikai képe sokat javulna, ha az árfolyamnak sikerülne felfelé kitörnie az említett sávból. Ebben az esetben a következő ellenállási zónák rendre 1550-1600 forintnál, majd 1840-1860 forintnál húzódnak. Amennyiben azonban letöri a sávot, úgy a történelmi mélypont közelébe süllyedhet az árfolyam.  Kovács Bálint2019. augusztus 8. 12:38
geza0123 2019. 08. 08. 13:06
Előzmény: #4262  Metwolf
#4263
Re: googletranslate
Metwolf
Metwolf 2019. 08. 08. 12:54
Előzmény: #4261  gyula1971
#4262

Sajnos a BÉT elemzői programjában résztvevő cégekre kiadott elemzések mind angol nyelven íródnak, így magyarul ne várd szerintem. Pedig a BÉT a magyar tőzsde, nem is értem kinek jutott eszébe csak és kizárólag angol nyelven elindítani ezt a programot. Ha a magyar mellett kerülne publikálásra angolul is, azt megérteném, de hogy magyarul nem?
Re: tőzsdefejlesztés
gyula1971
gyula1971 2019. 08. 08. 12:36
Előzmény: #4254  Metwolf
#4261
Jó lenne Magyar nyelven olvasni az elemzést, a Concorde -nél van valaki ügyfél itt közöttünk? .akkor tegye be,megkérjük.
csibe74
csibe74 2019. 08. 08. 12:08
Előzmény: #4255  teherfuvaros
#4260
A teljes képhez ezt is tegyük ki:
  • Az új vezérigazgatónak kulcsszerepe lehet a társaság talpra állításában, aki egy tapasztalt krízis menedzser és korábban a DHL-nél dolgozott.
  • Az elemzőház véleménye szerint a folyamatos negyedéves veszteségek ellenére nincs csődveszély a Waberer'snél. Ráadásul a társaság egy részvényre eső eszközei már most többet érnek, mint az aktuális részvényárfolyam. Ez akár vonzó akvizíciós célponttá is teheti a társaságot.
  • A Regionális kontrakt logisztika szegmens részvényenként 1370 forintot érhet, a Waberer Hungária pedig 1010 forintot.
Zsimo
Zsimo 2019. 08. 08. 11:52
Előzmény: #4257  csibe74
#4259
Ügyes voltál csibe! Olcsón vettél
feel
feel 2019. 08. 08. 11:51
Előzmény: #4256  _Macika_
#4258
Ezek szerint a Concorde fogja elemezni a Wabit.
csibe74
csibe74 2019. 08. 08. 11:48
Előzmény: #4253  Zsimo
#4257
Na bakker lebuktam  :)
Majd emelik a célárat, ha jönnek az eredmények.    1210
teherfuvaros 2019. 08. 08. 11:46
Előzmény: #4251  gyula1971
#4255
  • A Nemzetközi fuvarozási üzletág veszteséges, és a Concorde szerint csökkenti a cég értékét. Az egy részvényre jutó értéke -400 forint jelenleg.
Metwolf
Metwolf 2019. 08. 08. 11:46
Előzmény: #4251  gyula1971
#4254

Vajon nagy megerőltetés lenne az elemzői program keretében magyar nyelvű elemzéseket kiadni az angol mellett?
A kérdés költői megint.
Zsimo
Zsimo 2019. 08. 08. 11:45
Előzmény: #4251  gyula1971
#4253
Valaki ezt tudhatta és azért vettek 25k 35k pakkokat
_Macika_
_Macika_ 2019. 08. 08. 11:42
Előzmény: #4251  gyula1971
#4252
nem új, más rv ben is lesz ilyen "követés"
re bét elemzői program
gyula1971
gyula1971 2019. 08. 08. 11:39
Előzmény: #4250  _Macika_
#4251
Hoppá!
A Concorde elkezdte követni a Waberer's részvényeit. Az ajánlás vétel, a célár pedig 1785 forint, mely közel 50%-os felértékelődési potenciált rejt magában. A teljes elemzés a BÉT honlapján található.
Zsimo
Zsimo 2019. 08. 08. 10:22
Előzmény: #4247  HARDCORETERROR
#4249
Akkor Te is okos is vagy
_Macika_
_Macika_ 2019. 08. 08. 10:19
#4248
ennél azért sokkal súlyosabb dolog kellene hogy 1000 alá bemenjen mélyebben
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2019. 08. 08. 10:17
Előzmény: #4243  Metwolf
#4247
csatlakozom ;)
HARDCORETERROR
HARDCORETERROR 2019. 08. 08. 10:11
#4246
ERSTE:
Waberer’s egy újabb siralmas negyedévről adott számot. Nemcsak a Brexit-hez kapcsolódó felhalmozás utáni kisebb kereslet hatott negatívan az árakra és a kihasználtságra, hanem az új fuvarszervező szoftver is többszőr csődöt mondott. Mindeközben az itthoni üzletágak relatíve jól teljesítettek, gyakorlatilag szinten maradó, amortizációval módosított üzemi eredménnyel. A szoftver problémák mostanra megszűntek, és a fuvarozási árak is helyreálltak. A cég mostanra 360 darabbal (~10 százalék) csökkentette a kamionok számát, így a kihasználtságot mintegy 10 százalékkal (a 2017-ben látott szintekre) sikerült emelnie. További 300 kamion leépítését határozták el, ami tovább növelheti a kihasználtságot az elkövetkező hónapokban. A rossz eredmény ellenére a kilátások jelenleg sokkal biztatóbbak, mint korábban voltak.
Zsimo
Zsimo 2019. 08. 08. 09:54
Előzmény: #4239  Metwolf
#4245
Akkor én is okosvagyok 
csibe74
csibe74 2019. 08. 08. 09:48
Előzmény: #4243  Metwolf
#4244
Nullában van a papír. Úgy tűnik a reggeli pánik 5K-s eladáson kívül nyugi van.  1215
Metwolf
Metwolf 2019. 08. 08. 09:44
Előzmény: #4242  HoStrucc
#4243
Az okos pénz pont akkor veszi, amikor még minden borús, és észre sem veszed a változást, pedig a piac előre jelzi. Ha innen nem indul be komolyabb esés már akkor igazolást is nyer.
HoStrucc
HoStrucc 2019. 08. 08. 09:41
Előzmény: #4239  Metwolf
#4242
Szerintem az okos pénz még kerüli ;)
pomperj
pomperj 2019. 08. 08. 09:39
Előzmény: #4222  pomperj
#4241

Nos, WABE Q2 reportja egyelore csalodasnak latszik a  piac szemeben.
.
1)Azonban most az a kerdes: 
ha nem megy csodbe (?),  akkor hol van az esesben a kovetkezo target?
.
Nos, itt van egy valasz. Nincs fundas tamasztek a szamolashoz. 
Tehat marad a jo oreg Elliott TA projekcio:
.
http://keptarhely.eu/view.php?file=20190808v00qsy4zl.jpeg
.
2)Idoben nem tudom az aljat kalkulalni,  mert az utolso (5) hullam nagyon gyors es nagyon elhuzodo is lehet.
.
De, ha wave (3) mint tudjuk 18 honap volt, akkor annak Neowave alapu rakovetkezo hullam ido-minimuma 1/3, szoval legalabb 6 honap. Ha meg az IPO idejen nezzuk a leszakadasig, akkor 2 vagy 5 honap.
Szoval a durva becsles? kb. 6 honap kell meg a lejtmenet vegeig.
Ha nem megy csodbe.

Topik gazda

resone
resone
3 4 4

aktív fórumozók