Topikgazda: Törölt felhasználó 1970. 01. 01. 01:00

Tőzsdei társaságok szereplése a Szigeten  

A Portfolio.hu elemzői ezúttal a nyári szezon gazdaságilag egyik leginkább meghatározó eseményét is meglátogatták annak érdekében, hogy megtudhassuk: a BÉT-en forgó társaságok közül ki használja ki a Sziget adta lehetőségeket. Empirikus tapasztalataink alapján kijelenthetjük, a nyertesek jellemzően a blue-chip-ek közül kerülnek ki, míg a kisebb cégek általában nem tudták kiaknázni a nagy lehetőséget.
A Sziget adta gazdasági lehetőségek közvetlenül természetesen nem minden tőzsdei társaságot érintenek, de láthatóan több olyan cég kihagyta az eseményt, amelyek potenciálisan jelen lehettek volna. A Sziget nagy nyertesének az OTP-t tartjuk, legnagyobb bankunk kellő ambíciókkal nyomul a fiatalok meghódítása érdekében. Az exkluzívan kihelyezett ATM-ek mellett még egy ideiglenes bankfiókot is létesített a területen.
Szintén hangsúlyos a Matáv jelenléte, de a távközlési óriásnak itt is szembe kell nézni az idők változásával: a kihelyezett telefonfülkék üresen konganak, a szigetlakó vagy látogató fiatalok között a mobil penetráció alighanem közel van a 100%-hoz. A mobilpiaci szegmens több apró érdekességet is tartalmazott: a fiatalok körében a Pannon GSM minden bizonnyal vezet a Westel előtt, s a Vodafone is nagyobb részt szakíthatott ki magának, mint a teljes piacon elért 7-8%. A Vodafone új tarifacsomagjának sikerét jelzi, hogy a 490 Ft-ért hálózaton belüli korlátlan beszélgetést kínáló társaság szolgáltatásával többen élő közvetítést adtak az egyes koncertekről a vidéki rokonságnak. A Matáv visszaszorulása az internet területén is szembetűnő volt: míg korábbi években a MatávNet és az Origo dominanciája érvényesült, addig most egy ingyenes szolgáltató található az internetes sátornál (Ezen a helyen fel kell hívnunk olvasóink figyelmét, hogy a Portfolio.hu oldalai természetesen a szigetes gépeken is elérhetőek. A tőzsde iránti érdeklődést jelzi, hogy az SMS üzenőfalon többször is láttuk megjelenni a legjobb tőzsdei internetes oldal címét.)
A blue-chip részvényeknél a Richter visszahúzódása érthető, a koncentráltan elérhető célközönség ellenére nem látunk semmiféle reklámot a cégtől, de termékei valószínűleg megtalálhatóak a patikában. A sürgősségi fogamzásgátlással foglalkozó sátor a nyitás előtt nem kapott akkora publicitást, mint a sok vitát kiváltó meleg-sátor, így a két különböző pólus reális forgalmának összehasonlítása is nehézségekbe ütközik. Szintén nem élt a közvetlen reklám lehetőségével a MOL, de a jól elhelyezett benzinkút (közvetlenül a Sziget bejáratánál) garantálja a sikert.
A small-cap cégek jellemzően a vesztesek közé tartoznak. A Zwack termékek természetesen megtalálhatóak, de keresni kell őket, még a fiataloknak szánt új termék (SMASH) sincs itt marketingelve. A Graboplast lobby sem volt eredményes, Tarlós polgármester úr az óbudaiakat védi, de a magyar ipart még nem: a hangszigetelt sátrakat Németországban vásárolták a szervezők, pedig a Grabo egyik leánycégének is kitűnő sátrai vannak (jó lenne erre odafigyelnie a főpolgármesteri terveket dédelgető óbudai elöljárónak!). A rendezvény idegenforgalmi jellege ellenére a szektor tőzsdei reprezentánsai (Danubius, Eravis) még csak egy sátor erejéig sincsenek jelen, s a pénzváltás sem az Ibusz pultjainál zajlik. A Sziget kommercializálódása nyomán javulnak az Elmű pozíciói (soha ekkora vurstli nem volt még), s a magasabb jövedelmű réteg megjelenésével viszont egyértelműen háttérbe szorul a Globus konzervek fogyasztása. A tőzsdéről most távozó Kékkútitól reálisan senki nem várta, hogy a középpontba kerül, viszont az abszolút esélyesnek tartott Brau-t is kiszorították a versenytársak.
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2020. 10. 07. 16:18
Törölt hozzászólás
#7
Törölt felhasználó 2001. 08. 03. 16:00
Előzmény: #1  Portfólió
#6
sziget rulez! nagyon kiraly! ki kell menni minden nap!
es vegre egy hely magyarorszagon, ami nem arrol szol, hogy undorito modon jol megkopasztjuk, atverjuk, becsapjuk es hulyenek nezzuk a vendeget. mert magyarorszagra ez a jellemzo. es ez az igazi orszagimazs, mert az imazst nem a kormany hatarozza meg, hanem az emberekben alakul ki. hungary =rip off. ez a valos orszagimazs, es ezen enyhit a sziget. ez tobbet er, mint a tobbszaz magyar nyelvu (?????????) oriasplakat, az eroltetett szlogenekkel!
Taki 2001. 08. 03. 14:31
Előzmény: #4  portfolio
#5
Én csak gratuálok a cikkhez,
nekem nagyon tettszett, az már kevésbé, hogy a Sziget ennyire elüzletiesedett, de erről nem Ti tehettek.
Taki
Portfolio
Portfolio 2001. 08. 03. 13:48
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#4
Kedves Batorkeszi!
Az írásba nem feltétlenül kell többet gondolni, mint amiről szól: egy kis Sziget fíling félig-meddig tőzsdei megközelítésben. Politika nulla, sajnálom, hogy ha az irónia nem érződött ki. Komolyan mondom, hogy semmi bajunk a Polgármester Úrral, se pro, se kontra.
A Sziget gazdasági jelentősége ugyanakkor tényleg nem kicsi. Van egy mrd Ft körüli költségvetés és 350,000 ember, amely sokat költ egy hét alatt. De ami még fontosabb: koncentráltan elérhetsz egy olyan jól fogyasztó közeget, amely az egy hét letelte után is a fogyasztód lehet.
Fizetés: tényleg jók a főnökök, s a Portfolio mindig is szociálisan érzékeny munkáltató volt :)
jancsika 2001. 08. 03. 13:31
Előzmény: #2  Törölt felhasználó
#3
Tisztelt Batorkeszi !
Nem tisztem megvédeni a portfolio cikkiróját, de ha véleményt alakítasz ki ezen a forumon azt ne felejtsd el, hogy itt alapvetően gazdasági és - hála Allahnak - nem politikai megközelítésű cikkek jelennek meg. Ezen cikk témája nem T.I vs sandman, hanem a magyar cégek nyomolása ezen a rendezvényen. És még valami sose bíráld azokat az embereket akik a saját F...-kal verik a csalánt és ilyen alapon az állami F1-et sem lehet összehasonlítani a szigettel.
Üdv
Törölt felhasználó 2001. 08. 03. 12:55
#2
Kedves Anonymus!
(Legalábbi s nekem cikked környezetéből nem derül ki a neved.) Így fogalmazol cikkedben: "Tarlós polgármester úr az óbudaiakat védi, de a magyar ipart még nem: a hangszigetelt sátrakat Németországban vásárolták a szervezők, pedig a Grabo egyik leánycégének is kitűnő sátrai vannak (jó lenne erre odafigyelnie a főpolgármesteri terveket dédelgető óbudai elöljárónak!)."
Miér t támadod a Polgármester Urat, amikor a cikkedből is kiderül, hogy nem Ő vette a sátrat. Képzelem milyen hörgés tört volna fel, ha ebbe beleszólt volna. Neki ugyanis pontosan az a dolga, amit tett: védi az Óbudaiak érdekeit és ezt a szervezők felé követelményekben fogalmazta meg pl. zajvédelem. Az, hogy ezt a szervezők hogyan oldják meg, az meg az ő dolguk. Erről Te tájékoztathatsz, ez a Te dolgod, de a minősítés szerintem meg nem. Illetve ha mégis azt teszed, akkor a cikked végén jelöld meg a támogatóidat, akik a pénzükért megmondják neked, hogy most kinek a lábába kell beleharapni!
Ha ugyanis a magyar ipart védené, akkor bugris mucsai lenne.
Azt is nyugodtan megírhattad volna cikked elején, hogy milyen számokra alapozva nevezed az időszak gazdaságilag meghatározó eseményének a Szigetet. Lehet, hogy az, de ezt láttatni kellene. Felveszi-e a versenyt pl. a Forma 1-el?
Jó Neked, hogy a főnököd egy ilyen gyenge cikkért még fizetést is ad Neked!
Na Hali! Bátorkeszi

Topik gazda

batorkeszi
5 4 3

aktív fórumozók


friss hírek További hírek