Nemtudom láttad-e, de jön a TITÁSZ. +++ Budapest-Belgrád A TIGÁZ is szerintem idejön.... átvesszük. ML kifizeti magát. És persze a vagyonelem is idejön a nyereséggel együtt.
Magyarország Kormánya
T/10710. számú
TÖRVÉNYJAVASLAT
MAGYARORSZÁG
2021. ÉVI KÖZPONTI KÖLTSÉGVETÉSÉRŐL 2/6/1/2. VASÚTI FEJLESZTÉSEK
A Vasúti fejlesztések előirányzat 2021. évi támogatási előirányzata 188 035,4 millió forint,
bevételi előirányzattal nem rendelkezik, kiadási előirányzata 188 035,4 millió forint.
Az előirányzat az alábbi feladatokra biztosít forrást.
A Keskeny nyomtávú vasúti fejlesztések feladat 2021. évi kiadási előirányzata 1444,4
millió forint.
A feladat a 2021. évben forrást biztosít a turisztikai célú keskeny nyomközű kisvasutak
fejlesztésének II. üteméről szóló 1474/2019. (VIII. 1.) Kormány határozat alapján a Szob –
Márianosztra kisvasút infrastruktúrájának felújítására és fejlesztésére, a hajtánypálya
tervezésére és prototípus fejlesztésére. A támogatás összegéből befejeződik továbbá két
projekt, a Balatonfenyvesi Gazdasági Vasút Imremajor (Központi főmajor) – Csiszta
gyógyfürdő pályaszakasz felújítása és a Nyíregyháza átrakó – Sóstógyógyfürdő keskeny
nyomközű vasút helyreállításához szükséges tervdokumentáció elkészítése.
A Vasúthálózat fejlesztése feladat 2021. évi kiadási előirányzata 38 541,0 millió forint.
Az előirányzat 2021. évben fedezetet biztosít az alábbi feladatok elvégzésére:
A Budapest-Kolozsvár nagysebességű vasútvonal részletes megvalósíthatósági
tanulmányának elkészítéséről szóló 1151/2018. (III. 26.) Kormány határozatban, a BudapestVarsó nagysebességű vasútvonal részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítéséről szóló 1174/2018. (III. 28.) Kormány határozatban, valamint azok módosításáról, az egyes
nagysebességű vasútvonali előkészítési projektek határidejének módosításáról szóló
1332/2019. (VI. 5.) Kormány határozatban foglaltak alapján 727,8 millió forint.
A debreceni Észak- Nyugati Gazdasági Övezet kialakításával összefüggő közúti, vasúti és
közmű infrastruktúra fejlesztések megvalósításáról, valamint a fejlesztésekkel összefüggő
kormányhatározatok módosításáról szóló 1592/2018. (XI. 22.) Kormány határozatban
szereplő vasúti feladatok finanszírozására 37 813,2 millió forint.
A Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítása feladat 2021. évi
kiadási előirányzata 132 300,0 millió forint.
A feladaton biztosított forrásból a Budapest-Kelebia vasútvonal 160 km hosszú szakaszán
európai uniós műszaki előírások (160 km/h, 225 kN, ETCS2) szerinti fejlesztések
engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, valamint a fejlesztés megvalósításához
szükséges további feladatok valósulnak meg. A projekt Soroksár-Kelebia (országhatár) szakaszának tervezési, beszerzési, kivitelezési
(EPC) feladatainak ellátására 2021. évre 123 440,0 millió forint kerül biztosításra.
A vasútvonal Soroksár-Kelebia (országhatár) szakaszának fejlesztése (EPC) projekthez
szorosan kapcsolódó, a MÁV Zrt. szakmai kompetenciájába tartozó többletfeladatok
ellátására 2021. évre 5060,0 millió forint kerül biztosításra. Ebből a vasúti építményekre
vonatkozó átjárhatósági műszaki előírások követelményeinek való megfelelés ellenőrzési és
tanúsítási tevékenységének (NoBo/DeBo) biztosítására 900,0 millió forint, a kisajátítási,
területszerzési feladatok elvégzésére 3500,0 millió forint, valamint a projekthez szorosan
kapcsolódó, a MÁV Zrt. hatáskörébe utalt szakmai feladatok ellátásához szükséges költségek
finanszírozására 660,0 millió forint.)
A Budapest-Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházáshoz kapcsolódó független mérnöki,
műszaki ellenőrzési feladatok ellátásához szükséges források biztosításáról szóló 1489/2018.
(X. 9.) Kormány határozatban foglaltaknak megfelelően 2021. évben 1500,0 millió forint
kerül biztosításra.
A feladaton biztosított forrásból történik továbbá a Budapest–Belgrád vasútvonal újjáépítési
beruházás magyarországi szakaszának megvalósítása érdekében szükséges további
intézkedésekről szóló 1628/2016. (XI. 17.) Kormány határozat 3. pontjában foglaltak szerint,
a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztésének előkészítéséhez kapcsolódóan, a kínai-magyar
nonprofit vegyesvállalat működéséhez és tevékenysége ellátásához szükséges pénzügyi és
finanszírozási feltételek biztosítása évi 2300,0 millió forint összegben
Elég nagy képzavarban élsz vagy fiatal vagy, mert a mostani politikai irányvonal csökkentette folyamatosan az adók többségét és terelte át a fogyasztást terhelő adózás felé a közteherviselést, ha változás lesz, akkor nagy valószínűséggel jön ismét a "demagóg" színlelt közteherviselési rendszer a kamu szegények kiemelése és a középosztálya agyonadósítása, illetve a számlagyárak és a színlelt szerződések újbóli virágzása
Ez ismét gyönyörű! Ez a gigaszartenger nem képes többre. Rohadjon rá a star Mészárosra és a teves vrzetőinkre, akik csak ennyire képesek. Csubakka is csak egy nehezék, semmit nem tett amióta itt van, egy nagy kalap fos mind!
NEW OPUS GLOBAL