Topiknyitó: Portfolio 2016. 07. 18. 14:55

Visszaszólt az Uber a kormánynak  

Ugrás a cikkhez
Több politikus is reagált az Uber múlt heti bejelentésére, miszerint július 24-től felfüggeszti szolgáltatását Magyarországon. A cég szerint ezek a reakciók számos ténybeli pontatlanságot tartalmaznak, ezért közleményben reagáltak a kormányzati...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=234898
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Dezso_Laszlo 2016. 07. 21. 09:55
Előzmény: #139  upgrayeddAKS
#144
Off-ra off. A rák, az nem csak génkérdés, sőt. Az agyondajkált "fajtiszta" kutyák egész más életmódot kapnak, mint a kóbor korcsok. Minél inkább természetellenes az életmód, annál biztosabban legyengül az immunrendszer és teret nyerhet egy - egyébként látensen minden szervezetben meglévő - rákfolyamat.

Off a négyzeten. Szegény Eszterházy, még mennyit élhetett volna ...
elemes
elemes 2016. 07. 20. 19:42
Előzmény: #142  upgrayeddAKS
#143
De ha elültetem a monsanto kukorica termését, annyit kell fizetnem, mintha az egész az övék lenne.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 20. 19:32
Előzmény: #138  elemes
#142
Majdnem kifelejtettem: génszakaszra jegyezték be a szerzői jogot, nem? Tehát nem génszekvenciára. (Nem kötözködés, csak eszembe jutott...)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 20. 17:08
Előzmény: #138  elemes
#141
Erre már persze én is azt mondom, hogy lóf..t a Monsanto ánuszába :)
Az öszvér-magok még úgy, ahogy rendben vannak (tehát hogy nem lehet begyűjteni a termésből magnak a magokat, mert nem fog kikelni), de jó, hogy nem már az adenint, guanint, timint és a citozint védetik le... :)
elemes
elemes 2016. 07. 20. 17:05
Előzmény: #135  stock33
#140
igen, így olvasva egészen érthető.

személyautókban (valamiért) még kvázi követelmény, hogy a fékpedál közvetlen kapcsolatban legyen a fékrendszerrel, teherautóknál már régen lemondtak erről, a fékpedál is csak egy helyzetérzékelő, mint a gáz, és szoftver csinál mindent.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 20. 17:05
Előzmény: #135  stock33
#139
High5! :)
Én (is) úgy gondolom, hogy a tech. szingularitás lényegében elkerülhetetlen. Alaposan át fog rendeződni az emberek mindennapi élete (is). (...és akkor még a nanotechnológiát nem is említettem...)

Növény téma: bizony. Ráadásul több ezer éve megy ez. Úgy tűnik, a növényvilágban a DNS változtatgatása messze nem olyan kockázatos, mint mondjuk a kutyáknál. Azoknál sok "agyonnemesített" "fajta" sokkal hamarabb kap rákot, stb. mint a "korcsok".
elemes
elemes 2016. 07. 20. 17:03
Előzmény: #132  upgrayeddAKS
#138
"Konkrétan a banán esetén (és ezt elég sok más esetben is alkalmazták) röntgen-sugárzásnak tették ki a magvakat."

a monsanto GMO esetében ott van a hézag, hogy a genetikai kód megváltoztatásával egyszeriben a teljes génszekvenciára szerzői jogot formáltak (és az amerikai bíróságokon elérték, hogy ezt érvényesíteni is tudják).
elemes
elemes 2016. 07. 20. 16:58
Előzmény: #134  upgrayeddAKS
#137
"Miért, a taxitársaság jótáll a sofőrjei hibáiért?"

vegyes. van olyan taxis cég, amelyinek van saját autóflottája + alkalmazott sofőrjei és emellett szerződnek vállalkozó sofőrökkel is. az előbbinél értelemszerűen a cég a biztosított, utóbbinál a vállalkozó.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 16:57
Előzmény: #133  upgrayeddAKS
#136
annyira nem "lazán" vállalták be, a taxisok kötelezőjét (azonos kondíciók mellett) 2-3-szoros díjakkal számolták, mint a normál civilekét.
stock33
stock33 2016. 07. 20. 16:53
Előzmény: #127  upgrayeddAKS
#135
minden élelmiszer ilyen, legye az növény, gyümölcs, állat, stb.
ha valamit ehetőnek talált az ember, akkor azt előbb-utóbb átalakította, hogy jobban megfeleljen az igényeinek.

visszatérve az önvezető technológiához, a bizalmatlansághoz: nehéz elképzelni, hogy mit hoz a jövő, mi lesz 10-20 év múlva. aki erre ráérez, abból lesz a guru (ilyen volt mondjuk steve jobs).
vicces belegondolni, hogy amikor 20+ éve először leültem úgy a számítógép elé, hogy kiléptem az internetre, akkor kb. az altavista-ig jutottam el, kerestem vagy kettőt, és feltettem magamnak a kérdést: ennyi? mire jó ez?
namost ahhoz képest most már nem tűnik oly nagy hülyeségnek, hogy mondjuk 20 év múlva az újszülöttek fejébe chip-et ültetnek, és a tanulás nem éveket fog igénybe venni, hanem pillanatokat, hogy a világ tudásához való hozzáférés real time-ban fog menni, stb.
gondolattal irányítani dolgokat? hülyeség? mi van, ha nem az?
önvezető autó? mit akarunk attól az elavult önvezető autós technológiától? alapfelszerelés. nem bízok meg benne? hogy mi van? nem is értem a kérdés, mi az, hogy nem bízok meg benne? az önvezető technológia csak úgy van, miért ne bíznék meg benne??? ok, egy kicsit előreugrottam az időben. nem fél évet, de nem is ötvenet. szerintem úgy húszat.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 20. 16:49
Előzmény: #131  elemes
#134
Miért, a taxitársaság jótáll a sofőrjei hibáiért? (Csak kérdezem, lehet, hogy így van...)
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 20. 16:47
Előzmény: #130  elemes
#133
Hát, körültekintőbben kell biztosítót választania egy uberes sofőrnek, azt eddig is sejtettem :)
Ja, már nem :)
Mindenesetre biztosan akadtak olyan biztosítók, amelyek "lazán" bevállalták ezt a kockázatot is... végső soron nem rally-ra használták, hanem kicsit többet, mint az átlagos autós (még ez sem biztos, mert pont lehet, hogy az átlagnál jóval kevésbé kihasznált autósok kezdtek el uberezni).
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 20. 16:44
Előzmény: #129  elemes
#132
Konkrétan a banán esetén (és ezt elég sok más esetben is alkalmazták) röntgen-sugárzásnak tették ki a magvakat. Lényegében a DNS mutációit "gyorsították fel". Persze a génszakaszok beillesztése már az "újabb" banánoknál is szerepet játszik, de a lényeg, hogy a "durva" GMO nem mai dolog. Évtizedek óta működik, kb. mióta elég jól ismerik a DNS szerkezetét (1953).
Amúgy mi az a szempont?
elemes
elemes 2016. 07. 20. 16:41
Előzmény: #128  upgrayeddAKS
#131
...én úgy értettem, hogy ha balesetet szenved az uberes, és az UTAS követel kártérítést az uberen, akkor a raisier b.v. ezt teljes egészében áthárítja az ubersofőrre.

akinek viszont taxis gfb-t kell kötnie, ha ezt nem akarja zsebből fizetni.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 16:39
Előzmény: #128  upgrayeddAKS
#130
ennél kicsivel rosszabb a helyzet, vannak biztosítók, amelyek "civil" autósokkal kötött GFB szerződésben jelzik, hogy ha taxizol, nem érvényes a biztosítás.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 16:35
Előzmény: #127  upgrayeddAKS
#129
A GMO speciális formája a nemesítés, keresztezés, a különbség a monsanto féle GMO mellé állítva legalább egy szempontból nagyon jelentős.
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 20. 16:32
Előzmény: #123  elemes
#128
"Mindezek (és a sok más nem idézett megfogalmazás) azonban gyakorlatilag érdektelenek azért, mert álláspontunk szerint mindent »überel« az a kitétel, miszerint a szerződéssel kapcsolatos jogvitákban a holland jogot és holland választott bíróságot köti ki. Így ugyanis értelmetlen azzal foglalkozni, hogy a magyar jog és a magyar nyelv szabályai szerint miről szól a szerződés, mindent az eredeti, holland nyelvű szerződés alapján egy magyar ember számára megfizethetetlen költségű holland választott bíró fog értelmezni és a legtöbbünk számára ismeretlen holland jog szerint eldönteni."

Ha gonoszkodni akarnék, akkor azt mondanám, hogy a Saxobank-, ill. a Buda-C(r)ash MT platformot használó ügyfelei is megtapasztalhattak hasonlót. Mondjuk ott "picit" nagyobb volt a kockázat, mint itt, ahol legfeljebb kb. az lehet a gubanc, hogy a rossz címre közvetített, és balesetet szenvedett autó sofőrjét az UBER semmi szín alatt nem fogja kárpótolni...
upgrayeddAKS
upgrayeddAKS 2016. 07. 20. 16:19
Előzmény: #108  stock33
#127
OFF: Nem értek nagyon a témához, de amennyi rálátásom van, abból az jön le, hogy a banán nagyon jó példa arra, amiket írsz. A témában jártasabbak egybehangzó állítása szerint a banán egy olyan, sokmagos cucc volt, ami a maihoz képest szinte ehetetlenül "rossz" lenne. GMO-val hozták össze a mai magtalan banánt. Kukorica dettó, az meg állítólag egy pár szemet tartalmazó kis satnya szirszar volt. Ma meg kb. 100-szor annyi szemet tartalmaz...
stock33
stock33 2016. 07. 20. 16:08
Előzmény: #123  elemes
#126
#78

uber bv, ezt a céget keresed.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 16:07
Előzmény: #122  stock33
#125
bakkker, félreolvastam, azt hittem azt várod hogy írjam meg egy GMO élelmiszer génszekvenciáit :)
stock33
stock33 2016. 07. 20. 16:07
Előzmény: #121  elemes
#124
#78

uber bv, ezt a céget keresed.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 16:06
Előzmény: #120  stock33
#123
Meghökkentő mondatok az uber szerződésben (Népszabadság)

link

Így szorítja sarokba a magyar sofőröket az uber (Simicska)

link

Minden felelősséget a sofőrökre hárít az uber (Gyárfás)

link
stock33
stock33 2016. 07. 20. 16:05
Előzmény: #118  elemes
#122
tehát nem tudsz olyan élelmiszert mondani, ami nem génmódosított?

én egy ilyet se ismerek. mind az.

de pár eszement küzd a génmódosított élelmiszerek használata ellen. mit eszik az ilyen?
elemes
elemes 2016. 07. 20. 16:04
Előzmény: #120  stock33
#121
elakadt a lemez :)
stock33
stock33 2016. 07. 20. 16:03
Előzmény: #116  elemes
#120
uber bv, ezt keresed!
stock33
stock33 2016. 07. 20. 16:03
Előzmény: #113  elemes
#119
van egy pont, ahol a technológia exponenciálisan elszáll az emberi képességekhez képest. amikor az ember annak töredékét se képes teljesíteni.
amikor majd ezt látod, akkor... ja, te majd embert akarsz a kormány mögé. és mi van, ha az az ember képtelen lesz a forgalomban haladni? ha mondjuk már tiltani fogják az emberi sofőrt, mert balesetveszélyes?
elemes
elemes 2016. 07. 20. 16:02
Előzmény: #115  stock33
#118
nem tudok GMO élelmiszer forráskódot írni, ARM processzoros taposóaknák kódjában viszont eléggé otthon vagyok, ha tudnád hogy elbonyolították ezt, pár évtizede a kliens lépésétől eltört egy üvegcső és pukk, most pedig meg kell különböztetni a medvét a katonabakancstól.
stock33
stock33 2016. 07. 20. 16:00
Előzmény: #112  elemes
#117
ezt a területet inkább hagyd meg a fejlesztőknek
szépen haladnak előre, majd jön egy pont, amikor követelni fogod, hogy az önvezető technológiát kell megszenvedd te is.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 15:59
Előzmény: #114  stock33
#116
rám nem hatnak ezek a jedi trükkök.

A magyarországi uber sofőrök szerződésén a partner *nem* az uber b.v.
stock33
stock33 2016. 07. 20. 15:58
Előzmény: #111  elemes
#115
írj egy genetikailag nem módosított élelmiszert....

na, ugye, hogy nem tudsz ilyet írni.

ez van. az önvezető autók korának küszöbén állunk. nem 100 év az átmenet.
stock33
stock33 2016. 07. 20. 15:57
Előzmény: #110  elemes
#114
az uber b.v. az, amit keresel
elemes
elemes 2016. 07. 20. 15:52
Előzmény: #108  stock33
#113
persze az is lehet, hogy tévedek -- és az utasok 80%-a lazán beleül az önvezető taxiba, 20%-nak pedig meg kell fizetni valami extra felárat az ember sofőrölte taxiért.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 15:49
Előzmény: #108  stock33
#112
az pszichés blokk az önvezető autókkal szemben pedig erősebb mint minden statisztika. a LEGTÖBB ember veszélyesebben vezet, mint a google autó, sőt, valószínűleg a tizedannyit tudó tesla autopilot is az átlagnál biztonságosabb sofőr.

de a biztonság és a biztonság ÉRZETE között nincs érdemi korreláció.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 15:47
Előzmény: #108  stock33
#111
"pár értelmi fogyatékos küzd ellene"

azért ennél kicsit árnyaltabb a kép :)
a monsanto mindent megtesz azért, hogy az egész világ kizárólagosan az ő GMO cuccait használja, az EU meg mindent megtesz ez ellen.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 15:45
Előzmény: #109  stock33
#110
én is azt kerestem, de a szerződésen raisier b.v. szerepel.
stock33
stock33 2016. 07. 20. 15:37
Előzmény: #107  elemes
#109
uber B.V., ezt keresed
stock33
stock33 2016. 07. 20. 15:37
Előzmény: #106  elemes
#108
olyan ez, mint a genetikailag módosított élelmiszer: pár értelmi fogyatékos küzd ellene, de mégis megeszik a banánt, a kukoricát, a búzát, stb.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 13:49
Előzmény: #104  stock33
#107
nem én eröltetem :) a sofőr és az uber közötti szerződésben a szerződő fél NEM az uber hanem egy noname offshore cég.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 13:43
Előzmény: #105  stock33
#106
nem kell megfejteni ezt a nyelvtani fordulatot, a válasszal én is csak próbáltam érzékeltetni hogy az önvezető taxik elterejdése előtt jókora pszichés akadály tornyosul.
stock33
stock33 2016. 07. 20. 11:29
Előzmény: #102  elemes
#105
"első áldozatainak egyike lesz a taxizás"

fejtsem meg neked a fenti nyelvtani fordulatot?
stock33
stock33 2016. 07. 20. 11:28
Előzmény: #101  elemes
#104
ezt a témát ne erőltesd...

link
link

stb.
stock33
stock33 2016. 07. 20. 11:27
Előzmény: #100  elemes
#103
nem szüntette meg, leredukálta, az árak miatt már nem dobnak gránátot annak az udvarára, aki nem része a taxis NER-nek

uber-esek arcszerkezetének átalakításából legalább neked is volt esélyed megtapasztalni, mi uralkodik a taxisok között.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 11:24
Előzmény: #98  stock33
#102
"első áldozatainak egyike lesz a taxizás"

Legfeljebb a második (az első áldozaqt Joshua D. Brown, 40 éves volt haditengerész kommandós)
elemes
elemes 2016. 07. 20. 11:22
Előzmény: #99  stock33
#101
ez nem egyetértés kérdése :-) a fuvarközvetítő cég nevében nem szerepel az "UBER" szó sehol. egy holland telephelyen működő, offshore székhelyű cég, az uber sofőrök ezzel a céggel kötnek szerződést, a tulajdonosairól semmit nem tudni, csak közvetve sejthető (haha, nyilvánvaló), hogy vannak összefonódások az uber technologies, uber bv, uber hungary kft stb stb között.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 11:19
Előzmény: #94  stock33
#100
"nem városi legenda"

bármi lehet, hiszen jómagam sosem taxiztam, de meglehetősen hosszú ideig szabadáras volt a taxi, tehát ebben az időszakban ennyire gyakori volt, hogy a taxis maffiák egymást megverették?

mondhatnám, hogy akkor a fix áras rendszer megszüntette ezt a mételyt :-)

amikor leszállt a repülő lisztferihegyre, hívtam a taxit, szóltam, hogy 15 perc mire kint leszek, a diszpécser mondta, hogy a rendelt taxi táblához menjek, ford mondeo érkezik magas szemüveges sofőrrel.

kimentem, ott volt a mondeó, nem volt eltörve a sofőr keze. bő tíz éven át elég sokat utaztam repülővel, elegem is lett belőle, ebben az időben volt ugye reptéri taxis maffia, volt zóna taxi, volt fix áras taxi. sosem volt eltörve a rendelt taxi sofőrjének a keze.
stock33
stock33 2016. 07. 20. 11:18
Előzmény: #97  elemes
#99
nem kell egyet érts az uber-rel
stock33
stock33 2016. 07. 20. 11:17
Előzmény: #87  elemes
#98
a taxizás egy haldokló üzletág.

az önvezető technológia első áldozatainak egyike lesz a taxizás, rögtön ott fog kullogni a tömegközlekedés, áruszállítás, stb. mögött.

az önvezető technológia hosszabb távon teljesen át fogja alakítani a közlekedést. mégpedig azzal, hogy forradalmasítja a bérautós üzletágat. 15 év múlva megrendelsz egy bérautót 12:45-re a házad elé, aminek hatására 12:43-kor két utcával arrébb parkoló autó kiáll és odagurul a házad elé. ha nem vagy finnyás és az olcsóbb variációval is beéred, akkor a több személyt szállító önvezető autó tesz egy kis kitérőt feléd, felvesz a már benne ülő másik két ember mellé, és kiszór titeket (természetesen útvonaloptimalizált felvétel-kirakás mellett, azaz olyan autó megy feléd, amiben ülők is olyan irányba mennek, ami kisebb kitérőkkel neked is megfelel, így ugyan osztozni kell az autón meg tovább is tart az út, de lényegesen olcsóbban jössz ki, mintha maegy személyre rendelnél autót, annál meg főleg olcsóbb, hogy magadnak tartasz egy önvezető autót).

szóval taxisok: R.I.P.
elemes
elemes 2016. 07. 20. 11:12
Előzmény: #96  stock33
#97
nem, nem az uber bv a fuvarközvetítő cég, sem pontokkkal, sem anélkül.
stock33
stock33 2016. 07. 20. 11:07
Előzmény: #88  elemes
#96
legyen inkább forró, ne égesd magad tovább

uber b.v., ha nem jöttél esetleg rá, hogy pontok nélkül írtam.
stock33
stock33 2016. 07. 20. 11:06
Előzmény: #86  elemes
#95
tehát egy nevében is taxis cég lényegesen magasabb viteldíj mellett lényegesen kevesebb adót fizet. halál a több adót fizetőre.

érdekes, hogy a NAV pl. bevezette az online árveréseket, mert a személyes árverések előtt a kevés hajjal rendelkező, ajtón csak oldalazva beférő úriemberek a többi árverésre érdeklődőt szépen megkérték, hogy nézzék meg kint vannak-e, ahol egyébként tágasabb.

taxisok is csak azokat az ubereseket küldték kórházi ápolásra, akiknél látták az uber használatát, azokkal nem tudtak mit kezdeni, akik nem előttük ügyködtek.
stock33
stock33 2016. 07. 20. 11:01
Előzmény: #85  elemes
#94
aha, értem... szóval ha mondjuk a kempinski-t megközelíted egy sárgának látszó autóval és az odalépő elegáns, kedves, tüsihajú, 120kg/felkar, választékos szóhasználatú fiatalemberek az aggódásukat fejezik ki az egészséged iránt, akkor igazából a belvárosi szmog helyett javasolják neked a külvárosi tiszta levegőt?

nem városi legenda... persze janiskodhatsz, de törött alkarral nehéz indexelni. pl. pár uber sofőr nem értette a taxis szlenget, biztos hallottál róluk.
elemes
elemes 2016. 07. 19. 15:59
Előzmény: #92  Sarpac
#93
nekem nem fiaim, nem borjaim a taxisok, csak halványan értem, miért kapcsolódik ide.

Az ubert tisztességtelen, hazug vállalkozásnak tartom, fenntarthatatlan üzleti modellt követnek, vállalkozásban nem jártas embereket húznak csőbe azzal, hogy magas jövedelemről beszlnek, miközben valójában ezeknek az embereknek az autóit szeretnék kvázi ingyen felhasználni saját taxivállalkozásukhoz.

érdekesség: amikor a san franciscoi tanács úgy döntött, hogy az uber is csak egy taxis magánvállalkozás, tehát a sofőröknek ki kell váltaniuk az ottani vállalkozói engedélyeket, az uber kommunikációja meglepően hasonló volt a magyarországihoz (az őskövület városi tanács elutasítja az innovációt stb).

Ahogy csökken az uber reputációja (lepattantabb autók, alacsonyabban khm... szocializált sofőrök), sajátos módon NÖVELIK a sofőröktől levont jutalékot, 20-ról 25%-ra, de a forbes már 30%-ról is ír.

link
Sarpac
Sarpac 2016. 07. 19. 15:01
Előzmény: #90  elemes
#92
Jah csak nem m1 melyik végét fogják a taxisok annak a fegyvernek amit a kezükben tartanak.
Egyébként UBER most visszavonul hagyja a NAV által szétszopatni a taxisokat aztán meg kicsit átvariálva a dolgokat visszajön a taxisok még tapsolni is fognak nekik. :D
Törölt felhasználó 2016. 07. 19. 14:50
Előzmény: #90  elemes
#91
Az "ön" tökönlövés sokféle kontextusban értelmezhetö, kivéve az egyik lövészárokból a másikba kontextust, mert "ön“..
Amúgy szórakoztatóan tolod...
Nem semmi mértékben vagy ezekre a lövészárkokra" felcsavarodva" :)
elemes
elemes 2016. 07. 19. 13:36
Előzmény: #89  Sarpac
#90
az " önmaguk tökönlövése" is meg a "veszítés" is csak olyan kontextusban értelmezhető, ahol az egyik lövészárokból lövik a másik lövészárokban levőket és viszont.

kicsit feljebbről nézve: az én személyes hosszú távú jólétem feltétele a társadalom egészének hatékony működése. ezért helyesnek gondolom az adófizetést (és persze a befizetett adókkal való felelős gazdálkodást is örömmel látnám, de arra sajnos nincsen társadalmi igény).
Sarpac
Sarpac 2016. 07. 19. 13:31
Előzmény: #87  elemes
#89
Szóval a taxisok ismét tökön lőtték saját magukat! :DDD

Állítom sokszorta többet vesztenek majd így mintha békén hagyták volna az Ubert. :D
elemes
elemes 2016. 07. 19. 13:31
Előzmény: #82  stock33
#88
"uber bv a cég neve, amit keresel"

langyos. a megrendelő (utas) és a szolgáltató (sofőr) közötti közvetítő nem az uber bv.
elemes
elemes 2016. 07. 19. 13:26
Előzmény: #81  Sarpac
#87
az uber körüli szócsata egyik kedvező fejleménye, hogy a taxisok adózási fegyelme javulni fog.
elemes
elemes 2016. 07. 19. 13:24
Előzmény: #82  stock33
#86
"egy nevében is taxis cég lényegesen magasabb fuvardíjak mellett sokkal kevesebb adót fizet, mint az uber"

miközben az egyik cég taxizással (fuvarszervezéssel) foglalkozik, a másik meg egy angol nyelvű szoftver magyarításával, sajtókapcsolatokkal, hirdetésekkel stb, öt alkalmazott egy irodában.

ilyen mikro cégekből van azért pártízezer az országban, miért pont az uber hungary kft társasági adófizetésével kell összehasonlítani a 6x6 taxi társasági adófizetését?
elemes
elemes 2016. 07. 19. 13:16
Előzmény: #84  stock33
#85
amikor nem volt rögzített ár, elég széles volt a szórás és nem vitt halott taxisokat a duna, ezek az irodalmi túlzások azért egy kicsit túl vannak tolva szerintem.
stock33
stock33 2016. 07. 19. 13:01
Előzmény: #77  elemes
#84
kapcsolják össze ezeket az alkalmazásokat, és töröljék el a rögzített árat...

ja, az nem jó, mert ha valaki 20%-kal a többiek ára alá megy, azt 3 nappal az eltűnése után megnyúzva halásszák ki a szerbek a dunából...
stock33
stock33 2016. 07. 19. 12:59
Előzmény: #80  elemes
#83
ó, dehogy is korlátozza.... csak annyira, mintha az e-book-ok kapcsán kihoznának egy törvényt, hogy csak olyan könyvet lehet forgalomba hozni, aminek lapjait kitépve azok alkalmasak seggtörlésre.
mégis, mi az ami ez esetben ellehetetlenítené az e-book-ok forgalomba hozatalát?
stock33
stock33 2016. 07. 19. 12:57
Előzmény: #78  elemes
#82
legalább próbáld meg az általunk eléd dobott információ morzsákat használni!!!

uber bv a cég neve, amit keresel
az uber hungary kft bevétele 100%-ban az uber bv-től származik (ahogy azt a #6 -ban le is írtam neked).
ennek 5%-a megy reklámra, ennyire PR cég ez az uber hungary kft....

továbbra is ott tartunk, amit nagyon jól leírtál: egy nevében is taxis cég lényegesen magasabb fuvardíjak mellett sokkal kevesebb adót fizet, mint az uber. gonosz, gonosz innovatív cég.
Sarpac
Sarpac 2016. 07. 19. 12:53
Előzmény: #78  elemes
#81
"Az ellenőrzött taxisok száz százaléka lebukott a fővárosi éjszakában tartott NAV-razzián. A revizorok a repülőtérre rendeltek taxit, és onnan a főváros különböző területeire vitették magukat, egyetlenegy esetben sem kaptak bizonylatot a kifizetett fuvardíjért."

Hát jah a taxi sokkal jobb tényleg! :D
elemes
elemes 2016. 07. 19. 12:42
Előzmény: #79  Alilou3
#80
az uber hungary kft tevékenységét semmilyen formában nem korlátozza a magyar szabadállam.

én személy szerint nagyra értékelem, hogy az uber sofőrök beszerezték az engedélyeket, ez egy fontos lépés volt abban az irányban, hogy az uber és a többi taxis cég egyenlő feltételekkel jelenjen meg a piacon.
Alilou3 2016. 07. 19. 12:30
Előzmény: #78  elemes
#79
"....az Uber Hungary Kft. a hatályos magyar jogszabályok szerint működő vállalkozás,
- 2015-ben 15 millió forint adót fizetett, amely bevételarányosan messze meghaladja a taxiscégek által befizetett adó mennyiségét
- az Uber-sofőrök minden szükséges engedéllyel rendelkeznek, ez nekik személyenként 200 ezer forintjukba került
- az állam nem mutatott hajlandóságot korrekt egyeztetésekre
- az állam azt követelte, hogy az átlátható online fizetés helyett lehessen készpénzes fizetéssel is fizetni az Ubernél
- az állam azt követelte, hogy legyen az online díjkalkuláció helyett taxióra az Uber autóiban
- az állam azt követelte, hogy az Uber emeljen árat
Az Uber a kérdéseire minden esetben merev elzárkózást tapasztalt az állam részéről, valós válaszokat nem kaptak..." MI LENNE, HA HOLNAP A TAXI-SOKNÁL BEVEZETNÉK EZEKET, MELYEKET MOST "KIDOBTAK AZ ABLAKON"?... OKOS TOJÁSOK!...

link
elemes
elemes 2016. 07. 19. 11:53
Előzmény: #75  stock33
#78
nem-nem. elbeszélünk egymás mellett.

az uber hungary kft semmilyen módon nem vesz részt a személyszállítási szolgáltatásban, sem közvetítőként, sem fuvarszervezőként, sehogyan. csak egy PR cég.

van egy MÁSIK cég, amelyet az uber hungary kft közleménye nem nevez meg.

- ez a másik cég végzi a fuvarszervezési szolgáltatást.
- az uber sofőrök ezzel a másik céggel kötnek szerződést.
- a fuvardíjat ez a másik cég számlázza ki az ügyfél felé.
- a 20% sápor ez a másik cég fölözi le.
elemes
elemes 2016. 07. 19. 11:43
Előzmény: #74  stock33
#77
"meg úgy mellékesen kifejlesztett és tovább fejleszt egy olyan mobilapplikációt, amitől a taxisok bokáig fosták magukat"

mondom, magyar taxis cégek is tolnak hasonló alkalmazást a sofőröknek, és ezek az alkalmazások hasonló gyerekbetegségekkel küzdenek, mint az uber, ezért van mellette a sofőr saját mobilján a waze.

az uber nagyszerű újítása hogy internetes rendeléssel, díjkalkulációval és fizetéssel egybe kombinálta az egészet, le a kalappal, szerintem ez zseniális dolog.

csak aztán elbaszták: szélhámos szöveggel verik át a toborzáskor a sofőröket, mert csak így tudnak jelentősen alákínálni a többi taxisnak.
watson
watson 2016. 07. 19. 11:33
Előzmény: #75  stock33
#76
Gattyán se :) (elméletileg ;)

Na őt is elüldözte qrmányunk párszáz mrd-al.
A gazdaságnak mindenesetre az a néhány mrd adó se tett volna rosszat amit fizetett ... (volt év amikor magánemberként a legnagyobb szja fizető volt)
stock33
stock33 2016. 07. 19. 11:27
Előzmény: #73  elemes
#75
ahogy a vatera se végez kiskereskedelmi tevékenységet. egy felületet fejleszt és tart fenn, amin összehozza az érintett feleket.

a társkereső oldalak fejlesztői se... ezt inkább nem fejezem be, gondolom érted.
stock33
stock33 2016. 07. 19. 11:26
Előzmény: #72  elemes
#74
meg úgy mellékesen kifejlesztett és tovább fejleszt egy olyan mobilapplikációt, amitől a taxisok bokáig fosták magukat, mert hirtelen rájöttek, hogy mennyit és az, ha a jogsiból akarnak megélni.

a fő bűnük ez.
elemes
elemes 2016. 07. 19. 11:24
Előzmény: #71  stock33
#73
valóban, elemessel idáig nem jutottunk el :-)

az uber (nem a cég, hanem az így nevezett szolgáltatás) valóban nem végez személyszállítást -- szemben a magyar taxicégekkel, amelyek részben utazásszervezéssel, részben ténylegesen személyszállítással foglalkoznak.

az uber utazásszervezést végez.

de az uber hungary kft még azt sem.
elemes
elemes 2016. 07. 19. 11:16
Előzmény: #69  stock33
#72
"mit csinál az uber?"

PR tevékenységet végez és sofőröket toboroz.
stock33
stock33 2016. 07. 19. 11:12
Előzmény: #67  Törölt felhasználó
#71
sajnos elemessel eddig nem jutottunk el...

pedig utána jött volna a kérdés, hogy akkor a nemzeti mobilfizetési zrt az, amelyik parkolókat üzemeltet? :)

természetesen azok se üzemeltetnek parkolókat... jutalék, jutalék, jutalék... szolgáltatási díjnak, tranzakciós díjnak, kutyaguminak nevezve....

sok, az uber rendszeréhez hasonló rendszer üzemel, nap mint nap használja elemes is, csak nem tud róla. az uber rossz, az uber gonosz. a bevásárló központ tulajdonosa által szedett forgalomarányos jutalék, mint bérleti díjpótlék említésre se érdemes. igaz az üzemeltetőnek kb. annyi köze van a cipőárusításhoz, mint egy mobilapplikációt gyártó cégnek a taxizáshoz, de sebaj.
stock33
stock33 2016. 07. 19. 11:07
Előzmény: #67  Törölt felhasználó
#70
a mobil cégek a nemzeti mobilfizetési zrt-vel vannak szerződéses kapcsolatban, a rajtuk keresztül intézett fizetések után a mobil szolgáltató tranzakciós díjat (elemesnek: sms díjon felül, parkolási díjon felül, áfán felül, tréfán felül, mindenen felül) szed be, ami részben a mobilfizetési zrt-hez kerül, részben a mobilszolgáltatónál marad.

jutalék.
stock33
stock33 2016. 07. 19. 11:04
Előzmény: #66  elemes
#69
ja, rájöttél már, hogy mit is kell még fizess, ha mobilon intézed a parkolást?

segítek (bár már az elején leírtam): jutalékot a szolgáltatásért. nem, a magyar telekom annak ellenére sem egy parkolókat üzemeltető cég, hogy a parkolás után saját magának díjat szed be tőled. a magyar telekom egy rendszer üzemeltetésében vesz részt, az üzemeltetés után jutalékot szed be.

mit csinál az uber?
stock33
stock33 2016. 07. 19. 11:01
Előzmény: #66  elemes
#68
ez egy komoly gyomros a taxis cégeknek...

szóval a sokkal magasabb díjak mellett arányaiban kevesebb adót fizetnek be.

így teljesen logikus, hogy azt kell betiltani, ami több adót fizet.
Törölt felhasználó 2016. 07. 19. 10:56
Előzmény: #63  stock33
#67
Nem ismerem a parkolási társaság és a mobilszolgáltató közötti szerződést (egyértelműen csak ez alapján lehetne eldönteni a kérdést), így többféle megoldás is lehet a szerződés tényleges tartalmától függően. A mobilszolgáltató eljárhat a saját nevében (kvázi megvásárolja a parkolást és aztán továbbértékesíti), ebben az esetben parkolási szolgáltatást nyújt a parkolást igénybe vevő felé, de lehet egyszerű közvetítő is, aki jutalék ellenében közvetíti az ügyletet, ebben az esetben ügynöki szolgáltatást (tehát nem parkolásit) nyújt, és nem a parkolást igénybevevő, hanem a parkolási társaság felé.
elemes
elemes 2016. 07. 19. 10:55
#66
Az UBER hungary kft cégadatai teljesen jogszerűek, az uber hungary kft nem végez személyszállítási (taxi) szolgáltatást, sőt, nem végez fuvarszervezési (közvetítési) szolgáltatást sem, semmilyen formában (mobil applikáción keresztül sem).

Vagyis az Uber Hungary Kft tevékenysége semmiben nem hasonlít azokhoz a taxitársaságokhoz, amelyekkel a tegnapi közleményében adózás szempontjából összehasonlították magukat.
elemes
elemes 2016. 07. 19. 10:50
Előzmény: #62  Törölt felhasználó
#65
szerintem nincsen komoly bűne.

csupán hazudnak, átverik a palánkon és jól lehúzzák azokat, akik vállalkozási ismeretek és tapasztalatok nélkül beszopják az irreálisan magas bevételi igéreteket.
Törölt felhasználó 2016. 07. 19. 10:49
Előzmény: #56  stock33
#64
"a bevásárló központokban az üzletek a bérleti díjon felül a forgalmuk után jutalékot fizetnek a bevásárló központ tulajdonosának.

ezek szerint a bevásárló központ tulajdonosa cipőt árul"
Az adójog szerint (főleg az általános forgalmi adóban) a kapott jutalék is a bérleti díj részének minősül.
stock33
stock33 2016. 07. 19. 10:48
Előzmény: #59  elemes
#63
"na mesélj, miben másabb a rozikának küldött sms és a mobilparkoláskor küldött sms díjazása? "

nem, nem az áfa... na, van még ötleted, mi lehet az a plusz díj, ami megjelenik a számlán?
Törölt felhasználó 2016. 07. 19. 10:44
Előzmény: #57  elemes
#62
komoly bune van ez alapjan a hozzaszolasod alapjan az ubernek...

nem bastatlak tovabb, mar nekem ciki, amiket irsz...
Törölt felhasználó 2016. 07. 19. 10:44
Előzmény: #47  watson
#61
Az állam rendelkezik a szabályozási jogkörrel, dönthet úgy is, hogy lehessen sima B kategóriával is személyt szállítani. A lényeg az, hogy az adott tevékenységet folytatókra ugyanolyan szabály vonatkozzon. Az uberes sofőr pedig tartalmát tekintve ugyanazt a szolgáltatást végzi, mint a taxis. Egy kihegyezett példa: Ha valaki kórházban végez műtétet, akkor legyen orvosi diplomája és gyakorlata, és a műtő feleljen meg az előírásoknak, míg ha otthon, az internetről szerzett ügyfeleket műt, akkor elég az egészségügyi szakközép és műthet a konyhaasztalon.
stock33
stock33 2016. 07. 19. 10:44
Előzmény: #58  elemes
#60
"Szerintem a tevékenység tartalma határozza meg a besorolást, nem az önmeghatározás. "

a bevásárló központokban az üzletek a bérleti díjon felül a forgalmuk után jutalékot fizetnek a bevásárló központ tulajdonosának.

ezek szerint a bevásárló központ tulajdonosa cipőt árul?
elemes
elemes 2016. 07. 19. 10:43
Előzmény: #53  stock33
#59
áfa?
elemes
elemes 2016. 07. 19. 10:42
Előzmény: #56  stock33
#58
#22
elemes
elemes 2016. 07. 19. 10:41
Előzmény: #54  Törölt felhasználó
#57
"szerintem 800ft-os oraber ma millionyi magyar embernek komoly perspektiva"

én is így gondolom.

csak azok nem toyota priussal ubereznek üzletembereket a reptérre, hanem a hajlanban részegeket visznek ki a hétkerből Újpestre, szolgálati fegyverük pedig a leharcolt családi Suzuki Wagon R+ kb ez az a szegmens, ahol fenntarthatóan jelen tud lenni az uber.
stock33
stock33 2016. 07. 19. 10:40
Előzmény: #46  elemes
#56
"Szerintem a tevékenység tartalma határozza meg a besorolást, nem az önmeghatározás. "

a bevásárló központokban az üzletek a bérleti díjon felül a forgalmuk után jutalékot fizetnek a bevásárló központ tulajdonosának.

ezek szerint a bevásárló központ tulajdonosa cipőt árul?
elemes
elemes 2016. 07. 19. 10:38
Előzmény: #47  watson
#55
mondja meg valaki, hogy egy pörkölt megfőzésére alkalmas bográcsban miért ne lehetne pörköltet főzni.

az, hogy ezért milyen fizetséget ad a vendég, az már gazdasági (adózási) és nem műszaki (élelmiszerbiztonsági) vagy adminisztratív (egészségügyi könyv, pulmonológiai és bőrgyógyászati igazolások stb) kérdés.
Törölt felhasználó 2016. 07. 19. 10:38
Előzmény: #30  elemes
#54
"egy hülyének nézéssel dobjuk fel a kommentet,"

a hulyenek nezes eleresehez azert te is sokat teszel nap, mint nap :)

alacsonynak gondolod a bevetelt?
szerintem 800ft-os oraber ma millionyi magyar embernek komoly perspektiva...
mellekes keresetkent meg inkabb
stock33
stock33 2016. 07. 19. 10:38
Előzmény: #51  elemes
#53
bocs, nem tudtam, hogy még életedben nem fizettél parkolásért sms-sel.

tehát, van az sms, van a parkolás díja, meg még mi?
stock33
stock33 2016. 07. 19. 10:37
Előzmény: #50  elemes
#52
szóval még egyszer: a vatera kiskereskedelmi tevékenységet végez, vagy csak egy felületet biztosít ahhoz, hogy a vevő és eladó egymásra találjanak?
elemes
elemes 2016. 07. 19. 10:36
Előzmény: #48  stock33
#51
közvetített szolgáltatást tartalmaz.
elemes
elemes 2016. 07. 19. 10:35
Előzmény: #49  stock33
#50
#22
stock33
stock33 2016. 07. 19. 10:34
Előzmény: #46  elemes
#49
azt akarod mondani, hogy a vatera kiskereskedelmi tevékenységet végez?

vagy esetleg egy felületet biztosít azoknak, akik eladni vagy venni akarnak valamit?
stock33
stock33 2016. 07. 19. 10:27
Előzmény: #43  elemes
#48
na mesélj, miben másabb a rozikának küldött sms és a mobilparkoláskor küldött sms díjazása?

bocs, hogy kinézem azt belőled, hogy ezt a fondorlatos kérdést meg tudod válaszolni.
watson
watson 2016. 07. 19. 10:21
Előzmény: #41  Törölt felhasználó
#47
Uber vs. Taxi vs Autóvezetői engedély

Mondja meg valaki hogy egy 5 személy szállítására alkalmas autóra érvényes B kategóriás vezetői engedéllyel miért is ne lehetne személyt szállítani?

Az hogy ezért milyen fizetséget ad az utas az már gazdasági (adózási) és nem műszaki (vezetői engedély) vagy adminisztratív (taxiengedély)kérdés.
elemes
elemes 2016. 07. 19. 10:19
Előzmény: #39  Sarpac
#46
"Ez is marhaság mivel az Uber nem taxi és nem is taxiscég."

Szerintem a tevékenység tartalma határozza meg a besorolást, nem az önmeghatározás.
elemes
elemes 2016. 07. 19. 10:17
Előzmény: #42  stock33
#45
(ugyan nem olvastam a telekom és a nemzeti mobilfizetési zrt, és/vagy a kerületi parkolási társaságok közötti szerződést, de az a benyomásom, hogy a parkolóhely-üzemeltetést, ellenőrzést és társait az utóbbiak végzik.)
elemes
elemes 2016. 07. 19. 10:13
Előzmény: #38  Sarpac
#44
"tbt nem kell fizetni mivel azt a főállásodból vonják."

ennyire olcsón nem lehet megúszni, még főállás mellett sem :-)

"van egy kis jövedelmem ha más nem az autóm karban tudom tartani vele"

na itt szélhámos az uber: belengetnek egy elérhetetlen jövedelmet (a reálisan elérhető 3-5-szörösét), ami valójában csak bevétel.

ha a ténylegesen elérhető bevételből levonjuk az autó fenntartását, karbantartását, értékcsökkenését, akkor jön ki a 800-1000 forint körüli órabér, amiből nettóban kevesebb mint a kétharmada marad.

Q1: vajon az ubersofőrök mekkora hányada vágna bele akárcsak részmunkaidőben, ha ezzel tisztában lenne?

Q2: vajon az ubersofőrok mekkora hányada tekinti jövedelemnek a bevételét? (és csak később, vagy esetleg egyáltalán nem tudatosodnak benne azok a költségek, amelyek ezzel szemben fennállnak)
elemes
elemes 2016. 07. 19. 10:08
Előzmény: #42  stock33
#43
tényleg?
előfizetési díjat is?
stock33
stock33 2016. 07. 19. 09:27
Előzmény: #37  elemes
#42
:)

csakhogy nem azt szed.
Törölt felhasználó 2016. 07. 19. 09:23
Előzmény: #39  Sarpac
#41
A taxi személygépjárművel, ellenérték fejében nyújtott személyszállítási szolgáltatás. Lényegét tekintve az Uber ugyanez. Ismétlem, nem kell, hogy az uberesre ugyanazok az előírások vonatkozzanak, mint most a taxisokra, de akkor a taxisokra se.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek