Csak abban lehet bízni, hogy primitívek, és mint ilyen, nagyon elbizakodottak .
Persze tényleg össze kéne fogni minden olyan írástudónak, aki nem az ő kegyelmüktől függ. Azt, hogy hétfőn kihirdetem a nyerteseket,zömmel csókosokat, és két nap múlva enyhítek a feltételeken, azt a szocializmus utolsó 30 évében a legelvetemültebb " elvtársak" sem merték volna nyíltan megtenni.
csak még egy valamit majdnem elfelejtettem megkérdezni, már elnézést a columbo-zásért:
milyen körökben mozogsz, hogy a strómanhegyek mögött álló kis számú nyertesből olyan sokat ismersz és ők pont más politikai kötődésűek, mint ami feketén fehéren látszik jellemezni a túlnyomó többséget? lehet, hogy te a fideszességet eltérően értelmezed és az eredeti szakállasorbános korabeli fideszes értékrendhez viszonyítasz, mert akkor igazságod lehet
én meg személyesen ismerek olyanokat, akik griffmadáron repülve járnak munkába
1-1
Törölt felhasználó2013. 04. 26. 18:39
Törölt hozzászólás
#87
Törölt felhasználó2013. 04. 26. 18:38
Törölt hozzászólás
#86
Törölt felhasználó2013. 04. 26. 18:31
Előzmény:
törölt hozzászólás
#85
Főoldal
Kiderült: a Fidesz helyi vezérei döntötték el, ki nyithat trafikot
2013. április 26., péntek, 18:01 • Utolsó frissítés: 19 perce
Szerző: hvg.hu
A kormánypárt helyi potentátjai osztották el a dohányboltok üzemeltetésének jogát – tudta meg a hvg.hu több fideszes forrásból. A listát a választókerületi elnökök véleményezték, de volt olyan város is, ahol a kormánypárti frakcióval szavaztatták meg, ki nyithat trafikot. A kormánypárti politikusok több esetben a saját rokonaikat juttatták e lehetőséghez.
„Városunkban a trafikok bérleti jogáról egy frakcióülésen döntöttünk.” – ezt írta a hvg.hu szerkesztőségébe eljuttatott levelében az egyik megyeszékhely fideszes önkormányzati képviselője. A helyi politikust megkerestük telefonon, ellenőriztük, nem élt-e vissza valaki a nevével, de megerősítette állítását, viszont ragaszkodott az anonimitáshoz.
Szavai azonban megerősítették a hvg.hu-hoz korábban több, szintén kormánypárti forrásból eljutott értesüléseket a dohánybolt-pályázatok elbírálásának hátteréről. Ezek ugyanis arról szóltak, hogy az általuk ismert településeken a Fidesz választókerületi elnökei döntöttek arról, a pályázók közül kik nyerhetik el a nemzeti dohányboltok megnyitására feljogosító koncessziós jogot.
Mindez pedig magyarázatot adhat azokra a történetekre, amelyek kedd óta ömlenek a szerkesztőségbe, és amelyek helyi politikusok dohánykereskedelmi tapasztalat nélküli rokonai, barátai vagy éppen strómanjai által elnyert trafikjogokról szólnak.
Rettenetesen csalódottak és dühösek azok a pályázók, akik vesztettek a dohányboltok koncessziós pályázatán. A kormány azt ígérte, hogy a kisvállalkozókat, az üzletből a családjukat eltartókat, és – pozitív diszkriminációval – a speciális munkaképességűeket hozza helyzetbe. Ezzel szemben a trafikosok zöme bezárhatja a boltot, a kismamák és megváltozott munkaképességűek jó esetben alkalmazottként rúghatnak majd labdába, mert a jelek szerint őket valójában csak pontmaximalizálási adalékként írták bele a pályázatokba.
Ami az elbukott pályázókat leginkább sértette, hogy egyáltalán nem számított a szakmai múlt. „Három napja nem alszom, mert az állam megint elvesz tőlünk mindent. Csak most már nincs, aki az újabb változásig kihúzza” – kesereg Harcsa Lajos, aki 1972 óta üzemelteti boltját Budakalászon, de a trafikpályázaton nem nyertek.
Tömegesen nyertek viszont olyan pályázók, akik soha, egyetlen boltot sem üzemeltettek, sőt a nyertesnek ítélt pályázatukon túl egyelőre semmijük sincs meg a Nemzeti Dohánybolt megnyitásához. A nyertesek listáján például több CBA-vezető, fideszes képviselők – köztük Rogán Antal – szomszédai, jó barátai, feleségei, gyerekei szerepelnek.
Ami a módszert illeti, több vidéki város fideszes vezetéséhez tartozó forrásunk megerősítette értesülésünket, amely szerint a választókerületi elnökök megkapták a területükön dohánybolt nyitására pályázók listáját, hogy véleményezzék azt, majd a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. ez alapján hozta meg a döntését. Ez történt a már idézett képviselő szerint az ő városában is azzal, hogy ott a polgármesteri posztot is betöltő választókerületi elnök a Fidesz-frakciót is bevonta a döntésbe.
Forrásaink nem tudták megmondani, pontosan milyen szempontok alapján döntöttek a választókerületi elnökök, de az egyik alföldi városban volt arra is példa, hogy a saját felesége kapta meg az egyik lehetőséget, hogy trafikot nyisson a kisvárosban. Az egyik forrásunk városában a polgármester és ez egyik önkormányzati képviselő testvére is nyert trafikjogot, utóbbi nem is egyet.
A hvg.hu-nak mindezt elmondó fideszesek egyike úgy véli, vidéken nem biztos, hogy nagy üzlet lesz a trafik, de szerinte a kormánypárton belül úgy számolnak: ezek fontos találkozási pontok lesznek, ahol közvetlen kapcsolatba lehet lépni az emberekkel, például ha aláírásokat kell gyűjteni. Pletykaként terjed ugyanakkor a kormánypárti körökben, hogy a következő ciklusban talán az alkohol árusítását is monopolizálják, akkor pedig anyagilag is jövedelmezővé válhatnak az esetleg nemzeti dohány- és italbolttá alakuló üzletek.
A Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. hétfőn este tette közzé a dohányboltokra kiírt koncessziós pályázat eredményét, amelyek alapján július 1-jével 5415 dohánybolt nyílhat. Azóta áll a bál a dohányboltok koncessziós jogának kiosztása körül, mert a piacot valóban újraosztja a kormány: alig-alig maradhat dohányboltos az, aki eddig ebből élt, viszont olvasóink segítségével egyre több nyertes pályázóról derül ki, hogy kormánypárti kötődése van.
A Capo di tutti Capi már révbe ért, a Capo Bastone-k és a Consigliere-k is mind megkapták területüket. Most a Caporegime-k, a Soldato-k, és a Picciotto-k is kaptak pár falatot. A cigaretta, az alkohol és a szerencsejáték amúgy is hagyományos üzletágak. Várom a pénzváltás és a zacik mikor kerülnek felosztásra, csak hogy teljes legyen a portfolió legális része. Nem értem a meglepetést. Megmondta előre, egyszer kell nyerni, de akkor nagyon. Forza Ungheria!
nincs csönd... sokan egyre haragosabban hőbörögnek..
illetve döbbenet van... felocsúdni is alig bírnak egyesek. mert oké, várható volt, hogy kapnak cimbik is... de hogy minden cimbi 3-5 helyet vigyen el, az már sok... és az is elfogadhatatlan, hogy amúgy is milliárdos cégcsoportok szakítsák a legtöbbet... Miért kellett a Continentalnak a sok kisker hely??? nem lett volna elég nekik a nagyobb polcrész??? A Vimpex milliárdosának nem elég a nagyker profit, a kiskerből is még többet kellett nekik szakítaniuk???
és még a fenti cégeket is tudnám tolerálni, ha nyertek volna néhányat... de nem több tucatot, egyesek szerint több százat... és akkor még a névtelen strómanokról nem is beszéltünk... pont a vimpexes "Zoli" nyilatkozta, hogy milyen fontos a mérték... nesze neki mérték...
Trafiktörvény