jó reggelt a kellemes hűvös szeles időben :) -------------------------------------
Nemzetközi részvénypiaci hírek
Emelkedés
a tőzsdéken. A keddi rossz hangulat után
szerdán emelkedni tudtak a fontosabb részvényindexek. A Target
és a Lowe is erős negyedéves eredményről számoltak be, és a
pozitív hangulat az egész tőzsdére átragadt. Az S&P 500 0,8
százalékos, a Dow Jones index 0,9 százalékos, a Nasdaq pedig
0,9 százalékos növekedéssel zárta a napot. Európában is jó volt
a hangulat a tőzsdéken, a DAX 1,3 százalékot, a francia index
1,7 százalékot esett, azonban a határidős árak alapján a
tőzsdék ma negatívban nyithatnak. Ázsiában negatív a hangulat a
tőzsdéken, miután az Alibaba bejelentette, hogy mégsem viszi
részvényeit tőzsdére Hongkongban. A Hang Seng 0,9 százalékos, a
Shanghai Composite 0,4 százalékos csökkenést mutat, Nikkei
index pedig nem mutat érdemi elmozdulást.
Meghaladta
a várakozásokat a Nordstrom profitja. Az amerikai üzletlánc 3,78
milliárd dolláros árbevétele alacsonyabb az elemzők 3,85
milliárd dolláros várakozásánál, azonban éves alapon közel 9
százalékos bővülést jelent. Az egy részvényre jutó 91 centes
eredmény lényegesen magasabb a 75 centről szóló elemzői
konszenzusnál és a 2018 azonos időszakában elért eredményt is
21 százalékkal meghaladja. A Seattle-i székhellyel rendelkező
vállalat online értékesítési volumene 4 százalékkal nőtt. A cég
módosította az idei évre szóló várakozását, 3,25-3,50 dollár
közötti egy részvényre jutó eredményt várnak, a korábbi
előrejelzés 3,25-3,65 dollár közötti értékről szólt. A
befektetők rendkívül pozitívan fogadták a gyorsjelentést, zárás
után több mint 12 százalékot emelkedett a részvényárfolyam.
Kínában
gyárthat kamionokat a Daimler. Bennfentes források szerint a
német autógyártó a kínai partnerének, a Beiqi Foton-nak a
tulajdonában lévő gyárakban indítaná el a gyártást. Ez a lépés
tovább mélyítené a szövetséget a két cég között azután, hogy
Foton anyavállalata, a Beijing Automotive Group 5 százalékos
részesedést vásárolt a Daimlerben.
Nem
megy tőzsdére Hongkongban az Alibaba a közeljövőben. Elhalasztja a tervezett 15
milliárd dolláros hongkongi tőzsdei kibocsátását az Alibaba. A
döntést annak hatására hozták meg, hogy Hongkongban már 11 hete
folyamatosan tartanak a demonstrációk, melyek az azóta
visszavont kiadatási törvénytervezet miatt robbantak ki.
Új
munkavállalókat toboroz a Boeing. Az
amerikai vállalat közleménye szerint a többszáz új alkalmazott
felvételére azért van szükség, mert várakozásuk szerint a
negyedik negyedév elején újraindulhatnak a Boeing 737 MAX
szállítások. A Boeing még áprilisban csökkentette 42-re az
említett típusból havonta legyártandó gépek számát, azóta ezt a
volument szinten tartotta annak ellenére, hogy az utóbbi négy
hónapban nem érkezett új megrendelés a 737 MAX-ra, a cég tehát
egyértelműen bizakodó a jövőt illetően.
A
Royal Dutch Shell belép az ausztrál energiaszektorba. Az
RDS 418 millió amerikai dollárért veszi meg az ERM Power
ausztrál áramszolgáltató céget, mely Ausztrália második
legnagyobb cége a szektorban. A cég lépése beleillik a korábban
bejelentett tervébe, mely szerint az RDS 2030-ra a világ
legnagyobb áramszolgáltatójává szeretne válni. A
részvényenkénti 1,67 dolláros ajánlat egyébként 43 százalékos
prémiumot jelent az ERM szerdai záróárához képest, és már az
ERM igazgatótanácsának egyhangú támogatását is élvezi.
Izraeli
cégekkel működne együtt az Amazon. Az
amerikai vállalat rendkívül népszerű az országban a magas
megélhetési költségek miatt, az itt élő fogyasztók azonban
jelenleg csak a külföldi Amazon-oldalakról tudnak rendelni. A
cég ezért elindította héber nyelvű weboldalát, a cél, hogy
izraeli vállalatok értékesítsék termékeiket a csatornájukon
keresztül. Az Amazon várakozásai szerint a helyi termékek
megjelenésének köszönhetően gyorsabb kiszállítással tudnak
működni az országban és bővíteni tudják felhasználóik számát.
Ez
a három szektor szenvedhet leginkább No-Deal Brexit esetén.
Egyre inkább nő az október 31-i megállapodás nélküli kilépés
esélye. A múlt héten a Handelsblatt szivárogtatta ki a német
kormány erről szóló várakozását, a napokban pedig a Sunday
Times számolt be arról, hogy maga a konzervatív Brexit-párti
brit kormányzat is káosztól tart. A No-Deal Brexit egyik
elszenvedője az autóipar lehet. A német autógyártók
legfontosabb exportcélja tavaly Nagy-Britannia volt, 666 ezer
autót szállítottak ide, jelentősen többet, mint az USA-ba,
amely a második legnagyobb felvevőpiac volt 470 ezer autóval.
Egyes elemzések szerint 100 ezer német autóipari munkavállaló
veszítheti el állását, a legsúlyosabb érintett Volkswagen
lehet, melynek részvényárfolyama több mint 9 százalékot esett
az utóbbi hónapban. A brit exportot is érzékenyen érintheti a
megállapodás nélküli kilépés, a híres brit autómárkák mint a
Mini, a Jaguar, a Land Rover és a Bentley napjainkban már
külföldi tulajdonban vannak, de még jelentős gyártókapacitással
rendelkeznek a szigetországban. Az itt gyártott autók 80
százaléka exportálásra kerül, az export mennyiségét azonban
jelentősen visszavethetnék az életbe lépő vámtarifák. A brit
autóipar ráadásul nemzetgazdasági szempontból is igen jelentős,
az ország teljes exportjának 14,4 százalékát teszi ki. A
légitársaságok működését szintén negatívan érintheti a britek
megállapodás nélküli kilépése. Az International Airlines Group,
az EasyJet és a Ryanair nem tudna EU-n belüli járatokat
indítani, vagy új utasokat felvenni EU-s repülőterekről és
onnan EU-n kívüli országokba repülni. A legsúlyosabb érintett a
Ryanair lehet, a dublini székhelyű légitársaság augusztusban
már bejelentette, hogy csökkenti a repülőgépek és a személyzet
számát, a légitársaság részvényárfolyama közel 18 százalékot
esett az elmúlt egy hónapban. A pénzügyi szolgáltatások
működését is akadályozhatja egy esetleges No-Deal Brexit, a
brit pénzintézetek elveszíthetik a jogukat, hogy a közös piacon
belül bárhol tevékenykedjenek. A Barclays, a HSBC, vagy a Royal
Bank of Scotland helyzete ugyanakkor szerencsésebb, mint a nem
pénzügyi vállalatoké, hiszen a szabályozó szervek kiemelt
figyelmet fordítanak arra, hogy az említett bankok működésében
ne legyen olyan fennakadás, amely jelentős zavart okozhatna a
pénzügyi rendszerben. A Royal Bank of Scotland árfolyama ennek
ellenére több mint 13 százalékot esett az utóbbi hónapban.
Angela
Merkel 30 napot adott a brit parlamentnek. Tegnap
Berlinben egyeztetett a brit miniszterelnök és a német
kancellár. Boris Johnson meglehetősen hajmeresztő ötletekkel
állt elő, javasolta, hogy az Európai Unió biztosítsa
Írországnak a lehetőséget, hogy ideiglenesen lépjenek ki a
vámunióból, ezzel oldaná meg az ír-északír határ kérdését.
Merkel szerint kreativitással meg lehetne oldani a problémát,
ezért azt javasolta a brit képviselőknek, hogy 30 napon belül
álljanak elő a javaslatukkal. Boris Johnson ma Emmanuel Macron
francia államfővel találkozik. A Brexit végső határideje
október 31-e, amennyiben addig nem sikerül megoldást találni a
problémákra, megállapodás nélkül léphet ki az Egyesült
Királyság, mivel Johnson nem fogadja el a Theresa May által
kötött megállapodásban szereplő backstop tartalékmegoldást.
Trump
fokozta a Fed-re nehező nyomást. Az amerikai elnök ismét
Twitter-bejegyzéssel jelentkezett, amelyben kifejtette, hogy a
kereskedelmi tárgyalások kiválóan haladnak Kínával, és más
államokkal is fontos megállapodásokat sikerült kötni. Az
egyetlen problémát Jerome Powell és a Fed jelenti, hiszen az
USA jelenleg olyan országokkal versenyez, akiknek lényegesen
alacsonyabb a kamatrátájuk. Trump szerint az amerikai
kamatszinteket az említett országokénál is alacsonyabbra
kellene csökkenteni, ezzel gyengítve a hazai fizetőeszközt,
támogatva az exportot és elősegítve a gazdasági növekedést. Bár
az elnök rekorderős dollárról is írt, ez a kijelentés távol áll
a valóságtól, hiszen a dollár index 2016 év végén lényegesen
magasabb volt a mostani szintnél.
Nem
tervez kamatvágási ciklust a Fed. Tegnap este jelent meg a
legutóbbi kamatdöntő ülésről szóló jegyzőkönyv, mely
megerősítette Jerome Powell szavait, a döntéshozók nem
kamatvágási ciklus kezdeteként, hanem a kamatemelési ciklus
közbeni kiigazításként tekintenek a július végi kamatvágásra.
Összességében a jegybank továbbra is a beérkező adatok, és
előrejelzések függvényében fog döntéseket hozni, a határidős és
opciós árazások alapján a következő, szeptember 18-i ülésen
újabb 25 bázispontos vágásra kerülhet sor. Több jegybankár
hangsúlyozta a monetáris politika rugalmasságának
szükségességét, mely annak fényében mindenképpen érdekes, hogy
folyamatban van a monetáris politikai keretrendszer
felülvizsgálata, az esetleges változásokat várhatóan jövő év
tavaszán ismertetik. A dollár kismértékben erősödött a
jegyzőkönyv megjelenését követően. Jerome Powell - hazai idő
szerint - holnap 16 órakor tart beszédet Jackson Hole-ban, erre
mindenképpen érdemes figyelni, mivel a szimpóziumon általában
új információkat osztanak meg a nyilvánossággal a jegybanki
vezetők.
Kemény
tárgyalásokra számít a japán gazdasági miniszter. Toshimitsu
Motegi szerint még távoliak az álláspontok az Egyesült
Államokkal folytatott kereskedelmi tárgyalásokon, ezekre
mindenképpen megoldást kell találni, mielőtt aláírják a
kétoldalú kereskedelmi egyezményt. Donald Trump szeretné elérni
az amerikai agrártermékek exportjának növelését Japán felé, és
csökkenteni a Japánból irányuló autóipari importot. Ezzel
szemben Japán alacsonyabb autóipari vámokat szeretne. Motegi ma
délután ismét találkozik Robert Lighthizerrel, de a
megállapodás időpontját bizonytalannak nevezte.
A
MOL húzta le a BUX indexet. A tegnapi
kereskedésben jelentősen alulteljesített a hazai részvénypiac,
mely elsősorban a MOL jelentős mértékű csökkenésének volt
köszönhető. Az olajtársaság árfolyama ezzel új lokális
mélyponton zárt, a mai mozgás kritikus lehet, amennyiben
sikerülne visszakapaszkodni a 2 900-2 920 forintos tartományba,
pozitív korrekció indulhat, ellenkező esetben azonban
folytatódhat a csökkenés. Az OTP jegyzése a 12 200 forintos
szintnél kapaszkodott meg, a közelben több fontos támasz is
húzódik, így folytatódhat az oldalazó mozgás. A Richter és a
Magyar Telekom képe nem feltétlenül pozitív, mindkét részvény
árfolyamában folytatódhat a lassú lecsorgás. Összességében
tehát nyitásban kisebb elmozdulásokra számítunk, de napközben
nem lehet kizárni az újabb csökkenést.
A forint árfolyama nem mozdult érdemben a tegnapi
kereskedésben, az euró-forint jegyzésében a 327,50-es szintre
érdemes figyelni, melynek esetleges áttörése további 2-3
forintos forintgyengülést okozhat viszonylag rövid időn belül.
Gyenge
eredményt publikált a CIG Pannónia. A
vállalat adózott eredménye 610 millió forintos veszteség volt a
második negyedévben, a gyenge eredményt két oknak tulajdonítja
a cég. Egyrészt a nem-élet szegmensben az olasz határon átnyúló
gaming kezesi biztosítások kapcsán bekövetkezett jelentős
káreseményeknek, melyek a csoport eredményét nettó 692 millió
forinttal rontották. Másrészt a Konzum részvények bevonásán
realizált 1,057 milliárd forint árfolyamveszteségnek, mely az
egyéb átfogó eredményben nagyrészt ellentételeződött, így a
tőkehatása jóval kisebb, -331 millió forint. Pozitívum ugyanakkor,
hogy az élet szegmensben az új szerzés 2,276 milliárd forint,
közel másfélszerese a 2018 első féléves új szerzésnek,
köszönhetően annak, hogy a társaság értékesítési csatornái
tovább bővültek, a termékmix jelentős mértékben elmozdult a
kockázati és hagyományos termékek irányába, ideértve a
csoportos biztosítások fellendülését is.
A végén azért meghúzták az indexeket, mire fölébredünk meglesz a 11836 dax remélem. Nem szoktam hozzá, hogy napokat várjak arra a 200 pontra. :-)))) Jó éjt, várjuk a hajnali merengéseket. :-))
Fellázadtak a MÁV utasai, tüntethetnek is . Szerda délelőtt egy kisebb utasküldöttség nyújtott át követeléseket a MÁV-székháznál. A petícióban nehezményezik a rendszeres késéseket, tájékoztatási és egyéb problémákat, elsősorban a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon, de más agglomerációs járatokon is. Tüntetést helyeztek kilátásba, ha a MÁV nem változtat. https://index.hu/belfold/2019/08/21/fellazadtak_a_mav_utasai/ )))))))))
Tréder Topik :o)
hát mindenkinek jó horgászatot! ))
link