Topiknyitó: Portfolio 2017. 11. 24. 19:38

Vége a titkolózásnak, elárulták a Tesla-kamion árát  

Ugrás a cikkhez
Az egy hétig tartó titkolózást követõen a Tesla elárulta, hogy mennyiért lehet majd a tervek szerint hozzájutni a tisztán elektromos meghajtású kamionjához, a Tesla Semihez. A 300 mérföld (durván 483 kilométer)
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
_Bekre_Pal_
_Bekre_Pal_ 2017. 11. 25. 15:50
#21
én egyébként mindig azt szoktam mondani, hogy olyan fontos de átmeneti időszakban vagyunk, mint amikor kialakult a digitális fényképezés elfogadható szintje., vagy mint amikor átmentünk a butatelefonból az okostelefonba. Visszagondolva vakmerően szar minőségű fényképezőgépeket simán kidobtak a piacra az elején. Telefonban meg wap-pal meg egyéb ma már teljesen életképtelen dologgal nyomultak a gyártók és fejlesztők, ugyan, ki emlékszik, már-már valószínűtlen, hogy ez volt.
.
majd pár év múlva visszanézünk és azt mondjuk, haha, amikor még akkora helyen tároltuk az energiát, hogy ember nem volt, aki elbírja egy kamion akkuját, meg haha, amikor még párezer kilométert se ment el egy ilyen jármű. ilyenkor az egyik kolléga lehűt azzal, hogy az akkunak fizikai korlátai vannak amiket nem lehet megerőszakolni. persze, mondom én, de lehet, hogy holnap valaki feltalálja, hogy a száraz meleg helyiségben galacsinra feltekert félfamentes rajzlap ciklobután-lófaszomáttal elegyített ciklohexanolba és durvára tört zöldborsba hempergetve 257 amperóra tárolására képes havi 1% önkisülés mellett, feltéve, ha a gyerek nem gyűri össze, mert akkor csak 150-re. és persze ekkor jön még az áramerősségi korlát, hogy elefántláb vastag vezetékek kellenek egy ekkora kapacitású rendszer gyors töltéséhez. Ez valamivel nehezebb kérdésnek tűnik, de a vezetők fejlődésével lehet, hogy ebben is előrébb tudunk lépni. ne feledjük, az ipari forradalom hajnalán komoly tudományos aggályok voltak azzal kapcsolatban, hogy a gépi mozgatású járművek utasai meg fognak halni a sebességtől - ez nem ugyanaz a kategória, de látszik, hogy néha az élet eltörli azokat a korlátokat, amikben szentül hittünk
elemes
elemes 2017. 11. 27. 09:18
Előzmény: #19  Törölt felhasználó
#22
van olyan, nagy tranzitforgalmú reptér is, ahol nem tartálykocsiból szolgálják ki a gépek egy részét, hanem speciális állóhelyekre gurulnak és ott van a betonba építve a "benzinkút."
.
szóval ez nem elvetélt ötlet. de a vontatmány átrakása egy épp feltöltött gépesre praktikusabb, lényegében a "váltott lovakkal" való utazás ébredése 150 éves csipkerózsika álmából.
Mikieger85 2017. 11. 27. 09:22
Előzmény: #22  elemes
#23
Ja, csak ezesetben duplázni kell a "gép"+akksi mennyiséget, ami valszleg az egész kamion árának 80%-a. Nagyonnagyon nem éri meg...
Mikieger85 2017. 11. 27. 09:22
Előzmény: #23  Mikieger85
#24
(mmint a dízellel szemben)
Mikieger85 2017. 11. 27. 09:22
Előzmény: #23  Mikieger85
#25
(mmint a dízellel szemben)
elemes
elemes 2017. 11. 27. 09:25
Előzmény: #21  _Bekre_Pal_
#26
a "meg fognak halni a sebességtől" azért inkább a bulvár szintjén volt.
az energiasűrűség fizikai korlátai tudományosan eléggé megalapozottak.
.
bár ezektől a korlátoktól azért még messze vagyunk.
elemes
elemes 2017. 11. 27. 09:28
Előzmény: #23  Mikieger85
#27
de igen, lehet, hogy megéri, számold csak ki, alább írtam az éves dízel fogyasztását egy átlag kamionnak.
.
a "váltott lovakkal" utazás valódi párhuzamát nem is a kamion gépes felének cseréje jelenti, hanem az, ami személyautóknál nem igazán életképes: "tankolás" az akkupack cseréjével. egy kamionnál ezt teljesen jól megoldható. és akkor csak az 500 kWh akkupackot kell duplázni. 
elemes
elemes 2017. 11. 27. 09:33
Előzmény: #25  Mikieger85
#28
tehát évente 40 tonna gázolaj az évi 30 ezer dollár üzemeltetési költséget jelent dízelből -- kb feleennyit elektromos kamionnal. tehát évi 15 ezer dollár a megtakarítás. szerintem az elég jónak számít.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
4 5 1

aktív fórumozók


friss hírek További hírek