Topiknyitó: Törölt felhasználó 2014. 06. 29. 21:40

Tréder Topik :o)  

megnyitok egy remek kis kókuszos, lecsós, halacskás topikot. reméljük ez is hosszú életű lesz mint a régi, ami hat évet élt..



hát mindenkinek jó horgászatot! ))

link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
-bubu-
-bubu- 2021. 10. 19. 08:35
Előzmény: #192519  _Macika_
#192520
emelni kell a kamatot mese nincs 
_Macika_
_Macika_ 2021. 10. 19. 08:28
#192519
retolcsy nap van
-bubu-
-bubu- 2021. 10. 19. 08:24
#192518
 
 
Nemzetközi részvénypiaci hírek
 
Az értékalapú részvények estek, míg a növekedési papírok emelkedtek a tengerentúlon. A Dow 0,1 százalékot veszített értékéből, míg a Nasdaq 100 1 százalékot emelkedett és az S&P 500 0,34 százalékkal került feljebb. Az inflációs félelmeket és a delta-plusz kovid variánssal kapcsolatos új aggodalmakat most sikerült kibalanszíroznia a kedvező gyorsjelentéseknek. Ázsiában is pozitív a hangulat ma hajnalban, a japán index 0,6 százalék, a Hang Seng 1,1 százalék és a kínai Shanghai Composite 0,6 százalékos pluszban áll. Ráadásul a Hongkongban jegyzett kínai technológiai részvényeknek sikerült áttörniük az 50 napos mozgóátlagukat. A határidős indikációk alapján Európa börzéi is mérsékelt emelkedéssel indíthatják a mai kereskedést.
 
Ismét tőzsdére kerülhet a Volvo. A kínai Geely tulajdonában lévő svéd autógyártó ismét tőzsdére lépne és közel 3 milliárd dollárért vonna be tőkét a svéd tőzsdéről. A kibocsátási ár 53 és 68 korona között alakulhat, mely akár 200 milliárd koronára is értékelheti a teljes céget. Ezzel a lengyel InPost óta a legnagyobb európai kibocsátás lehet. A kibocsátásra alig egy hónappal azután kerülhet sor, hogy bejelentették, az elektromos autókra specializálódott Polestar SPAC ügyleten keresztül kezdheti meg majd kereskedését az amerikai tőzsdén. A Polestart 20 milliárd dollárra értékelhetik, ennek 50 százaléka a Volvot illeti meg. A svéd autógyártó 2030-ra vállan teljesen elektromossá és kísérleteznek az előfizetéses modellel. Az IPO sikeressége azon múlhat, hogy ezen stratégiára mennyire nyitottak a befektetők. A kereskedés várhatóan a jövő héten kezdődhet meg Stockholmban.
 
A Barclays leminősítette a Walt Disney részvényeit. Felülsúlyozásról tartásra módosította a bank a Disney papírjait, és döntését pedig azzal indokolta, hogy szignifikáns lehet a lassulás a Disney+ streaming szolgáltatás növekedésében. A tegnapi kereskedésben 3,01 százalékkal esett az árfolyam.
 
Sokat érhet a Netflix sorozata. A Netflix a Squid Game sorozat értékét 900 millió dollárra becsülte egy Bloombergnek kiszivárgott belső anyag alapján. Az értékéhez képest igen olcsó volt a műsor előállítása, ugyanis csak 21,4 millió dollárba került. A Netflix árfolyama 1,54 százalékkal emelkedett tegnap.
 
Közös akkumulátorgyártó vállalatot alapított a Stellantis. A dél-koreai LG Energy Solution-nel állt össze a Stellantis, abból a célból, hogy az észak-amerikai piacra megfelelő mennyiségű akkumulátort legyen képes előállítani. Az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban kerülnek majd legyártásra az energiatrolók.
 
Újabb problémák a Southwest Airlines-nál. A Southwest a szövetségi bírósághoz fordult, hogy akadályozza meg a pilótái sztrájkját, akik a koronavírus vakcina kötelező beadása ellen tiltakoznak. A pilóták szakszervezete szerint a menedzsment egyoldalúan módosította a munkavégzés feltételeit, mielőtt tárgyalt volna velük. Az árfolyam 1,17 százalékkal került lejjebb a tegnapi kereskedésben.
 
Bemutatták az új Apple számítógépeket. Tegnap a várakozásoknak megfelelően egy 14 és egy 16 hüvelykes MacBook Pro laptopot mutattak be, melyek már a saját fejlesztésű chipkészletekkel vannak felszerelve. Emellett megjelent a harmadik generációs AirPods is, mely az AirPods Pro-hoz hasonlóan megkapta az aktív zajszűrést is, az ajánlott fogyasztói ára viszont csak 179 dollár lesz. Az Apple árfolyama 1,18 százalékkal került feljebb.
 
Forrás: Bloomberg, Reuters, Financial Times, Portfolio.hu, Világgazdaság, CNBC, Equilor Elemzés
 
Devizapiaci, makrogazdasági hírek
 
Már nem először fordul elő, hogy az OPEC+ alulteljesíti a termelési kvótáját. Szeptemberben 15 százalékkal, augusztusban 16 és júliusban is 9 százalékkal kevesebbet termelt a kartell, mint azt előre jelezte. A tények arra engednek következtetni, hogy néhány tag, mint például Angola, Nigéria és Azerbajdzsán nem tudja teljesíteni a termelési kvótáját a beruházások hiánya és egyéb problémák miatt. Egyre nagyobb a nemzetközi nyomás az OPEC+-en, hogy növelje gyorsabban a termelését, ugyanis a globális energiakrízis miatt a megdráguló egyéb energetikai nyersanyagok helyett egyre többen térnek át az olcsóbb olajra. A koronavírusból való kilábalás és az energiakrízis nagymértékben növelte meg a világ kőolajkeresletét, mellyel a kínálat egyelőre nem tud lépést tartani. A következő OPEC+ ülés november 4-én esedékes, és amennyiben nem fordulnak addig délnek az olajárak, a kartellre egyre nagyobb nemzetközi nyomás helyezkedhet, hacsak nem valóban igazak lehetnek a piaci pletykák, és az OPEC+-nek közel sincs akkora szabad kapacitása, mint amennyit hivatalosan jelentenek. Ebben az esetben azonban sokkal közelebb lehet a 100 dolláros olajár, mint ahogyan azt a legtöbben gondolják.
 
A tények azt mutatják, hogy mégsem küldenek az oroszok több gázt Európába. Bár korábban Vlagyimir Putyin ígéretet tett, hogy növelni fogja európai gázszállításait, azonban a tények azt mutatják, hogy a Gazprom exportja október első két hetében 2014 óta nem látott alacsony szintre zuhant. Az indoklás szerint az orosz kereslet szívta fel a többlettermelést, és az orosz tárolókat kell előbb feltölteni. Ezenkívül amennyiben a novemberi kapacitásaukciókból indulunk ki, semmi jele nincs annak, hogy Oroszország növelni szeretné európai gázexportját, legalábbis az ukrán vonalon nem kötött le extra kapacitásokat a következő hónapra, és a Jamal-on sem. Bár igaz, a Gazpromnak még lesz lehetősége napi kapacitásokat foglalni, amennyiben szeretne a későbbiekben. Az orosz gáz pedig az egyetlen lehetősége lenne gyakorlatilag Európának, hogy gond nélkül átvészeljen akár egy hidegebb telet is. Az LNG hajókat jó eséllyel továbbra is elszippantja Ázsia. A Gazprom 1,42 milliárd köbméter gázt termel naponta, melyből októberben csupán 427 millió köbméter került exportra. A holland TTF gáztőzsdén ma újra felrobbantak az árak, és 15% pluszban áll a jegyzés. Mindeközben Európa az elmúlt 10 év legkisebb tárolói készletével várja a közeledő telet.
 
A holland kormány nem számítaná bele a költségvetési hiányba a zöld beruházásokra költendő összegeket. Unorthodox megoldással csökkentené az új holland kormány a költségvetési hiányt. A koalíciós tárgyalások közepette vetette fel a korábban is kormányzó jobbközép párt, hogy a széndioxid és egyéb károsanyagkibocsátást csökkentő beruházásokat nem kellene beleszámolni a költségvetési hiányba. Az indítvány alapján ezek a beruházások középtávon megtérülnének pénzügyileg is, így nem növelnék a hiányt. A mostani javaslat erősen szembe megy a hagyományosan alacsonyhiányt előíró holland törvénnyel, melyet tavaly a Covid miatt felfüggesztettek és korábban számos törésponthoz vezetett az északi és déli államok között.
 
A „zöldmosástól” félnek a szabályozók az ESG derivatívakkal kapcsolatban. Ahogy egyre nő a kereslet a társadalmilag pozitív (ESG) befektetések iránt, így jelennének meg az ehhez kapcsolódó pénzügyi termékek, köztük határidős és opciós ügyletek is, azonban az európai szabályozók figyelmeztették a kibocsátókat, hogy nem minden termék kaphatja meg az ESG besorolást és ne használják félrevezetően azt. A szabályozást nehezíti, hogy nincs egységesen e