mert ő leszarja, hogy milyen összefüggések vannak a világpolitikában, ő csak a kis világában él, ahol úgy éltetik mint a megváltót, azt hiszi magáról, hogy (világ)politika csináló/befolyásoló, de ezt azért nem fogadják el tőle szerintem ezért jönnek a pofonok (kezdte ezt "jön az én diktátorom" megszólítással Juncer)
Ez csak ürügy az oroszok részéről, hogy a csap elzárásával kizsarolják a szankciók felfüggesztését. Még ha igaz is, hogy nem tudnak utalni, rohadtul érdekelheti őket, hogy nem tudnak fizetni egy olyan országnak, amelyet épp porrá ágyúznak, hónapok óta.
A MOL-t azért kell félteni, mert az egész extraprofit, és extra-extraprofit adó az orosz olajon alapult a MOL-nál, tehát vagy az állam felfüggeszti ezt (részben-egészben), vagy ha nem tud lemondani a kieső bevételekről, akkor a MOL-ra terheli. Na azt viszont nem könnyen heverné ki.
Az oroszok engedményezik az ukránokra a MOL-tól nekik járó díjból az ukránokra eső részt, és kész is van. Sajnos nem hiszem, hogy egy ilyen triviális megoldás nem jutott eddig az eszükbe, inkább elzárták a csapot. Ez nem lesz ilyen egyszerű, illetve a szándékok tisztességességével kapcsolatban is aggályaim vannak.
Portfolio "AZ EGÉSZ ÜGY GYÖKERE AZ, HOGY AZ OROSZ GAZPROMBANK A NYUGATI SZANKCIÓKRA MUTOGATVA NEM TELJESÍTETTE A TRANZITDÍJ ÁTUTALÁSÁT, ÉS EZÉRT ÁLLT LE AZ UKRÁN VEZETÉKSZAKASZON A TRANZIT, MAJD EMIATT AZ OROSZOK IS LEÁLLÍTOTTÁK AZ OLAJ BEPUMPÁLÁSÁT A VEZETÉKBE. ."
Az a legrosszabb, mert egy műszaki vagy technikai problémát el lehet hárítani. Ha akarat kérdése akkor bajban vagyunk és ne legyen félreértés: Nem az árfolyamot vagy a MOL-t kell félteni, mert az kiheveri majd. Itt sokkal nagyobb a tét.
Az Origó információi szerint a MOL felajánlotta, hogy kifizetik az oroszok helyett a tranzitdíjat, de nem kaptak választ az ukránoktól.A Ria Novosti arról ír, hogy egy ukrán szakaszon az oroszoknak kellene tranzitdíjat fizetni, de ezt a szankciók miatt nem tudták átutalni, az ukránok pedig megakadályozták, hogy más módon eljuttassák nekik a pénzt, vagyis, hogy így megakadályozzák az olajvezeték működését. Úgy tudjuk, hogy az oroszok Brüsszelhez fordulnak, hogy megoldódjon a helyzet és működhessék a kőolajszállítás.A lényeg mindenesetre az, hogy az ukránok miatt leállt a Barátság Kőolajvezeték.A MOL közleményt adott ki a kialakult helyzetről: eszerint a "Barátság vezetéken néhány napja szünetel a kőolajszállítás, mert tudomásunk szerint technikai problémák merültek fel a banki oldalon az orosz félt érintő tranzitdíj kifizetése kapcsán. Bár a MOL-nak több hétre elegendő tartaléka van, folyamatosan dolgozik a megoldáson, és egyeztetést kezdeményezett a díjkötelezettség átvállalásáról is."
A piac mindenesetre nincs túlzottan megijedve (a többi ilyen hirtelen hírnél, ársapkánál, különadónál jobban szakadtunk) én a magam részéről vásároltam még a részvényből. 2800 alatt.
Látom, többen is értik, de akinek még nem világos, leírom, ezek szerint pénteken, amikor a legjobb eddigi negyedéves jelentés megjelenésével egyidejűleg jelentősen esett az árfolyam, már nem jött az olaj a barátságon… Egészen másképp néz ki az a pénteki nap így.
MOLly tulajok topikja
Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.