Topikgazda: 2007. 08. 17. 09:53

MOLly tulajok topikja  

Hi!



Ha az Otisoknak is van gyűjtőtopikja, ne aprózódjanak el apró témákba a Mollysok se.


Rendezés:
Hozzászólások oldalanként:
discharge 2021. 05. 25. 10:51
Előzmény: #276654  Kocsis_Misa
#276660
Indíts a deltába, ott a helyed!
discharge 2021. 05. 25. 10:49
Előzmény: #276654  Kocsis_Misa
#276659
Indíts a deltába, ott a helyed!
fatihszultan 2021. 05. 25. 10:48
Előzmény: #276656  asphalt
#276658
Teljes mértékben így van. És akkor még a sok egyéb, iszonyú sok gyakorlati "kihívásról" (pl. töltőhálózat, oda vezetékekhálózat, stb) ne is beszéljünk.
Még egy kérdést felteszek, aztán nem akarok egy vég nélküli, elméleti vitát indítani: 1-ről 2%-ra emelkedett az elektromos autók aránya. Ez alatt  - akit érdekel nézzen utána - mennyit emelkedett a lítium és kobalt ára.
Mi történhet ha 2-ről 20%-ra emelkedik az EV-k aránya? Mennyi lesz akkor csak ez a 2 fontos akkumulátor alapanyag? (Esetleg még a nikkel?) Na, ennek hatására mennyi lesz egy elektromos autó ára?
Solar976
Solar976 2021. 05. 25. 10:38
Előzmény: #276139  Magicmaan
#276657
Sikerült visszavásárolni az emelkedő szakaszban vagy még ingoványosnak érzed a talajt?
asphalt
asphalt 2021. 05. 25. 10:32
Előzmény: #276647  faék
#276656
Az elektromos autózás napjainkban egyelőre nem több egy kísérletnél.
Nagyjából 2.6 százalékát adják a globális gépjármű kereskedelemnek. A hajók, munkagépek, ipari gépek, repülőgépek, szállítmányozás szegmens átváltása elektromosra még a horizonton sincsen.
Az akkumulátorokkal - tömegében, ez 5-8 éven belül már jelentős gond lesz - fogalmuk sincs, mihez kezdhetnének. Sehol, abszolút SEHOL a világon nem tudják tömegesen kezelni az elhasznált akkumulátorokat, mindenhol azt olvashatod, hogy "dolgoznak a megoldáson". Megoldás egyelőre nincs. Ebből nagy baj lesz, inkább előbb, mint utóbb. Kísérletek vannak az újrahasznosításra, iszonyat drága, komplikált eljárásokról beszélünk.
A villanyautózás napjainkban egy hatalmas politikai és gazdasági háttérrel megtolt, nyakunkon lihegő jövőbeni öngól. Csak a technológia drasztikus fejlődése, vagy csodaszámba menő találmányok sora segíthetne.
Korai ezért a MOL-t félteni.
koati
koati 2021. 05. 25. 10:31
Előzmény: #276649  discharge
#276655
2278/2280
Kocsis_Misa 2021. 05. 25. 10:24
#276654
Ugrani készül .
discharge 2021. 05. 25. 10:20
Előzmény: #276650  HuTi
#276653
Köszi, azt hittem állunk, vagy ilyen sok kötés van 2290-2300 között?
Solar976
Solar976 2021. 05. 25. 10:19
Előzmény: #276651  HuTi
#276652
És a közgyűlés mikor lesz?
HuTi 2021. 05. 25. 10:12
#276651
Ma még nem kérdezte senki, szóval leírom, hogy nem tudjuk mikor lesz osztalékfizetés! :)
HuTi 2021. 05. 25. 10:10
Előzmény: #276649  discharge
#276650
2294
discharge 2021. 05. 25. 10:09
#276649
Hol tartunk most?
attila11111 2021. 05. 25. 09:55
Előzmény: #276623  Törölt felhasználó
#276648
Köszönöm
faék
faék 2021. 05. 25. 09:45
Előzmény: #276639  diomail
#276647
Az infláció kiszámitasánál figyelembe vett tételeket sosem értettem. Pl. ha benne van a csirkemell, akkor azt melyik gyártó által készitettre nézik? Ha a tv is benne van, akkor az még a katódsugárcsöves 55 cm-es mai ára (nyilván nem) vagy az új OLED-es technológiával készültét? Természetesen ezek ára (mint minden hiradástechnikai terméké) esett a múltban, így nem tükrözi az infláció emelkedését. Emléxem az első sikkepernyos tv-k mellé járt ajándékba egy suzuki swift!! Nem vicc!!Most meg? 150 cm-es 4K-s tv 150 ezerért? 
Az építőanyag áremelkedését azért hoztam példának, mert az befolyással bír szinte mindenre. Ugyanilyen az üzemanyag ára is!
Amúgy Mol. Kettős érzésem van még mindig vele kapcsolatban. Egyrészt lemaradó a homokszemnyi méretű kis piacunk igencsak silány mennyiségű választható papírjai között. Másrészt nem látom mi mozdíthatá ki innen. Vagyis azt tudom, hogy mi, de nem látom a külföldi tőkét itt toporogni és egymást taposva molt venni! Szépen jönnek vissza a marzsai, a forgalom az utakon is nő, de az árfolyam....
Hernádi papa nyilatkozik még 1-2x a kíváló srv ajándékozási lehetőségekről és végleg elveszik a bizalom. 
Inkább maradna csöndben.....
Az elektromos autó meglátásoddal, miszerint nem veszélyezteti a mol profitját egy darabig nem értek egyet.
Mikor mészáros papa megvette a mátrai szénerőművet, akkor még nem tudhatta (max sejthette) hogy az unio igen hamar hoz torvenyt a szenes erőművek bezárásáról. Szerintem valami ilyen érik a belső égésű motorok háza táján is. Persze sokkal lassabban, hiszen az elektromos autozasban még várat magára a nagy áttörés(akkumulator technologia forradalma), de pl norvégiában már több elektromos uj autot adnak el mint belső égésűt és  megtiltanák 2025-től a benzines es dizel autok forgalmazását. Úgy hogy a világ egyik legnagyobb olajtartalékán ülnek. Szóval ha az eu eccercsak kidob egy 2030-as dátumot ugyanerre, akkor azért az olajcégek (akik nem tudnak váltani) mennek a levesbe. És igen a mol ezért kapálózik a "szemétért".
De hogy sikerül-e neki a profitot azután is ugyanolyan szinten termelni? Na ez a kérdés! Most is csak abba kapaszkodhat a befektető, hogy a marzs meg az olajár, meg a poliol, meg srv, meg azeri mező....
De ha jön (es jonni fog csak az idopont kérdéses) egy elobb emlitett eu-s rendelet, akkor "ülj le egyes".
Természetesen addig lehet akár 4000 Ft is a mol árfolyama, de hosszú távon én nem fogadnék a cégre ha nem tud az olajtól elszakadni.
Jó szelet!
Balin2020
Balin2020 2021. 05. 25. 09:17
Előzmény: #276645  yossarian78
#276646
Tetszik ez a hét kezdés!
yossarian78
yossarian78 2021. 05. 25. 09:11
#276645
2300
Balin2020
Balin2020 2021. 05. 25. 09:04
#276644
Indításnak nem is rossz!
exley 2021. 05. 25. 08:50
Előzmény: #276641  Törölt felhasználó
#276642
Ma kitör mint a Vezúv, kr. után 79 :) Pompeii is elpusztult :) FELLLLLLLLLLLLLLLLLL!
Törölt felhasználó 2021. 05. 25. 08:44
#276641
i. 2286

friss hírek További hírek