Topikgazda: Törölt felhasználó 2008. 07. 01. 11:07

Súlyos hibák a MÁV Cargo privatizációjánál - borul az állami költségvetés is?  

Ugrás a cikkhez
Egyáltalán nem teljesül, vagy végül legfeljebb 60 milliárd forint tiszta bevételt hozhat a költségvetésnek a MÁV Cargo privatizációs szerződése - derül ki a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) egy a MÁV-csoport jövőjét taglaló szakértői anyagából - írja a Népszabadság. A dokumentum tanúsága szerint a 102.5 milliárd forintos várható privatizációs bevétel teljes vagy részleges elmaradásának lehetőségére a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az időközben viharos gyorsasággal felszámolt Magyar Vasúti Hivatal (MVH) vezetői hívták fel a figyelmet, akik a problémákról közös levében tájékoztatták Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt is.

Eközben a lap úgy tudja, hogy az Állami Számvevőszék is súlyos hibákra, hiányosságokra figyelmeztetett vizsgálata alapján az időközben az év legjobb privatizációja címmel kitüntetett ügyletben. Abban például olyan vállalást tárt fel, amely akár 25 milliárddal is csökkentheti a privatizációs bevételt.

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=98960
Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
Törölt felhasználó 2009. 05. 07. 10:54
Előzmény: #6  Törölt felhasználó
#14
"Most jártam vidéken egy cégnél, az iparvágány évek óta használhatatlan, mert a közúti fuvarozás olcsóbb. Ilyen benzinár mellett hogy lehet ez? Csak úgy, hogy a MÁV Cargo bénázik."

A közúti fuvarozás (első sorban a vasutat helyettesítő kamionokkal) azért versenyképesebb, mint a vasút, mert míg a vasút építését, fejlesztését, karbantartását magátót a vasút-társaságtól várjuk el, addig a kamionosok a közpénzből épült utakon, szinte ingyen szállítanak.

Képzeld el, ha a kamionosoknak kellene saját maguknak utakat építeni, és minduntalan felújítani, akkor mennyire virágozna a kamionos szállítás!

(Az útdíjuk a töredékét sem fedezi azoknak a költségeknek és károknak, amelyek a kamionosok által használt utak építésével, fejlesztésével és felújításaival kapcsolatosak... Ismert - bár sajnos nem közismert - tény, hogy egyetlen kamion annyi amortizációt okoz az útban, mint 10.000 autó. A piaci útdíj-ban tehát 10.000-szeres különbségnek kell lennie: Pl autó 1Ft/km esetén is kamion 10.000 Ft/km-nek kellene lennie. Számold ki, mennyire lenne így versenyképes a közúti fuvarozás a vasúttal...)
watson
watson 2009. 05. 07. 08:28
#13
220 helyett CSAK (!???) 163 milliárdot ad az állam a MÁV-nak.

A MÁV Cargo pénzt meg már rég eltapsolták...
link
Törölt felhasználó 2008. 07. 01. 14:25
Előzmény: #11  Törölt felhasználó
#12
Hát már az is valami..:))
Törölt felhasználó 2008. 07. 01. 12:56
Előzmény: #10  Törölt felhasználó
#11
Értem.
Törölt felhasználó 2008. 07. 01. 12:55
Előzmény: #7  Törölt felhasználó
#10
Hi dlph!
Ehhez semmi értelmeset nem lehet hozzászólni. Akik azt hiszik, hogy nekik sikerült, tévednek.
prfecó 2008. 07. 01. 12:19
Előzmény: #8  Törölt felhasználó
#9
Én még emlékszem amikor Horn Gyula (törpe ) 6 millíárdért eladta Ferihegyet , Orbán visszaállamosította-( fizetett büntit 25 millíárdot) és 406 mílliárdért 2006 Mszp ismét eladta

Rendet kell tenni a vasutnál , miután szétlopták , nehéz sok pénzt kérni érte.
Buxi én megvenném a BKV -t , mielőtt Demszky azt is eladná !!!!
Törölt felhasználó 2008. 07. 01. 12:07
Előzmény: #7  Törölt felhasználó
#8
Örülök, hogy szóba került a dolog. Rendet kell tenni a vasútnál.
Törölt felhasználó 2008. 07. 01. 11:59
Előzmény: #5  Törölt felhasználó
#7
Én meg azon csodálkoztam volna, ha valami értelmeset is bírsz hozzászólni.
Törölt felhasználó 2008. 07. 01. 11:59
#6
Ez az ár még kettővel osztva is szép! Remélem nem fúrják meg, mert ez a szar is a nyakunkon marad, mint a MALÉV...

Most jártam vidéken egy cégnél, az iparvágány évek óta használhatatlan, mert a közúti fuvarozás olcsóbb. Ilyen benzinár mellett hogy lehet ez? Csak úgy, hogy a MÁV Cargo bénázik.
Törölt felhasználó 2008. 07. 01. 11:58
Előzmény: #4  Törölt felhasználó
#5
Pardon: gyöngytyúk
Törölt felhasználó 2008. 07. 01. 11:57
Előzmény: #3  Törölt felhasználó
#4
Csodálkoztam volna, ha erre a hírre nem buknak az ultraibolyák, mint gyönygytyúk a takonyra.
Törölt felhasználó 2008. 07. 01. 11:44
Előzmény: #1  portfolio
#3
ből is látszik, hogy Kókának igaza volt, amikor azt állította, hogy a gyurcsány vezette kormány, állam rossz tulajdonos!!!
Törölt felhasználó 2008. 07. 01. 11:27
Előzmény: #1  portfolio
#2
Most már érthető, miért kapott akkora pénzeket az a cég, aki kilobbizta ezt a szerződést.
Itt semmi nem változik, a szemünk előtt tüntetik el a maradék vagyont, és még kitüntetéseket is osztogatnak érte maguknak.
"az év legjobb privatizációja" Már régen nem vicces.

Topik gazda

gepida
5 5 4

aktív fórumozók


friss hírek További hírek