Topiknyitó: Törölt felhasználó 2014. 06. 29. 21:40

Tréder Topik :o)  

megnyitok egy remek kis kókuszos, lecsós, halacskás topikot. reméljük ez is hosszú életű lesz mint a régi, ami hat évet élt..



hát mindenkinek jó horgászatot! ))

link
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
_Macika_
_Macika_ 2018. 10. 30. 12:35
#116619
Látszólag teljesen érdektelen hír a közelmúltból: két üzemanyagtöltő állomást vesz át a Mol, a Lukoiltól. Az előbbi immár regionális vezetője az üzemanyag forgalmazásnak, az utóbbi – bár a világ egyik legjelentősebb olajtársasága – kivonul a magyar piacról. Ebben nincs egyedül. Az elmúlt másfél évtizedben olyan közismert és közkedvelt „kutak” menekültek el, mint az Esso, a Total, a Q8, az Aral, az Avanti, a Jet vagy a tavalyi „nagy kivonuló” az olasz Agip.Tulajdonképpen a Lukoil is kivonult innen – a márkanevet ugyanis még egy ideig egy magyarországi bejegyzésű cég tartja fenn, de hálózat szép lassan erodálódik. A különös mindebben az, hogy ezek a márkák a Lajtán túl továbbra is működtetnek hálózatot – igaz jóval kisebbet, mint korábban. 
.
Vajon mi lehet az oka e „fejvesztett” távozásnak? Miért van az, hogy a magyar piacon a Mol mellett immár csak a Shell, az OMV számít meghatározó szereplőnek? És ami ebből következik: mi várható a piaci koncentrációtól?Az „olajosok” szerint csak olyan piacon érdemes ott lenni, ahol a piaci részesedés eléri vagy meghaladja a 10 százalékot. Évekkel ezelőtt még kemény küzdelem bontakozott ki a versenytársak között, valamint a nagy kúthálózatok és a „mezítlábas”, vagyis ezektől független, „fehér” kutak között. 
.
Ez utóbbiakból nőtt ki a szerény szolgáltatási színvonalat jelentő Oil és az Avia, amely utóbbinak már 100 töltőállomása van itthon. A válságot követő években ráadásul a hazai piacra is beléptek a bevásárlóközpontok kútjai: az Auchan, a Tesco – amely később a Shellhez pártolt – és az ENVI, amely több nagy bevásárlóközpont mellé épített automata kutakat.A benzintöltő állomások ritkulása az eladási adatokból egyáltalán nem következik. Az idei év első felében a hazai töltőállomásokon 2,5 milliárd liter üzemanyag fogyott, ami 6,8 százalékkal haladja meg a tavalyi év hasonló időszakában mértet. És míg a 2011-es első félév még 11 százalékos visszaesést hozott az üzemanyag forgalmazásban, 2015-ben már ugyanekkora növekedést mértek. Azóta évi 4 százalékos a bővülés. A nemzetközi statisztikák szerint sem túl rossz üzlet ez: egy nagy töltőállomás évi 10 millió liter üzemanyagot ad el. 
.
Ha csak 2 centet keres egy literen, így is 200 ezer eurót gazdálkodott ki. Német- és Franciaországban a haszonkulcs átlagosan 10-11 százalék körül van, a kutak harmadát azonban kisebb vállalkozók működtetik, ami lenyomja az árakat és a haszonkulcsot. Nálunk a töltőállomások többsége literenként 20 forintos árréssel értékesít benzint és gázolajat. Az adók és költségek levonása után a magyar árrés mindössze 3-4%-os.Nos, akkor min lehet keresni pénzt a kutakon? A shopban árult termékeken, újságokon, édességeken és üdítőkön. A haszonkulcs ugyanis itt már 25-30%-os árrést jelent, sőt a nagyok – vagyis a Mol, Shell, OMV, ennél jóval nagyobb, akár 100-150%-os árréssel értékesítenek egyes termékeket. Hát ebből lehet már profitot termelni! 
.
Ezt ismerte fel a Tesco, amely a Shell-lel, és a Spar, amely az OMV-vel fogott össze, mini ABC-ket üzemeltetve. Ez a konstrukció mindkét félnek előnyös, a profit ugyanis elegendő ahhoz, hogy azon osztozni tudjanak. (A Mol kiskereskedelmi üzletága éves nyereségének már negyede a shopok bevételéből származik!)De ha ilyen jó üzlet a kutak üzemeltetése és így nő az üzemanyag-fogyasztás, akkor miért csökken, és nem nő a verseny? Miért nem küzdenek meg értünk, fogyasztókért az utak-autópályák mellett? És ha már ez így van, akkor legalább miért nem tartják az elért színvonalat, vagyis miért egyre gyatrább a szolgáltatás a magyarországi kutaknál? Kérdések, amelyekre egyelőre hiába keressük a választ.
_Macika_
_Macika_ 2018. 10. 30. 12:31
#116618
Meggyőződésem szerint Kína és Amerika alakulóban lévő és szélesedő – akár katonai térre is kiterjedő – konfliktusa beláthatatlan következményeket hordoz magában. Ez a harc nem főként a kereskedelmei előnyökről vagy hátrányokról, hanem a következő évtizedek globális dominanciájáról szól. Márpedig Trump hatalmon maradása vagy bukása ezt a problémát nem fogja megoldani, ez egy – egyelőre – megoldhatatlan konfliktus, az amerikai elnök személyétől függetlenül.
_Macika_
_Macika_ 2018. 10. 30. 12:27
Előzmény: #116616  certibalazs
#116617
a gigász usa adósság mellett, de azt kína nem fogja megfizetni
jlsd jüán gyengülése
trump pofázhat, a dollár éppen azt szereti
micsoda ellentmondás
 
certibalazs
certibalazs 2018. 10. 30. 12:23
Előzmény: #116614  _Macika_
#116616
Erre gondoltam en is, ezert longoltam eur-t
Az en velemenyem hogy senkinek nem erdeke az eros dollar... 
Trump se szereti az eros dollart :))
_Macika_
_Macika_ 2018. 10. 30. 12:22
Előzmény: #116614  _Macika_
#116615
paradicsom leves, betűtészta !!!
túrós izé, süti
_Macika_
_Macika_ 2018. 10. 30. 12:12
Előzmény: #116610  certibalazs
#116614
dollár erő szétveri a világot
mocskos_spekulans
mocskos_spekulans 2018. 10. 30. 11:47
Előzmény: #116611  magnezium
#116613
semmi különöset lesznek benne számok :)))  reakció a lényeg. Nálam lefelé áll az is
mocskos_spekulans
mocskos_spekulans 2018. 10. 30. 11:44
Előzmény: #116610  certibalazs
#116612
de ez nem is volt meglepetés.
magnezium
magnezium 2018. 10. 30. 11:39
#116611
Sziasztok!
Mit vártok a mai Facebook jelentéstől? Tovább zuhan vagy nagyot fordul, mint a Twitter a múlt héten?
certibalazs
certibalazs 2018. 10. 30. 11:20
Előzmény: #116609  mocskos_spekulans
#116610
EU GDP adatok nem lettek jok
mocskos_spekulans
mocskos_spekulans 2018. 10. 30. 10:33
Előzmény: #116589  _Macika_
#116609
Ezt a 2700ra is mondták :-)
-bubu-
-bubu- 2018. 10. 30. 10:30
#116608
 
A Destatis is közzétette a friss munkaerőpiaci számokat Németországban. A munkanélküliek száma 11 ezer fővel csökkent októberben, a munkanélküliségi ráta a várakozásokkal összhangban 5,1 százalékon maradt. A foglalkoztatottak száma Németország újraegyesítése óta első alkalommal haladta meg a 45 millió főt. A szezonálisan kiigazított, a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) módszertana szerint számított munkanélküliségi ráta 3,4 százalékon áll.
Ma délelőtt jelenik meg az eurózóna harmadik negyedévre vonatkozó GDP-növekedési adatának első becslése. Az előzetes várakozások alapján a második negyedéves – éves bázison számított – 2,1 százalékos növekedés után visszafogottabb lehetett a lendület, 1,8 százalékos bővülésre számíthatunk, mely részben a magasabb bázisnak is köszönhető. A folyamat egybecseng az Európai Központi Bank várakozásaival, mely szerint az éves növekedés összességében 2 százalékos lehet, majd folyamatosan lassulhat, 2020-ban már csak 1,7 százalékos növekedést prognosztizál a jegybank. Ezt elsősorban a fokozódó munkaerőhiánnyal hozzák összefüggésbe, majd később a megtakarítási ráta emelkedése foghatja vissza a belső fogyasztást. A 2019-ben jó eséllyel szigorodó monetáris politika megdrágítja a vállalatok finanszírozását is, ez szintén lefelé mutató hatás a gazdasági növekedés szempontjából középtávon, de nagyobb visszaesésre nem számítanak.
 
Érdemes figyelemmel követni a német fogyasztói árindex októberi alakulását, melyet délután 14 órakor tesz közzé a Destatis. Most az előzetes értéket ismerhetjük meg, és a szeptemberben mért 2,3 százalék után, tovább emelkedhetett az infláció dinamikája, 2,4 százalékos értéket várnak éves bázison. Az Eurostat módszertana szerint számított, harmonizált fogyasztóiár-index szintén 2,4 százalékkal emelkedhetett éves bázison. 65-70 dolláros hordónkénti olajárfolyamot, és továbbra is élénk lakossági fogyasztást feltételezve, az éves átlagos infláció 2 százalék körül alakulhat Németországban, ami az eurózóna inflációja szempontjából sem másodlagos, hiszen az Európai Központi Bank csak 1,7 százalékos éves árnövekedést vár 2020-ig. A legutóbbi, szeptemberre vonatkozó adatközlés 2,1 százalékos növekedésről szólt, az éves átlagos infláció – szintén a fentieket feltételezve – 1,8 százalék felé közelíthet. Ugyanakkor a maginfláció továbbra is alacsony, ez jól mutatja, hogy elsősorban az üzemanyagárak növekedése okozza a fogyasztói árak emelkedését.
 
Holnap reggel dönt a japán jegybank, várakozásunk szerint ezúttal sem lesz változás a monetáris keretrendszerben. Ugyanakkor megjelenik a friss gazdasági előrejelzés, erre érdemes figyelni, hiszen képet kaphatunk a döntéshozók által várt inflációs pályáról, mely a későbbiekben leginkább befolyásolhatja majd a monetáris politikát. A legutóbbi előrejelzésben a 2019-es pénzügyi évre 1,5 százalékos maginflációt vártak. A japán jegybank legnagyobb félelme, hogy az Egyesült Államok protekcionista gazdaságpolitikája visszaveti a japán exportot, mely a gazdasági növekedés egyik motorja, ennek kezdeti jelei már látszódnak is az érkező adatokban.
 
Forrás: Bloomberg, Equilor Elemzés
tibbi60
tibbi60 2018. 10. 30. 10:11
Előzmény: #116605  _Macika_
#116607
sp futi rés
tibbi60
tibbi60 2018. 10. 30. 10:00
Előzmény: #116605  _Macika_
#116606
tovább fogják gyengíteni a jüan-t...rozsdás meg tovább rozsdásodik
_Macika_
_Macika_ 2018. 10. 30. 09:47
#116605
Erste kommentár
.
Míg tegnap a német autógyártók annak örültek, hogy Kína lefelezheti az 1,6 literes gépkocsiknál a forgalmi adót, addig estére Trump elrontotta a pozitív hangulatot azzal, hogy arról beszélt, hogy ha a november végi G20 csúcson sem tud a kínaiakkal megegyezni, akkor jöhet a maradék 267 milliárd dollárnyi kínai árura kivetendő vám. Ez pedig valamikor februárban lépne életbe, amelynek a hatása egyes számítások szerint már igen fájdalmas lenne Kína számára, hiszen akár 1,5 százalékponttal is csökkentheti a kínai GDP növekedést. Jelenleg 250 milliárd dollárnyi árura van kivetve vám úgy, hogy 50 milliárd dollárnyira 25 százalék, míg a többire 10 százalék a tétel. Az utóbbin is növekedne 25 százalékra, december 1-től. Egy szó mint száz, a negatív forgatókönyv komoly gazdasági növekedési lassulást hozna Kínában, amelyet valószínűleg a világ többi része is megérezne. Különben a Nasdaq tegnap napközben elesett a 7.000 pont alatti első komolyabb támaszig, miközben már eléggé túladott az index. Vagyis egyre inkább közeledni látszik valamiféle fordulat a lassan 15 százalékot közelítő esés után.
.
Ma jelent az Allergan, így híreket kaphatunk a cariprazine amerikai értékesítéséről, amely meghaladhatta a 130 millió dollárt, ami majd 7 milliárd forintot jelenthetett a Richter számára a harmadik negyedévben. Persze az érem másik oldala, hogy a román nagykereskedelmi értékesítés és az Esmya gyakorlatilag kiesett ebben a negyedévben (is).
.
Holnap hajnalban jelent a MOL, amely nagy valószínűséggel jelentős profitbővüléssel fog megörvendeztetni bennünket. Ez a magasabb kőolaj áraknak (kitermelési üzletág) és a magas üzemanyag keresletnek lesz köszönhető (finomítás és értékesítés).
.
A mai napon a pozitív kezdeti nyitás ellenére a DAX a nap végére visszacsúszhat a negatív tartományba, míg a BUX index inkább emelkedhet.Teljessé válhat a kereskedelmi háborúNem sokáig tartott a kezdeti lendület az amerikai piacon. Zárásra ismét komolyabb csökkenés bontakozott ki. A Dow, mely napon belül 500 pontot is mozgott 1%-ot, az S&P 0,7%-ot, a Nasdaq pedig 1,6%-ot csökkent. A tegnapi eséssel mindenkori csúcsáról már 10%-ot esett a Dow.
.
December elején jelentheti be Donald Trump, hogy az eddig még vámmal nem sújtott, körülbelül 267 milliárd dollár értékű Amerikába irányuló kínai exportra is vámot vet ki. Erre akkor kerülne sor, ha a november végi G20 csúcson nem járna eredménnyel az Amerika és Kína között elnöki szintű kereskedelmi egyeztetés. A december eleji bejelentés és a szokásos 60 napos egyeztetési időszak azt jelentené, hogy jövőre, a kínai holdújévvel egy időben élesednének a vámok. Ezzel a stratégiával Trump még nagyobb nyomást akar helyezni a kínai elnökre, Hszi Csin-ping-re a találkozót megelőzően.
.
Charles Evans, a chicagói Fed elnöke szerint a magas foglalkoztatottság miatt a munkaerőpiacról korábban kiszorult munkavállalók is visszatérhetnek a piacra, azonban a Fed-nek nincs lehetősége helyi szintű munkaerőpiaci problémák kezelésére, hiszen arra nem a monetáris politika eszköztára a megfelelő.
5200 katonát amerikai katonát vezényeltek a mexikói határra a Mexikó felől érkező, néhány ezer főt számláló közép-amerikai menekülthullám megállítására.Áfa csökkentéssel örvendeztetheti meg az autógyártókat KínaAz ázsiai piac meglehetősen nyugodtan viselte az erőteljes amerikai eladói hullámot. A Hang Seng 0,6%-ot csökkent, viszont a Shanghai index 1,2%-ot, a Nikkei pedig 1,5%-ot emelkedett.
.
Kínában a jelenlegi 10%-ról 5%-ra csökkenthetik a legfeljebb 1,6 literes motorral szerelt gépkocsik áfáját. A bejelentés egyelőre még nem hivatalos, de mivel a legfelsőbb gazdasági bizottság javaslata, így a tényleges bejelentésre valószínűleg már nem kell sokat várni. Az autóértékesítések 70%-a megfelel a javaslatban szereplő motorméretnek, vagyis a kínai autópiac nagy részére vonatkozna az áfa csökkentés. A lépéssel az erősödő középosztálynak kedveznek, mely jellemzően most vásárolja első gépkocsiját, másrészt igyekeznek elkerülni, hogy 2 évtizednyi növekedést követően csökkenjenek az újautó eladások. A hírre megugrott az európai autógyártók és azok beszállítóinak árfolyama, de a kínai autógyártók is 5-7%-os emelkedéssel reagáltak.
.
Tovább gyengült a kínai jüan a dollárral szemben, így az árfolyamot már csak egy hajszál választja el a lélektani 7-es szinttől.
A japán munkanélküliségi ráta a korábbi 2,4%-ról 2,3%-ra esett szeptemberben.Határidős piacokMind az amerikai, mind az európai határidős piacokon pozitív hangulat uralkodott ma reggel.
_Macika_
_Macika_ 2018. 10. 30. 09:41
Előzmény: #116603  _Macika_
#116604
lufthany -6%, bayer -1.5%
fékezi a daxot rendesen
https://www.derivate.bnpparibas.com/realtime/tabellen/dax
_Macika_
_Macika_ 2018. 10. 30. 09:41
Előzmény: #116602  -bubu-
#116603
)))))))))
-bubu-
-bubu- 2018. 10. 30. 09:40
Előzmény: #116601  _Macika_
#116602
a 38k ott van közvetlen az 1440 mellett :)))
_Macika_
_Macika_ 2018. 10. 30. 09:39
Előzmény: #116597  -bubu-
#116601
bux hati is megkergült )))
hol a 38K? sehol

Topik gazda

aktív fórumozók


friss hírek További hírek