Renault-ban láttam már kicsit ehhez hasonlót.
Az opcionális tempomatnak két állása van: speed control és speed limiter. A speed control értelemszerű: tartja a beállított sebességet, amíg hozzá nem érek a fékhez, gázhoz kuplunghoz vagy sebváltóhoz. A speed limiter esetén a kocsit úgy kell vezetni mint általában, viszont nem fog a beállított sebesség fölé gyorsulni.
Ezt még a Renault mérnökei is veszélyesnek gondolták, ezért a gázpedálnak van egy "padlógáz utáni" állása. Ha kicsit erősebben megnyomom még egy félcentivel továbbmegy, és ez kikapcsolja a speed limitert.
Országúton, ahol a megengedett sebesség mondjuk 90km/h, és előttem döcög egy busz 75-tel, akkor a megengedett sebesség által lehetővé tett 15 km/h sebességtöbblettel a busz megelőzése majdnem 20 másodpercig tartana. Ezalatt az autóm megtesz 500 métert, és ugyanennyit tesz meg az esetlegesen szembejövő másik autó is.
A budapesttől párizsig tartó autósor egyébként önmagában nem lenne rossz, kicsit rádöbbentene minket a civilizáció fenntarthatatlan trendjeire.
Az opcionális tempomatnak két állása van: speed control és speed limiter. A speed control értelemszerű: tartja a beállított sebességet, amíg hozzá nem érek a fékhez, gázhoz kuplunghoz vagy sebváltóhoz. A speed limiter esetén a kocsit úgy kell vezetni mint általában, viszont nem fog a beállított sebesség fölé gyorsulni.
Ezt még a Renault mérnökei is veszélyesnek gondolták, ezért a gázpedálnak van egy "padlógáz utáni" állása. Ha kicsit erősebben megnyomom még egy félcentivel továbbmegy, és ez kikapcsolja a speed limitert.
Országúton, ahol a megengedett sebesség mondjuk 90km/h, és előttem döcög egy busz 75-tel, akkor a megengedett sebesség által lehetővé tett 15 km/h sebességtöbblettel a busz megelőzése majdnem 20 másodpercig tartana. Ezalatt az autóm megtesz 500 métert, és ugyanennyit tesz meg az esetlegesen szembejövő másik autó is.
A budapesttől párizsig tartó autósor egyébként önmagában nem lenne rossz, kicsit rádöbbentene minket a civilizáció fenntarthatatlan trendjeire.
Vége a száguldásnak? - Ellenáll a gázpedál!
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=62017