Mint oly sokan én is kezdő vagyok, de nagyon! Viszont szeretném megismerni elsősorban a shortolás technikai kivitelelezését (Erste NetbrokerPro rendszer technikai alapjai) illetve a mögöttes pszichológiáját.
Tehát az első kérdésem:
hogyan zajlik le egy teljes short művelet az ENP rendszerben?
Iagzából az EQ nál elég kicsi a brókerdíj, az a 0.25% nem oszt, nem szoroz.
Ugyanakkor azért veszélyes, a dolog, mert sokszor előfordul, hogy aki nagy pénzekkel játszik, kiüti a stopokat, anélkül, hogy forduló lenne, ilyenkor dupla, vagy inkább tripla bukta jön.
én ennél "egyszerűbbet" találtam ki. Persze spanyol viasz.
Short-ra spekulálsz:
E: 100 db. 2500 Ft
ha besz@rik a helyzet, akkor
V: 200 db. 2530 Ft.
ha eléri a 2560-at, akkor 0-án vagyok, mehet a long :) tovább. Ha merész vagy, nem 200, hanem 200+x-vel fordítasz, és akkor hamarabb éred el a 0 pontot.
Ha nincs gáz, akkor
V 100 db. 2440-en pl.
Long-ra spekizel:
Logikus fordítottja a fentieknek. :)
Na, hogy tetszik. Csak közben meg ne forduljon 2* az árfolyam, mert akkor besz@rás, hogy megint fordítanod kell. Na, az izzasztó lenne.
ha shortolni, akarok, és biztosítani akarom magam a long ellen, akkor három megbízást kell adnom?
például:
1. E DT OTP 1000 DB 2320 FT
2. V DT OTP 1000 DB 2220 FT
3. V DT OTP 1000 DB 2420 FT (pl. 2405-es aktiválási áron)
1. mert arra számítok, hogy 2320-ről esni fog
2. mert 2220-ig gondolom az esést, ezért itt venném vissza
3. 2420-as stop, ha esetleg mégsem short, hanem long lesz
mert ha minden rv-emre van már az a kamu eladási megbízás, akkor is tudok DT Eladást indítani? DT szerződés szerint ekkor van vmilyen fedezetvizsgálat, de akkor mi a fedezet? Vagy csak TDT-ét indíthatok ha nincs rv-em? mert ez utóbbit nem szeretnék.
Szerintem is egy jó dolog a budfox megoldása. Egy dolog van, hogy ekkor csak kp.*tőkeáttétellel+(rv. diszkont?) long-olni (több napig, ekkor a bef. hitel aktiválódik!) vagy napon belül short-olni (mindenképpen zárni kell!).