Portfolio Portfolio
5
5
1
2013. május 30. | 11:20
#1

Orbán: Nem lehetetlen az egy számjegyű szja  

ugrás a cikkhez
Nem lehetetlen az egy számjegyű személyi jövedelemadó (szja) bevezetése Magyarországon - mondta Orbán Viktor miniszterelnök csütörtökön. A kormányfő a Fókuszban a nemzeti érdek című budapesti konferencián Európa egyik legígéretesebb gazdaságának...

a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=3&i=184597
Rendezés
Hozzászólások oldalanként
2013. június 02. | 09:51
előzmény: #88  signal2
#100
2 gyermeket nevelve 100 ezer után 81 ezer a nettó. Ez több, mint 2010-ben.

2010-ben mennyi volt.

Ugyanezt összehasonlíthatod 200 ezres fizetésre is.
2013. június 02. | 09:49
előzmény: #94  Bekre_Pal
#99
Ok, helyettesítsük a példába az egy milliót.

5% vagyis minden huszadik egy millát keres. Akkor a 240 ezres átlaghoz 19 * x + 100000 = 20 * 240 000

x = 200 000

Ez már nincsen is olyan messze az átlagtól.
2013. június 02. | 09:48
#98
Igazságos adó nem volt,nincsen és nem is lesz. Mindig lesz egy réteg akit hátrányosan érint. Ezért jó az a rendszer ami a „legkevesebbet” vonja el direkt módon.

Tudom a „ha” –val kezdődő mondatnak semmi értelme…,de....

Amennyiben a rendszerváltáskor a meglévő vagyont úgy csoportosították volna miszerint a nyugdíjalapnak adnak egy akkora szeletet amiből tudja fizetni a soron következő részeket és vele párhuzamosan létrehoznak egy saját számlás rendszert ez lehetett volna magán vagy állami is. Természetesen jól beszabályozva, nem úgy ahogyan azt a szocialisták kitalálták. Így a kormányoknak már nem lett volna érdeke szavazatszerzés céljából ezen a területen „kampányolni”.

A következő terület az EÜ ami viszi a pénzt. A jövedelmet érintő járulék rendszert is lehetett volna „egyszerűsíteni”. A munkáltató kifizet egy „extraszuperbruttó” bért és részéről befejezve. Ebből utalja a munkavállaló a nyugdíjjárulékot,EÜ járulékot és az SZJA-t.
Aki dolgozik az teljes EÜ ellátást kap, ezzel párhuzamosan lehetett volna létesíteni egy magánbiztosítós EÜ rendszert amit önkéntes alapon fizethetnének.
Bevezették volna a „kétszintű” EÜ ellátást az egyik csak alap és sürgősségi esetre vonatkozna a másik teljes ellátást biztosítana..
Aki elveszíti a munkáját,de rendelkezik magán biztosítással annak maradna a teljes, aki nem kötött az mn-ként már csak sürgősségit kaphatna.
A nyugdíjasok és a tanulók pedig teljes ellátásra lennének jogosultak. A nyugdíjasoknál megszűnne a jogosultság azok esetében akik már az új rendszerben kezdenek el dolgozni és nem választják a magán biztosítót és betegség vagy baleset miatt rokkannak le.

Az oktatás területén is lehetett volna változtatni.
18 éves korig vagy a középiskola elvégzéséig ingyenes és utána minden szaknak egy meghatározott összegű képzési hozzájárulás kellett volna bevezetni. Az állam ugyanilyen összeg erejéig ösztöndíjat adna minden olyan tanulónak aki egy előre meghatározott átlagot teljesít. Aki nem hozza az átlagot az arányosan megfizeti a következő félévben a rá eső részt amivel csökken az ösztöndíja. Aki bukik az kiesik egy félévre az „ingyenes” oktatásból. Egy sikeres félév után ismét visszakerülhet. Minden első diploma esetében . A másod ill. többi diploma pedig már fizetős. Amennyi fél évig kapta az állami ösztöndíjat annyi Magyarországon ledolgozott időt kellene igazolnia a végzést követő 10 évben amibe beszámítana a mn. idő és a GYES-GYED is.

A szociális rendszeren és a mn-segély rendszeren is volna mit javítani.

Ilyen mértékű eladósodottság mellett már ezen intézkedéseknek a bevezetésére „O” az esély.

szvsz
2013. június 02. | 09:41
előzmény: #95  p-b
#97
Látatlanban 10x többet értek a matematikához, mint te.

A vitánkhoz hogyan jön a linked?

Belinkeljem, hogy a válság kitörése óta a világ vezető gazdaságában mennyien élnek food stamp-en?
Az elszegényedést az egykulcsos adóhoz keverni elég furcsa.
p-b
2013. június 02. | 09:20
előzmény: #89  Törölt felhasználó
#96
Na ennek a hülye, meg az elvakult tapsikol, az eszesebbje azt mondja, hogy nem jó.

Sajnos az elvakultak és hülyék lesznek 2014 tavaszán is többségben.
Nekik gyengébb a felfogó és kombinatív képességük, nekik kell még egy ciklus, hogy észrevegyék a vesztüket.
p-b
2013. június 02. | 08:59
előzmény: #93  jumbo2
#95
ált. oskola alsó tagozat.
átlagszámítás.
> 4 milla ember él létminimum alatt. Elég meggyőző a szám? link
2013. június 02. | 08:47
előzmény: #93  jumbo2
#94
egyet meg másfelet is szoktak keresni, mégpedig több, mint 1%, úgyhogy mégiscsak jó a példája
2013. június 02. | 08:28
előzmény: #84  Koli80
#93
2 millió bruttót kevesebb, mint 1% keres, úgyhogy rossz a példád.
2013. június 02. | 05:21
előzmény: #91  Törölt felhasználó
#92
Nem, majd az "aljas, extra profitra törő vállalkozások" ingyen fognak papírozgatni, percdíjakat regisztrálni stb. meg még lenyelik az adót is. ;)

Ha elfogadjuk a propagandáikat, akkor elvből nem következhet az ilyen dolgokból nyereség. Csak ennyit kéne belátni. De miután megkapják a saját emelt díjas pl. telefonszámláikat (ami ellen korábban tiltakoztak és nagyobb mértékű emelést tartalmaz, minta mennyit elvett az állam) még akkor sem hiszik el. Akkor szerinted el fogják az hinni, hogy ilyenek miatt lesz nagyobb valószynűséggel mondjuk áramszünet?
Törölt felhasználó
2013. június 01. | 22:45
előzmény: #90  p-b
#91
Tanulságos ábra. És érdemes egy picit a számokon is elgondolkozni. Összesen kb. 200 mrd az, ami nem került beruházásra az elmúlt 3 évben, pedig a korábbi szint alapján növekedés feltételezése nélkül beruházott volna a szektor. Az állam ugyanezen idő alatt kb. 150 mrd-ot szedett be onnan különadóként. Legalább -200 mrd a nemzetgazdaságnak cserébe +150 az államnak. Nagy üzlet. Orbán hívek tapsikolnak, hogy de jól megfingatta ezt a köcsög profitéhes bandát is a vezér, az okosabbja akkor is azt mondta, hogy csak óvatosan, nehogy többet vigyen, mint amit hoz...

Orbánék totál kádári, komcsi felfogásúak, azt hiszik következmények nélkül bármit keresztülverhetnek a piacokon.
p-b
2013. június 01. | 22:23
előzmény: #89  Törölt felhasználó
#90
Törölt felhasználó
2013. június 01. | 22:06
előzmény: #88  signal2
#89
És tedd hozzá, hogy mindezt a "jelentős" adócsökkentést (amit ugye 20% élvez, 80 nem) úgy értük el, hogy közben:
- 52-ről 60 fölé nőtt az adófajták száma a söralátét adózást hirdető kormánynál.
- A szénné adóztatott gazdaság recesszióba fordult, a beruházások szakadnak.
- Feléltünk 3000 mrd-nyi MNYP vagyont, amit 13 év alatt kényszer takarékoskodtunk össze.

Na ennek a hülye, meg az elvakult tapsikol, az eszesebbje azt mondja, hogy nem jó.
2013. június 01. | 17:00
előzmény: #79  jumbo2
#88
1. Leírtam az előző HSZ-ben, hogy az átlagkereset felett kb. a munkavállalók 20%-a keres, tehát ennyien jártak jól az adóváltoztatásokkal.

2.Korábban is volt gyermekek utáni adójóváírás, de egyébként csak azért nem foglalkoztam vele, mert akkor figyelembe kellett volna venni, hogy hány gyerek, stb, és egy ilyen összehasonlításnak nem egy ilyen fórum a helye.

3. Na ez az állításod a legnagyobb baromság. A bruttó minimálbér valóban felment 73.500-ról 98.000-re, de ez nettóban így néz ki: 60.236 -> 64.190. Igen, jelenleg 98.000 Ft-ból 64.190 marad a zsebben. Közben az infláció: 2010: 4,98%, 2011: 3,9%, 2012: 5,7%. Tehát a 2010-es 60.236 Ft nettó minimálbér akkor őrizte volna meg a reálértékét, ha legalább 69.394-re ment volna fel. Összességében azonban a jelentős számú minimálbéres mintegy 7,5% reálbércsökkenést szenvedett el. Arról nem is beszélva, hogy azóta több, mint e200.000 rabszolgát foglalkoztat az állam 47.000 Ft-ért. A létminimum 80.000 Ft...

Egy minimálbéres foglalkoztatásának összköltsége pedig 93.000 Ft-ról 124 ezer Ft-ra nőtt. Tehát míg 2010-ben az állam 33.000 Ft-t keresett egy minimálbéresen, 2013-ban 60.000-et. Az effektív adóterhelés 35%-ról 48%-ra nőtt.

Mert Magyarország jobban teljesít.
És ezt rengetegen beszopják...
2013. június 01. | 14:07
előzmény: #79  jumbo2
#87
A minimálbér nettója nem nőtt, csak a vállalkozások több járulékot fizetnek ez miatt az alkalmazottak után. Br. 200 k alatt a gyermektelenek, illetve 16 évesnél idősebb gyermekkel rendelkezők egy fillérrel sem kapnak többet. A munkatársaim zöme csak a tavalyi " kötelező" bérkompenzáció miat nem kapott KEVESEBBET az adócsökkentés miatt.
2013. június 01. | 07:06
előzmény: #79  jumbo2
#86
Lett a minimálbéren adó és előzőleg volta adó? (Akkor ezt vonjuk le az utóbbiból.) Nem véletlen a "nettó kavarás-keverés" a statisztikákban.

Évről évre van infláció, bár most kisebb, de akkor is van. (Ezt is kalkuláljuk be.) Ne a mostani legalacsonyabb inflációt számoljuk mint egy átlagnak, örök érvényűnek.
Mi lesz, ha elkezd embelkedni? Azonnal "módszertant" változtatnia, hogy megmagyarázzák... csak akkor kiderül, hogy az átlag se jó. De beragasztani sem lehet, mint az adósságnyomásmérőt annó, tehát marad a hallgatás.

A Kormány éppen azzal érvel, hogy azért kell a komcsi típusú párválasztó program, mert nincsenek családok. (A 30év alatti férfiak körében 90%-a, a nők körében 80%-a egyedülálló a gyerekvállalás meg csökken.)
De ide persze rontja a statisztikát az, hogy azoknak, akiknek ált. sok gyerekük ven még, azok pont kis jövedelműek közé tartoznak és nem tudnak akkora támogatást ígénybe venni.
És ez előbb-utóbb öngerjesztő folyamat, azaz még kevesebb lesz a gyerekvállalás (lásd. ma már a sokat emlegetett cigányság körében is zuhan a gyerekvállalás, pedig eddig jórész ők húzták a statisztikát).

Aztán számoljuk be, hogy ennek a mesterséges infláció csökkentésnek előbb-utóbb meglesz a böjtje és akkor ilyen téren is romlani fognak a statisztikák.... csak legfeljebb már termékek lesznek benne, meg persze pár dolog lerohad, meg rontja a munkanélküliségi statisztikát. És előbb-utóbb elfogynak a közmunkára felhasználható, kis értéket teremtő EU-s pénzek és még olyan béren sem lehet foglalkoztatni a közmunkásokat. Sőt ma már a külföldi munkahelyek sem az igaziak.

"Jaj csak jönne már az a választás, mert egyre nehezebb trükkökkel, egy-egy apróbb pozitív statisztikát kreálni a tömérdek romló adatokból!"
2013. június 01. | 06:42
előzmény: #84  Koli80
#85
Nem véletlenül szeretik a statisztikai átlagot párosítani a magasabb jövedelműek megsegítésével, mert automatikusan szárnyal az átlag, még akkor is, ha a legszegényebbek lassan csúsznak le.

Persze van még jónéhány ilyen trükk. Pl. köztisztviselők közalkalmazottá minősítésa, ami automatikusan köztisztviselői leépítést és közalkalmazotti bérnövekményt jelenthet.
De ez a miniszterek államtitkárrá való átnevezése ehhez hasonló propagandisztikus előnyöket jelenthet, még akkor is, ha nem történik semmi változás, de még akkor is, ha a változás valójában pont negatív.

Érdemes odafigyelni ezekre a trükkökre. ;)
2013. június 01. | 00:55
előzmény: #79  jumbo2
#84
1. 230 ezer az átlagkereset jelenleg vagyis az átlagkeresetűnek nem csökkent a fizetése.
Nem számítok hogy válaszolsz de azért elmondom.
Az átlag kereset értéke nem azt jelenti hogy a tőbbség 230 ezret keres vagy ebből élne hanem van 19 ember 100 ezer ftos fizetéssel meg egy államtítkár 2.5milliós fizetéssel és így jőn ki az átlag vagyis 19 ember roszul jár 1 nem ez a baj,és vannak akik 10-20 milliót is keresnek azok hány minimálbért fel javítanak? De erre ha már elkezdesz dolgozni magad is rá fogsz jönni.
Törölt felhasználó
2013. május 31. | 23:23
előzmény: #79  jumbo2
#83
"Becslésem szerint max. 20%-nak csökkent a fizetése"

Egy gazdasági fórumon illene a statisztikákat, tényadatokat, elemzéseket előnybe részesíteni Szíjjártótól átvett vagy hasraütés szerű becsléseknél.
Törölt felhasználó
2013. május 31. | 23:20
előzmény: #80  jumbo2
#82
"Az USA, Japán nem protekcionista?

Vagy a franciák?"

És mi ezek közül:
- Melyik országhoz vagyunk hasonló méretűek? Egyik se.
- Melyik országéval hasonló nagyságú saját iparral rendelkezünk? Egyik se.
Törölt felhasználó
2013. május 31. | 23:17
előzmény: #79  jumbo2
#81
1. Jelenleg, 2010-ben még nem az volt, így akkor az átlagnak is csökkent a nettója.
2. A gyerekkedvezmény külön téma.
3. "A minimálbér az infláció felett emelkedett, úgyhogy a rengeteg minimálbéresre sem igaz az állítás". A bruttóra ez igaz, de a nettóra nem.

Topik gazda

Portfolio
Portfolio
5 5 1

aktív fórumozók

friss hírek

AZ OLDAL TETEJÉRE