LEGYEN AKKOR 25% ÁRRÁS VIKTOR SZAVAZTAD MER A LOPOS BANDÁDDAL!
trafikok kétharmada ráfizetés
Háromból csak egy trafiknak megy az üzlet, megkezdődött a lemorzsolódás, bezárják a nemrég nyitott üzletek egy részét - írta a Népszabadság.
Eddig kevesebb mint 10 trafik zárt be, illetve néhányan kértek 90 napos haladékot a nyitásra – közölte a Nemzeti Dohánykereskedelmi Zrt. (NDN) a Népszabadsággal.
Az NDN közölte, hogy a kérelmeket el fogják utasítani. A törvény szerint ugyanis a trafikjoggal felruházottat ellátási kötelezettség terheli, amennyiben hat napon keresztül nem árusít dohányt, úgy onnantól napi 10 ezer forint büntetést kell fizetnie, 30 nap után pedig elveszti trafikjogát.
De itt a megvalósítás nem a dohányzás visszaszorítása lett, hanem x havernak helyi monopol jog osztása... (a dohányzást vissza lehetett volna szorítani szimplán megemelt jövedéki adóval is)
Nem vagyok részletesen képben, de (hiányos) információim alapján nem nevezném korrektnek a pályáztatást a menet közbeni belenyúlással.
Az eredeti elképzelés, a dohányzás visszaszorításának célja szimpatikus volt, különös tekintettel a dohányzás okozta óriási társadalmi károkra (munkaidő kiesés, egészségkárosodás). Viszont az egyik inkorrekt megoldást egy benépszavazott másikkal nem lehet helyrehozni.
Normális kereskedelmi feltételek, normális hozzájutás a lehetőséghez és persze az eredeti célokat elérő megoldás, ez lenne a követendő cél szvsz.
szivacs, ezeket a trafik pályázatok alapján létrejött szerződéseket eleve semmisnek kellene tekinteni ha itt jogbiztonság lenne. A pályázati feltételeket időközben megváltoztatták, tehát egyenlőtlen volt a hozzáférés, a döntés politikailag motivált volt ami jogsértő, a kiválasztás harmadik fél számára bizonyíthatatlan (többek között kibontatlan vesztes pályázatok eltüntetésére)... szóval egy új kormánynak a semmiség kimondását kell ebben elérni és utána valóban az általad felvetett szempontokkal dönteni. Nem Felcsúti polgármesternek (szellemi sérülteknek), hanem valóban sérülteknek, saját jogukon, saját tulajdonukba adni, párthovatartozástól függetlenül... ;)
Bizonyára elkerülte a figyelmedet, hogy én az eredeti koncepciót (osztrák modell) támogattam azzal, hogy ha csak dohánytermék árusítható, akkor megfelelő árrést kell biztosítani a mozgássérültek, a munkanélkülieket és a kis családi vállalkozások számára. A pályázás közbeni változtatásokkal sem értettem egyet, mint ahogy egy olyan árrés megnépszavaztatásával, amely közgazdaságilag megalapozatlan és nem biztosítja a beruházások megtérülését és a szolíd polgári megélhetést az összes kötelezettség betartása mellett.
Szavaidból ítélve úgy vélem, hogy te magad is látod, hogy ez nem több, mint egy politikai visszavágás motiválta népszavazási javaslat ám gazdaságilag nem életképes megoldás, csak nem vagy képes ezt egyenesen felvállalni, vélhetően azért, mert érzelmileg motiváltnak érzed magad a fidesz-éra alatt téged ért hátrányok miatt.
(ha esetleg tévednék mert nem értek téged ilyen hátrányok, hanem más az alapja a túlmotiváltságodnak, akkor előre is elnézést kérek!)
Nagyon drukkolok most a fekete kereskedelemnek! Szabad kereskedelem híve vagyon nem támogatom semmiben az állami monopoliumot, mert az még a jóra nem vezetett!
és még egy: több törzsvevőnk áttért az "import" cigire... óriáis bukta lesz ez az államnak adózási szempontból radikálisan megnőtt a feketepiac... link
ráadásul buktam a marketing szerződéseket is... ami szintén jelentős tétel volt az én esetemben.
igen, most vannak dohányboltok, amelyek óriási haszont termelnek a mutyisoknak, és nekem van olyan üzletem, ahol megnőtt a forgalom, de sosem szabad egy tételt kiragadni egy ilyen komplex ügyből, lásd az előző hozzászólásom.
-nem írtam, hogy 90% feletti haszonforrásom volt.
-korábban is és most is árulok újságot
mivel elég alaposan benne vagyok, ráadásul van konkrét infóm versenytársak forgalmáról, mondok neked egy példát: nekem a kis vegyeskereskedések, akik árultak 20-30 fajta cigit, nem voltak versenytársaim, mert nálam korábban is több száz fajta cigi és dohányáru volt kapható. mindenki azt mondta, hogy 3-4 szeres forgalom lesz, jön a dőzsi-habzsi... mondogattam a szállítóimnak, hogy várjuk ki a végét, és a legtöbb esetben nekem lett igazam: a dohányboltokat egymás nyakára telepítették, és a nemzeti dohányboltok kénytelenek szinte teljes kínálatot tartani. zászlóshajó üzletem közvetlen közelébe (150m) 3 új dohánybolt települt, akik ugyan fogalmatlanok, de azért a növekedés lehetőségét elvették. a vonzáskörzetemben (kb 2 busz vagy villamosmegálló, nem belvárosról van szó) további 5 nemzeti dohánybolt települt oda, ahol igazán versenytársam eddig nem volt. eközben milliókat kellett (kölcsönből) a boltra költenem...
a 10%-os fix árrés bevezetését egyszerre ítélem el, mert ez volt kb az 5. módosítás a pályázat során, ugyanakkor
a mai szabályozói és adókörnyezetben teljesen abszurd megélni 3,5-5%-os árrésből, ha csak cigit árulna az ember. nekem a régi rendszer tökéletesen megfelelt. a visszajelzések alapján jól csináltam, amit csináltam, szerény de biztosan haszonból tudtam megélni, és fizetni az olyan költségeket, amit külsősök el sem tudnak képzelni.
most nagy beruházásra volt szükségem, aki nem ismer azok egy kisebb része összemos engem is a valóban mutyis trafikosokkal és magyarázkodnom kell(ene). egy törzsvevőm mondta, hogy nyugodjak meg, én nem vettem el senkitől semmit... erre jön egy idióta népszavazási kezdeményezés... ha ez átmegy a rendszerem, akkor meg fogom kérni a kezdeményező, hogy vegye át ingyen a boltjaimat, de viselje az anyagi következményeit is. nagy pofáraesés lenne...
A leggusztustalanabb az volt ebben az esetben,h kirtak egy palyazatot 3.3% arressel. Majd a haveroknak szetosztottak az uzleteket es az arrest meg haromszoroztak maguknak! Ez egy elore kitervelt fidesz hazugsag volt
Mivel te sem válaszolsz, akkor visszakérdezek.
Vajon mennyi újságot kell árusítani, hogy megélj pusztán újságárusításból, mert elvették tőled a dohánytermékek árusítását, ami a fő (jóval 90% feletti) haszonforrásod volt?
Folytathatunk "fiktív" szakmai vitákat a tény viszont az, hogy a nemzeti dohányboltosok minden szempontból kiváltságosok lettek (konkurencia eltörlése, nyitvatartás, vissza nem térítendő összegek stb.), mások, akiknek meg ez volt a fő bevétele (és megéltek belőle), azoktól meg elvették.
Arról nem is beszélve, hogy a mai nemzeti dohányboltok szembemennek az eredeti dohánybolt-propaganda szellemével. Többek között azzal, hogy csak dohányt lehet árulni, hátrányos helyzetűek kapják a jogokat stb.
A szakmai érveidről és hozzáértésedről meg annyit, hogy abszurd hogy nem tudsz különbséget tenni konkurenciamentes és konkurenciás 3,3% között, továbbá abszurdnak tartod a 3,3%-ot, amikor az sem mindegy, hogy minek a 3%-áról van szó (pl. nem mindegy, hogy 2 fiiléres újságot árulsz ekkora árréssel, dohányárút, vagy űrrakétát stb.).
A megélhetésről meg annyit, hogy nekem csak ismerősöm van dohányboltos és csak kvázi alvállalkozó (mert egy egyébként másik városban élő fideszes boltját) és hülyére keresi magát a másik fideszessel együtt, ergo ketten élnek az üzletből, azaz már csak 5%... ja és alkalmazottjai vannak a boltban.
Persze van olyan mozgássérült ismerősöm, aki meg nem tudta a továbbvinni. Egyébként főként újságot és cigit árult, de az újsággal zsebpénzt sem kereset, ezért zárt be.
Kezdem azt hinni, hogy vagy vállalkozó sem vagy, ha az vagy, akkor meg hülyének nézel itt bárkit, hogy előadhasd a nagy sírást.
légyszi mond meg nekem, hogy mekkora havi forgalom kellene csak dohánytermékből 3,3%-os árrés mellett, hogy minden költséget ki lehessen termelni?
várom levezetésed, és akkor majd folytathatjuk a szakmai vitát.
én elnézést kértem a vulgaritásért, de teljesen abszurd elvárni, hogy 3,3%-os árrésből meg lehessen élni... aki ezt nem látja be, az tényleg nincs tisztában a vállalkozói környezettel.
És te, aki drukkolsz a fideszmutyiknak kifizeted azoknak a kárát, akiktől elvetták a dohányárusítás jogát?
(Ismerek közöttük több mozgássérültet is és olyat, aki így munkanélküli lett.
Csak úgy emlékeztetőül: az eredeti propagandában a pl. a mozgássérülteket és a munkanélkülieket kívánták támogatni a doh. ár. jogokkal.)
Nem kötelező vállAmúgy meg nlni a szegény "veszteséges" konkurencia nélküli mutyiárusítást, elfogadni a tetszőleges nyitvatartásokat, vissza nem térítendő pénzösszegeket stb.
Vissza lehet állítani az eredeti rendszert.
Tele van csúsztatásokkal és lényeges tények figyelmen kívül hagyásával az írásod.
És a 3,5%-os konkorenciával terhelt árrés = 10%-os konkurencia nélküli árrés, 20 éves szerződéssel?
A nemzeti dohányboltosok árulhatnak dohányt, de bármi mást is, nincs meghatározott nyitvatartási rendszer stb. (Miközben a többiekre egy más egyenlőtlenebb szabályozás vonatkozik.)
Tehát akkor a nemzeti dohányboltosok indokolatlan előnyre juttatása a cél?
Az albán pékmaffia kapott kizárólagos árulási jogokat valakikhez képest? Nem, azaz az érvelésed ismét hibás.
Aki nem képes tárgyilagosan és szakmai alapon gondolkozni, az láthatólag te vagy.
bigyula!
alainnek teljesen igaza van, hagyd már békén, van elég baja nélküled is! Kötekedj inkább velem!
Például válaszolhatnál arra, hogy a #1028-ban szereplő kérdésekkel kapcsolatban van-e elképzelésed?
Kapsz egy bónuszkérdést is: támogatod-e azt a civil kezdeményezést, hogy a népszavazásra feltett kérdésben szereplő feltételekkel kötelező legyen vállalnia egy trafik üzemeltetését annak, aki megszavazza a 3,3%-ot és a csakdohány árusítást, úgy, hogy a teljes magánvagyonával felel az esetleges veszteségéért?
nem kell rákeresnem sehol, 10 éve üzemeltetek trafikot...
mondom, ha a mutyisok megszívatása a cél, ám legyen, de a 3,3%-os árrés se nem fair se nem reális.
tudod mit, legyen népszavazás arról, hogy egy kiló kenyér ne legyen több, mint 100 forint, mert rühellem az albán pékmaffiát... tíltsuk be a lidl-spar-tesco kenyérárusítást, legyenek nemzeti pékségek, de 100 forint legyen a kenyér, és kakaós csigát ne lehessen árulni...
hát a f.szomat ebbe az egész f.szságba és a sok mindent tudó outsiderre, legyen az s.gghülye hivatalnok, mutyis milliárdos vagy politikus, hazug arrogáns kormány és tárgyilagosan, szakmai alapokon gondolkodni képtelen outsider...
elnézést kérek a vulgaritásért, "kicsit" kikészített az elmúlt kb egy év...
rövid: És?
hosszú: Korábban nem nemzeti dohánybolnak hívták, korábban bárki árulhatta. Most gyakorlatilag előnybe hozták azokat, akik ezt is, azt is árulhatnak, azokhoz képest, akik dohányt nem.
Ha nagyon akarjuk, akkor ez esetleg EU-s jogokat is sért.
NEM 3,3%-os árréssel volt meghirdetve!!! egyszerűen nem ennyi volt előtte az árrés...
ELŐTTE minden mást lehetett a cigi mellett árulni...
nekem a cigi volt az egyik fő profilom, nem volt más út, minthogy pályázzak... ha nincs cigim, csődbe mentem volna...
A mutyiról nem tehetek, igen, brutál igazságtalan volt az, hogy 4500 bolt olyan kezekbe került, akik életükben nem árultak cigit, sőt, a nagy többség azt sem tudta/tudja, mi az a kiskereskedelem, ez a Vimpex-re is és a Tabán-ra is igaz...
"
-korábban sem 3,3% volt az árrés...
-korábban is lehetett mást árulni a dohánytermék mellett...
...a kedves kezdeményező kiszámolta-e, hogy milyen forgalom kellene ahhoz, hogy csak cigiből ekkora árrés mellett adókat bérleti díjakat, pénztárgépszalag költséget, stb, be tudja fizetni az ember, és esetleg a kölcsöntörlesztések mellett tudjon kenyeret adni a családjának???"
Anélkül, hogy sértő szeretnék lenni: Te kiszámoltad, hogy megéri-e 3.3%-os árréssel a bolt? Mert a pályázat/pályáztatás idején ekkora árréssel volt meghírdetve a 20 éves koncesszió. Egy csomóan emiatt nem is pályáztak! Ugyanis ők kiszámoolták, hogy nem éri meg. Őket hogyan kárpótolnád, ha nem új pályáztatással? Teljesen tisztességtelen volt utólag megemelni az árrést! Főleg úgy, hogy nagy valószínűséggel a bennfentesek pontosan tudták, hogy meg lesz emelve... És ez sem demagógia, sem populozmus.
"a fürdővízzel a gyereket is kiöntené ez a barom kezdeményezés."
Igen, kb. ennyire reális, szakmailag optimális döntéseket várhatunk, ha egyik vagy másik párt utálatából/szeretetéből táplálkozik csupán a választók döntéshozatala.
Esünk a ló egyik oldaláról a másikra és csodálkozunk, hogy nem tudjuk rendesen megülni és haladni vele.
Kb. ilyen eredményességű döntésre számíthatunk a választásokon is, mint ahogy a korábbi választásokon is történt: a választókhoz kötő fék hiányában az egyik párt után a másikkal szalad el a ló.
a fürdővízzel a gyereket is kiöntené ez a barom kezdeményezés.
-korábban sem 3,3% volt az árrés...
-korábban is lehetett mást árulni a dohánytermék mellett...
Ha a mutyisok szívatása a lényeg, oké, de mi lesz azokkal a mutatóban maradt trafikosokkal, akik megmaradhattak, nem mutyiztak, és most épp ez a kezdeményezés vinné őket (engem is) csődbe? a kedves kezdeményező megtérítené a beruházási költségeimet? a kedves kezdeményező kiszámolta-e, hogy milyen forgalom kellene ahhoz, hogy csak cigiből ekkora árrés mellett adókat bérleti díjakat, pénztárgépszalag költséget, stb, be tudja fizetni az ember, és esetleg a kölcsöntörlesztések mellett tudjon kenyeret adni a családjának???
ITT MINDENKI MÁS F.KÁVAL VERI A CSALÁNT... legfőképpen a kormány kúr el mindent, de az ilyen agyament barmok is rengeteget ártanak...
populizmus, demagógia RULEZ!!!
mikor lesz már végre a szakmaiság, a tisztesség, az igazságosság, stb. a fő szempont, amikor valamilyen döntés születik vagy amikor bármilyen döntéssel szemben valaki más kritikát fogalmaz meg??????????
Árulózással fedi fel magát a szekszárdi trafikhálózat:
"A szekszárdi trafikmutyik egy újabb fejezete sejlik fel egy facebookos szócsata mögött. A trafikügyet leleplező volt fideszes képviselőt a megyei iparkamara egyik tisztviselője árulónak minősítette, miközben kiderült, hogy ő maga is nyithatott két trafikot a városban. Csendestársa ráadásul az a vállalkozó, akit korábban az önkormányzat 200 millió forinttal segített ki, és akinek a polgármesterrel közös cége privatizált egy Volán-telephelyet."
"A Fidesz mindent megtesz, hogy a kellemetlen meglepetés, a napokban a Kúria által is jóváhagyott trafikellenes népszavazás ne válhasson politikailag még kellemetlenebbé. Az idő a kormánypártnak dolgozik: csoda kell, hogy a 2014-es országgyűlési választások előtt összejöjjön a referendum, amely korlátozná a cigarettára alkalmazható kiskereskedelmi árrést, és kizárólag a dohánytermékekre szorítaná vissza a nemzeti dohányboltok árukínálatát. A Fidesz által kinevezett választási bizottságon átcsúszott a kezdeményezés."
Tehát minél előbb össze kell gyűjteni az aláírásokat. Jó lenne több hasonló kezdeményezés lenne, az emberek végre kiállnának önmagukért.
Érdekelne a véleményed az #1001-ben szereplő kérdésekre:
"A bankkártyás topikban lehülyézték azt, aki 3% árréssel árul és én is megkaptam, hogy miért számolok csak 10% árréssel, holott annál jóval nagyobb árrés az indokolt a kiskereskedelemben.
Jó lenne végre eldönteni, hogy a 10% árrés akkor most horror magas, amit csökkenteni kell vagy túl kevés, mert még a kisker átlagtól is jóval lemarad!
Nekem mindegy és egyiket sem pártolom, csak jussatok dűlőre egymással, hogy akkor most növelni lenne indokolt vagy csökkenteni!?
Ugyanez a kérdés a jövedéki adóra is: sok most vagy kevés? Növeljék vagy csökkentsék? Mi lenne a helyes?"
Tehát:
1. a dohánytermékek 10% árrését
a.: csökkentsék 3,3%-ra
b.: maradjon 10%
c.: növeljék (mennyire?)
d.: ne szabályozzák, legyen akármennyi
2. a dohánytermékek jövedéki adóját
a.: csökkentsék (mennyire?)
b.: maradjon a mostani
c.: növeljék (mennyire?)
3. a rezsiköltségeket
a.: csökkentsék (mennyire?)
b.: maradjon a mostani (-10%-os)
c.: menjen vissza az eredetire
d.: növeljék (mennyire?)
e.: ne szabályozzák, legyen akármennyi
ha 500 az utcán, szemben a 900-al a boltban, több száz üzlet el sem kelt, akkor mi ebben az üzlet, és miért kell aggódni, hogy fideszesé a bolt, tudtommal Csányi Sanyi sem vett egy trafikot sem, miután eladta az OTP részvényeit
Segítek a megfejtésben. Az árrés a befektetendő tőkével, munkaerőigénnyel, kockázatokkal van összefüggésben. Nyilván a buszjegyárusítás semmilyen pótlólagos beruházást nem igényel, nincs költsége, kockázata, ráadásul senki nem szakosodik csak erre, plusztermékként meg főleg nincs pluszköltség vele, tehát miért is kéne, hogy magasabb árrése legyen? Egy élelmiszer esetében már tök más a szitu, annak tárolása költséges, megromolhat, leeshet a polról, így selejtaránnyal is kalkulálni kell, mozgatása, tárolása, eladása munkaerőigényesebb sokkal, mint egy buszjegyé, így nyilvánvalóan nagyobb árrés mellett éri csak meg árulni. Mégnagyobb egy ruházati bolt esetében az alkalmazandó árrés, mert magas a befektetési igény, magasabb a munkaerőigény, a selejt, eladatlan termékarány is magas, ráadásul a termékek kereslete is kiszámíthatatlanabb (egy kisbolt elég jól fel tudja mérni, mennyi ásványvíz fogy hetente, de egy ruházati bolt honnan a faszból tudja, hogy a piros-kék csíkos galléros póló vajon hogyan fogy majd és nyilván más áron jutnak hozzá, ha egyesével veszik, mintha rögtön 500-at rendelnek belőle).
Ezek persze trivialitások. Te szokás szerint vagy nem érted őket, vagy politikai nézeteid vélt alátámasztásaképpen együgyű módon nem akarsz róla tudomást venni...
Így persze megint csak azt történik, mint mindig: magadat égeted le.
Trafiktörvény