Mint oly sokan én is kezdő vagyok, de nagyon! Viszont szeretném megismerni elsősorban a shortolás technikai kivitelelezését (Erste NetbrokerPro rendszer technikai alapjai) illetve a mögöttes pszichológiáját.
Tehát az első kérdésem:
hogyan zajlik le egy teljes short művelet az ENP rendszerben?
De miért nem a számlámon lévő pénzt kezeli fedezetként?
Hisz ha nincs egyetlen részvényem sem, akkor is csak az marad fedezetnek, akkor nincs miből "kölcsönvenni" a részvényt
igen belenyúl a készletbe.. hiszen a te papírjaidat adod "kölcsön"
éppen ezért az egyedi shortok kerülöm ott, amiből van nekem..
szerintem értelmesebb, ha egyébként is a 4 bluból 2 esik, akkor hati shortra spekizni
Na, kipróbáltam a shortot, és hiába hangzik jól BUDFOX módszere, a gyakorlatban nem működik, belenyúlt a meglévő részvényeimre, hiába volt rájuk élő eladási megbízás felső limiten.
2340-en eladtam, majd 2320-on vettem vissza és LOFO-ra állítottam az eladást.
Nézem a portfolió részletest és eltűnt a lowest (2315 volt) és most 2320, amin visszavettem.
phxmike a #163 beírásod nagyon jól jött ezek szerint akkor most még nyugiban lehetünk egy ideig, a nagyok csak tornásszák vissza a veszteségieket a kicsik meg lovagolhatnak a hullámokon.
Szuper
Gyors kérdés: Equitasnál ha van X papírból mondjuk 100db-od, akkor hogy lehet pl. 1000db shortot nyitni, hogy azt a 100db-ot ne bántsa???
Kipróbáltam Budfox javaslatát, betettem a meglévő 100db-ot max. limit árra eladásra, de így is short nyitásnál megkérdezi, hogy FIFO vagy LIFO alapján akarok shortolni. Ezek szerint csak hozzányúl?
Aki pedig nem dobta 3000-en, hanem csak a támasz elesése után 2250-en, annak abban kell bíznia, hogy legalább 1500-ig lemegy, ahhoz, hogy min. nyerőben legyen.
Mert ha csak 2000-ig megy le, akkor 225.000/2000=112(,5) részvényt tud visszavenni, ami 3000-en 336.000-et ér vagyis a 75.000 veszteségét csak 36.000 nyereséggel pótolta, azaz jobban járt volna, ha ül benne, és semmit nem csinál.