Annak az az oka, hogy mielőtt megvették volna BÉT közlemény formájában (félre)tájékoztatták a befektetőket, valamint az, hogy saját elmondásuk alapján akadt olyan, amiért részvénnyel fizettek ... úgy ahogy. Már a legelején leírtam, hogy ez mit fog eredményezni a 4IG topikban és azóta se írtam oda.
Köszönöm, elolvastam. - Kissé furcsa, hogy a nagy Kínának a csöppnyi kis Magyarország 1000 milliárdjára van szüksége. Miközben rengeteg fölös pénze van, és azt éppen a mi 1000 milliárdos hitelünkön akarja kamatoztatni egy teljesen értelmetlen "sehová sem vezető" (Budapest és Belgrád ezek szerint nem is létezik) vasút baromi költséges megépítésébe rejtve. Nyilván ebbe a hasznavehetetlenségi faktorba egy gőzös járatot kell megépítenünk, amit most valami hihetetlen sebességű korszerű vonatnak akarnak eladni. Az országunk kínai adósságcsapdába kerül, rögtön az orosz adósságcsapda után, amit PAKS 2 szintén soha meg nem épülő és teljesen fölösleges áramellátást termelő erőműve álcájába kaptunk a nyakunkba. A cikk már ki sem tér olyan lényegtelen részekre, hogy a vajdasági magyarság végre könnye elérhetővé válik, ezzel némileg kiszabadulva a nehéz életkörülményekből. Értsd gazdasági, kulturális élet. Valamint az a "lényegtelen" hozadék is feledésbe merül, hogy a magyar-szerb ellentétek enyhülhetnének. Ja, és miközben kiszipolyoznak minket a kínaiak és veszteséget okoznak, mégis Orbán "szakít egymilliárd dollárt". Arra is felhívja a cikkíró a figyelmünket, hogy Hszi Csin-ping oly kisstílű vezető, hogy ennyi pénzért (hogy ez mennyi is valójában, arról nem ír a fáma) képes a nagyvilág előtt üzletet kötni, amit építkezésnek fognak álcázni. - Azt kell, hogy mondjam, komolytalan, szedett-vedett hablaty ez a cikk. És nem azért, mert felderített volna egy csúnya dolgot, amit ellenünk készülnek elkövetni, hanem azért mert önellentmondásoktól hemzseg és megalapozatlan, illogikus kijelentéseket tesz. - Nyilván a közös magyar -kínai egyetemen is nem tudásmegosztás és képzés fog zajlani, hanem kolbász töltés. - Nem vagyok O. hívő, de ez a cikk az újságírás szégyene, mint ahogyan a másik oldalon is vannak igen trágya bértollnokok.
Szerintem nem én hoztam ott szóba, csak kialakult róla egy beszélgetés. Itt is elég gyakran megy 4ig ekézése ha visszaolvasgatsz. Annak vajon mi az oka?
Nagyon köszönöm, megtisztel, hogy ilyen szorosan követed a pf fórumon mikor, hol, mit írok és kinek. Álmomban nem gondoltam volna, hogy értékes idődet erre pazarlod. Hogy hol van részvényem, azt nyilván nem tudhatod, azt sem, hogy itt van-e. Még meg is lepődhetnél akár. Azt sem tudtam eddig, hogy Opus topicba csak úgy lehet véleményt írni, ha azt 4ig-hez viszonyítjuk. Most tételezzük fel egy röpke pillanatra, hogy azon kívül amit a témához beírtam, soha semmit nem írtam sehová, azaz csak úgy önmagában létezik. Akkor mi lenne a válaszod rá? Egyébként ahogy írtam is, sok nyerőt minden Opus részvényesnek is!
Amikor az állam Mol részvényt vásárolt arról mit írtak? Gondolom nem azt, hogy az ezen részesedés után fizetett osztalékot majd az oktatásra lehet fordítani...
Rendben. Kíváncsi vagyok, hogy 50, 80, 100 év múlva milyen áru- és személyszállítási díjtételekkel számoltak, ami a mi zsebünkbe jönne. Hogy csak egy tételt említsek a sokból.
Ez hogy jön ide? Ez az Opus topicja. Szóval én az Opus topikjában meg sem említhetem a 4IG-t. (Ami amúgy részben az Opusé, de te gondolom írhatsz az Opusról a 4IG topikjában...)
Rajtad kívül mindenki érti, hogy jön ide, de leírom, hogy neked is leessen. Amikor az a részvénytársaság nyer közbeszerzést konzorcium tagjaként, ahol van részvényed, ott nem zavar, hogy konzorcium tagjaként nyerte. Itt zavar csak. Érdekes módon csak itt tudod kiszámolni azt, hogy mennyi a várható egy részvényre jutó nyereség, a 4IG-ben ezzel nem foglalkozol. Valamint 4IG részvényesként számon kéred, ha valaki (pl. Simenone) leírja a negatív véleményét a jelentésről, ennek ellenére te leírod itt egy holding esetében, hogy az egyedi jelentésről milyen negatív a véleményed... Soroljam még? Amit írtál az feltételezésen alapul, mert jelenleg nem ismert az arány. Lehet kevesebb és több is. Viszont az ismert, hogy van egy további 800MRD-os nagyságrendű 10 éves vasútfejlesztési terv is. Erről mi a véleményed? Szerinted van rá esély, hogy lesz hozzá valami közünk?
Én nem említettem ilyesmit soha. Csodálkoznék, ha tőlem ilyet olvastál volna valaha is. Sok nyerőt nektek! Mivel kezd személyeskedésbe torkollni a beszélgetés, részemről itt le is zárnám.
Segítek, ott a konzorcium után 20 ezres célárakat emlegettetek, itt meg a tényleges Opus részesedésről, megtérülési időről és megannyi pesszimizmusról tesztek említést.
OPUS Global Nyrt.