Ha valami nem hiányzott a NABI számára, akkor az az, hogy a Szövetségi Közlekedési Hatóság ne adja meg a felmentést a Buy America szabály alól a CompoBus-okra vonatkozóan, mely lehetővé tette, hogy a társaság Magyarországon gyártsa a terméket. A NABI kaposvári üzemének létjogosultsága ezzel megkérdőjeleződik. A társaság pillanatnyilag tárgyalásokat folytat a hitelező bankokkal, mivel nem tudta teljesíteni az áprilisi hitel restrukturálás során vállalt egyes mutatók szinten tartását. Ezen tárgyalásokat jelentősen megnehezítheti a CompoBus, a vezértermék gyártásának megkérdőjeleződése.
a teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=49303
Ez nagyon hivatalosra sikeredett. Egyébkén t gratulálok hozzá.
Törölt felhasználó2005. 01. 14. 15:06
#13
T Zborde ! A legnagyobb művészet a tőzsdézés világában egy tartósan eső trendet produkáló részvénybe belevenni az alja környékén. Ezt a sportot Én már több éve űzzön, az esetek döntő többségében nyereséggel szálltam ki eme kalandokból, ezért bátorkodom néha megnyilatkozni. Amiket írok azt komolyan gondolom és meg is cselekszem. Tehát van most egy micro NABI packet-om (800 db), amit sajnos nem az alján (305 Ft) vettem, de még nem rossz áron. Egyenlőre tartom, most még nem lehet megítélni mi folyik itt NABI ügyben, kell még egy pár nap. Több gondolatom is reális lehet. Lehet, hogy megvolt az alja, de lehet ez egy csőd előtti felhúzás is. A NABI végkifejletét az alábbi képlettel tudnám legrövidebben leírni. NABI=MIZO A NABI által kifejlesztett technológia többet ér annál, mintsem hogy a műszaki történelem szemétdombjára kerüljön. Szúrja a MULTIK szemét, hogy egy kis magyar tulajdonú cég (EMA) az USA busz kereslet meghatározó részét bitorolja. A bankok csődbeviszik, egy multi elviszi sz.-ért, h.-ért, mondjuk 2*csődáron. Mivel széllel szemben nem lehet, nekünk spekiknek az a dolgunk, hogy kaszáljunk rajta egy kicsit.
Vadkacsa, vagy csak ajánlottad? Most úgy néz ki, hogy sikerült rátapintani :) (Bár ezt a beírást kacsának szántam, azért nem kacsa :)
Törölt felhasználó2005. 01. 05. 16:45
#10
Vigyázó szemetek a NABI-ra vessétek, csináljatok egy kis készpénzt, a csőd közeledik, aztán az alján érdemes lehet belevenni legalább egy micro-packet-ot!
Sziasztok, azért növekedett meg az utasszám, mert ezek a kocsik hosszabbak, mint a szénacél, ill rozsdamentes társaik. A könnyebb szerkezetükből adódik, hogy hosszabbak lehetnek és így még mindig nem lépik túl a megengedett tengelyterheléseket. Egyébként meglepődnétek, de az itthon alig ismert kicsi NABI valóban 20%-os piaci részesedéssel bír az USA-ban, és gyakran fordul elő, hogy az emberek megvárják a következő buszt a megállóban, mert az NABI. Ez persze nem a jövő záloga, csak a múlt/jelen ténye. Lackos
matgab igazad van a pisilessel kapcsolatban, nabira egy szep restructuring var nem sok joval a mostani reszvenyeseknek...ba r nagyobb esellyel menekülhet meg mint a Humet ;) de azert ne gondoljunk sokat bele....
Matgab: nem vettem humetet és nabit sem. azért gondolom, h. nem esik tovább,m ert úgy tűnik banki brókercégek csíkoznak benne időnként felfele és felemerült bennem h. ezek esetleg megegyeznek a finanszírozó bankokkal és esetleg a hitel fedezetéül nabi részvénycsomagok szolgálnak... persze ez csak az én gondolatom és lehet összeesküvés elemélet...
Érdekes, hogy miért nem hosszabbították meg a kedvezményt. Ez jelezheti egy versenytárs (potenciális szakmai felvásárló) lobbitevékenységet folytat. Kár, hogy nem tudjuk, hány százalék a magyar tartalom a Compobusban. A Compobus-ok kedveltségét okozhatja az, hogy nem nyikorognak, de ez tök mindegy. Szerintem is csőd fog következni, mivel ennyi bankkal a cég nyakán menedzsment nem tud az üzlettel foglalkozni.
Kedves qqqq, remélem HUMETből nem vettél 300 felett, mondván hogy ennél nem megy már lejjebb az értéke? A NABI előtt még lehet egy részvénytizedelés, egy kis fel egy nagy le, aztán a csőd...Nem érdemes a széllel szemben pisálni!
Csatlakozok Béka úrhoz. én sem értem, hogy az utasokat mi csábítja a compobusra: a kissebb tömeg vagy az alacsonyabb fogyasztás és karbantartási költség. kiváncsi lennék a válaszra ha vki tudja... köszi ps:eg yébként szerintem nem fog lejjebb menni a részvény
Azt írja a Nabi, hogy: "A NABI eddig összesen 130 CompoBus -t szállított le vásárlóinak az Egyesült Államokban. Ezek a közlekedési vállalatok rendkívül elégedettek, mert jelentős utasszám emelkedést tapasztaltak azokon az útvonalakon, amelyeken a CompoBus -okat üzemeltetik" Ne tessék már viccelni, a kedves elővárosi amerikai utasok kompobuszra felszállnak, de acélra nem?? Valaki itt nagyon nincs tisztában az ok-okozati összefüggésekkel...
NABI: "Mennyből a villám"
Ugrás a cikkheza teljes cikk: http://www.portfolio.hu/cikkek.tdp?k=2&i=49303