sziget rulez! nagyon kiraly! ki kell menni minden nap!
es vegre egy hely magyarorszagon, ami nem arrol szol, hogy undorito modon jol megkopasztjuk, atverjuk, becsapjuk es hulyenek nezzuk a vendeget. mert magyarorszagra ez a jellemzo. es ez az igazi orszagimazs, mert az imazst nem a kormany hatarozza meg, hanem az emberekben alakul ki. hungary =rip off. ez a valos orszagimazs, es ezen enyhit a sziget. ez tobbet er, mint a tobbszaz magyar nyelvu (?????????) oriasplakat, az eroltetett szlogenekkel!
es vegre egy hely magyarorszagon, ami nem arrol szol, hogy undorito modon jol megkopasztjuk, atverjuk, becsapjuk es hulyenek nezzuk a vendeget. mert magyarorszagra ez a jellemzo. es ez az igazi orszagimazs, mert az imazst nem a kormany hatarozza meg, hanem az emberekben alakul ki. hungary =rip off. ez a valos orszagimazs, es ezen enyhit a sziget. ez tobbet er, mint a tobbszaz magyar nyelvu (?????????) oriasplakat, az eroltetett szlogenekkel!
Tőzsdei társaságok szereplése a Szigeten
A Sziget adta gazdasági lehetőségek közvetlenül természetesen nem minden tőzsdei társaságot érintenek, de láthatóan több olyan cég kihagyta az eseményt, amelyek potenciálisan jelen lehettek volna. A Sziget nagy nyertesének az OTP-t tartjuk, legnagyobb bankunk kellő ambíciókkal nyomul a fiatalok meghódítása érdekében. Az exkluzívan kihelyezett ATM-ek mellett még egy ideiglenes bankfiókot is létesített a területen.
Szintén hangsúlyos a Matáv jelenléte, de a távközlési óriásnak itt is szembe kell nézni az idők változásával: a kihelyezett telefonfülkék üresen konganak, a szigetlakó vagy látogató fiatalok között a mobil penetráció alighanem közel van a 100%-hoz. A mobilpiaci szegmens több apró érdekességet is tartalmazott: a fiatalok körében a Pannon GSM minden bizonnyal vezet a Westel előtt, s a Vodafone is nagyobb részt szakíthatott ki magának, mint a teljes piacon elért 7-8%. A Vodafone új tarifacsomagjának sikerét jelzi, hogy a 490 Ft-ért hálózaton belüli korlátlan beszélgetést kínáló társaság szolgáltatásával többen élő közvetítést adtak az egyes koncertekről a vidéki rokonságnak. A Matáv visszaszorulása az internet területén is szembetűnő volt: míg korábbi években a MatávNet és az Origo dominanciája érvényesült, addig most egy ingyenes szolgáltató található az internetes sátornál (Ezen a helyen fel kell hívnunk olvasóink figyelmét, hogy a Portfolio.hu oldalai természetesen a szigetes gépeken is elérhetőek. A tőzsde iránti érdeklődést jelzi, hogy az SMS üzenőfalon többször is láttuk megjelenni a legjobb tőzsdei internetes oldal címét.)
A blue-chip részvényeknél a Richter visszahúzódása érthető, a koncentráltan elérhető célközönség ellenére nem látunk semmiféle reklámot a cégtől, de termékei valószínűleg megtalálhatóak a patikában. A sürgősségi fogamzásgátlással foglalkozó sátor a nyitás előtt nem kapott akkora publicitást, mint a sok vitát kiváltó meleg-sátor, így a két különböző pólus reális forgalmának összehasonlítása is nehézségekbe ütközik. Szintén nem élt a közvetlen reklám lehetőségével a MOL, de a jól elhelyezett benzinkút (közvetlenül a Sziget bejáratánál) garantálja a sikert.
A small-cap cégek jellemzően a vesztesek közé tartoznak. A Zwack termékek természetesen megtalálhatóak, de keresni kell őket, még a fiataloknak szánt új termék (SMASH) sincs itt marketingelve. A Graboplast lobby sem volt eredményes, Tarlós polgármester úr az óbudaiakat védi, de a magyar ipart még nem: a hangszigetelt sátrakat Németországban vásárolták a szervezők, pedig a Grabo egyik leánycégének is kitűnő sátrai vannak (jó lenne erre odafigyelnie a főpolgármesteri terveket dédelgető óbudai elöljárónak!). A rendezvény idegenforgalmi jellege ellenére a szektor tőzsdei reprezentánsai (Danubius, Eravis) még csak egy sátor erejéig sincsenek jelen, s a pénzváltás sem az Ibusz pultjainál zajlik. A Sziget kommercializálódása nyomán javulnak az Elmű pozíciói (soha ekkora vurstli nem volt még), s a magasabb jövedelmű réteg megjelenésével viszont egyértelműen háttérbe szorul a Globus konzervek fogyasztása. A tőzsdéről most távozó Kékkútitól reálisan senki nem várta, hogy a középpontba kerül, viszont az abszolút esélyesnek tartott Brau-t is kiszorították a versenytársak.