Szerintem hamarosan fordul, lehet hogy csak 1860-on, vagy 1800-on. De azt, hogy egészen lemegy most a következő hetekben az alsó résig, azt alacsony valószínűségen tartom jelenleg: https://invst.ly/r9bvv
Valszeg betölti a rést tl38 at kiütik, lemegy egészen a kötési árig egy nagy szitakötő gyertyával és befejezheti ott a csökkenő trendes pályafutását.És onnét fordúlhat vissza.Ez nem évek alatt fog megtörténni szerény éleményem szerint.A nyár folyamán,vagy a végén.Szvsz.
A MOL jelenleg kb, 30%-ra van a beszakadás utáni aljától, az OTP 40‰-ra. Volt ez közben fordítva is. Szóval arra számítok most a MOL lehet nyerő az emelkedési potenciál szempontjábol is. Ha tényleg abba hagyja az OTP a srv. vásárlást, akkor az csak rá fog erre erősíteni!
Kérdés OTP-ben mekkora hurráhangulat lesz a tegnapi nap utáni megkönnyebbülésre. Mert ha nagy, akkor az mindent vihet sajnos. MOL-nak most az jönne jól, ha OTP-ben realizálások történnének.
Remélem a tegnapi állítólagos intézményi befektető az eladott telkó papírjainak összegét mollba fekteti))) Az 5,2 mrd jó hatással lenne erre a szegény leárazott moly-ra
Szintén zenész!?😊 Én is vettem 3000 db-ot, oda is álltam erre kiírta az indi 1904-et, mondom akkor nem kapok, de az utolsó pillanatban visszaugrott. Mázlim volt, kaptam.
Olaj szépen, a vártnál hamarabb fordult. Ha holnap is tartja magát, akkor jövő héten 43-45$ között lehet az új csúcsa. Onnan lefelé a 40$ már támasz lehet, s ha szerncsénk is lenne, nyár végéig már nem is lesz újra alatta. Ez a várakozásom. Szentírásnak senki ne vegye! Ha mégis így történne, akkor azonban az 1700 körüli árakat nem fogjuk látni a közeljövőben.
Egyébként 15-én 34,36$-t is lehetett venni WTI-t, 23-án meg 41,63$-t is lehetett eladni. A kettő között több mibt 20‰ a különbség, és kb. 1 hét alatt. Nem is olyan régen történt😊
Néhány napja 42$ körül tetőzött. Onnan fordult le. Valódi fogyasztáscsökkenés feltételezem nem következett be, inkább a hangulatromlás miatt gyengült az olaj iránti érdeklődés. Ha visszatérne abba az emelkedési ütembe, ahonnan lefordult, nem lehetetlen. Persze az sem hogy 40$ körül fog oldalazni egy darabig.
Ezt hogy sikerült kiszámítani? A 37-hez képest a 45 az több mint 20%-os növekedés. Nyilván nem lehetetlen, de azért kíváncsi lennék, hogy mi az alapja. :)
Az elmúlt napokban romlott el, de én is remélem hogy nem lesz tartós! Azért is kezdtem el veszegetni. Nem akarom én rosszabbnak feltűntetni a helyzetet, mint ami. Próbálok magyarázatot találni mitől hervadt le az éppen csak bimbózó hajtás. Szerintem meglehetősen lelkes voltam az emelkedés közben, ha figyelted a fórumot.
Nem írtam olyat, hogy "csak" a ural- brent mazstól függ az árfolyama, hanem a meghatározóbb a profitban a marzs, mint a promt olajár alakulása. Mindig ural árfolyamon vásárolt és brent árfolyamon számolt el. Mivel az ural jelenleg magasabb árazású, ezért nincs árrése és egy darabig nem is várható, hogy hordónként meglegyen az átlag 2-2,5 usd nyeresége.
Amíg nem esik be 1900 alá, van még némi remény. Ha sikerülne 1920 felett zárni, akkor pedig mosolyra is okunk lehetne. Szóval figyeljük mi történik! Napon belül is jöhet fordulat a világhangulatban, a VIX nem csak nagy esést, hanem nagy emelkedés lehetőségét is magában foglalja. A magas volatilitás 2 irányú lehetőség! Szóval ne sirassuk addig, amíg nem töri a zámaszt! Ha letöri én akkor sem fogom. Csak újabb kó lehetőséget látok abban is.
Ez a finomítói marzsok elszámolásának az alapja. A MOL egyenlege nem csak attól függ. Nem hiszem egyébként, hogy a valóságban is ez lenne a helyzet, mármint én biztosan nem a drágább forrásból szerezném be az olajat. Ez csak az elszámolás alapja. Attól még kelekezhet nyeresége a működésen. Ha az olaj feltornászná végre magát 50-60 $ közötti szintekre, megjavulnak a finomítói marzsok is. Biztos vagyok benne. Szóval fenntartom, hogy elsősorban az olajtól függ a jövő.
Igaz amit írsz, most mégis indikátorai ezek a hangulatromlásnak. Szépen fordult a MOL néhány napja a saját frekvenciáján, elkezdett emelkedni, de az általános rossz hangulat bele szart a palacsintába. Márpedig a tőzsdét az befolyásolja, a MOL pedig tőhzsdei cég.
Amíg az olaj, az S&P, DAX gyengélkedik, sajnos nem lesz ebben sem erő. Nagy most a kockázata egy komolyabb általános beszakadásnak. Hónapok óta számítanak rá sokan, ráadásul az indexek és az olaj is úgy tűnik tetőzött rövidtávon. Egy korrekció még jót is tehetne, hogy nyárvégéig indulhasson mégegy emelkedő hulám. Aztán hogy ősztől mi lesz, azt egyelőre én is erős fenntartásokkal kezelem.
Nagyobb gond ezzel szemben a szükseges infrastruktúra kiépítése. A töltő állomások is sokba kerülnek, de sz a plussz elektromos energia mennyiség, ami a tömeges elterjeféshez kellene, az a holdon van jelenleg. Arról nem is beszélve, hogy az elektromos hálózatok kihasználtsága jelenleg is a nappalok irányába túlsúlyos. Ezért az erőművek éjszaka csökkentett módban üzemelnek. Sok giga W plusz felhasználás jellemzően nappal, mégjobban megborítaná ezt a rendszert. A szénhidrogén alapu energiahordozók lehet, hogy ósdiak, de még mindig a legolcsóbb forrás, ráadásul a tárolása, forgalmazása is világszinten megoldott, és kiépitett infrastruktúrával rendelkezik. Ha el is indúlt ennek a megváltoztatása, évtizedekih fog tartani. A világ energia éhsége pedig lehet, most megtorpant a válság miatt, de újjult erővel fog felszínre törni, ha nem lesz világvége. A válságban néhány olaj tetmelő csődbe megy (nem hiszem, hogy a MOL közöttük lesz, sőt inkább nyertesként fog kijönni belőle), az csak jót tesz majd a válság utáni olajáremelkedésnek.
Elektromos autóm is van Vezetni élmény és ennyi A töltés már majdnem mindenhol fizetős ami kb 80 ft/ kw 15-16kw/100km a fogyasztás (i3) azaz 1200-1300 ft Nem szervízigényes állítólag de ha vinni kell a rezsióradíja ennek pl 26-30eFt+ áfa. Töltése körülményes, csak otthon könnyű de az 7-8 óra. Összességében elmondhatom hogy gyakori városi és sok kiszámítható rövidtávú használat esetén éri meg . Pl taxi vagy ételkiszállító esetleg munkába ingázás ami oda-vissza nem több mint az akksi teljesítményének a 70%-a
Nem vagyok pesszimista, csak elfogadom, hogy rövidtávon romolhat a helyzet. 2000 Ft alatti az átlagáram eddig. 80‰ tőke továbbra is cashben. Ha lejebb megy veszek még. Ha elindul fel akkor is. Közép-hosszú távon optimistán szemlélem a jövőt. Nem hiszek az elektromos autók és a megujjuló energiák gyors, 1-5 éven belűli széleskörű elterjedésében. Igazából abban sem, hogy ez 10 éven belül megtörténhet. Szóval az idő nekünk dolgozik, remélem a MOL vezetése is!
Érdemes vetni egy pillantást az alábbi cikkben szereplő üzemanyagár grafikonra: https://invst.ly/r8te9 Az üzemanyagárak lassan a január-februári szinteken lesznek. Az utakon is közelíti a forgalom az évelejit. A mélyponthoz képest legalább 5x annyi jármű szalafgál az utakon. Szóval az olajár mellett azért ennek is kell lennie előbb-utóbb felhajtó erejének!
Sajnos le fog törni az 1900-1920-as sáv. Nem hiszem, hogy elkerülhető ebben a hangulatban. 1860 jöhez első körben, aztán amit Zolifiazoli felvázolt. Remélem legkésőbb 1750 környékén fordul, és akkor a márciusinál magasabb új lokális aljunk lesz. Abból talán lehet újra építkezni!
Pedig milyen gyönyörű zöld együttállás volt néhány napja az összes indikátorban! Ezt hívják szivatásnak. Félre ne értsd, nem rád értettem. Ilyen ez a show business.
Csináltam egy kis olajos krix-kraxot. Nem vagyok TA szakértő, én azalábbiakat látom: https://invst.ly/r8tcf 42,5 $ környékén van egy hosszútávú ellenállás/támasz, amit a nagy beszakadásban letört. Most alulról tesztelte, de lefordult róla. 34,5 $ környékén azonban van egy rövidebb távú támasz, amiről visszafordulhat az esés: https://invst.ly/r8te9 Tény, hogy a MOL alacsonyabb olajár mellett is tudott jobb árfolyamot hozni, mint a mostani. Mégis úgy érzem az olaj emelkedése/esése határozza meg elsősorban a következő időszakot. Remélem 34,5 $ környékéről legkésőbb fordul, és utána újra fel.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.