Az árnyoldal
bizony Magyarország, ugyanis úgy néz ki, egy magyar cégnek talán itt a legnehezebb a feladata. A Rába esetében ez így van, hazai szinten nem tud olyan sikeres lenni, mint külföldön, illetve a kilátások is sokkal borúsabbak.
Suzuki
Stagnálást várnak a termelési darabszám tekintetében, esetleg egy 5%-os növekedést, de ezt annulálták a japán események, így marad a stagnálás.
A magyarországi Suzuki eladás szinte 0-ra esett vissza, ez elég agresszív csökkenés ahhoz képest, hogy volt olyan év, amikor 30.000 db-ot vettek.
MH
A költségvetési megszorítások, a 250 mrd-os zárolás, amit a minisztériumoktól vettek el előrevetíti, hogy a katonai járművekből származó bevétel szinten maradása már komoly eredmény. (ezt pozitív irányba mozdíthatja a manyup vagyon beáramlása)
Így a Jármű esetében is a növekedést az export megugrása generálhatja.
Magyar busz
Mintha hullámvasúton ülnénk. Egyik pillanatban szükséges a magyar járműpark nagy részének azonnali cseréje, majd utána bejelentik, hogy kiírták a használt buszokra a tendert.
Ezután megtudjuk, hogy elkészült a BKV eszközmegújító programja, mely új buszok és trolik vásárlásával számol. Ezután a BKV kap 11 mrd-ot, amit a régi buszok és trolik felújítására költ, meg venni akar használ buszokat (a használt buszok vételára valóban alacsonyabb, mint az újaké, de a fenntartási költségük meg jóval magasabb, így pár év alatt kifizetik a különbözetet…..)
Szóval a lényeg, hogy semmi nem történik, csak az egy helyben toporgás….. (ezt pozitív irányba mozdíthatja a manyup vagyon beáramlása)
Ingatlan
A másik tipikus magyar sajátosság.
Jellemző, hogy Győr 2011-2014-es gazdasági programjában (95.oldal) egyetlen egyszer sem szerepel a Rába neve, bezzeg az Audi. Félreértés ne essék, fontos az Audi, de rajta kívül elég sok magyar cég is van.
Ugyanis semmi nincs ingyen, ami látszik is, hiszen az Audi a napokban közölte, hogy 20 milliárd állami támogatást AKAR, és az önkormányzati programban is látszik, hogy az önkormányzatnak is jó pár milliárdot KELL költenie közművesítésre és útépítésre.
Így az Audi utáni második legnagyobb győri foglalkoztatónak már nem jutott hely.
A nagyobb önkormányzati fejlesztések között egyetlen egy van (aminél szóba jöhet a Rába), amihez ingatlant kell vásárolnia az önkormányzatnak, annak az összege is „csak” 300 m Ft.
Ezen a téren is megy a tökölés, azaz nem halad előre látványosan. Mivel a terület funkcióváltás alatt áll, ahhoz szükséges a rendezési terv és a szabályozási terv módosítása (enélkül nehéz bármit eladni), az meg az önkormányzat fennhatósága. Látszik is, mert 2010. márciusa óta érdemi hír nincs efelől.
Futómű
Legyen azért egy üdítő kivétel is, hiszen a Futómű hazai bevételei megugrottak (főleg a BPW termelésének felfutása és európai áttelepítése miatt), kétszeresére nőttek 2010-ben.
2011-ben ugyan kisebb ütemben, de folytatódhat a magyar piacról származó árbevétel növekedése (van még tér felfelé, mert a válság előtti szint még messze van ebben a szegmensben).
Úgy néz ki, hogy 2011-ben összességében a Futómű teljesíthet a legjobban (végre), vagyis a legnagyobb üzemi eredményt is ő termelheti meg.
bizony Magyarország, ugyanis úgy néz ki, egy magyar cégnek talán itt a legnehezebb a feladata. A Rába esetében ez így van, hazai szinten nem tud olyan sikeres lenni, mint külföldön, illetve a kilátások is sokkal borúsabbak.
Suzuki
Stagnálást várnak a termelési darabszám tekintetében, esetleg egy 5%-os növekedést, de ezt annulálták a japán események, így marad a stagnálás.
A magyarországi Suzuki eladás szinte 0-ra esett vissza, ez elég agresszív csökkenés ahhoz képest, hogy volt olyan év, amikor 30.000 db-ot vettek.
MH
A költségvetési megszorítások, a 250 mrd-os zárolás, amit a minisztériumoktól vettek el előrevetíti, hogy a katonai járművekből származó bevétel szinten maradása már komoly eredmény. (ezt pozitív irányba mozdíthatja a manyup vagyon beáramlása)
Így a Jármű esetében is a növekedést az export megugrása generálhatja.
Magyar busz
Mintha hullámvasúton ülnénk. Egyik pillanatban szükséges a magyar járműpark nagy részének azonnali cseréje, majd utána bejelentik, hogy kiírták a használt buszokra a tendert.
Ezután megtudjuk, hogy elkészült a BKV eszközmegújító programja, mely új buszok és trolik vásárlásával számol. Ezután a BKV kap 11 mrd-ot, amit a régi buszok és trolik felújítására költ, meg venni akar használ buszokat (a használt buszok vételára valóban alacsonyabb, mint az újaké, de a fenntartási költségük meg jóval magasabb, így pár év alatt kifizetik a különbözetet…..)
Szóval a lényeg, hogy semmi nem történik, csak az egy helyben toporgás….. (ezt pozitív irányba mozdíthatja a manyup vagyon beáramlása)
Ingatlan
A másik tipikus magyar sajátosság.
Jellemző, hogy Győr 2011-2014-es gazdasági programjában (95.oldal) egyetlen egyszer sem szerepel a Rába neve, bezzeg az Audi. Félreértés ne essék, fontos az Audi, de rajta kívül elég sok magyar cég is van.
Ugyanis semmi nincs ingyen, ami látszik is, hiszen az Audi a napokban közölte, hogy 20 milliárd állami támogatást AKAR, és az önkormányzati programban is látszik, hogy az önkormányzatnak is jó pár milliárdot KELL költenie közművesítésre és útépítésre.
Így az Audi utáni második legnagyobb győri foglalkoztatónak már nem jutott hely.
A nagyobb önkormányzati fejlesztések között egyetlen egy van (aminél szóba jöhet a Rába), amihez ingatlant kell vásárolnia az önkormányzatnak, annak az összege is „csak” 300 m Ft.
Ezen a téren is megy a tökölés, azaz nem halad előre látványosan. Mivel a terület funkcióváltás alatt áll, ahhoz szükséges a rendezési terv és a szabályozási terv módosítása (enélkül nehéz bármit eladni), az meg az önkormányzat fennhatósága. Látszik is, mert 2010. márciusa óta érdemi hír nincs efelől.
Futómű
Legyen azért egy üdítő kivétel is, hiszen a Futómű hazai bevételei megugrottak (főleg a BPW termelésének felfutása és európai áttelepítése miatt), kétszeresére nőttek 2010-ben.
2011-ben ugyan kisebb ütemben, de folytatódhat a magyar piacról származó árbevétel növekedése (van még tér felfelé, mert a válság előtti szint még messze van ebben a szegmensben).
Úgy néz ki, hogy 2011-ben összességében a Futómű teljesíthet a legjobban (végre), vagyis a legnagyobb üzemi eredményt is ő termelheti meg.
Rába elemzések, elmélkedések
Véleményem szerint elérkezett az idő, hogy a Rába topik szétváljon.
Ebben a topikban szeretném, ha kizárólag szakmai elemzések hozzászólások és beszélgetések szerepelnének, mivel ezek a láma topikban, a hsz-ek növekedése miatt eltűnnek, illetve nagyon sok időráfordítással találhatóak meg.
A láma topik tökéletes helye a piac rezzenéseinek reakcióira, az árfolyam alakulások okainak találgatására, technikai elemzésre, stb.
Hasonló jellegű hsz-eimet én is oda írogatom.
Ha ez megvalósulna, viszonylag kevés időráfordítással mindenki az érdeklődésének megfelelő információt tudná megkapni a társaságról.
Lehet, hogy ez a kezdeményezés elhal, vagy nem működik, de egy próbát mindenképpen megér.